Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Biogrowers,

 

Ik heb wel eens het een en ander voorbij zien komen met thee en Woma nr3 etc. Ook zie en hoor ik veel mensen die helemaal geen afharders gebruiken in de biologische teelt.

 

Dus mijn vragen aan jullie:

1. Gebruiken jullie topafharders in je biologische teelt?

2. Welke topafharders gebruiken?

3. Wanneer gebruiken jullie die topafharders?

 

Groeten,

 

CB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ben ik ook erg benieuwd naar, vooral omdat ik er weinig van hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topafharders? heb ik ook nog nooit van gehoord Cityboxer. Volgens mij is het de combinatie, PK booster, het juiste klimaat en de juiste manier van afrijpen die je toppen harder maken. Het ene soortje bloeit natuurlijk wat harder af dan de ander.

 

 

 

Deze dames aan het afrijpen, biologisch op de Sannie's way ergens in 2012:

 

gallery_37549_16521_1324148.jpg

 

En deze toppen waren mooi compact en hard afgerijpt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik top-max van biobizz maar of dat echt onder de topafharders valt?

Ik gebruik het de laatste 3 weken op 4 ml/l daarna spoelen zoals iedereen wel doet denk ik.

 

Edit:

 

http://www.biobizz.com/nl/products/organic-stimulants/top-max

Edited by Casto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me af of je je bij een biologische kweek wel moet richten op de PK waardes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een goed punt predator, ik merk uit ervaring dat als je bio-bizz voeding gebruikt de top-max je toppen dikker en compacter maakt.

Was een kweekje erg lui en had nog net genoeg voor de helft van de planten en zag wel degelijk verschil.

Ze kregen alles volgens schema, behalve dus de helft die geen top-max kregen.

 

Maar zo heeft ieder waarschijnlijk andere ervaringen..

Edited by Casto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook weleens topmax gebruikt en Woma nr3, werkt beide wel goed. Pas op met die Woma want die verzuurt als een sloot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat predator terecht stelt is dat je je volgens mij niet echt hoeft te richten op PK waardes. Vandaar dat ik ook geen PK booster meegeef. Ik heb van verschillende hele succesvolle bio kwekers begrepen dat dat bijna geen meerwaarde heeft. Je voedt immers niet de plant direct zoals met mineraal.

 

Wel kan het natuurlijk zo zijn dat in die topafharders andere dingen zitten dan voeding, zoals hormonene of sporenelementen die er voor zorgen dat er toch iets gebeurt. Zie naar silicium of ripen van GHE. Die doen sowieso iets.

 

Maar de algehele trend is dus gewoon NIKS doen als je Sannie's way kweekt. Alleen BioBizz gebruikt dus een topafharder.

 

Zou het goed werken om een topafharder van BioBizz of Woma te gebruiken in combinatie met Sannie's Way?

Share this post


Link to post
Share on other sites

over 3 maanden weet ik of organic boost van puksupport wat is..

er draait nu ergens een test setup met de gehele nieuwe lijn van puk, ziet er mooi uit en 100% bio..

 

 

dus geen tabs wormen mest of bacto meer, krijg al wel afkickverschijnselen als ik er te veel aan denk haha

en zelfs een schema wat word gevolgd....brrrrrrrr

 

maar heb alle vertrouwen in puk en de desbetreffende grower !! ;)

Edited by 3.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij ook al aan de puk?

 

Ben benieuwd of de bloei bij jou ook sneller op gang komt met die voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik nu al enkele jaren biobizz topmax en biobloom

en ben erg tevreden nog steeds.

ze zijn niet heel sterk,

dus een knalboost met risico kun je bijna niet behalen.

in spannabis 2014 heeft die de eerste rpijs gehaalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat klimaat het belangerijkste is ;) ( beetje personal experience)

Share this post


Link to post
Share on other sites

IK gebruik Bionova voeding en die hebben X-Cell in hun gamma zitten als booster. Of je dat dan een topafharder mag noemen betweifel ik aangezien je het de hele kweek mag/moet meegeven volgens huns schema

