Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

amnees

Opticlimate dual-room

Recommended Posts

Wie durft het aan :D

 

Niemand..... Als jij niets opslaat is het verspilde moeite. De vuistregel is dat minimaal 10% moet blijven hangen bij stoners en 20% bij niet stoners.

 

Wijze woorden Amnees.

Edited by racker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hey ik zei dat ik minimaal opslaat....... :whistling dus dat is bij mij 15% want ik rook alleen een jointje voor het slapen gaan :likken:

 

Maar ik leer best wel wat van het lezen hoor, maar snap de berekeningen die hier wel eens voorbij komen niet.

Over bv het aantal μMol/sec bijvoorbeeld ... nope geen kaas van gegeten en zeker geen pindakaas Racker ;)

Daarom zou ik het mooi vinden om dit systeem ergens draaiend te zien dat is toch niet zo raar? Vooral omdat ik ook wel eens bij

grote "oldscool" hokken kom en deze jongens hebben nog nooit gehoord van dimlux of Gavita omdat ze gewoon nog steeds met normale'

vsa's en normale spiegelkappen werken en in hun ogen nog steeds toprondes draaien ... Alleen daarom al vind ik het leuk om kennis op te doen van alle nieuwe hi-tech shit. ;)

 

Maar als ik Amnees zn post leest heeft hij nog geen toprondes gedraaid met opti etc en is dus nog zoekende naar "het maximale"

Dus nu vraag ik me af of het allemaal wel zin heeft om je beurs open te trekken voor die hi-tech snufjes terwijl je met een gladde

spiegelkap ook 1 op 1 ken draaien ;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cityboxer wat zit je snel op de kast

Ben best ook tolerant en kan begrip opbrengen voor veel situaties en mensen. Als het maar gefundeerd is. Ongerechtvaardigd kritiek heb ik geen tolerantie of begrip voor en dat wil ik ook niet hebben.

 

Ik ben wat dat betreft een beetje zwart/wit. Misschien is het contrast een beetje groot, juist omdat ik ook wel graag mijn best doe om mensen die goed bedoelen verder te helpen. Maar hey:

Mensen helpen zit in je of niet.

Hetzelfde geldt voor strijden voor wat rechtvaardig voelt voor mij...

 

 

En wat betreft het delen van informatie; ik geloof niet dat wanneer ik goed informatie deel het zo'n grote invloed zal hebben op de prijzen dat ik er niet meer van kan leven. Ik hoop het juist wel, uit een moreel standpunt is het rechtvaardiger dat iedereen een gedeelte van de taart krijgt dan dat 1 een groot stuk krijg en jullie allemaal kleine stukjes. Mits ik zelf geen honger hoef te lijden kies ik voor een groter maatschappelijk gewin dan mijn eigen persoonlijk gewin. Tot op zekee hoogte natuurlijk...

 

 

@ Critical: Zoals ik eerder aangaf in Jip en Janne taal kun je naar mijn mening net zo goed een 1000DE halen. Als jij denkt 750watt als optimaal te kunnen gebruiken kun je kiezen voor Dimlux 690watt (met boost) of 1000DE op 750watt dimmen. Ze zijn beiden super efficient en doen op die wattages niet veel voor elkaar onder. 1000DE is nog steeds, ook op dat wattage het meest efficient maar dat is verwaarloosbaar. Dus kijk vooral naar wat je kwijt kunt daar (600 watt, 700 watt, 800 watt). Kies op basis daarvan de lamp want ze zijn ongeveer even goed. Dat is mijn Jip en Janneke mening..

 

Overigens zijn al deze posts, inclusief mijn eigen erg offtopic. Het ging volgens mij over Dual Room? Jij had toch ook een eigen topic Critical omtrent dit onderwerp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga in ieder geval een keer de beurs trekken, al dan niet in 2 etappes. En wil het maximale eruit halen, en wil gvd een strak hok!! en dat word ie!!

 

Edit: 2 strakke hokken, kan er nog steeds niet aan wennen.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

City misschien was mijn reactie naar jou wat overtrokken en zit ik niet bij het juiste eind. Maar weet gewoon dat er bij sommige posters commerciële belangen mee wegen om hier een verslag te doen of bepaalde namen te noemen.

