Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sex' n Combi

Weed is op, wat nu ?

Recommended Posts

Ik wil ook wel even een duit in het zakje doen Seks n Combi.

 

Ik vind het toch wel goed en eerlijk van je dat je het hier openbaar maakt, dat is een begin.

Dat geeft ook wel aan dat je het leven wat je leidt op deze manier ook wel een beetje zat bent, goed dat je dat wilt veranderen toch?

 

Ik ben geen heilig boontje hoor, echt niet, herken het ook wel die roes, maar de 1 is wel verslavingsgevoeliger dan de ander, en jij hebt eerder tegen een verslaving van bruin gevochten, dan is het toch lastiger.

 

Nu ik al 2 jaar geen werk heb (wel 28 jaar gewerkt hoor) is de verleiding veel groter, het maakt niet uit, geen wekker, je hoeft je tegen niemand te verantwoorden, geen regelmaat, geen verplichtingen, geen voldoende afleiding soms, afijn het is hier boven allemaal al aangehaald.

 

Maar door omstandigheden (een vervelend conflict met werkgever) ben ik zelf op straat komen te staan, vond het prima, kreeg een goeie zak geld mee, was er ook helemaal klaar mee na 28 jaar bij diverse werkgevers te werken, en ben een poosje naar een vriendin op Aruba gegaan om af te koelen, hoewel afkoelen op Aruba! ;)

 

Nu zijn we 2 jaar verder en merk ik zeker dat ik meer ben gaan blowen, probeer het overdag niet te doen, want dan ben ik de hele dag als een zombie, geen zin in, voegt niets toe, en je doet geen klote meer de hele dag. Soms in de middag met m'n maat (in het weekend bijvoorbeeld) maar meestal na 6 uur, maar ook wel na 8 uur. Dit staat natuurlijk los van diegene die het gebruiken voor pijnbestrijding, dan is het een heel ander verhaal.

 

Merk wel dat ik meer nodig heb, logisch natuurlijk, draai bijvoorbeeld een blow van mijn zelfgekweekte huiswiet, die pass ik dan door aan iemand die alleen in het weekend blowt en dan volledig lam en in de war zit te zijn, hij passt hem terug en ik rook het ding op...ook wel stoned natuurlijk, maar alles onder controle, ik bedoel maar, het is ook gewenning.

 

Maar ik zal straks weer aan het werk zijn, dan wordt het wel minder, lig ik gewoon voor 12 uur in m'n rek, ben ik de hele dag weg, en dan heerlijk in de avond moe en voldaan een tjaap roken na/of tijdens het verzorgen van de dames, wedden dat ze er dan ook meer inhakken! :j :wacko: :blink:

 

Dit is natuurlijk voor een ieder weer anders, zo hebben we allemaal onze eigen bestaan, onze eigen problemen, jong of oud, ziek of gezond, rijk of arm, getrouwd, samenwonend of alleenstaand, kinderen of geen kinderen.

 

Wat ik wel weet is dat het leven kort is, het is hier zo weer voorbij op deze aardkloot, dus genieten van iedere dag zoveel mogelijk, ieder op zijn eigen manier!

 

Ik blow wel iedere dag, het is een onderdeel van het dagelijks leven, dus ook een vorm van verslaving, alleen ben ik er niet zo mee bezig, kan het gelukkig goed relativeren.

 

Maar Seks n combi ik wens je het beste toe, probeer idd overdag voldoende afleiding te vinden, trek er op uit, ga is een weekend low-budget de natuur in met tent en slaapzak, de Ardennen zijn vlakbij en super mooi! Maar een belangrijk ding....probeer die blow is alleen in de avond op te steken, of probeer er naartoe te werken!

 

Maar dit is geheel mijn eigen mening.

 

Succes kerel, je weet dat je vaak tot veel meer in staat bent dan jezelf denkt.

 

Live your life, and enjoy it! :tu

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben deze manier van leven kotsbeu... en vroeger stoorde het me niet omdat ik niet echt iets had om voor te leven, maar nu is dat anders....en daarom onaanvaardbaar geworden.

 

wanneer ik enkel 's avonds rook ben ik temniste bezig en ga meer vruchten van mijn werk kunnen plukken, mijn taart zal groter zijn om van te genieten...

 

Een uurtje geleden een dikke joint gerold en man die heeft gesmaakt, lekker dat die was, gisteren was die niet zo lekker... heb vandaag wel vanalles gedaan en dat doet deugd, dat weet ik, als ik weed heb is het soms ook makkelijker omdat ik weet dat een joint me meer smaakt als ik ook hard werk.... ben eigenlijk een extreme :dope: junkie . maar door overdag te blowen draai ik ook op mindere capaciteit, lichamelijk en mentaal.

