Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Growlow

Murphy's Law #$%^#motherf*cking fuuuuuuuuuu*ck! Wortels kapot

Recommended Posts

Wie hier weet wat Murphy's law is? Nee niet dat vieze bier maar het gezegde dat als 1 ding fout gaat alles fout gaat.

 

Nou dit was zojuist bij mij het geval, ik wou mijn Jackberryxmadscientist en mijn heri over gaan potten en ik had er al een beetje pech mee gehad ivm van allebei 1 die niet op wou komen en wat gebeurt er?

 

De heri pleurt uit me handen en het dunne steeltje knakt 2x ….FUUUUUUUCK,…. nouja gelukkig geen scheuren maar alleen knikjes, het is misschien nog erg vroeg om te supercroppen (al dan niet per ongeluk) maar we hopen maar dat het nog goedkomt.

 

Sateh prikkertje erbij gezet in de 12 liter pot en weer onder de lamp dus vingers gekruist.

 

Dan de JbxMs, die was al een flink stukje groter gezien hij 2 weken ouder was dan de heri……. alles klaar gezet en wat gebeurt er bij het uit de pot halen? Natuurlijk scheurt dan een deel van de wortelkluit…. ik denk zelf dat dit kwam doordat toen ik ze uit de prop haalde ik ouwe aarde heb gebruikt die ik nog had liggen wat meer op uitgeharde klei leek dan grond. :thumbsdown:

 

Ik kan wel janken op dit moment, ben geen gelovig man maar bid momenteel toch echt of het nog goedkomt met mijn dametjes….

 

 

Wel hele mooie extra freebees gekregen van sannie (recovery haze regulier) als compensatie voor de 2 femzaden die niet uitgekomen waren dus als het echt niets meer wordt kan ik die nog poten maar baal wel dat ik eventueel de 2 soorten die ik wou hebben misloop zo.

 

 

denken jullie, komt het nog goed of niet?

greets Growlow

Edited by Growlow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Murphy: if there's more than one way to do a job and one of those will end in disaster, then somebody will do it that way.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel duidelijke topictittel! :thumbsdown:

 

ik denk niets, want ik zie niets...

foto?

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Extreme, jup die bedoel ik..

 

De wet van Murphy, toegeschreven aan Edward A. Murphy (19181990), luidt: "if there’s any way they can do it wrong, they will"ook wel: "Anything that can go wrong will go wrong"[1] (vrij) vertaald in het Nederlands: als iets mis kan gaan, dan gaat het ook een keer mis.

 

En ik zit normaal gesproken al meer aan de Donald Duck kant dan die van Guus Geluk dus ik had het misschien wel kunnen verwachten dat er ergens weer wat mis zou gaan

 

@Sensi,

 

Dank je, de titel is meer een uiting van mijn frustraties op dat moment maar hij valt wel op, gelukkig staat het probleem voor de rest wel duidelijk beschreven toch?

 

Hmmm foto's van de kapotte wortels heb ik helaas niet, ik heb ze direct over gezet in de potten maar dat had misschien wel slim geweest.

 

Maar goed het meeste wat je leest bij het overpotten is PAS OP DAT JE DE WORTELS NIET BESCHADIGD dus vandaar mijn vraag wat mensen denken of weten over beschadiging aan wortels en of dat fataal is voor mijn plantje… ik ga hem er niet weer uithalen voor een foto dus ik hoop erop dat iemand mie iets kan vertellen op basis van mijn verhaal.

 

Zo niet nouja dan merk ik het vanzelf denk ik

 

Ik zal strakjes even een foto maken van de geknakte Heri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantje zal er alles behalve blij mee zijn maar dood neervallen zal wel niet

Mijn misty na 70 dagen voorgroeien uit de pot getrokken ,is ook nog niet dood

 

Hoop wel dat je die afgescheurde wortel kluif dan niet onder je plant hebt gestoken ...

