Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
RollingStoned

Politie heeft ‘toevallig’ mazzel…

Recommended Posts

Lucky-Bastard-belt-buckle-DJ13-140x110.jpg

 

Als er 1 stroom berichten binnenkomt op de redactie, is het die over opgerolde hennepkwekerijen. Al bedoelt men wietkwekerijen, soms bekruipt ons het gevoel dat de politie wel heel vaak ‘toevallig’ scoort. Zoals dinsdag in Den Haag…

 

Gelukkig is het nog steeds zo in Nederland dat de politie niet zomaar je huis mag binnenvallen, op zoek naar pak ‘m beet een wietkwekerij. Daarvoor is – zover wij weten – nog steeds een huiszoekingsbevel nodig. Hetis slechts toegestaan wanneer de rechter-commissaris hiervoor een machtiging heeft verleend. Deze machtiging geeft hij (doorgaans) op verzoek van de officier van justitie en alleen wanneer er een concrete verdenking bestaat.

 

lucky_cat_zilver_groot.jpg

 

RollingStoned krijgt echter steeds vaker het gevoel dat de politie deze wettelijke regeling omzeilt door de factor ‘toeval’ op te voeren. Zoals deze dinsdag in Den Haag, waar de agenten tegen de avond een melding binnenkregen ‘dat er mogelijk ingebroken zou worden in een woning in de Van Hogendorpstraat’. Hup hup, dienders met spoed naar het betreffende pand.

 

Wat een toeval weer…

Een 49-jarige Hagenaar, de eigenaar van de woning, was er ook en wat kon hij anders doen dan de politie binnenlaten? Wie zou dat verzoek kunnen weigeren als er in je huis een inbreker zit. En wat denk je? Geen inbreker te zien natuurlijk. Wel vonden de agenten een wietkwekerij van zo’n 140 planten. De kweekapparatuur en planten werden meegenomen, de Hagenaar aangehouden. Wat een toevalstreffer weer, dat je op zoek naar een inbreker pardoes over een wietkwekerij struikelt… mazzelaars.

 

© RollingStoned.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

eigen schuld ....

 

slechte mensen en politie komt hier niet binnen op uitnodiging .

 

er staat nergens in de wet dat je dienders binnen moet laten voor de koffie ....tot aan de voordeur en geen stap verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd UG, maar je moet ze nooit zomaar weigeren, je moet ze toestemming geven onder een voorwaarde waar ze nooit aan zullen voldoen.

 

Bv. 'Prima, kom binnen, maar wapens zijn hier in huis niet toegestaan, dus die laat je maar mooi in je auto.'

 

Als ze dan een discussie beginnen: 'Da's allemaal leuk bedacht meneer agent, maar je mag naar binnen zoals ieder ander hier naar binnen mag alleen weiger jij daar gebruik van te maken.'

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee hoor ... nergens voor nodig ...

 

je bent een wout ... das reden genoeg om te weigeren .

 

mijn huis .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe "diep" kan zo'n Flir camera in je huis kijken qua warmte? Dan praten we over de Flir die ze vast houden en door je wijk lopen.

 

Heb al begrepen dat vanuit een chopper dit zichtbaar is zodra je je uitblaas ergens tegen een muur of dak richt waardoor je muur opwarmt.

 

Een singel 600w lamp aan is niet door de muur heen te zien blijkbaar.

 

Vraag me dus nu af goe goed die Flir camera's zijn die ze op zak hebben. Want hierdoor kunnen ze dus ook verhaaltjes verzinnen om binnen te vallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik me nu afvraag.

Ze mogen dus alleen je huis binnen met een huiszoekingsbevel.

Deze kunnen ze krijgen als er sterke aanwijzingen zijn voor een wietkwekerij.

 

Kunnen ze deze ook krijgen als er aanwijzingen zijn dat je 2 plantjes buiten hebt staan bijv?

Dus specifiek als je binnen het gedoogbeleid valt, maar de politie toch even wilt kijken.

 

Kortom politie komt aan de deur ivm vermoeden wietplantjes en wil kijken.

Wat is handig en wanneer mag je dit wel en niet weigeren?

Ik woon bijv in een huurwoning en wil geen enkele bemoeienis van de politie, vandaar deze vraag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten "mag" je tot 5 gaan. Zodra er buren of anderen gaan klagen moet je het vernietigen. Ga je er tegen in kan je problemen krijgen.

