Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Worm

Jackberry x Blue Kronic #2 in RFX-1 / Mapito

Recommended Posts

Ben een nieuwe ronde gestart, normaal draai ik altijd op aarde en Sannie zijn producten maar ben eens toe aan een nieuwe uitdaging. Daarom gaan we weer een rondje pito draaien. Heb al eerder een rondje gedaan maar ben toen hard gefaald, tijd voor een herkansing.

 

De gebruikte spullen deze ronde

SJ DR90 2,5 rev

Phresh filter 500m3

Box Fan 550 m3

Variac fan controller

Gavita IR 400 watt bulp

Gavita Digistar 400

Davin switchbox

Zelf gemaakte Ebb en vloed tafeltje

AGRA WOOL RFX-1

Hy-Pro A&B

Dutch pro PH-

Milwakee PH and EC meters

 

Vanavond de RFX ingewaterd met 5,5 PH en 1,5 EC. Heb 2 kratjes en 2 potten gebruikt, er staan 2 vrouwtjes per krat en 1 vrouwtje per pot dus in het totaal 6 vrouwtjes.

 

De voorgegroeide dames in de meshpotjes

gallery_1295_3853_1755790.jpg

 

Dames in de RFX-1

gallery_1295_3853_1664594.jpg

gallery_1295_3853_1389247.jpg

 

Let´s see what happens.... ^_^

 

 

Gr,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Worm,

 

as i saw u are very good on soil

i hope this time u will be good on mapito as well

those little plants looks bushes already..with a smooth take off there will be a jungle soon

 

good luck

 

hidro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgen we!

 

Succes man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit!

Hopelijk haal je een beter resultaat als je vorige rfx kweekje!

Ik ga je volgen.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Murdoch&supernoob@ welke voeding zouden jullie aanraden dan?? atami misschien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat had ik niet verwacht.......

Ik heb er op aarde wel mee gewerkt,dat ging prima!!

alleen flink rustig aan met die ultra mg anders krijg je dunne stelen....

Ik dacht altijd dat de meeste hydrokwekerts met hypro of atami werkte......

 

sorry voor de topic vervuiling.........

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Boosie

Pak een stoel en een bak :popcorn: .

 

@nononsense

Bedankt man, hoop ook dat deze ronde geen faal wordt. Mocht dit toch weer op een faal uitlopen dan gaat deze jongen gewoon weer met modder spelen.

 

@hidro

Thnx buddy, the lady´s are a little to big for my taste but they will do :lol: .

 

@sjaak

Bedankt voor de support, hoop ook dat dit een betere ronde RFX wordt, we gaan het ondervinden ;) .

 

@ pietje wietje, murdoch en supernoob

 

Op cocos heb ik beide soorten voeding gebruikt, van GL wel de coco variant. Gebruik alleen A B en roots, voeg geen additieven toe. In mijn coco hok draai ik nu naar volle tevredenheid met Hy-pro en dit werkt voor mij prima. Moet er wel bij vermelden dat de rondjes gevoed met GL groener zijn/bleven dan de rondjes gevoed met Hy-pro. Het uiteindelijke resultaat scheelde elkaar in grammen/smaak/uitwerking niets tot weinig.

 

Maar goed ieder zijn ding denk ik dan maar, mij maakt het niet veel uit zolang het maar werkt.... Zodra deze jerrycans en die van mijn andere hokkie op zijn ga ik zelf voeding maken.

 

 

Update

 

In het vorige topic kreeg ik van Cityboxer de opmerking dat er meer info in mijn topic zou moeten staan, zal proberen wat meer info te delen...

 

Ben zelf toch meer het type dat zijn topic liever vult met mooie plaatjes dan praatjes :lol:

 

De dames doen het redelijk, de paarse stelen zijn mij wel een doorn in het oog en hoop dat dit nog een beetje weg gaat trekken. De kruintjes zijn wat licht van kleur. In de linker krat staat 1 achterblijvertje deze is ook het lichtst van het stel. Wat ook opvalt is dat de LV vrij laag blijft tov een aarde/coco kweek, maar dit zal wel beter worden als de planten wat meer zullen gaan verdampen. De wortels komen al door de onderkant van de potten dus die ontwikkelen zich al mooi. Over 2 dagen ga ik voor het eerst vloeden met een EC van 1,3.