 

Voor de rest zoals sensi aangeeft weinig te zeggen over een steeltje wat je niet kan zien

Steeltje geknakt zou binnen 2 dagen terug omhoog moeten staan ,dood neervallen of zo geknakt doorgroeien

Mijn misty komt bv elke keer terug omhoog ,tegenover mijn papaya´s die over het algemeen in knak vorm blijven

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Speedyweedie,

 

Thanks, dat is ongeveer wat ik wou horen. Dit is mijn eerste zaadkweekje dus ik heb met zaailingen echt totaal geen ervaring en weet helemaal niet wat ze kunnen hebben op dit gebied.

 

Nee nee die afgescheurde wortelkluit heb ik er gewoon uitgelaten toen ik ze in de 11 liters plante. ;)

 

Ik maak strakjes even een foto van het steeltje ;) al heb ik daar wel meer vertrouwen in dan het wortelgebeuren dat het weer goedkomt.

 

Thank voor je reactie, stelt me toch iets meer gerust ^_^

 

@Ceasar

 

:lol: Hahahahahaha ja indd als ik moest kiezen :innocent: dan toch maar die scheur in die wortel :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

<p>@Extreme, jup die bedoel ik..Growlow: ik citeerde de zoon van Murphy, de uit de dagboeken van zijn vader de juiste stelling heeft opgediept. Maar alle stellingen lijken op elkaar. Een hoogleraar, als ik me het goed voor de geest haal, was het Jan van Dijk, dikte de stelling nog wat aan. Hij zei namelijk: als er iets mis kan gaan dan gaat het ook mis en meestentijds op het meest ongunstige moment.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah ok, ik kon alleen de bekende versie van de quote en de context waarin deze gebruikt werd, weer wat geleerd ;)

 

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

wens je veel succes..

Hier een voorbeeld van de penwortel beschadigen van mijn laatste ronde...

Het is (was) een Vanilla kush..

Zo weggesleurd..Geen grammetje

 

gallery_25050_16447_421317.jpg

 

Nogmaals succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Blackgemini,

 

Damn, dat ziet er treurig uit…. zonde zeg :( gecondoleerd.

 

Hoe ver in het stadium is dit gebeurd? Ik zie dat er soort van toppen/vrouwlijke is op de foto dus is dit vroeg in het leven van de plant gebeurt en dan toch zo verder gegroeid of is de penwortel kapot gegaan in een later stadium?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is gebeurd na overpotten na een dag of 3

Heb haar erbij gehouden om te kijken en omdat ik plaats had..

Volgende keer gaan ze meteen de kliko in als ik weer de fout maak...

 

Alles lezen over de ronde staat hier:

http://www.wietforum.nl/topic/104967-4-vanilla-kush-onder-368-watt-led/page__fromsearch__1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok das dan dus vrij vroeg….. dat dat ding dan nog zo doorgroeit zeg :o

 

Volgens mij is bij mij niet de penwortel afgebroken, de mijne zat er al langer in als 3 dagen en had al een aardig kluitje wortels waarvan de helft er nog aan hing nadat het zooitje scheurde.

 

Zal strakjes ook een foto maken van wat er nog in het kleine potje zit aan wordtels.

 

Mooie ronde trouwens van die VanillaKush :dribble: , die invalide dame natuurlijk niet zo maar verders echt hele mooie plantjes :verrygood ga vanavond ff lekker rustig op me gemakje de rest doorlezen :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze de foto's

 

Foto 1 en 2 zijn van de pot met achter gebleven wortels

 

gallery_40455_16802_127179.jpg

gallery_40455_16802_1034768.jpg

 

Foto 3 is de JackberryxMadscientist en foto 4 is een duidelijke foto van het rare blad dat de plant nu ineens heeft

 

gallery_40455_16802_2671026.jpg

gallery_40455_16802_2161547.jpg

 

