Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GrowingP

Volkert van der Graaf komt 2 mei vrij

Recommended Posts

Volkert van der Graaf komt voorwaardelijk vrij. Volgens het Openbaar Ministerie hoeft hij na 2 mei niet langer vast te blijven en staatssecretaris Teeven vindt de conclusie van het OM "gedegen voorbereid en uitgebreid onderbouwd".

 

Bekijk hier de volledige persconferentie.

 

http://nos.nl/video/628210-volledige-persconferentie-vrijlating-van-der-graaf.html

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Wat zou ik deze man toch graag een ontzettend pak slaag geven.

Verder natuurlijk meer dan terecht dat hij toch word vrijgelaten al had ik hem liever levenslang achter slot en grendel gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het goed dat hij weer vrij komt.

Het is natuurlijk niet goed wat hij heeft gedaan, maar om iemand nou levenslang te geven voor een moord op zo'n extremistisch persoon..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is in de Nederlandse wet verankerd, dat gestraften bij goed gedrag en een te verwaarlozen kans op recidive na het uitzitten van 2/3 deel van hun straf, voorwaardelijk in vrijheid worden gesteld. Hierop uitzondering maken wegens onderbuik gevoelens zou willekeur in de hand werken. Van mij had Volkert levenslang mogen krijgen, echter de rechterlijke macht heeft anders bepaald. Overigens vond ik Fortuyn niet extremistisch en was ik het eens met delen van zijn gedachtengoed. Pim was overigens een voorstander van legalisering van cannabis: dat getuigt van pragmatisme.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortuyn was zeker niet extremistisch hij was de enige in al die jaren waar ik en vele andere nederlanders vertrouwen in hadden.

Dat z'n debiel dan denkt het wel even op te lossen zijn geen woorden voor.

Zijn straf was te laag maar hij heeft deze uitgezeten en dan is het logisch dat hij vrijkomt.

 

Verder weet ik niet wat dit onderwerp op het wietforum nieuwsgedeelte doet?

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op het gebied van dat wiet is het inderdaad goed.

Maar als je kijkt naar uitspraken en sommige ideeën vind ik hem weer richting zo'n Geert Wilders gaan, en dat mag ik persoonlijk niet.

Edited by Waterpijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nooit wat met een politicus gehad, maar wel met Pim en inderdaad hij was voor de legalisering van cannabis en zijn tijd ver vooruit.

Zo iemand krijgen we nooit meer en dat is eeuwig zonde.

 

Vond dit topic wel de moeite waard, al is het inderdaad niet direct cannabis gerelateerd.

 

Op het gebied van dat wiet is het inderdaad goed.

Maar als je kijkt naar uitspraken en sommige ideeën vind ik hem weer richting zo'n Geert Wilders gaan, en dat mag ik persoonlijk niet.

 

Flauwekul, Wilders mag nog niet eens in de schaduw van Fortuyn staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wilders doet alles om zijn ego te kunnen strelen, fortuyn was er voor de nederlanders, nederland brokkelt langzaam af en fortuyn zag dat.

Kijk eens naar nostalgienet, zie de oude beelden van hoe de nederlandse cultuur was, en bedenk eens hoe het nu is!

Tuurlijk gaan we met de tijd mee, maar waar vroeger de deur voor iedereen open stond, doen we nu een extra slot op de deur.

We zitten al jaren in een neerwaardse spiraal en ik ben er heilig van overtuigd dat fortuyn daar verandering in kon brengen.

Niet vanwege het immigratiebeleid ( en de andere dingen waar de media steeds over lulde) maar om de vele andere idealen waar niemand over sprak omdat ze alleen het woord turken en marrokanen hoorde.

 

Kijk eens naar het immigratie beleid van australie!, daar hoor je niemand over terwijl dat echt 10x strenger is als hier.

Probeer daar maar eens naar toe te verhuizen, in welke rompslomp je dan terecht komt wil je niet weten en ik spreek uit ervaring.

Dat pad ben ik al jaren aan het bewandelen.

Edited by Casto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens naar het immigratie beleid van australie!, daar hoor je niemand over terwijl dat echt 10x strenger is als hier.

Probeer daar maar eens naar toe te verhuizen, in welke rompslomp je dan terecht komt wil je niet weten en ik spreek uit ervaring.

Dat pad ben ik al jaren aan het bewandelen.

 

Ik zie het verband niet.

 

1001004001524051.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou die debiel maar in de gaten... hij gaat namelijk weer hetzelfde doen @ next verkiezingen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ fool

 

Ik bedoel te zeggen dat een streng beleid niet verkeerd hoeft te zijn, je kan wel in een vreemd land willen wonen maar dan moet je jezelf wel aanpassen.

