Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
RollingStoned

Meer oogst met muziek ♪

Recommended Posts

wietmuziek-140x110.png

 

Kwekers besparen doorgaans kosten nog moeite om hun opbrengst te vergroten. De beste lampen, voedingsmiddelen en kweektechnieken worden ervoor IN de kast gehaald. Misschien ken je al veel technieken maar dit heb je waarschijnlijk nog nooit geprobeerd. Draai eens een muziekje voor je planten. Er zijn namelijk onderzoeken waaruit blijkt dat het kan helpen om de groei te versnellen.

 

Hoewel de verschillende studieresultaten variëren, hebben verscheidene onderzoeken echt aangetoond dat de wellicht zweverig klinkende kweekmethode wel degelijk werkt. De onderzoeksresultaten tonen aan dat planten inderdaad op muziek reageren. Al is de toename in groei wel afhankelijk van het deuntje wat je voor je geliefde dames draait. Ren dus niet meteen als een dolle naar de platenzaak, maar lees eerst even het volgende, want planten blijken nogal kieskeurige muziekliefhebbers.

 

snoop-71.png

Snoop Dogg is gek op wiet, maar wiet niet op hem…

 

Afgaand op de toename in groei, kun je ervan uit gaan dat planten Beethoven of Chopin meer waarderen dan een nummertje van Snoop Dogg (sorry Snoop). Meerdere experimenten toonden namelijk aan dat planten een voorkeur voor klassieke muziek lijken te hebben.

Countrymuziek lijkt ook weinig voor de planten te doen, dus bespaar je oren die moeite maar. Over het algemeen heeft muziek met veel lage bastonen geen positief effect. In een onderzoek uit Zuid-Korea dat in 2007 gepubliceerd werd, ontdekten de onderzoekers dat geluiden met een frequentie tussen de 125 en 250 Hertz, de genen in planten stimuleerden om op het aanwezige licht te reageren. Wellicht is dat de reden dat ze daardoor beter groeiden, doordat de planten meer lumen aan licht konden opnemen.

 

14f8e6d4788e0ed1cdd3df46fd492c10.jpg

Een plaatje van de website van Sonic Bloom, de linker citroen is in stilte gekweekt…

 

Een ander onderzoek toonde aan dat de frequenties van muziek als rap en hardrock, eerder een negatief effect op planten hebben. Dat kun je dus ook beter niet voor je planten draaien. Als je het wilt proberen, draai dan klassieke muziek. Merk je dat het werkt dan kun je gaan spelen met verschillende stukken muziek die jou het beste resultaat opleveren. Houd het aantal beats per minute laag en hogere frequenties lijken ook hogere oogsten op te leveren.

Er is zelfs een kant en klare muziekbox te koop die de juiste frequenties op je planten loslaat, hij heet Sonic Bloom. Volgens de website kun je een hogere opbrengst verwachten, helpt het om je planten weerbaarder te maken tegen ziektes en meer.

Links: The Sound of Music and Plants, Beethoven can help crops grow more quickly

 

© RollingStoned.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice artikel.. hangt denk ik samen met de fibonacci sequence :wave:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie film MrG! De muziek die ze erbij afspelen lijk me ook wel geschikt om eens voor een paar planten af te spelen. Maar wat is die fibonacci sequence precies?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan hier wel een heel verhaal typen natuurlijk maar dan ben ik w.s weer een aluhoedje :P, misschien moet je eens beetje kijken op youtube naar fibonacci sequence, en de gulden snede (golden spiral) dat brengt je wat meer inzicht :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik snap de exponentiele groei van de sequence, en dat het in de natuur zo voorkomt, maar snap niet een twee drie de link met het artikel :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat in bepaalde muziek, een fibonacci voorkomt, of gedeeltelijk.. en geluid is creatie/beweging dus lijkt me logisch dat het dan sneller kan gaan, zie bijv die citroenen begrijp je. :) vandaar de link aan fibonacci, anyway weet nie of ik je de goede link gepmt heb maar boeie, eigk zou je alles moeten zien van diegene's kanaal maar dat is natuurlijk aan je zelf :)

 

BleSsUp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat in bepaalde muziek, een fibonacci voorkomt, of gedeeltelijk

Aha, dus eigenlijk moeten we op zoek naar muziek met fibonacci zeg jij? :D Ik ga me erin verdiepen, wie weet lees je het terug op onze site. Thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik je nog een tip mag meegeven : zoek nog eens wat op over een oude grond radio (ground radio) uit wo1/wo2 denk dat je dat principe moet toepassen als je iets wil met planten :D zo een speaker ervoor word het hem nie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zegt Racker hierover

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verklaar je nader, Amnees :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draai het eens om:

Hoeveel plekken op de wereld ken je waar een eentonige brom de atmosfeer vervult?

En waar geen enkele afwisseling is in toon en volume?

 

Een natuurgetrouw beeld is niet zonder wisseling van frequentie

in combinatie met de cyclus van de dag.

 

zoiets denk ik

denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat het ook per soortje verschilt

verwacht dat the destroyer van cannabiogen van terror houd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige leden hebben als naam een soortje, misschien is de muziek die zij luisteren opbrengstverhogend voor de plantjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

125 en 250 hrz mss tijd om die subkisten uit de auto te halen .. is 2000 watt genoeg :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag hopen dat ze iets minder Herz produceren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gaan zeker wel lager hoor :)

Maar 250 zullen ze wat makkelijker halen dan dat de 3 weg speakers zullen doen :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is trouwens Hertz amnees ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha mijn sound system even naast de planten. 8 subkasten van 1200 watt rms genoeg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Arme planten :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

1x gedaan in de auto die test woofer mee uit de hoedeplank geramd

 

Met 8 kasten kan je wel je clip fans meteen weg halen uit de tent :)

Benieuwd hoe dat er btw uitziet paar kilowatt subkisten laten knallen naast de planten , krijg je dan dat zelfde zweef effect als in de auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo simuleer je wel wind natuurlijk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wauw

woohoooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...