Foto 5 is het geknikte steeltje van de gevallen herijuhana en foto 6 is de bovenkant van de herijuana leunend tegen een sateh prikker

 

gallery_40455_16802_2808001.jpg

gallery_40455_16802_1256468.jpg

 

Ik had waarschijnlijk die aarde niet moeten gebruiken die ik nog had liggen want het is echt kleiachtige baggerzooi vergeleken met wat ik nu heb wat juist heel mooi en luchtig is. Ik had die zak over van vorig jaar met mijn p.p. en dat groeide er prima op maar hier is het probleem denk ik…. die zak heeft dus van vorig jaar July tot vorige week in de tuin gelegen dus was misschien al uitgewerkt ofzo.

 

Anyway, ik hoop dat het zo duidelijker is met de foto's en jullie me misschien kunnen vertellen wat de prognoses zijn…. ga nu een joint opsteken want ik wordt niet vrolijk van die foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

IN JE GALLERY IN HET VERVOLG DE BBCcode kopieren (sorry ik moet op shift duwen ipv capslok) en in je reply plakken, dan kunne we de foto gelijk zien ipv in het rond te klikken.

 

Enne ik denk dat je mazzel gaat hebben, die komen der wel door. Als die uk binnen een dag of 2 nog in leven is gaat ze gewoon door. Maar dan moet je der rest van der leventje gadverdamme wel lief voor haar zijn hoor.

Die wortel kluit groeit wel weer terug niette min dat je de dame wel hard op de rem hebt getrapt natuurlijk en het gaat je vast wat grammen kosten ook.

 

En grond is grond, zolang die zak netjes dicht was kan er buiten een hoge vochtigheidsgraad niet al te veel mee mis gaan, misschien eens openleggen en ff laten drogen zodat het weer fijn wordt ipv van natte dikke klonten.

 

NIET meer doen nou en lief voor ze zijn en duizendmaal sorry zeggen. Eerst plantjes verzorgen dan pas een jay in brand steken, niet andersom .

 

Succes

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip, ik heb het aangepast ;)

 

Ik hoop het ook, de aankomende 2 dagen worden spannend met het in de gaten houden van het kleintje want dat was DE soort die ik wou i.v.m. pijnstilling dus ik hoop het echt :innocent: ik kan er nu al niet bij wegblijven ondanks ik er niet blij van wordt hoe ze er nu bij staat.

 

De kluit was een fem freebee us op zich is het niet zo'n ramp als daar wat minder afkomt maar ik was reuze trots op het plantje en die kleurtjes in een indica vond ik ook wel erg leuk dus ik baal er ergens wel goed van…. maar goed ik kijk het aan met dr en hoop dat je gelijk hebt sniper.

 

Dat probeer ik zo goed mogelijk te doen, ik heb zo'n pakketje van Pa Sannie voor ze met Myo, bacto en buffertablets, lightmix met cocons, 11-12 liter potten en een afgezaagde colafles kas met wat kleine gaatjes erin onder een gelijk aan 25 spaarlamp in de kleur warm wit.

 

Ik speel muziek voor ze, nouja… ze staan erbij in de kamer nog.

 

Een mooie kleine voorkweek kast met 2x 25 T5 armaturen voor tot half-eind april is nu in de maak en wacht alleen nog op vijverfolie om hem dicht te maken, doet nu alleen nog dienst als verduistering's kast voor de grote die op 18/6 staat.

 

Er zijn 2 micro-kassen in de maak voor na half eind april die vanaf dan direct verduisterd worden op 12/12.

 

Ik probeer echt zo lief mogelijk voor ze te zijn :cry dit was gewoon echt zo'n stom vervelende reeks ongelukjes doordat ik bang was de fout in te gaan en dit dus ook gebeurde met de heri. :oeps

 

Ok,… en ik was ook gewoon te ongeduldig :whistle: had moeten zorgen dat ik gelijk in goeie aarde en goeie potten kon planten vanuit die propogator in plaats van aan nemen dat ik op tijd was

 

De zak was nog dicht ja, voor zover die dingen dicht zijn natuurlijk maar ongeopend, denk ik het niet meer ga gebruken voor de rest… misschien voor me voortuin ofzo maar niet meer voor me plantjes.

