Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wietboy15

Kweken in een keter

Recommended Posts

Ik had in gedachten om bij de gamma ofso een keter te kopen en die ombouwen in een kweekhok met een 400 watter erin maar voor de rest weet ik niet wat er in moet want ben net nieuw bij de indoor dus hebben jullie mishcien een mooi lijstje hiervoor of niet ik wil kweken voor eigen gebruik iets van 5 planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kutkasten werken niet en zijn te duur. Voor een goed werkende 1 lamp kast mail je ff naar growshopalkmaar.....geen email adressen op 't forum ..... Wij hebben geen kast maar wel een goedkoop en werkend bouwadvies.

Groetjes,

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die kutkasten werken niet en zijn te duur. Voor een goed werkende 1 lamp kast mail je ff naar growshopalkmaar.....geen email adressen op 't forum .....  Wij hebben geen kast maar wel een goedkoop en werkend bouwadvies.

Groetjes,

Harry

te duur oke maar ze werken prima.

trouwens dit riekt naar spam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, spam....

 

Die kasten werken wel als je niet zo'n beste kweker bent, maar de beoogde gram per watt haal je er niet uit, te benauwd. Je kunt beter een hokje op maat bouwen wat wat meer HOOGTE heeft voor de benodigde kubieke meters lucht. De kettler kasten geven ook nog eens een pvc gasje af als ze warm worden. Dat gasje is schadelijk voor de vegetatieve periode.

Bouw gewoon een "tent van wit zwart wit en rachels. Goedkoper en beter.

Groet,

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tjoe

hey gasten , wat ik wou zeggen harry heeft gelijk hou het ook zo simpel mogelijk kan dr ook niet veel fout gaan ! ik heb ook een kast in elkaar geflanst van hout en dr van dat witte niet doorschijnende plastic overheen geniet en dr een deurtje uit gesneden pervect oude afzuig kap uit een keuken plat tegen de wand aangeschroeft pijpje naar buiten kind kan de was doen .. dus simpel is het sleutel woord zeker als je het niet vaak gedaan heb zijn de kosten ook niet zo groot als het fout gaat .... succes keep it green :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me goed advies om de kosten zo laag mogelijk te houden ja......met een ouwe afzuigkap hebben ze je zo te pakken :whistling :whistling :)

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar als je de kosten zo laag mogelijk houd haal je die gram per watt ook niet ik hou niet zo van dat goedkope gedoe mijn hok heeft mij 3750 euro gekost maar dan heb ik ook wel top spullen.vorige oogst had ik 1.3 gram per watt iets meer als 3 kilo van 103 planten(2400watt).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tjoe

ben ik met je eens maar mijn kast heeft niks gekost alleen de lamp dan en ik had ook 32 gram per plant alleen had ik dr maar 5 staan dus het kan altijd, duurkoop hoeft niet altijd beter te zijn . :whistling

 

 

groetjes tjoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor een 1 lamp kast heb je niet veel nodig. om met een afzuigkap te werken gaat wat ver... dat gaat niet goed.

Goedkoop systeem: Een hokje bouwen met rachels en wit/zwart/wit folie van 120 x 120. daarin: 1 x 600watt cecla met GE -bulb, een 700 m3/h slakafzuigertje met een kleine can (50cm). Aanzuig: slakje 250 m3/h. En dan: 16 potten van 16 liter, 4 zakken Martina mix en 16 planten. Dan ben je klaar voor ongeveer 500 euri's. (met langen / klemmen /tape e.d. meegereken) Aan voeding e.d. komt er nog eens 100 bij gedurende de oogst. Je haalt met dit systeempje ongeveer 6 kilo per jaar zonder al te veel moeite.

Groetjes,

Harry Alkmaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe meer geld je er in steekt hoe meer en betere weed je krijgt ... dat ervaar ik aan mijn kast en die van een vriend die op de zelfde dag als ik begonnen is. mijn kast is 3x duurder en geeft veel betere weed en veeeeeeeeeeel meer :whistling

 

volume binnenin is belangrijker dan je denkt, zeker met dit weer om je temperatuur een beetje in de hand te hebben ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor een 1 lamp kast heb je niet veel nodig. om met een afzuigkap te werken gaat wat ver... dat gaat niet goed.

Goedkoop systeem: Een hokje bouwen met rachels en wit/zwart/wit folie van 120 x 120. daarin: 1 x 600watt cecla met GE -bulb, een 700 m3/h slakafzuigertje met een kleine can (50cm). Aanzuig: slakje 250 m3/h.  En dan: 16 potten van 16 liter, 4 zakken Martina mix en 16 planten. Dan ben je klaar voor ongeveer 500 euri's. (met langen / klemmen /tape e.d. meegereken) Aan voeding e.d. komt er nog eens 100 bij gedurende de oogst. Je haalt met dit systeempje ongeveer 6 kilo per jaar zonder al te veel moeite.

Groetjes,

Harry Alkmaar

Volgens mij onderschatten jullie de capaciteit van afzuigkappen , er zitten gewoon slakhuis ventilatoren in hoor! . een afzuigkap met een capaciteit van 500 kub is heel normaal maar de meeste hebbe wat minder capaciteit , en dat is voldoende voor een hokje van kastformaat , 60 cm bij 70 vloeroppervlak bv . : dit is nog niet eens de helft van een vierkante meter . Een 400 watt lamp is hier prima in te gebruiken . "waarom dat formaat " zul je misschien denken , omdat de standaard kasten in huurwoningen /flats ongeveer dat formaat hebben .

 

 

Dit zal voor de meesten wel bekent zijn:

Zorg voor een onderdruk in je kast ,dan gaat alle geurende lucht alleen via de afzuiger + filter naar buiten en nooit via andere wegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja... een afzuigkap zal best wel voldoende vermogen hebben, maar ze zij zo lawaaiig he... En hoe maak je daar je filtertje aan vast dan? best leuk om het raam open te zetten, maar hoe doe je dat in de winter dan? In je skipakkie naast je hok zitten???

Har

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor men klein kweekkastje heb ik een afzuigkap(damkap noeme ze dat hier denk ik) en het is er een met ingebouwde koolstoffilter :whistling

werkt echt perfect

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tja... een afzuigkap zal best wel voldoende vermogen hebben, maar ze zij zo lawaaiig he... En hoe maak je daar je filtertje aan vast dan? best leuk om het raam open te zetten, maar hoe doe je dat in de winter dan? In je skipakkie naast je hok zitten???

Har

Gewoon met de juiste koppelstukken , en de nodige handigheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel je van die soort lappen ? die ontgeuren nooit zo goed als zo'n echte trommel uit de growshop, hierin zit heel veel meer aktieve koolstof.

 

Mijn kast stond gewoon in een kamer van 4 bij 4 meter . De afzuiger van de kast blies de lucht via een koolstoffilter weer terug de kamer in. In de kamer was dan wel een raampje open en ook de deur naar de andere vertrekken. Ik realiseer me dat de lucht dan gedeeltelijk wordt gerecycled , maar met zo weinig planten in zo'n klein kastje had dat blijkbaar geen nadelige gevolgen voor de opbrengst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...