 

Heeft niets met jaloezie te maken, ik draai met plezier rond de 0, 9 a 0, 8 gram per watt. Heb alleen een hekel aan als mensen bepaalde belangen verzwijgen. Ik misgun verder niemand helemaal niets.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een hekel hebt johnny aan mensen die belangen verzwijgen wens ik je veel succes in de echte wereld want met dit sport mensen zit de wereld vol mee. Amnees voel je er iets voor om een bouw verslag te maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Johnny. Bedankt voor je reactie. Laten we de strijdbijl maar begraven dan, dat is veel beter :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga in ieder geval een keer de beurs trekken,

 

kun je niet vast 1 ruimte maken met het aangegeven wattage? Daar draaien en aan de andere kant op je gemakkie bouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

godverdomme had ik een post van een half kantje, is ie ineens weg.

 

hier een korte samenvatting en wat er in m´n hoofd omgaat

 

hok draait vandeweek al met 2 x 10 x 600 want de bouw gaat hard.

 

ivm ruimte tekort vroeg ik me af of de opti ook boven mekaar kan hangen ipv naast elkaar, zitten daar haken en ogen aan.

 

idee is 2x3500 pro met 1 en 1 is 3 systeem, wat betekend dat ik 10.500 aan lampen kan koelen, ik besef me dat ik gewoon de volgende ronde met 10 x 600 watt met boost wil werken, wat als ik me niet vergis betekend dat ik maximaal 2 x 10 x 690 watt is 13.800 watt verbruik aan lampen, en dan maken die nieuwe dimlux lampen die als een cooltube de hitte wegzuigen het mogelijk om toch met 10.500 watt 13.800 watt te koelen. Am i right

 

verlichting ga ik aan kabelgoten hangen, dit is nieuw voor me, maar ziet er echt degelijk uit.

 

en waar kan ik orca folie halen

en waar goede vijverfolie, als ik de maat doorgeef kunnen ze zoiets toch op maat maken ofniet, met de hoeken er al in

vat ga ik op maat laten maken, wellicht met een schuine hoek erin zodat ik de ruimte onder de trap kan benutten om een 1000Liter vat kwijt te kunnen.

 

Heb bij de bouwmaat mooie plastic platen gezien die voor perfecte afwatering kunnen zorgen.

 

ook ga ik waarschijnlijk de vloer nog egaliseren. zo vlak is het allemaal niet.

 

komen kratjes met RFX op te staan met 2 planten per krat.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Starter, ik vind dit iets te groot om er echt foto´s van te plaatsen. zal wel eens kijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vijverfolie en Orcafolie kan bij PUK, rembours verzending. Heeft wel standaard maten, 3 en 6 meter breed dacht ik. Lengte kun je zelf bepalen.

 

Opticlimate kan vast boven elkaar als dat beter uitkomt.

 

De theorie van de open reflectoren van Dimlux direct afzuigen in de opticlimate is inderdaad dat je zo efficienter kunt koelen. Volgens mij zijn er alleen nog geen standaard berekeningen voor hoe veel je zou kunnen koelen. Ik was zelf namelijk ook al bezig met berekeningen maar ik heb begrepen dat het nog niet geprobeerd is dus als je het er direct in wilt hebben zul je wel moeten pionieren. Dan lift ik daarna direct even mee op die gratis informatie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1+1=3 met 2 oc boven elkaar? Buiten de ruimte dan? Ik zie het ff niet voor me.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja buiten de ruimte, dat was zoiezo al het idee.

