Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Greenstein

Aanmaken nieuw vat, restwater wegpompen of gebruiken?

Recommended Posts

Wat doen jullie met het restwater dat nog in het vat zit als je een nieuw vat aanmaakt?

Weggooien of erin laten zitten en vers water bijpompen en het geheel op smaak brengen?

 

Greetz Greenstein.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gooi nooit wat weg.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gooi dr ook gewoon nieuw water in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als t water in het begin langer in je vat staat kun je ook waterstofperoxide toevoegen. Dit valt uiteen in zuurstof en water.

800 ml / 1000 liter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik aan drainage heb, zo'n 10%, gooi ik weg.

Mijn mapito is nieuw en die vertrouw ik maar half. Goede reden om de drain weg te gooien, vind ik.

Respect voor de mensen die de drain niet weggooien, dat is natuurlijk het mooiste en milieuvriendelijkste.

 

Als t water in het begin langer in je vat staat kun je ook waterstofperoxide toevoegen.

Je kunt er ook in schijten.

Wat is het voordeel van waterstofperoxide?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb tot nu toe alleen mijn eerste vat waar een berg roots in zat na 2 weken leeggepompt.

Verder maak ik ongeveer een keer in de week een nieuw vat aan waar ik het restwater gewoon in laat zitten.

Waterstofperoxide voeg ik niet toe. Heb er een circulatiepomp in hangen die in principe hetzelfde doet toch?

 

En zwemvis, een potje kleien boven je vat. Het nieuwe bio-kweken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt er ook in schijten.

Wat is het voordeel van waterstofperoxide?

 

Lol, wat is het voordeel van erin schijten? Gratis messtoffen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat schijten was maar een geintje. (al zou het waarschijnlijk redelijk werken, serieus)

Iemand komt uit het niets met de opmerking dat ik waterstofperoxide in mijn vat moet gooien.

Dus ik vraag me af waar het voor is.

Edited by Zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zuurstof??

Mijn voedingsvat is geen zoogdier hoor :likken:

Edited by Zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb pas nu de TS goed gelezen. Het gaat niet over drain maar over het voedingsvat.

In mijn geval maak ik ongeveer 75 liter voeding. Daarmee ga ik watergeven en dan blijft er een liter of tien over. Die tien liter gooi ik niet weg. Die blijft twee dagen staan, wordt ook niet brak of zo. Dus een paar dagen later gewoon water er bij en de rest en gaan.

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is denk ik niet echt handig... 10 liter voedings restant weer mengen met water en dan weer voeding erbij doen maar dan weet je niet exact hoeveel je moet vermengen etc?

 

Dan vraag ik mij af waarom je niet gewoon 10 liter minder water gebuikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik evenveel voeding maak als ik nodig heb krijg ik op het laatst de voeding niet meer uit de emmer geschept :D

Daarom heb ik altijd overschot. Ik heb geen zin om te emmeren met voeding.

Het mengen is geen probleem. 100ml A en 100ml B. Daarna afzuren en klaar is Zwemvis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...