 

14 dagen wortelen

19 dagen voorgroei 20/4

3de dag 12/12

 

In

EC/PH

 

Opgevangen drain

EC/PH

 

Retour in Watervat:

EC/PH

 

Gemiddelde temp

Dag/nacht

26C/19,5C

 

RV

Dag/nacht

37%/55%

 

Pica´s

gallery_20993_16847_17328.jpg

gallery_20993_16847_978994.jpg

 

Buigen / binden

gallery_20993_16847_826534.jpg

gallery_20993_16847_470117.jpg

gallery_20993_16847_1666368.jpg

gallery_20993_16847_245291.jpg

 

400L/U Circulatiepompje in het watervat voor vloeden en rond pompen van het voedingswater doet zijn werk goed.

gallery_20993_16847_557935.jpg

 

Tot de volgende update.

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ziet er goed uit, mooie plantjes :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Michel

 

De bladeren van de planten hingen nogal slap, de kraten en potten waren erg licht dus heb ik vanavond voor het eerst gevloed. De kruintjes zijn nog steeds erg licht, de paarse stelen kleuren nu steeds groener. De afzuiger heb ik op 35% gezet om een wat betere tempratuur te krijgen, de LV is nog steeds erg laag met licht aan. Denk dat ik een natte handoek in de tent leg om de lv wat op te krikken in de dag periode. De potten en kraten zijn verplaatst om een betere spreiding van planten te krijgen.

 

14 dagen wortelen

19 dagen voorgroei 20/4

5de dag 12/12

 

In

EC / PH

1,25 / 5,4

 

Opgevangen drain uit krat

EC / PH

1,63 / 6,1 (hoe kan de EC zo hoog zijn heb ingewaterd met 1,5??)

 

Retour in Watervat:

EC / PH

1,42 / 5,8

 

Gemiddelde temp

Dag/nacht

28C / 19,5C

 

RV

Dag/nacht

34%/56%

 

2 Pica´s

gallery_20993_16847_116134.jpg

gallery_20993_16847_1954686.jpg

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Worm, gaat lekker daar, hoop dat je dames net zo mooi en dik worden als in je vorige ronde ;)

 

Kan je mij uitleggen hoe dat eb en vloed systeem werkt en hoe je dat gemaakt heb?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola Miami,

 

Ze gaan nog niet optimaal vind ik zelf, zijn mij iets te licht van kleur. Hoop ook dat de dames mooi en dik worden maar dat moeten we nog maar afwachten, pito is niet echt mijn ding :lol: .

 

Ik gebruik bijna hetzelfde ebb en vloed systeem als sjaak, zal hier onder beschrijven hoe ik het heb gemaakt.

 

Heb een 40L speciekuip als watervat

http://www.kreuwel.c...r?category_id=5

 

In the watervat zit een 400L per uur circulatie/opvoerpompje met een stukje tuinslang voor het circuleren van het water en het vloeden.

http://www.greensell...ra-400-ltr-uur/

 

Pica

gallery_20993_7287_356671.jpg

 

Op het watervat ligt een wasmachine lekbak 70X70 met een doorvoer/drain. Heb wel een plaat hout tussen het watervat en de lekbak gelegd omdat de lekbak doorbuigt door de potten/kratten en het vloeden.

 

Afvoerpijpje/drain/doorvoer (er zijn goedkopere merken/varianten zelf bouw is ook mogelijk)

http://www.bol.com/n...00000010574682/

 

Pica´s

gallery_20993_7287_696904.jpg

gallery_20993_7287_178520.jpg

gallery_20993_7287_209933.jpg

 

Als stop voor het vloeden gebruik ik een tuit van een benzine jerrycan die ik in de afvoer steek, je kunt ook een plastic zakje ofzo in het gat duwen om het water in de bak te houden. Na een kwartier / twintig mintuen haal ik hem eruit om de bak weer leeg te laten lopen.

 

Hoop dat het je nu wat duidelijker is geworden hoe het systeempje werkt.