 

als ik op reis ben of dergelijke heb ik ook geen wiet en soms ook geen alcohol voor enkele weken en dat gaat prima, al komt het verlangen steeds terug.

 

Binnen enkele weken ben ik het huis hier uit en dat gaat ook betere veranderingen meebrengen, dan ga ik wel kiezen om groenten te kopen in plaats van bier en weed. Ga ik ook meer deugd hebben van de dingen die ik zelf moet voorzien. Verder begin ik binnen een dikke week als zelfstandige, ben ik mijn eigen baas... op weg naar mijn cooperatieve om de wereld over te nemen op een vrije open geweldloze manier.

In kort gezegd wil ik de locale econmie & handel herinstaleren, een netwerk uitbouwen dat gebaseerd is op direkte relatie in basis voorzieningen en sociale zorgen met lokale mensen voor lokale mensen...

 

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mensen hebben allerlei receptoren

niet alleen voor genotsmiddelen , maar ook voor voedingsstoffen

een jointje smaakt ook 10x beter na een goede maaltijd...

 

ik weet niet of je wel eens zelf salades maakt?

soepen?

stoofpotje?

 

je zal niet de eerste zijn die na harddope ineens voor haute cuisine of ander lekker eten valt

in elk gevaal is het hulpzaam bij een nieuwe balans vinden

 

af en toe beweging/voldoening in arbeid vinden

goed slapen

goed eten

en hoe sneller je begint , hoe sneller je je ook beter gaat voelen, fitter, frisser, ontspannender

 

afhankelijk van hoe je keuken uitgerust is kan ik je smakeijke eettips geven op een laag budget

 

je wilt trouwens meteen al iets op poten zetten voor anderen , en dat is een mooi streven

misschien is het verstandig om eerst ervoor te zorgen dat jij je eigen schaapjes iets meer op het droge hebt, zodat je ook wat meer tijd hebt te onderzoeken hoe je je plan het beste kan uitvoeren

daarnaast is het van belang dat je jezelf zeker bent van hoe je in je schoenen staat .

zo kort na een kleine "inzinking" is het misschien wat voorbarig om jezelf te verbinden aan een project waar ook anderen in betrokken zijn.

het zou toch naar zijn als je ineens weer een dip hebt ( en in dit stadium zou dat wel mogelijk kunnen zijn) en dat dan je project naar de maan is...

 

daarom, om het zekere voor het onzekere te nemen ; begin klein

stap voor stap zal je komen waar je wil.

hardlopers zijn doodlopers

 

sterkte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koken doe ik heel graag, als ik op mijn gemak ben is dat de leukste medidatie voor mij :)

 

Ik wil eigenlijk niet echt iets voor anderen doen, maar eerder samenwerken met andere mensen op gebieden die mijn zinvol lijken, die onrechtstreeks iedereen goed gaan doen.

 

Je hebt volkomen gelijk dat ik klein moet beginnen, die les heb ik al meermaals gekregen en denk ze eindelijk onder de knie te hebben. Ben al enkele jaren bezig met kleine stapjes te nemen... en dit jaar wil ik ervoor gaan.

 

Vandaag 1 pintje overdag gedronken en net mijn eerste trekje genomen van een klein jointje, ben ook heel de dag bezig geweest.... het effect is niet zo speciaal als ik gisteren ervaarde, maar voel me goed door de taart die ik vandaag gemaakt heb.

 

Die structuur die je aanhaalt moet ik nog beter integreren... overdag niet smoren en zuipen en verder bezig zijn de hele dag is een goede stap in de richting die ik nodig heb.

 

Dank je wel voor alles!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn recept was op vakantie gaan))

Rook al wiet van af mijn 15e jaar, met de veronderstelling dat het niet verslavend was)) echt wel.

Mijn grootste hobby was en is nog steeds reizen..

Raar maar waar, als ik op reis was had ik, of de behoefte, helemaal niet om te blowen.

Echter bij thuis komst was de gewoonte om te blowen weer zo op gepakt.

 

Echter de laatste keer dat ik van vakantie terug ben gekomen ben ik mijn verslaving vergeten.

Ook speelde mee dat ik weigerde om mij te legitimeren in een kofie shop waar ik al tig jaar kwam.

 

Sinds eind vorig jaar ben ik ook over gestapt op electrisch roken.

Is even wennen, zeker in het begin zit je de hele tijd aan dat ding te lurken.

