Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kushper

Mijn eerste plantje in de achtertuin

Recommended Posts

Beste kwekers

 

Dit is mijn eerste wietteelt en ik heb er nog niet veel verstand van. Ik heb ik 4 Super Silver Haze zaadjes (feminised), 1 Jack herer zaadje, 1 AK zaadje (Autoflower) en 1 Hindu Kush zaadje (Autoflower). Ik heb alles via internet besteld behalve de Jack Herer die zat het zakje met wiet die ik van iemand had gekocht.

 

Het is natuurlijk een gok of het een vrouwtje is maar ik heb er goede hoop in.

 

Ik heb in de week van 16 maart mijn Jack Herer zaadje geplant en buiten neergezet en heb hem pas 1 keer water gegeven omdat het ook vaak geregend had. Het zaadje is uit zichzelf ontkiemd en ziet er nu zo uit.

DSC_0056_zps9eb831b5.jpg

 

Ik zal regelmatig een update doen op mijn plantjes

 

Grz Kushper

Edited by Kushper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes! Het lijkt me alleen niet verstandig om het plantje nu al 24/7 buiten neer te zetten naar mijn mening is het daar snachts nog een beetje te koud voor. Ikzelf zet ze voorlopig alleen buiten als het weer het toelaat en anders staan ze in een hokje met een lampje er boven! Maar alsnog succes ik ga je volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fishmix en algamic. betaalbaar en biologische betrouwbaarheid... handje kalkkorrels als ze wat groter zijn kan ook geen kwaad

Edited by Mitsz van der Kamp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een binnensoort (pussyplant) misschien ( wat timgata ook zegt)

Even steeds snachts binnenzetten

als je ziet dat ie het goed aankan gewoon lekkr laten doen

Suc6 !

Ps ga je verduisteren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes! Het lijkt me alleen niet verstandig om het plantje nu al 24/7 buiten neer te zetten naar mijn mening is het daar snachts nog een beetje te koud voor. Ikzelf zet ze voorlopig alleen buiten als het weer het toelaat en anders staan ze in een hokje met een lampje er boven! Maar alsnog succes ik ga je volgen.

Bedankt voor je reactie!

Ik zet het plantje elke nacht binnen. Ik heb binnen een kast die geschikt is om een plantje in te zetten maar ik heb geen groeilamp. Zal ik die daarvoor aan moeten schaffen? Of zal het ook goed gaan als hij alleen 'smiddags licht krijgt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Hindu Kush auto en AK auto zijn vandaag binnen gekomen. Ik weet nog niet wanneer ik ze ga laten ontkiemen en wanneer het slim is om te doen. Ik wacht hier denk ik tot eind april mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 van de 4 Super Silver Haze zaadjes laat ik nu ontkiemen en ga ik denk ik morgen in potjes stoppen.

DSC_0010_zpsdafb139c.jpg

Edited by Kushper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstandig dat je ze binnen zet had het ook een beetje vreemd gevonden als ie nu al buiten stond want het is nog aardig koud snachts, om heel eerlijk te zijn durf ik hier geen (goed)antwoord op te geven weet niet of je mijn topic wel eens gelezen hebt maar in mijn voorgroei hokje zit geen speciale voorgroei lamp iig en m'n plantjes doen het prima! Er zal vast wel een goeie speciale lamp voor zijn maar mijn planten hebben nog zolang te gaan dat dit naar MIJN mening niet nodig is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zijn al voldoende ontkiemd hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de Super Silver Haze zaadjes nu in potjes gezet en zet ze tot 18:00 uur buiten daarna staat de zon achter het huis dus zet ik ze in de vensterbank waar nog wel een beetje zon bijkomt samen met mijn Jack Herer plantje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaden ontkiemen en de plantjes een paar cm te laten groeien werkt bij mij vrij simpel en snel; boven op 1 van de aquaria zetten. Door de verlichting en de watertemperatuur is het boven op de lichtkap altijd wel 20 tot 25 graden, met een hoge luchtvochtigheid. Ook wil ik er nog wel eens een lampje boven zetten afkomstig van een nano aquarium, maar ik ben bang dat ik de plantjes verbrand omdat dit best wel heet licht is.

 

Het gebruiken van potjes ben ik ook al helemaal klaar mee, de wietplant wortels zijn mij veel te snel bij de bodem, en dan moet ik alweer verpotten, wat ook een ergernis is om te doen zonder wortels te beschadigen. Dit jaar heb ik het anders aangepakt; ik heb 1,5 liter statiegeld flessen door midden gesneden, en er gaten onder in geprik. De flessen met potgrond gevuld en even onder water gehouden in de vijver, om de grond van water te voorzien. Daarna heb ik simpelweg in elke fles een zaadje gedaan en deze 5mm de grond in gedrukt, en het geheel op een aquarium gezet.

