Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dilago

Zaailingen direct onder 600 watt

Recommended Posts

Op dit forum las ik dat je zaailingen direct onder een 600 watt lamp op 55cm kan laten ontkiemen, Kan dit al in de 11 liter potten met de grond waar ze uiteindelijk inkomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel goed mogelijk indien er een groeilamp gebruikt word.

Bekijk mijn topicje maar ik had iets wat last van strek had ook op 50 cm afstand.

400w hangt nu op 40 cm en gaat t allemaal lekker.

Bij 600w zit je met 55 cm wel goed denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor je reactie, volgens mij is mijn lamp voor zowel groeien als bloeien geschikt. Kan het dan ook? Ik ga je topic checken. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

groeilamp is echt niet nodig, gewone hps is zat...

de meeste gebruiken volgens mij toch al een greenpower lamp en daar zit al wat meer blauw in...

maar ook onder een normale hps groeien ze zonder problemen..

 

als je gelijk in die pot zaait wel even een Z/W folie of plastic bordje ofzo over de aarde doen (dus niet over je zaailing heen)

anders verdampt de aarde en moet je de aarde de hele tijd bewateren terwijl het zaailngetje amper vocht gebruikt, en daar naast kan je medium te warm worden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dan ga ik dat proberen. Kunnen het ook plastic zakjes zijn of doorzichtige folie en moeten er gaten in?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter niet doorzichtig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat dan, aluminiumfolie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik hydro korrel als toplaag tegen uitdroging.

Werkt super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat werkt ook alu en de korrels

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ik me wat bij voorstellen, de zaailing kan er mooi tussendoor groeien. Ja, hydro korrels ga ik ook maar voor. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom niet gewoon in een propagator op de vensterbank ontkiemen? Zodra ze boven zijn onder hps knallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is omdat ik ze direct in 11 liter potten wil doen, zodat ik ze niet weer hoef te verpotten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doordat ik nieuwe stekken heb gekregen ga ik voor de herkansing. Ik zal daarvan een nieuwe topic maken en de zaadjes voorlopig in de koelkast bewaren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel, vooralsnog gaat het al stukken beter dan de vorige! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey heb een vraagje ik heb een kast van 1x1x2 maar had met mijn zaailingen een slechte start dus heb er nu 4 die al 2 weken voorgroeien en heb er net 4 bijgezet die nu een goede 4 cm zijn wat zou ik doen nog een weekje 18u licht of 12/12 heb plagron voeding voor de wortels en enzymen enzo maar is eingelijk de 1ste keer dat ik dit ga doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je 2 weken oude zaailingen nog niet echt omhoog gekomen zijn zal dat geen problemen geven

Kzou ze wel een weekje extra geven dan zodat ze de andere wat kunnen inhalen voor je 12/12 gaat

 

afhankelijk hoe slechte start de rest heeft gehad en hoe hard deze zullen gaan zal het wel gevuld eindigen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou wel even een extra ventilator onder je lamp door laten blazen als je gelijk 600 erop zet.

voor de rest zou ik het gewoon doen, zelf doe ik het ook altijd zo.

 

m.v.g. budgetman

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga vanaf morgen over naar 12/12 de kleine meiden halen goed in heb er 2 clipfans opgezet temperatuur is goed ik denk wel dat het geslaagd zal worden mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel eens gedaan, maar je aarde droogt snel uit onder hps. ik heb liever TL en dan overstappen naar HPS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder LED voorgroeien (blauwe leds) gaat super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nu eens geluisterd hier en daar en zou een plasmalamp eingelijk zoveel beter zijn heeft hier iemand ervaring mee kost wel veel ik overweeg een 600w lamp samen met leds te combineren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...