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top man! Geweldige uitleg met die foto's erbij :tu

 

Ik heb in me laatste ronde ook met een wasmachine lekbak gewerkt en voor vloeden werkte het prima.

Was alleen een beetje gokken hoeveel ik erin moest gooien zodat er niks bleef staan.

 

Dit brengt me toch weer aan het denken om ook zoiets te proberen alleen zit je met je hoogte..

 

Dat systeem van sjaak is idd ook netjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar goed ieder zijn ding

 

als het jou ding is om een hele ronde met een N te kort te kweken moet je dat vooral blijven doen. zowel hy pro als GL kunnen niet zonder extra n/mg additief.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik de enige die ze er niet zo mooi bij vind staan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@miami

De hoogte is idd een min punt van een tafel systeempje. Het tentje is 1.85 hoog daar gaat +-45 cm potten/kraten/watervat, 15 cm lamp en 40 cm ruimte tussen lamp en planten af, hou ongeveer 85 cm over voor de planten.

 

@nononsense

Vloed om de dag een uur nadat het zonnetje is gaan schijnen, het water blijft 15-20 minuten staan.

 

@supernoob

Zonder de n/mg additief draai ik op coco goede scores, zit altijd tussen de 0,7-0,8 g/w - 400/450 g/m2. Dat de planten wat lichter van kleur zijn neem ik voor lief... Zal jou raad/advies volgen en kijken of ik de dames groener kan krijgen/houden. Volgende week score ik een flesje en ga dit dan met mate toevoegen.

 

@murdoch

Nee jij bent niet de enigste die ze er niet goed bij vind staan.....Vind ze zelf ook licht van kleur, ook de paarse blad stelen zijn mij een doorn in het oog.

 

 

Update

 

De 400W IR bulp viel begin van de week uit. Na het opnieuw opstarten heeft de bulp nog een paar dagen goed gewerkt. Gister viel de bulp opnieuw uit, bij het opnieuw opstarten begon hij te knipperen als storboscoop. Heb toen eerst alle contacten nagelopen en aangedraaid en nogmaals opgestart, helaas zonder effect want de bulp knipperde nog steeds. Kaduk...

 

Heb een 400w gavita enhanced bulp en hortistar kap besteld. Er hangt nu tijdelijk een 250watt ir bulp boven, draait op 275W boost stand.

 

De dames maken het redelijk, zijn lichtgroen en hebben paarse bladstelen. De planten in de potten doen het slechter dan de dames in de kraten, de pot dames hebben ook het meeste last van paarse bladstelen.Het achterblijvertje in de linkerkrat trekt redelijk bij. Vandaag zijn de drains van een pot en krat opgevangen en gemeten. De drain uit de potten had een lagere EC en hogere PH waarde dan de kratten.

 

Weet wel dat, voor mij als luie stoner, met aarde en organisch kweken makkelijker is dan mineraal op coco/rfx. Al dat gedoe met meters, A&B, PH-, en volgende week c/mg, das niks voor een luikees zoals ik,... Prop wat in de modder, geef zo nu en dan wat kraan water, voeg later paar druppels bloei voeding toe en gaan met die banaan..

 

Gegeven

EC / PH

1,19 / 5,4

 

Opgevangen drain uit krat

EC / PH

1,34 / 6,0

 

Opgevangen drain uit pot

EC / PH

1,26 / 6,2

 

Retour in Watervat:

EC / PH

1,29 / 5,8

 

Gemiddelde temp

Dag/nacht

27,5C / 19C

 

RV

Dag/nacht

43/57%

 

gallery_20993_16847_661589.jpg

gallery_20993_16847_877135.jpg

 

Het vloeden

gallery_20993_16847_407533.jpg

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal ze goed doen. spreek uit genoeg ervaring worm. tis goed bedoeld. suc6

 

en volgende week c/mg

 

 

N/Mg geen C

 

 

gr

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ergens gelezen dat het juiste moment twee uur nadat de lamp is aan gegaan. Kan iemand dit bevestigen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Typisch geval van hypro dit.

 

Wat een kut voeding, spreek uit ervaring...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...