Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

gertsmeulders

Wietboter

Recommended Posts

Ik heb net een aantal recepten van wietboter gelezen en ik moet zeggen: er staan enkele verhalen tussen waar ik bijna de slappe lach van kreeg. Grappig wanneer mensen beschrijven hoe verkeerd ze gaan met grote hoeveelheden. Maar een vraag die ik mij blijf stellen is: als jullie bakken dan gebruiken jullie toch boter waarmee je kan bakken hoop ik? Want op sommige boter staat expliciet: hiermee mag niet gebakken worden. Waarschijnlijk trap ik een open deur in, maar ik wil het toch weten...

 

groet aan de bakkers

 

 

 

Voor een mooi topic (incl foto's) over Wietboter zie hier : http://www.wietforum.nl/Wietboter-Van-Blad...tap-t20461.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

ongezouten roomboter, als je gezouten gebruikt krijg je een vreemde witte laag onderaan je wietboter als het hard is geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ongezouten roomboter, als je gezouten gebruikt krijg je een vreemde witte laag onderaan je wietboter als het hard is geworden.

ja die schraap ik eraf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

echte boter, roomboter bij voorkeur!!

thc kan niet door de darmwand als het nergens aan gebonden is. THC is vet- en suikeroplosbaar. Vandaar dat je wietboter maakt: je bindt de thc aan het vet, waardoor die opgenomen kan worden in de bloedbaan en je high wordt.

Roomboter bevat veel vet en is ok, minarine bevat heel weinig vet, en is dus helemaal niet zo effectief.

Gebruik dus ook volle melk, geen magere, en voeg er desnoods wat boter en suiker aan toe.

 

Wat suikers betreft is het dus net zo: natuurlijke suikers zijn beter dan gerafineerde. Witte kristalsuiker laat je beter in de kast staan dus. Kies voor honing, en is dit er niet probeer dan riet- of kandijsuiker.

 

Als je thee maakt, zal die dus ook niet erg effectief zijn als je hem zonder suiker zet! maak eens 2 kopjes, eerst een met gewoon water en een bloempje of brokje. Drink het spul op en wacht enkele uren, er zal weinig gebeuren.

Daarna een lekkere mierzoete thee met honing; drink die op en merk het verschil.

 

Grtz, and enjoy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
echte boter, roomboter bij voorkeur!!

thc kan niet door de darmwand als het nergens aan gebonden is. THC is vet- en suikeroplosbaar. Vandaar dat je wietboter maakt: je bindt de thc aan het vet, waardoor die opgenomen kan worden in de bloedbaan en je high wordt.

Roomboter bevat veel vet en is ok, minarine bevat heel weinig vet, en is dus helemaal niet zo effectief.

Gebruik dus ook volle melk, geen magere, en voeg er desnoods wat boter en suiker aan toe.

 

Wat suikers betreft is het dus net zo: natuurlijke suikers zijn beter dan gerafineerde. Witte kristalsuiker laat je beter in de kast staan dus. Kies voor honing, en is dit er niet probeer dan riet- of kandijsuiker.

 

Als je thee maakt, zal die dus ook niet erg effectief zijn als je hem zonder suiker zet! maak eens 2 kopjes, eerst een met gewoon water en een bloempje of brokje. Drink het spul op en wacht enkele uren, er zal weinig gebeuren.

Daarna een lekkere mierzoete thee met honing; drink die op en merk het verschil.

 

Grtz, and enjoy...

In margarine zit geen vet, hallo?! Weet je waarover je spreekt?

Margarine is eigenlijk olie waarvan de onverzadigde vetzuren gedeeltelijk verzadigd zijn door katalytische hydrogenatie (openen van dubbele binding), zodanig dat het stolpunt hoger ligt. Ik krijg het van je soort posts, waar de helft van uitgevonden is, maar toch "logisch klinkt"

 

Alle ik bedoel: suikeroplosbaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het heeft alleen te maken met het feit dat THC zich hecht aan DIERLIJKE vetten.

Al bevat je boter 100% vet, als het plantaardig is, zoals bv WAJANG ( die gebruik ik in de keuken vanwege mijn koemelk-allergische kind)

dan heb je d'r dus niet zo veel aan!

Minarine is idd behoorlijk vetarm , maar tis meestal ook bijna geheel plantaardig. En als er dus al een klein deel dierlijk vet in zit dan zou je dus tig pakjes boter moeten gebruiken om al de THC uit het kookwater te verwijderen. Gevolg is dan natuurlijk weer dat je in plaats van 1 plakje cake 50 plakjes cake moet eten om wat te voelen. Maar persoonlijk vermoed ik dan dat je daarna in bed ligt met een pijnlijke pens :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

t lost ook op in bv. olijfolie hoor, mischien minder goed als in een dierlijk vet, maar het lost er wel in op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje: Ik lees overal dat mensen hun boter + wiet in een pan vol met water gooien en dan op het vuur zetten... Natuurlijk een goede oplossing als je daarna netjes de boter eruit filtert. Maar het kan toch ook zo? :

 

Ik heb begrepen dat de Au Bain Marie methode zo gaat: Je pakt een pan vol met water, daar hang je als het ware een andere pan in (zodat de onderkant van deze pan net boven het water zit).

 

Je laat dit water koken, de boter gaat oplossen en daar voeg je je wiet aan toe, dan half uurtje ofzow laten staan (met gewone wiet uit de shop... dus geen knipafval en rotzooi, dan moet het op een andere manier)

 

Dan kun je de wietstukkies eruit filteren of gewoon laten zitten, en dan laat je de boter stollen.

 

Dit moet toch ook perfect werken? Heb namelijk geen zin om boter in water te gooien en dan alles afgieten enz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest boedha
Ik heb begrepen dat de Au Bain Marie methode zo gaat: Je pakt een pan vol met water, daar hang je als het ware een andere pan in (zodat de onderkant van deze pan net boven het water zit).

 

Je laat dit water koken, de boter gaat oplossen en daar voeg je je wiet aan toe, dan half uurtje ofzow laten staan (met gewone wiet uit de shop... dus geen knipafval en rotzooi, dan moet het op een andere manier)

 

Dan kun je de wietstukkies eruit filteren of gewoon laten zitten, en dan laat je de boter stollen.

 

Dit moet toch ook perfect werken? Heb namelijk geen zin om boter in water te gooien en dan alles afgieten enz.

ik zet gewoon de boter op het vuur in een steelpannetje waar je een deksel van hebt,

als de boter gesmolten is smijt je er het knipafval bij

laat de boter nu zachtjes koken (door het vocht in het knipafval zal dit makkelijk gaan zonder aanbranden!)

laat dit een klein uurtje brobbelen roer om de 5 minuten alles eens goed om

na een 45-60min zet je dit van het vuur en zeef je de boter in een potje en dit gaat dan ikn de koelkast tot het gestold is

 

ik heb nu al 3 maieren gebruikt om wietboter te maken en ik vind dit de beste manier

au bain marie is ook een optie maar neemt meer tijd in beslag

met water is ECHT NIET GOED; als bakker weet ik wel een en ander over boter en bereidingen hiermee

 

als je water kookt en daar de wiet en boter bijgooit dan verdampt gewoon de meeste thc mee met het water en de boter gaat erg snel achteruit van kwaliteit (zal snel ranzig worden) ook is het dan geen volle boter meer want veel van de eiwitten zijn ook verdampt met het veel snelller verdampende water

 

dus smijt gewoon uw boter in een poot met wiet en koken da boeltje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...