Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

La bella vita

Welke bladvoeding: ijzertekort

Recommended Posts

Goedenavond,

 

Welke bladvoeding kan ik het beste gebruiken tegen ijzertekort?

 

Mvg

 

Labellavita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is bladvoeding noodzakelijk?

 

Anders is appelstroop aan je water toevoegen een goede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Labelle Vita,

Voor ijzer te kort weet ik niet.

Wel ben ik zelf zeer te spreken over het gebruik van bladvoeding, wondermiddel voor de plantjes in de groei en de vroege bloei fase.

Gebruik het om de dag met een halve dosering dan aangegeven door de fabrikant.

De spraymix van Hypro kan ik zeker aan bevelen, voor het geld hoef je het ook niet te laten.

Bij ons in de omgeving wordt eigelijk bijna alleen nog maar Hypro produkten gebruikt.

 

Gr.Tucco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan geen ijzertekort hebben met een complete basisvoeding. Wel een lockout door een verkeerde ph

 

Elmantino +1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bladvoeding is leuk maar je tekortje (lockout) blijf sluimeren als je verder niet nagaat waardoor het komt en dit aanpakt, ga jij de hele grow lang bladvoeding blijven doen om dat te tackelen?

 

Je probleem zit in wat racker en elmanito al aangaven, denk je ph veel te hoog, alles onder/rond de 6 is ijzer tekortje eigenlijk allen soms bij jongste scheutjes die hard groeien, ijzer is niet zo mobiel namelijk maar dat is (met goede basisvoeding en ph in wortelzone) slecht een kortdurend probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

denk je ph veel te hoog, alles onder/rond de 6 is ijzer tekortje

 

6 is zuur, dus pH te laag :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je verknipt lekker daar :thumbsdown:

Lees de hele zin nu nog eens.. eigenlijk alleen bij jongste hard groeiende scheutjes en vervolgens ijzer niet zo mobiel

dus niet dat op/rond de 6 je een ijzer tekortje hebt :whistle:

PH 7 is basisch, ph 6 is licht alkalisch en niet 'zuur' dat is pas bij 3 :likken:

 

Ach jij zuurt je water ook vast af niet ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild: Ik waardeer je kennis, maar nu maak je toch een (schrijf)foutje. pH 7 is neutraal, pH 6 is (heel) licht zuur en niet licht alkalisch. pH 3 is inderdaad flink zuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

PH 7 is basisch, ph 6 is licht alkalisch en niet 'zuur' dat is pas bij 3 :likken:

 

7 = idd basisch, maar < 7 ga je naar een lage pH, hoge zuurgraad & > 7 ga je naar een hoge pH & lage zuurgraad zei de ex-laborant :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ach jij zuurt je water ook vast af niet ^_^

 

Nee raken mijn planten op aarde helemaal verknipt van.Mijn pepermuntplant kreeg ook een ijzertekort door het afzuren.Van de week wat kokosmelk oplossing gegeven die een pH heeft van 6.1 - 7.0 & gaat nu helemaal goed zo, mede ook door de extra lavameel.Mijn leidingwater heeft trouwens een pH van 8.5 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit in week 1 bloei en heb nog geen voeding gegeven. Het tekort is maar op een aantal jongen blaadjes te zien. Ik denk dat het door de harde groei komt. Als ik voeding ga meegeven zal het probleem verholpen zijn.

 

Ik zuur het water wel af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soms gebruik ik inderdaad verkeerde benaming, zie het nu, tijdens tikken klopte alkalisch (nooit scheikunde of wat dan ook gehad) helemaal behalve dan dat ik schaal om had gedraaid e dat was niet de schuld vd Amnees die ik genoot toen ik typte :|

 

lekker af blijven zuren..

Wat voeg je nu aan het water toe om de ph te verlagen, juist ja :hug:

Afzuren alleen in onze hobby hoek en tijd om die idiote benaming de wereld uit te helpen, kruisridders gezocht :excl:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

af en toe moet je je planten een halve liter ochtendzeik geven met 4.5 liter water

goede oranje dikke stroperige ochtendzeik

knappen ze zo van op!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...