Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
RobinXVIII

Lukt het hiermee?

Recommended Posts

Hallo iedereen!

 

Zou me eerst even voorstellen, ben Rxviii een jonge beginnende tuinier haha, en ik wil graag m'n eigen dames te gaan groeien(binnen 3 maanden) en wil hier ook graag verslag van uitbrengen.

Nou zit ik alleen met 1 probleem ik ben hier in best een leek afgezien van wat ervaring met een buitenplant gekregen van een vriend lol. :whistle:

En ik wil dus een complete set kopen binnenkort maar ik ben bang dat dit niet echt voldoet aan wat ik wil qua afzuigen enz. en ik weet dus niet of dit echt goed materiaal is, en of ik er nog veel bij moet halen? de potten kan ik van iemand krijgen. Het betreft dus de Budget Kweekset 150x150x200cm en de inhoud betreft:

Mammoth Classic 150

ELT 600W - GE Lucalox Lamp - Spiegelkap

S-Vent Buisventilator TT125

Can1500PL koolstoffilter

Alu4u Ø127mm 2meter

2x Slangklem Ø60-165mm

Hortilab Hortimeter Basic

BLT Clip-Fan 2 stenden incl voet 18cm

Cli-Mate Fan Controller + Thermostaat 1000W

2x A Kwaliteit KAbel 3x1,5mm 2meter met stekker

VMVL Kabel Wit 3x1,0mm 2meter

Eurotech Analoog

Victor Ketting 2meter

4x S-Haak 40x11mm

Ik ben van plan omdat het de eerste keer is 3/4 plantjes neer te zetten, gewoon vanuit zaad. Over de soort ben ik nog niet echt uit ik denk miss wel een killing fields maar vanwege de eerste keer en de lengte van deze soort ben ik nog niet echt uit of ik neem de sugar punch :dribble: , de andere benodigdheden zoals grond, voeding en de zaden zelf ben ik van plan om bij sannie te halen (heb hier veel goeds over gelezen).

Ik hoop snel van jullie te horen mensen, Rxviii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is zo een complete set zeker?

 

Ik zou lekker zelf gaan shoppen en samenstellen.

 

Zo buisafzuiger is bijvoorbeeld klote kwa geluid

 

http://link.marktplaats.nl/m789891700

 

Op marktplaats kan je leuk shoppen... pik je voor 125 euries zo een softbox op....

 

Zijn genoeg mensen die kwa kweken van een koude kermis thuis zijn gekomen omdat ze dit forum niet kenden.

Daarvan kan je voor een appel en een ei de duurste spullen zo overnemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In plaats van die aluminium slang misschien beter Combiconnect pakken ?

Die alu slang krijgt na een paar keer bewegen kleine gaatjes, en dan krijg je een geur probleem.

Edited by soca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is zo een complete set zeker?

 

Ik zou lekker zelf gaan shoppen en samenstellen.

 

Zo buisafzuiger is bijvoorbeeld klote kwa geluid

 

http://link.marktplaats.nl/m789891700

 

Op marktplaats kan je leuk shoppen... pik je voor 125 euries zo een softbox op....

 

Zijn genoeg mensen die kwa kweken van een koude kermis thuis zijn gekomen omdat ze dit forum niet kenden.

Daarvan kan je voor een appel en een ei de duurste spullen zo overnemen.

Dankje Predator, ik neem het in overweging dat scheelt me een stuk in de kosten idd! En die softbox is denk ik een beetje te groot het word een zoldersetting die al redelijk volgepakt staat dus de vraag is of dat gaat lukken maar iig bedankt. Nou zit ik alleen nog met iets haha ik zat te denken moet ik nou ook een schakelkast enzo gaan halen/maken of lukt dit ook zonder ik ben van plan om gewoon met 1 lampje van 600w te gaan werken, bvb.

 

In plaats van die aluminium slang misschien beter Combiconnect pakken ?

Die alu slang krijgt na een paar keer bewegen kleine gaatjes, en dan krijg je een geur probleem.

Dankjewel, goed idee van je haha ga dit zeker doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buisafzuigert kun je je bezoek wel vergeten haha!

 

ik deed mn boxen nooit in tent. Vond ik erg onhandig werken.

 

Gr

 

Maar er zijn meerdere wegen naar rome ofcourse...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die softbox hang je gewoon in de tent....

oh oke bedankt, en de schakelkast zou ik die er nog bij moeten halen of lukt het ook wel zonder?

 

Buisafzuigert kun je je bezoek wel vergeten haha!

 

ik deed mn boxen nooit in tent. Vond ik erg onhandig werken.

 

Gr

 

Maar er zijn meerdere wegen naar rome ofcourse...

haha dan gaat dat 'm niet worden moet wel zoveel als dat dat mogelijk is geluidsloos blijven, weet jij nog of ik een schakelkast bij zo'n soort setting als de mijne nodig heb of dat dit ook wel zonder lukt? Heb er iig al zin in maar hoop dat het allemaal zal lukken lol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedoel je met schakelkast? Als je een voorschakelaar zoals de dv 12 bedoeld is het antwoord ja .

DV 12 van Davin is een goede en veilige oplossing.

Ik heb een tentje maar dan de 120 staat in een slaapkamer en visite merkt/hoort niets.

Met buisfan 350m3 en 190m3 aanvoer.

Een goede fan controller met onderdruk regelaar zal wonderen doen.

Helemaal stil zal je t nooit krijgen.

Speel je graag op safe neem dan een softbox .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedoel je met schakelkast? Als je een voorschakelaar zoals de dv 12 bedoeld is het antwoord ja .

DV 12 van Davin is een goede en veilige oplossing.

Ik heb een tentje maar dan de 120 staat in een slaapkamer en visite merkt/hoort niets.

Met buisfan 350m3 en 190m3 aanvoer.

Een goede fan controller met onderdruk regelaar zal wonderen doen.

Helemaal stil zal je t nooit krijgen.

Speel je graag op safe neem dan een softbox .

Ja dat bedoelde ik, dankjewel grondlegger!

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-Vent Buisventilator TT125 is 280 m3

Can1500PL koolstoffilter is 100m3

Hier zit je eerste fout al je afzuiger moet altijd de zelfde capaciteit hebben als je filter.

 

Je wilt een 600watt lamp ophangen dan heb je ook tenminste een 500m3 afzuiger nodig of beter nog een 800m3 om hem stiller te laten draaien.

Zelf heb ik ervaring met deze: http://www.eugrowshop.eu/nl/klimaatbeheersing/cli-mate/climate-mini-controller-2-lampen/

Hiermee kan je de temp gemakkelijk regelen en heb je ook geen relais/schakelkast meer nodig.

 

m.v.g. Budgetman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...