Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MorgensterHaze

Exodus Cheese [GHS] onder 250W HPS

Recommended Posts

Beste forumleden,

 

Tent: Dark Room 60

Verlichting: 250W HPS licht

Zaden: Exodus Cheese

Ventilatie: 300 m3 ventilator met 325 m3 C-filter

Kweekmedium: Canna professional plus.

 

Van plan om een week of 3-4 te veggen en dan pas op 12/12 over te schakelen, wat dan ongeveer 9 weken zou moeten duren.

Voorlopig blijft de pH rond 6.5; not nu toe geen voeding meegegeven, alleen wortelstimulator.

 

 

 

 

Vragen:

 

1. Zou een sproeifles gevuld met Spa Rood o.i.d. dat elke dag op de planten gespuit wordt een groot verschil uit maken qua kwaliteit/oogst? Of is het de moeite niet waard?

 

2. Zijn er extra tips om je ventilator wat zachter te laten klinken?

 

 

 

 

 

 

aRyXHGM.jpg

 

 

Zoals je kan zien is de temperatuur rond de 27-8 graden, wat eigenlijk ietsjes te hoog voor mijn smaak is, ik wou vermeiden dat ik de ventilator telkens op 100% moet zetten, maar blijkbaar kan het niet anders.

 

 

Verder nog tips/opmerkingen?

 

 

grt,

 

MSHaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doordat je afzuiging op 100% werkt maakt ie veel kabaal. Beter een grotere nemen en deze bromloos dimmen met bijv. een Variac. Als het echt stil moet neem je geen buisafzuiger maar een softbox. Hierbij hangt de motor vrij op in een geisoleerde kist.

 

edit ik zou een afdakje boven je temp meter hangen want nu warmt hij op door het licht en krijg je onjuiste waarden. scheelt zo weer een graad of 2.

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

om minder geluid te produceren kun je de slang van de uitblaas meerdere bochten laten maken. Scheelt als de luchtstroom gebroken wordt.

Ben het ook met spacefrog2 eens. Een zwaardere afzuiging dimmen scheelt veel geluid..

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb idd een fancontroller, maar door de temperatuur moet hij op minsters 60% zo'n beetje, maar ja zo luid is hij ook niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

elke meter buis kost ongeveer 100m3 capaciteit..dus kort houden die buis, en zoals gezegd de knikken eruit

 

en grotere afzuiger is idd minder herrie want die kan op laag toerental draaien

 

de exodus cheese van Reserva Privada is absoluut een fantastisch rokertje- en die ken ik maar al te goed

ik hoop voor jou dat GHS dezelfde geur en smaak heeft in haar Cheese

 

succes

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende keer je potten misschien ook wat voller doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

elke meter buis kost ongeveer 100m3 capaciteit..dus kort houden die buis, en zoals gezegd de kikken eruit

 

en grotere afzuiger is idd minder herrie want die kan op laag toerental draaien

 

de exodus cheese van Reserva Privada is absoluut een fantastisch rokertje- en die ken ik maar al te goed

ik hoop voor jou dat GHS dezelfde geur en smaak heeft in haar Cheese

 

succes

 

Iemand had net gezegd dat je juist meerdere kinks moet maken? (leek me ook een beetje raar) - Maar op dit moment heeft hij maar 1x 90 graden (omhoog de tent uit)

 

Ik hoop t ook; 8 weekjes bloeien, een hoge opbrengst,met hoge cannabinoide concentraties (zogenaamd; volgens GHS dan) lijkt me geslaagde eigenschappen.

 

 

 

 

Volgende keer je potten misschien ook wat voller doen?

 

Zal ik misschien nog in de toekomst doen, alleen vond ik t een beetje krap, gezien de lamp nu al bijna op zn hoogste stand zit (zijn maar zaailingen) en dat het toch nog 24-26 graden wordt- vandaar iets minder grond in gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

250W HPS, hoort deze niet in de micro hoek?

 

Als de juffies wat meer strek hebben ga je die potten nog aanvullen kan nog wel een hoop aarde bij lijkt me

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een lange tijd weer een update; de dames gaan wel hard door, zou binnenkort moeten gaan bloeien, gezien het alleen een DR60 is.

 

gallery_33192_16893_1241957.jpg

gallery_33192_16893_1990396.jpggallery_33192_16893_993482.jpggallery_33192_16893_2636941.jpggallery_33192_16893_630789.jpggallery_33192_16893_2482386.jpg

 

 

Zoals te zien is, heb ik een klein verdampingsprobleem, lamp & ventilator ietsjes verder weg gezet, zou t moeten oplossen.

Tot de volgende update

 

 

-MSHaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...