Mijn grootste verslaving is nicotine, zal er waarschijnlijk nooit van af komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je andere dingen die je een roes/high geven? om even een voorbeeld te geven van wat ik bedoel, zelf voel ik me een soort van stoned/high als ik een wandeling door de natuur maak(voelt zelfs nog beter als wiet, er zit een soort diepe relaxatie en volkomen tevredenheid bij, gewoon zonder plan slenteren door het bos, en niet op de tijd letten, heerlijk), of als ik een paar uur aan het tuinieren ben geweest en veel met m'n handen in de aarde heb gezeten.

ik merk dus vaak dat ik 's winters sneller door m'n wiet ga, want dan kom ik een stuk minder buiten en kan ik niet die roes opzoeken, dus dan blijft alleen de roes van wiet over om me nog wat 'zomers' te laten voelen.

meditatie word ik ook een soort van high van, best wel vergelijkbaar met wiet maar net iets anders. maar ook dat is iets wat ik 's winters niet zo snel doe, dat is vooral iets om op een mooie zomeravond met een heldere hemel vol sterren te doen.

Edited by zookaba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuinieren doe ik ook)) hobby, kan het niet laten. goed. Mijn vader, hij leeft niet meer, had vaak gelijk. zei altijd, tegen mij, ga maar een goed boek lezen))

Audio book kan ook. U+1F1F7 U+1F1EA (UA)

 

Vandaag mijn nieuwe verdamper binnen gekregen, De Nautilus van Aspire.

Deze is echt super om een poging te maken om electrisch te gaan roken.

Rook zo af en toe nog wel een joeintje, niet vaak meer, lang geleden, heb nog genoeg wiet thuis liggen.

Rook nu drie maanden electrisch, even wennen dat wel, gegarandeerd geen nicotine gebrek.

Daarna smaakt een gewone sig niet meer en ik was een echte ketting roker en blower.

gallery_37905_16873_49670.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb al zon +- 1,5 week mijn korte broek aan (niet elke dag)

zon elke dag in mn tuin

heb 1 x echt zwaar gemerkt dat ik heel boos/negatief was

had ff in het zonnetje gezeten en gelijk blij :D

is ook toe te wijzen aan het tekort aan vitamine d 12 dat de meeste nederlanders +- krijgen in de derde week van januari, dan raken de reserve's op.

 

dus

-zonnen

-chocolade eten

- 1x bij het blowen de muziek luisteren die je vet vind, hoef je voortaan alleen maar die muziek op te zetten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tucco haha, miss offtopic maar dat pijpje is uber voor Dragon Monkey Taint :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

wandelen in het bos is zeer rustgevend evenals met mijn handen in aarde ploeteren.... mediteren kom ik nooit toe tenzij ik er met een groep mensen aan begin.

 

het valt me op dat het mijn geest is die mij zot maakt met continu te zeggen: "een joint zou nu toch fijn zijn ; had ik nu maar een jointje dan zou de dag veel leuker zijn ; wat heb ik nu zin om alleen maar films te kijken, blowen en te drinken ; ..... "

 

heb er nu net eentje gerookt, maar ga wachten tot als al mijn werk gedaan is om er nog eentje te rollen, terug zien dat ik de hele dag bezig ben, en ik krijg er dan ook af en toe zin in , maar bijna elke keer heb ik de temptation kunnen weerhouden, maar merk wel dat ik 's avonds mij nog altijd steeds te pletter smoor/drink.... niet meer in de hoeveelheden van hiervoor, pakweg 4 pinten en 4 joints, maar daar ben ik dan wel serieus frikasé van.

 

muziek is ook een goeie tip, volgende keer is aan denken...

Edited by Sex' n Combi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regelmatig inloggen op dit forum gaat je niet helpen je wietgebruik te beteugelen.

Het is "de kat op het spek binden".

 

gallery_20098_16546_874814.jpg

 

Of op de frikassee.

Edited by FoolOnTheHill

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is maar wat wiet, anderen slikken oxazepam, weer anderen slaapmiddelen of raken verslaafd aan drank etc. etc. Dat soort middelen zijn zoals wetenschappelijk is aangetoond vele malen slechter dan cannabis. Ook ik ben verslaafd aan een roes en als ik niet genoeg wiet te roken heb raak ik aan de drank of oxazepam en/of beide. Ik ken mezelf en daarom ben ik gaan kweken zodat ik genoeg te roken heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regelmatig inloggen op dit forum gaat je niet helpen je wietgebruik te beteugelen.

Het is "de kat op het spek binden".

 

gallery_20098_16546_874814.jpg

 

Of op de frikassee.

:likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...