Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

ik wilde binnenkort beginnen aan mijn eerste kweek. ik wilde beginnen met 1 plant om het een beetje onder de knie te krijgen voordat ik uit ga breiden naar meer planten. dus mijn vraag is wat zijn de benodigdheden voor de optimale omstandigheden van 1 plant. ik zou ook graag uitleg willen over wat voor filter ik nodig heb en afzuiging. ik ben nog jong en leergierig dus ik wil graag alles leren over de plant en wat er komt kijken bij het kweken.

 

ps. ik doe het niet voor het geld maar ik wil het als hobby gaan uitoefenen. Vaak worden jonge kwekers geassocieerd met een broodkweker.

 

bij voorbaat dank.

KW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je leergierig bent lees je het forum ipv alle vindbare informatie hier op te vragen.

en jezelf voorstellen kan geen kwaad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom kwekertjeforfun,

 

Ben ook pas lid hier.

 

Heb vorig jaar mijn eerste weed plant gekweekt en ga dit jaar weer verder.

 

Maar inderdaad, lees eerst het forum goed door, want ook ik moet nog heel veel leren.

 

Ik wens je heel veel succes toe met je eerste kweek.

 

Groetjess, Yvonne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd jezelf eerst even voorstellen zoals gevraagd in de regels is niet overbodig.

 

Daarnaast zou ik een 40x40x200 of 90x90x200 tentje halen met een 250 of 400 watt lamp +vsa +kap met een 300m3 of 500m3 afzuiger met bijpassed/zelfde als afzuiger m3 filter.

Een fancontroler uiteraard, dit kan 1 zijn van 40€ die van ingestelde snelheid naar 100% klapt wanneer de temperatuur wordt overschreden of een dure van 120€ die trapsgewijs de snelheid opvoert naar mate het warmer wordt.

uiteraard heb je ook een relais nodig, dit kan je met een darwin doen b.v. (deze schakeld de lamp aan en uit via een timer en is beveiligd).

Dan nog je plantenbakjes, aan te raden zijn toch wel 12 liter of 18 liter en dan het liefst niet bak aan bak zetten maar 10cm ruimte ertussen te laten.

Tja verder kan je uiteraard nog een bevochtiger nemen en nog een automatich bewaterings systeem als bluemat, maar dit is niet nodig.

Verder zou ik je toch wel voedingslijn aanbevelen en uiteraard beginnen met een aarde kweekje.

 

m.v.g. Budgetman @ stronken

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk vooral even in de micro/fluo sectie als het om 1plant gaat

daar ga je vast je nodige info vinden ;)

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Budgetgrower, ik doe alleen maar buiten planten, heb een mooie afgesloten tuin, buren weten er van en geven niet om de lucht, vinden ze zels lekker, maar zo wie zo bedankt voor de tip en heeft iemand anders er nog profijt van hè?

 

Groetjes van mij...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...