Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hein26

Super kleine amnesia?

Recommended Posts

Ik ben laatst denk ik "opgelicht" door een stekjes boer..

Naarmate de tijd verstreek begonnen de plantes niet echt op amnesia's te lijken ... Deze waren erg kort gebleven (max 1.40) maar wel enorme colaflessen hingen eraan. Niks getopt, niet geknakt, lampen hingen hoog aan de plafon

 

Helaas geen foto ervan genomen.. Maar ben benieuwd welk soortje dit gewees is? de stekken boer is niet meer te bereiken.

 

Weet iemand wat voor soortje het kan zijn...

 

-erg kort voor amnesia begrippen

-mega dikke toppen (van top tot bodem als het ware was 1 Top!)

-in het begin leken ze gewoon op amnesia

 

?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat was je ec gedurende de kweek?

met hoge ec kan je de afmeting bedwingen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen EC mter (nooit eigenlijk gebruik van gemaakt.. Het ligt denk ik niet aan de ec of wat dan ook.. ik kweek bijna niks anders dan amnesia dus ik ken de plant binnenste buiten

Ik heb 2 hokjes gelijk tijdig gestart op vershillende locaties.. en beiden zijn allebei zo geworden

Share this post


Link to post
Share on other sites

helder

 

dan schiet me ineens het volgende te binnen:

Soma (zoals jij vast wel weet is dat de breeder) verklapt zelf dat er veel afghani in amnesia zit.(http://youtu.be/HwI2yqbzGg0 )

het kan best zijn dat er een andere zadenboer zaden van heeft gekocht en zelf heeft geprobeerd te breeden.

Ook heb ik horen zeggen op forums dat de door soma zelf verkochte zaden niet allemaal gelijke planten opleveren.

 

Ergens is er misschien een pheno tussengeglipt waar veel afghaan-dominante groeieigenschappen aan te herkennen zijn.

Ook zit er behalve een pure sativa een andere soort in de amnesia , een zuid oost aziatische plant

die zit dus ook in de lavender , en dat is vermoed ik dat zoete delicate geurtje dat in beide planten , amnesia en lavender overeenkomstig zijn.

Ik ken die zuid oost aziatische plant verder niet , en dus ook de statuur ervan niet , maar in een ander hypothetisch geval is dat misschien de vorm die je in de jouwe herkent.

 

En: misschien is het geen amnees anders..misschien wel iets compleet anders dus bedoel ik.

 

veel succes, en fotos zeggen meer dan posts

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soma is toch niet "de" breeder van Amnesia. Amnesia was een SSH clone. Het eerste "Amnesia" in zaad vorm was van Hy-Pro (nu "Super Strains").

 

De topic vind ik ook raar. Niemand zou kunnen zeggen wat het was. En het word ook zeker niet eenvoudiger als je de bloeitijd niet aangeeft en ook niets over het aroma zegt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sorry jongens, meer informatie heb ik helaas niet,

bloeitijd was een week of 11 ze hadden zeker een week of zelfs 2 weken langer gekund maar ondekte toprot op een paar toppen helaas..dit was overigens hartje zomer (vorig jaar) te warm op sommige dagen en te koude nachten wegens een verrotte temp metertje .. voor de rest heb ik mijn persoonlijke schema aangehouden die ik altijd gebruik bij Amnesia

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rtfm: Wat een topic weer... Hoe moeten wij nu gaan raden wat het was ...

 

Kansloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

aan de hand van de beschrijving?

Maar ik ben al tevreden met het antwoord van meneerjansen..

 

En mischien zijn er wel mensen aanwezig die het zelfde hebben gehad? NL is niet zo groot.. laat staan de stekkeboertes

Share this post


Link to post
Share on other sites

stom gelul dat een plant kort is voor een bepaalde soort, elke plant kan zo hoog worden als je zelf wil. 1,40 is trouwens totaal niet kort

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BigBangTheory

 

Roep niet zomaar iets wat je gehoord heb.

Hypro is niet de breeder ook niet soma het is een canadees.

Soma heeft hem wel verder gebreed en er eentje uit geselecteerd en daar de cup mee gewonnen.

Hypro was toen nog ergens bezig om iets wat lijkt op voeding te maken.

 

Als je me niet geloofd vraag het aan eskobar of anderen die er meer verstand van hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er bestaat niet eens een soort van Soma met de naam "Amnesia". En de canadees heeft ook geen "breeding" gedaan, het is gewoon een geselecteerde SSH pheno.