 

Ik zou ze sowieso altijd weigeren en vragen om een bevel. Ze komen altijd om lastig te zijn en jij zal dan ook zo moeten handelen.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten "mag" je tot 5 gaan. Zodra er buren of anderen gaan klagen moet je het vernietigen. Ga je er tegen in kan je problemen krijgen.

 

Ik zou ze sowieso altijd weigeren en vragen om een bevel. Ze komen altijd om lastig te zijn en jij zal dan ook zo moeten handelen.

 

Ja maar dit kan tot gevolg hebben dat je je huurwoning uitgezet word.

Dus als er politie komt en ik kan ze weigeren om vervolgens het bewijsmateriaal te vernietigen heeft dat wel de voorkeur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huurhuis word je niet uitgezet om 5 plantjes, binnen of buiten. Dit bepaalt een rechter namelijk en die zullen je niet vervolgen voor 5. Correct me if im wrong

Share this post


Link to post
Share on other sites

de politie heeft 3 mogelijkheden tot binnentreding

1- je laat ze binnen

2-bevel tot binnen treding

3- een huiszoekingsbevel

 

tussen 2 en 3 zit het verschil tussen de ruimtes kijken of alle kasten laatjes enz doorzoeken

 

in de meeste huurhuizen staat dat je geen drugs in huis mag dus ook geen 5 planten en wordt je huur contract ontbonden

in een koophuis mag je 4 planten in de tuin maar als de politie komt nemen ze deze wel in beslag.

en je mag maximaal 30 gram thuis in je bezit hebben en hun rekenen natte wiet als droog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke burger, die niets te verbergen heeft, zal deze agenten binnenlaten. Die burger loopt met de agenten door de leefruimtes, de agenten zoeken naar eventuele braaksporen en krijgen van de dankbare burger een kopje koffie aangeboden. Dat is naar mijn oordeel de norm.

Zodra een burger, waartegen een vermoeden van een strafbaar feit is gerezen, moeilijk gaat doen en normafwijkend gedrag vertoont, zoals het niet binnen laten van de agenten of eist dat ze hun dienstwapen achterlaten in de auto, zal dit bij de agenten het vermoeden van een strafbaar feit alleen maar versterken. Ik zou in ieder geval "mijn plantage" als de donder ontmantelen, na het weigeren van de agenten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huurhuis word je niet uitgezet om 5 plantjes, binnen of buiten. Dit bepaalt een rechter namelijk en die zullen je niet vervolgen voor 5. Correct me if im wrong

 

Op basis van de ontdekking door de politie zal je niet vervolgd worden nee.

Maar de woningbouwvereniging kan wel aangeven dat hun het contract willen beëindigen.

En als je dit niet vrijwillig doet kunnen ze bij de rechter een verzoek doen het contract te beëindigen.

 

de politie heeft 3 mogelijkheden tot binnentreding

1- je laat ze binnen

2-bevel tot binnen treding

3- een huiszoekingsbevel

 

tussen 2 en 3 zit het verschil tussen de ruimtes kijken of alle kasten laatjes enz doorzoeken

 

in de meeste huurhuizen staat dat je geen drugs in huis mag dus ook geen 5 planten en wordt je huur contract ontbonden

in een koophuis mag je 4 planten in de tuin maar als de politie komt nemen ze deze wel in beslag.

en je mag maximaal 30 gram thuis in je bezit hebben en hun rekenen natte wiet als droog

 

Heb dat opgezocht en bij Ymere stond er dat de gevolgen kunnen zijn dat je de schade moet vergoeden en dat ze je een boete kunnen opleggen.

Op het onderdeel over cannabis stond niks over het beëindigen van het contract.

Zullen hier ongetwijfeld alsnog wel wat handvatten voor hebben.

 

Elke burger, die niets te verbergen heeft, zal deze agenten binnenlaten. Die burger loopt met de agenten door de leefruimtes, de agenten zoeken naar eventuele braaksporen en krijgen van de dankbare burger een kopje koffie aangeboden. Dat is naar mijn oordeel de norm.

Zodra een burger, waartegen een vermoeden van een strafbaar feit is gerezen, moeilijk gaat doen en normafwijkend gedrag vertoont, zoals het niet binnen laten van de agenten of eist dat ze hun dienstwapen achterlaten in de auto, zal dit bij de agenten het vermoeden van een strafbaar feit alleen maar versterken. Ik zou in ieder geval "mijn plantage" als de donder ontmantelen, na het weigeren van de agenten.