En ik ben de laatste die zegt dat er hier geen aangepaste allochtonen zitten want ik denk dat de grootste groep gewoon prima in ons landje kunnen leven ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus? Er komen elke dag moordenaars vrij en tbsers gaan op onbegeleid verlof... Hoor je daar iemand over?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cijfermatig klopt je verhaal niet. Jaarlijks worden er in Nederland tussen de 150 en 180 mensen vermoord, waarbij ongeveer 80 % wordt opgelost. Dat is dus maximaal 144 opgeloste moorden. Daarvan zijn er jaarlijks 7 stuks moord gevolgd door zelfdoding. Mensen, die na een moord zelfmoord plegen kun je niet opsluiten en daarna vrijlaten. Dus jaarlijks worden er maximaal 137 mensen veroordeeld wegens moord. Vermoedelijk zelfs minder, omdat er ook meervoudige moordenaars zijn, zoals vader of moeder dood twee kinderen en pleegt daarna zelfmoord. Een jaar heeft 365/366 dagen. Als er dagelijks een moordenaar wordt vrijgelaten, worden er meer mensen vrijgelaten wegens moord dan er veroordeeld zijn wegens moord.

Ook het aantal tbs proefverloven klopt niet. Jaarlijks worden er ongeveer 160 mensen tot tbs veroordeeld. Er zijn thans ongeveer 1700 tbs'ers. Als er dagelijks slechts 1 tbs'er met proefverlof zou mogen gaan, dan zou elke tbs'er vanaf het begin tot het einde van zijn tbs-tijd om de vijf dagen een dag proefverlof krijgen.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het duurt ook een tijdje voor ze vrij komen, dus je moet naar de moordcijfers uit het verleden kijken.

Voor de duidelijkheid:

 

De laatste jaren schommelde het moordcijfer rond de 150. In de periode 1992-2001 werden gemiddeld 253 moorden per jaar gepleegd.

Recordjaar was 1995 met 281 slachtoffers. Over de periode 2002-2011 daalde het gemiddelde naar 180 moorden per jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er worden, hoe je het ook draait of keert, gemiddeld over een lange reeks van jaren minder dan 365 moorden per jaar gepleegd. Als over de zelfde lange reeks van jaren gemiddeld dagelijks 1 moordenaar wordt vrijgelaten, worden er nog steeds meer moordenaars vrijgelaten dan er veroordeeld zijn. Of je het nu per dag, per jaar of per 100 jaar bekijkt, je kunt gemiddeld nooit meer moordenaars vrijlaten dan er gemiddeld veroordeeld zijn. Als jij gemiddeld 10000 euro per jaar spaart en dat geld in een oude sok stopt, dan kun je na 10 jaar toch ook niet meer dan 100.000 euro uit die oude sok halen?. En dan kun je naar het verleden kijken tot je een ons weegt, maar dat verandert niets aan het feit dat er slechts 100.000 euro in die oude sok zit. Wist je trouwens dat je in een meer van gemiddeld 20 cm diep toch kunt verdrinken? :yummy:

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

wie heeft er 2 mei nog meer een vrije dag ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Narcissus verdronk omdat ie zo Xtreme verliefd op zichzelf was

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben niet verdronken, maar ingegaan op de avances van Echo. Om de beeldspraak nader te illustreren en compleet te maken: in een of ander vorig topic heb ik zelfs aangedragen dat mijn vrouw zelfs nog het laatste woord heeft bij een echoput. :yummy:

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach wat geeft de adelaar om het gebalk van een ezel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ben jij toch een vreselijk irritante vent xtreme. Altijd je gezeur en gehuil. En ja amnees heeft gelijk jij bent het school voorbeeld van een narcist

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de goede orde: jouw aangedragen cijfers deugden van geen meter. Ik wijs je daar op. Wat is er verkeerd aan om iemand op de dwalingen zijns weegs te wijzen? Als jij onzin verkondigt en ik weerleg dat, met cijfers gedocumenteerd, dan moet je dat mij niet aanrekenen, maar bij je zelf te rade gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de goede orde: Of je snapt zijn punt niet, of je wilt het niet snappen en weer laten zien dat jij gelijk hebt. Denk niet dat Starter er op uit was om aan te tonen dat er elke dag een moordenaar vrij komt, maar dat het in zijn ogen raar is dat er om deze zo'n heisa wordt gemaakt.

 

Heb het idee dat je het allemaal goed bedoeld, maar je komt soms inderdaad betweterig over :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...