 

En die stenen potten gebruik ik ook niet meer, dat zal ergens ook niet bevorderlijk zijn voor het verwijderen van de plant uit de pot denk ik.

 

 

Ok meneer Sniper, ik zal het niet meer doen en mijn plantjes om vergiffenis vragen :innocent: ^_^ bedankt voor je reactie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha vele beter, in een grote boog rond die kleine lopen de komende dagen, als ze der niet bij gaat liggen begint ze over enkele dagen wel te bouwen. Afblijven in elk geval nu dat ze de kans krijgt der arme stengeltje te verstevigen en herstellen. Maar morgen weet je al meer, blijft ze groen redt ze het wel.

Is uiteindelijk onkruid weet je wel en onkruid vergaat niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Wel hele mooie extra freebees gekregen van sannie (recovery haze regulier) als compensatie voor de 2 femzaden die niet uitgekomen

 

Hmm.. ik had 2 freebies die werden alleen donker X madscientist :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow, het zijn babies!!

Dag babies! :wave:

 

Ik denk dat het wel goed komt, sterkte :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk is het al veel eerder fout gegaan.

De eerste fout was om niet meteen voldoende licht te geven, waardoor ze flink gestrekt is.

Dan ga je te vroeg overpotten, potje zat nog niet volgeworteld, tja, en uit je handen laten flikkeren was ook geen goed plan, maar het overkomt de meesten wel eens. :whistle:

Ik zal wat reëler reageren: Die geknakte stengel gaat waarschijnlijk niet meer goed komen.

Mocht ze het toch overleven heb je dit keer wel geluk.

Misschien eens een kansje wagen bij Katrien in dat geval ? ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

mogge,

Ik zou die kleine gestrekte die een klein knakje heeft dieper ingraven.

Tot aan de lobblaadjes onder de grond. Kan het geknakte steeltje nergens meer heen.

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiesmorgens/smiddags mensen,

 

@MrG

 

Huh? Kwamen ze niet uit?

 

Ik had in eerste instantie ook maar 2 Jackberryxmadscientist omdat ik fem mix zaad had besteld maar er kwam van de freebees en de heri's allebei 1 niet uit waar ik die andere freebies voor in de plaats kreeg. Die zijn alleen regulier denk ik omdat ik er 10 kreeg.

 

@ Monkey

 

Hahahaha ze zwaaien terug :lol: , thanks, ik hoop het al ziet het er niet best uit vandaag :thumbsdown: denk ik vanavond de Prop maar weer tevoorschijn haal en de rest van me fems erin jas voor de zekerheid.

 

@ Soca,

 

Ze strekten al zo in de Led propogator, daarna viel het juist wel mee met het strekken toen ze onder de lamp gingen… als ik meet tussen de eerste set gekartelde blaadjes en de tweede zit daar iets van 1 tot 1,2 cm tussen :huh: dat valt toch best mee?

 

Maar voor de rest ging het indd al veel eerder fout, ik twijfel nog maar als ze overmorgen er nog niet beter eruit zien rooi ik ze voorzichtig eruit en knal ik ze in een klein 5 litertje denk ik.

 

Me grote potten kan ik dan beter vullen met iets waar ik zeker weten een beetje oogst vanaf kan halen.

 

Whahahahaha, alle zaadjes die ik bij kartien geplant heb zijn al uitgekomen :D :innocent:

 

@Gemini

 

Misschien dat ik dat zo nog even doe ja,…. ze zakt ietsjes in a.t.m.