 

Helemaal mee eens, maar mijn vraag is, wat is nou wijsheid aangezien ik zelf onder het gedoogbeleid zou vallen.

fatsoenlijkheid of toch proberen te weigeren wat ook weer tegen je kan werken.

Dus wat is wijsheid, weigeren en (in mijn geval dan) die 2 plantjes in de tuin snel weghalen.

 

Zelf neig ik toch naar vriendelijk binnen laten zodat hun ook vriendelijk blijven en geneigd zijn minder moeilijk te doen.

Weet verder ook niet hoe de woningbouwvereniging zoiets te weten komt.

Of de buren moeten hun bellen of de politie zelf, die je dan dus dat moment te vriend wilt houden lijkt me?

Share this post


Link to post
Share on other sites

helaas wel ja!

alleen de coffeeshops worden nog gedoogd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat mij opvalt aan het gedoogbeleid;

 

Stel ik heb 5 planten in mijn tuin staan. Buren vinden dit prima. De politie komt tot aan het oogsten niet op bezoek.

Nu is de plant geoogst en heb 500 gram wiet op tafel liggen. In het gedoogbeleid staat dat je maximaal 30 gram in bezit mag hebben thuis. Dan kom je dus alsnog in de problemen met je 500 gram wiet op tafel? 500 gram voor eigen gebruik zullen ze niet geloven neem ik aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat mij opvalt aan het gedoogbeleid;

 

Stel ik heb 5 planten in mijn tuin staan. Buren vinden dit prima. De politie komt tot aan het oogsten niet op bezoek.

Nu is de plant geoogst en heb 500 gram wiet op tafel liggen. In het gedoogbeleid staat dat je maximaal 30 gram in bezit mag hebben thuis. Dan kom je dus alsnog in de problemen met je 500 gram wiet op tafel? 500 gram voor eigen gebruik zullen ze niet geloven neem ik aan.

 

Doe alles in een glazen pot en begraaf het in je tuin. Wanneer je weer nodig hebt vul je de kleinere pot van 30 gram aan in je keuken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

<p>

Wat mij opvalt aan het gedoogbeleid;

 

Stel ik heb 5 planten in mijn tuin staan. Buren vinden dit prima. De politie komt tot aan het oogsten niet op bezoek.

Nu is de plant geoogst en heb 500 gram wiet op tafel liggen. In het gedoogbeleid staat dat je maximaal 30 gram in bezit mag hebben thuis. Dan kom je dus alsnog in de problemen met je 500 gram wiet op tafel? 500 gram voor eigen gebruik zullen ze niet geloven neem ik aan.

Welke idioot laat er nou 500 gram wiet op tafel liggen? Wie gaat er een joint draaien en stort daartoe 500 gram wiet op tafel? Een ieder met een klein beetje gezond verstand haalt een of twee toppen uit zijn voorraad voor kortstondig gebruik. Als je friet eet, gooi je dan ook eerst een kilo zout op tafel om daarvan twee gram op je friet te gooien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kei slim greenhulk

Share this post


Link to post
Share on other sites

<p>

Wat mij opvalt aan het gedoogbeleid;

 

Stel ik heb 5 planten in mijn tuin staan. Buren vinden dit prima. De politie komt tot aan het oogsten niet op bezoek.

Nu is de plant geoogst en heb 500 gram wiet op tafel liggen. In het gedoogbeleid staat dat je maximaal 30 gram in bezit mag hebben thuis. Dan kom je dus alsnog in de problemen met je 500 gram wiet op tafel? 500 gram voor eigen gebruik zullen ze niet geloven neem ik aan.

Welke idioot laat er nou 500 gram wiet op tafel liggen? Wie gaat er een joint draaien en stort daartoe 500 gram wiet op tafel? Een ieder met een klein beetje gezond verstand haalt een of twee toppen uit zijn voorraad voor kortstondig gebruik. Als je friet eet, gooi je dan ook eerst een kilo zout op tafel om daarvan twee gram op je friet te gooien?

tja wiet moet toch toch geknipt en gedroogd worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt je punt hoor. Geknipte toppen droog je gewoon een week of twee op tafel in de woonkamer. Dat doet immers iedereen toch!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee maar niet iedereen heeft een tentje helemaal de gemiddelde buitenkweker met 4 plantjes niet..

en al heb je dan een tentje of een kast zien ze die staan of ze ruiken het ben je nog steeds de lul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...