Edited by Grimfilth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zet ze elke middag lekker in het zonnetje en heb een mijn Jack Herer aan een stokje vastgemaakt voor stabiliteit DSC_0012_zps97304b68.jpg

Een van de zaadjes die zich in de grond aan het wortelen is

DSC_0013_zpsdf119ac6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes gaan lekker

Een Super Silver Haze

DSC_0068_zps19a48877.jpg

Nog een Super Silver Haze

DSC_0069_zps19ff4767.jpg

En de Jack Herer

DSC_0071_zpsacdfd212.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook lekker vroeg begonnen.

De komende weken wordt het weer kouder en minder zon.

Dus bijlichten is wel nodig bij je plantjes.

Het gaat t beste onder een spaarlamp of TL.

Je hoeft er geen groeilamp voor te kopen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super silver ga je moeten verduisteren als je een oogst wil halen, jack hetzelfde, de hindu kush zal misschien wel lukken zonder verduisteren als je ze buiten zet....

 

Een serre is ook een optie.

 

En je bent veels te vroeg begonnen tenzij je bomen van 4 m wilt natuurlijk.

 

Waarom heb je geen soortje gekocht voor dit klimaat? Of woon je in spanje? Ik zou hollands hope of frisian dew van dutch passion kiezen om buiten te zetten zonder verduisteren of serre, bloot onder de hemel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

En je bent veels te vroeg begonnen tenzij je bomen van 4 m wilt natuurlijk.

 

Waarom heb je geen soortje gekocht voor dit klimaat?

onervarenheid

mijn eerste x was ook niet echt een buitenplant :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een huisje op een wooncamping staan waar ik eens in de 2 weken kom. Ik kan daar 1 plant in de grond zetten tussen 2 grote bessenstruiken zodat hij minder opvalt (in geval van diefstal). Welke plant kan ik daar het beste neerzetten de Super Silver Haze, AK auto, Hindu Kush Auto of Jack herer? Denken jullie dat de plant het daar zou überhaupt redden? Er groeien daar wel veel planten en ook veel brandnetels (familie van de wietplant geloof ik)

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Kushper,

 

Leuk begin van je kweek!

Heb zelf ook weinig ervaring maar het lijkt

me beter als je de auto flowers tussen de brandnetels zet!

Zit er ook water vlakbij?

In de zomer als het wat warmer is heb je kans dat je plant anders niet genoeg water krijgt!

 

Succes en groeten,

 

Supertramp

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Kushper,

 

Leuk begin van je kweek!

Heb zelf ook weinig ervaring maar het lijkt

me beter als je de auto flowers tussen de brandnetels zet!

Zit er ook water vlakbij?

In de zomer als het wat warmer is heb je kans dat je plant anders niet genoeg water krijgt!

 

Succes en groeten,

 

Supertramp

 

Dat leek me ook ja.

Er is geen water in de buurt.

Er stroomt een rivier naast ons kavel maar dat is wel zo'n 40 meter van de plek waar ik de plant zal zetten af. Ik kan wel proberen zo vaak mogelijk langs te gaan om water te geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 van de auto's

Aangezien de genetica van de jack herrer en super silver haze BINNEN zijn/is geselecteerd

zijn ze niet bestendbaar tegen rot, en bloeien ze veel te laat, waarschijnlijk ergens in november af

tenzij je verduisterd

Maar elke morgen en avond naar je woonhuisie lijkt mij een grote moeite.

Suc6 met je kweek

Grtz S37

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop gewoon enkele zaadjes die bestemd zijn voor dit klimaat, dat kost je enkele tientjes en dan heb je direkt wat je nodig hebt om wat lekkers te kunnen roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes gaan lekker

 

Super Silver Haze

DSC_0080_zpse3726b34.jpg

 

Super Silver Haze

 

DSC_0081_zps60b1a2d0.jpg

 

De Jack Herer, hij komt er mooi uit te zien en begint al een geurtje te krijgen :). Maar hopen dat het een vrouwjte is.

 

DSC_0017_zps879e0046.jpg

 

Ik denk dat ik de Jack Herer binnekort ga verpotten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat niet zo heel goed met dit SSH plantje :'( zonder stokje hangt ie helemaal scheef en een van die kleine blaadjes is verdort ofzo. Hoe kan ik mijn plantje redden?

 

DSC_0085_zps41c5da24.jpg

 

De andere 2 gaan prima

Share this post


Link to post
Share on other sites

even zuinig doen met water en het is het eerste blad van het plantje dat is niet zo erg als hij buiten sta en het heb geregend kan je blad beetje verbranden door de zon of er heb een beestje aan zitten eten als je het niet vertrouw kan je der altijd even in grotere pot zetten met verse aarde en even geen water geven dat als je pot grond van je plantje te nat is dat het vocht in de nieuwe grond trek . suc 6 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...