 

 

Maargoed, nu eerst een joint en de situatie ff rustig laten bezinken :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jackeberry X madscientist .. gewoon netjes in de spongepots & propagator , kwam niks :( .. ik had overigens ook heri's die zijn allemaal wel uitgekomen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat had ik ook maar dan met 1 van allebei. :wacko: Stom heh je zou zeggen dat het dan gewoon goed moet zijn als je alles juist doet.. niet alle zaadjes komen uit blijkbaar.

 

Sannie zei tegen mij dat het kon liggen aan zaadjes die misschien te diep in de spongepots zaten toen ik vroeg hoe dat kon komen en bood daarna nieuwe freebies aan :specool aardige vent! Kort van stof via de mail maar wel aardig en niet al te moeilijk als er iets misgaat :verrygood

 

 

Update over de dames in kwestie:

 

De kleine Herijuhana is iets dieper ingegraven/klein bergje gemaakt rond het geknakte steeltje en staat nu weer zonder hulp van een sateh prikkertje rechtop, denk deze tante het wel redden gaat… ze stond natuurlijk eerst tegen een stokje aan waardoor ze in een hoekje omhoog groeide en na het iets dieper ingraven stond ze dus opzij gericht maar gebogen en binnen2 uurtjes stond ze alweer richting de lamp en dr blaadjes zijn nog gewoon mooi groen al zien de lob blaadjes er aan de puntjes er iets minder mooi uit.

 

:innocent: Ik heb hoop

 

De JackberryxMadscientist met de gescheurde wortelkluit doet eigenlijk precies hetzelfde, keert zich mooi richting de lamp, qua kleur is ze ook mooi al zijn de lob blaadjes hier echt geel aan het worden en hebben de gewone blaadjes nog steeds een rare vouw erin lijkt het wel...

 

Daar heb ik mijn twijfels een beetje over :mellow: misschien dat ze wel doorgroeit maar ik vermoed dat het eenzelfde verhaal wordt als Blackbemini's Vanila Kush.

 

Vraagje aan wie dit toevallig leest en weet,

 

Als ik deze plantjes nou behoud als ze toch doorgroeien en hier kloontjes/stekjes van neem zouden die dan dezelfde problemen krijgen als de moederplant die door beschadiging niets op zou brengen?

 

Ik weet dat dat met bijvoorbeeld ziektes wel zo is maar een beschadiging is wat anders toch? Of denk ik weer eens verkeerd?

 

Ik heb op zich nog genoeg mooie zaadjes om wat mee te doen maar ik had echt mijn zinnen gezet op die 2 Indica dominante dus vandaar deze vraag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog geen reacties gehad maar ik wou toch verder postten in de hoop nog antwoorden te krijgen op de vraag die ik stelde over het stekken van beschadigde planten en de vooruitgang/schade/problemen tot nu toe laten zien.

 

De plantjes zijn ondertussen wel iets verder gegroeid, minder dan gehoopt natuurlijk gezien de wortelschade aan de ene en de gekankte steel aan de andere en het feit dat ze buiten staan nu (i.v.m. plaatsmaken voor nieuwe jackberryxms in de voor kweek kast) maar ze leven nog!!

 

De plant met wortelschade heeft wel een aantal problemen ondertussen, de blad uiteindes zien er een beetje raar uit…. wit maar geen poeder/meeldauw volgens mij, het lijkt meer op verbranding in mijn ogen

 

gallery_40455_16802_1941894.jpg

 

gallery_40455_16802_2224063.jpg

 

Of deze het haalt weet ik nog niet

 

De herijuahna met de geknakte steel vertoont toch groei tegen de verwachtingen in, alleen de lob blaadjes lijken een beetje verbrand te zijn maar verder valt het me reuze mee.

 

gallery_40455_16802_2061444.jpg

 

Hier heb ik nog redelijk goeie hoop voor als je vergelijkt met hoe ze erbij stond toen ze verongelukte

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er volgens mij wel goed uit behalve die paar bladeren dan maar kzou niet weten wat t is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...