 

En wat geeft het over der oorsprong aan, als iemand een cup met iets heeft gewonnen? NIKS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.40 is best groot hoor. Witsoort van 1.4 lijkt onwaarschijnlijk..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er bestaat niet eens een soort van Soma met de naam "Amnesia". En de canadees heeft ook geen "breeding" gedaan, het is gewoon een geselecteerde SSH pheno.

 

En wat geeft het over der oorsprong aan, als iemand een cup met iets heeft gewonnen? NIKS.

 

Euh, Soma's Amnesia HAZE over het hoofd gezien ergens denk ik?

85dgn laten staan, da's euh weekie of 12 als je de kleine pheno hebt, de grote mag gerust 2wk langer staan :spell:

Hy-Pro heeft de bekende 9wk pheno eruit gepikt en is daar mee verder gegaan.

 

Soma's Amnesia is heel andere koek dan wat jij kent als 'Amnees' en heeft 2 duidelijke pheno's.

Cupwinaar met die haze was echt niet voor niks, later heel vaak gebruikt om verder mee te breeden en daar kwam dan (AMG pheno) weer heel ander interessant werk uit.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonder foto kun je niks zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super kleine Amnesia... 1.40.... dan heb ik ook super kleine tieten

 

 

lamp hoog in plafond zegt niks over de lengte van de plant

Kleinste Amnees bij mij was een cm of 80, grootste een meter of 2. 1.40 is niks mis mee en zegt niks over het soortje

(ja eerder dat het een Amnees is dan een PP ofzo :fish: )

en bij niet toppen is de kans dat je een lange dikke top krijgt zoiezo groot.

 

Ik zeg het is een AMNEES! (maar kan zonder foto natuurlijk niks zeggen) wat kostte de stek? mag hier niet over prijzen praten dus laten we zeggen dat 1 pak melk 1 euro is, hoeveel pakken melk?

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

4,5 euro volgens mij (heb geen vaste melkboer)

En met lampen tot plafon bedoelde ik dat ik de lampen altijd vanaf week 6 zo in de hoogste stand heb staan.. tegen het plafon dus... omdat ik er vanuit ging dat ze zoals alle vorige keren super lang worden..knakken is altijd standaard geweest.. deze keer dus niet

Kweek op aarde 12L potten

Ik heb er zelfs een "deskundige" erbij gehaald maar die wist ook niet precies wat het was..

 

Ik was woest destijds dat weet ik nog wel, ik heb voor iets betaald wat eigenlijk de helft mischien nog niet waard was..

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan was het geen deskundige!

 

en verder.. eigen schuld dat je niet weet wat je in huis haalt, kan overmacht zijn omdat je niet de juiste personen kent. als je een deskundig oordeel wilt had je een foto moeten maken.

 

was de wiet HARD? dan was het AMNEES

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt toch dikke colas eraf gehaald van 1,40 hoog aaneengesloten, lol.. waar zeur je over.

 

ook heb je in de veronderstelling dat t amnesia was , niet getopt. lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien heeft ie een pinnetje van de timer verkeerd gehad en hadden ze de grootte van een colafles, en het gewicht van een bodempje in een colafles, en kon je er dwars doorheen kijken. waardoor de prijs idd ongeveer halveerd.

 

voordeel van geen foto is dat je wel lekker kunt GOKKEN!!!!

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nergens gezeurd mienjong :wave:

Ik was woest op een bepaalde moment... de toppen bleven groeien en groeien.. en de woestheid begon te over te slaan naar wat anders

eind goed al goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat doen toppen, die blijven groeien, in dikte, in hoogte, ze kunnen ook foxtails aanmaken, en dat doen amnesia's vaak. maarja blijft gokken he. jij beschrijft gewoon het hele precies, dan wat jij ziet, dat zie ik in mijn hok ook, maar ik verbaas me er niet over dat het klein begint, groots eindigt, OF er moet iets anders zijn.... heb je het droge product nog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@supernoob

Ik gebruik geen tent, toppen komt bij mij niet voor. 1x in me leven getopt en dat was in een 1,7m hoog zoldertje ..

 

Knakken rules!

 

Neejoh die is allang weg! wat ik natuurlijk erg jammer vindt want het was een gemakklijke soortje om te onderhouden en het knippen was zo klaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...