Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

joppe

Mijn eerste kweek.

Recommended Posts

Hallo iedereen,

ik ben nieuw op dit forum en zal mij dus eerst even voorstellen:

ik ben joppe, 18 jaar. Ik zit nog op school, en woon in noord-holland.

 

Ik heb eigenlijk heel weinig ervaring met wiet en het kweken ervan, maar de laatste tijd hoor ik steeds meer mensen in mijn omgeving zeggen dat het weer tijd word om een paar plantjes neer te gaan zetten. Een goede vriend van mij heeft vorige week ook 5 zaadjes gehaald. ( 5 x northen light ) Hij wil deze gaan kweken, outdoor en zonder voeding en lampen. Dit sprak mij ook wel aan en ik ben op onderzoek gegaan, en eigenlijk ben ik ook wel nieuwschierig geworden.

 

Heb een aantal dagen op internet en op forums gelezen wat de basis is en heb hier al aardig veel van opgestoken en ben tot het besluit gekomen dat dit het eerste jaar gaat worden dat ik een paar plantjes ga kweken. 5 stuks, voor de fun. En om te kijken of het mij beter gaat lukken dan de vriend van mij.

 

Wie wat waar?

Laat ik vooropstellen dat ik geen lampen of dure systemen aan ga schaffen. Een goede zak grond en een goede voeding is voor mij voldoende.

 

Ik denk dat ik sowieso ga voor een autoflower. Dit omdat het, volgens mij, makkelijker is dan een niet-autoflower. Een ander voordeel is dat het sneller klaar is, en de planten een stukje kleiner blijven.

Qua soorten dacht ik aan Auto Jack Herer of de Auto Northern Light van RQS.

 

Dit alles gaat plaatsvinden in een kas. In de kas is het overdag rond de 30 graden en de temperatuur neemt geleidelijk af. Ik weet niet de precieze temperatuur in de nacht, maar boven de 10 graden zal het zeker blijven.

De kas heeft veel zonuren en in de nacht is het er helemaal donker.

 

Qua voeding dacht ik aan de producten van hesi. Er is een startersbox die genoeg spullen heeft voor 1m3 en dit is precies voldoende voor mij.

 

Nu komt het, hebben jullie op of aanmerkingen op mijn plan? :) Ik ben sowieso van plan een logje bij te gaan houden wanneer ik de plantjes ga kweken. Dit zal zijn rond eind april/begin mei.

 

- Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey leuk plan ik kan je in iedergeval aanraden om een guerilla pack te kopen (bv. Bij azarius) dit bevat 1 ddoos groei en 1 doos bloeivoeding voor 5 planten en kost iets van 25eu en je hebt een goede complete voeding.

 

Qua strain raad ik je ten sterkste een autoflower aaan zoals je van plant bent maar ik zou wel voor een AK-47 of White Widow gaan van Royal Queen Seeds (auto fem) deze zijn beide hybrides die zeer bestand zijn tegen rot, schimmel en wind dus ideaal voor buiten

 

Veel plezier en succes met je eerste kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien verplaatsen naar kweekverslagen (?)

Hallo,

Vandaag m'n eerste tripje naar het tuincentrum gemaakt, en ik denk dat er nog vele gaan volgen. Ik ben naar de Ranzijn gegaan. 'Voor al je tuinbenodigdheden' staat er op de website, maar ik heb helemaal niks kunnen vinden wat ik nodig heb. Geen vierkante potten, geen perliet, geen wormenmest, geen beendermeel.. Wat een baggerwinkel is het eigenlijk.

 

Nu zit ik dus een beetje met een probleem. Als ik wil gaan planten heb ik geen potgrond. Een maat van me heeft nog wel wat stekgrond liggen dus ik kan sowieso wel een beetje gaan beginnen. Maar heeft er iemand tips? Ik heb wel gezien dat er enorm veel verschillende soorten 'gewone' grond zijn. Deze zijn verdeeld in soorten planten die erin groeien. Bijvoorbeeld: hortensiagrond, bonsaigrond ect. welke moet/zal ik kiezen? Iemand tips? :wacko:

 

- Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon modder uit de achtertuin wil ook wel.

 

Waarvoor heb je al dit spul nodig? Dat perliet had je bij de vijverafdeling moeten zoeken waarschijnlijk, maar waar wil je dat voor gebruiken? Bestel een emmertje voedingspul speciaal voor wietplanten, bijvoorbeeld bacto-force, bij een growshop. Hier alles al in, zodat je ook geen beendermeel meer nodig hebt, dit is slecht te doseren schijnt. Misschien heb je hier wat aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...