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ predator en 3.0 . Wat betreft die PUK lijn, krijg binnenkort ook een goodiebag dus dan ga ik ook eens kijken. Een groot nadeel van PUK vind ik toch echt al die flesjes. Hoe veel flesjes heb je? Bloei/groeivoeding, Hulmic, Roots en Green. Dat zijn 4 flesjes tegelijk. Ik vraag me dan echt af wat nodig is. Zoals in minerale groei al lang bekend is is dat dat allemaal niet nodig is. Predator en 3.0 hebben de boel al bekeken, als ik zie wat alles is dan lijkt mij alleen het Humic gedeelte iets nieuws. Sannies's way (via groothandel) is veel gemakkelijker en volgens mij nog goedkoper ook nog.

 

En hoe zit het met bodemleven en daarmee het hergebruik van aarde bij PUK biologische voeding?

 

Maar goed, in combinatie met Sannie zie ik hier dus vrij weinig aanraders? Woma of BioBizz kan wel maar geeft niet echt een meerwaarde, klopt die conclusie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat vroeg ik me dus ook al af in mijn eigen topic.... zowel het opwaarderen/hergebruiken van je aarde als de vraag of een afharder een must is voor je teelt ;)

Ik wacht rustig af... ik lees het vanzelf wel. Als het niet bij mezelf is dan lees ik het hier wel terug :tu

 

Ook dit is weer een mooi topic City....

 

 

maar heb alle vertrouwen in puk en de desbetreffende grower !! ;)

 

 

Dat ken haast alleen krasi zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb bij de "topmax" wel rare smaak ervaren in de wiet

 

 

heb het idee dat de toppen hard worden door juiste lamphoogte en genoeg luchtkoeling

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Maar goed, in combinatie met Sannie zie ik hier dus vrij weinig aanraders? Woma of BioBizz kan wel maar geeft niet echt een meerwaarde, klopt die conclusie?

 

Oneens ik vind die van biobizz wel iets toevoegen, maar zoals weetje al aangeeft moet je geen explosie verwachten maar een goede aanvulling is het wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de topvormer van easy gaan we binnen enkele weken aan de slag :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga aan de slag weer aan de slag met Woma, eerder mooie resultaten mee behaald.

Icm tabs en Bac bloei.

 

In een andere setup die nog opgezet moet gaan worden ga ik ook de PUK orga lijn testen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey krasi ook weer even tijd? :whistling

 

Dus jij zweert dus ook gewoon bij tabs, bloei en dan de woma topafharder erbij?

Ze hebben bij woma een leuk starterssetje genaamd 123 ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Krasi, je bent er weer. Heb je gemist de laatste tijd. Juist in dit soort topics had ik je al eerder verwacht. Ik had eerlijk gezegd graag de Woma willen proberen dit rondje met Sannie maar ik weet zo hard niet waar ik die moet krijgen. Dat is toch een 'eigen merk'? En dus niet verkrijgbaar bij andere shops?

 

Critical en ik hebben alleen nog steeds geen antwoord op de bodemleven/herbruikbaarheid aarde vraag? Anders kan ik net zo goed weer mineraal gaan voeden!?!?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb iedereen altijd woma nr 3 aangeraden. altijd mooie resultaten mee, en liet de fles pk dan weg. wel altijd een heel smerig vat.

 

dus een ronde zonder woma nr 3 gedraaid en met een halve dosis ultra pk. beste score sinds tijden en precies hetzelfde droogpercentage, lol

 

conclusie ik gebruik t niet meer want het is duur en t levert me niets meer op, zelfs minder.

 

mooi schoon vat sindsdien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een conclusie die ik hier inmiddels regelmatig voorbij heb zien komen. Maar dan moet ik natuurlijk nog wel vragen of jij het nu dan ook over biologische voeding hebt en welke lijn je dan gebruikt want misschien zit er al een afharder in die lijn die jij gebruikt?

 

Jouw conclusie kan natuurlijk ook zijn zoals ik in de begin post al meldde dat net als bij minerale voeding minder meer is?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je antwoord n00b...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...