 

kweekspullen bestel ik niet online, en PUK is een tering eind rijden, maargoed als ze in de buurt niks verkopen zal het wel moeten ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boven elkaar buiten de ruimte met Plenumbox vraag ik me wel af hoe of je dan niet veel koelcapaciteit verliest door buizen etc. Juist omdat je op het maximale wilt draaien van de Opticlimate met 10x690 vraag ik me af of dat niet net dat stukje extra vermogen kost?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

extra vermogen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoel dat jij op de top van de Opticlimate wilt kunnen draaien als je die turbo er bij gebruikt. Ik ben bang dat als je dan ook nog met een Plenumbox werkt dat dat je koelvermogen zo beperkt dat je dat niet meer redt. Door extra buizen en weerstand etc zal de Opticlimate immers minder luchtverplaatsing kunnen waarborgen. Ik weet niet of dit ook daadwerkelijk een negatief effect heeft op het koelvermogen maar logica zegt van wel. Volgens mij, maar dat kan Racker je waarschijnlijk beter vertellen, dat je een klein beetje koelvermogen kwijt raakt door via Plenumboxen en buizen de opticlimate buiten je ruimte te hangen. En juist omdat jij eigenlijk boven het vermogen van die Opticlimate wilt draaaien ben ik bang dat dat net dat extra stukje kan kosten.

 

Maar goed, alles zal straks vallen en staan bij het extra weg te koelen vermogen van die nieuwe reflectoren van Dimluxen. We weten alleen nog niet precies hoe veel die extra koeling oplevert. Tot die tijd is het speculeren. Zoals ik zei ben ik ook al met bouwtekeningen bezig geweest maar zolang de exacte uitwerking van de te koelen reflectoren niet bekend is zal dat lastig worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja er zijn nog wat factoren die meespelen, maar ik heb exact 1 oogst de tijd om daar wijzer over te worden en het te installeren op de juiste manier. en 1 van die factoren is inderdaad hoeveel die dimlux kappen schelen, ik heb gehoort dat dat 6 graden scheelt in omgevingstemperatuur.

 

Zonder die kappen zou je misschien al moeten kijken naar 2x6000 pro

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnees, is je ruimte zo lastig dat je er zelf niet uitkomt met de vijverfolie? Er zijn trouwens zat plekken waar ze de goede EPDM folie op rol verkopen.

 

Ben overigens wel benieuwd waar je die folie precies op maat, inclusief hoeken, kan laten maken.

 

En is Puk de enige die Orcafolie verkoopt? Tot nog toe heb ik het niet elders kunnen vinden. Ik koop ook niks online en ook voor mij nogal een teringeind rijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plenumbox zorgt niet voor minder koelvermogen. Flensmaat is er juist op berekend hoor.

 

Binnen of buiten de ruimte maakt weinig uit.

 

Ik ga binne kort ook het 1+1=3 systeem draaien, maar hang de oc gewoon in de ruimte. Scheelt een harrewar van slangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Azizy, een vouw maken is het probleem niet, maar het is mogelijk om een zeil op maat te laten maken met de hoeken er al in. heeft verder geen toegevoegde waarde, behalve net wat degelijker.en strakker. een vijverzaak zou dit moeten kunnen maken.

 

Ik dacht ook EPDM nodig te hebben, maar bij PUK verkopen ze spullen voor gesloten kweken en de enige folie die ik kan vinden bij hun is PVC folie, of is die folie nu in eens wel weer OK?

 

morgen maar ff naar PUK dan voor die Orca folie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zelf liever geen pvc folie nemen. Los van eventuele dampen is epdm veel degelijker en gaat langer mee enzo.

 

In Veldhoven kun je het op rol kopen. http://www.tuincentrumveldhoven.nl/

 

Orca kun je ook in Veldhoven krijgen bij Eurokweek. http://www.eurokweek.com/

 

Het is een onlineshop, maar je kunt er ook langsgaan, bestellen, afhalen, contant betalen. Hij van die winkel zei trouwens ook dat ze nog wel wat OC's op voorraad hadden aangezien er momenteel problemen zouden zijn met leveringen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk.

Het beste is om de slangen tussen ruimte en plenum zo groot mogelijk te demensioneren en zoveel mogelijk gelijk te houden qua lengte/bochten. Er mag niet teveel onderdruk in de plenum onstaan, maar dat geld voor alle situaties. Ik zeg 2 grote slangen per plenum.

 

Ik zou geen 2 oc direct op elkaar plaatsen. Het is verstandiger om een rek te maken waar je ze inzet (overtoom?) Orca krijg je daar waar je ook je oc koopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ azizy, tnx!!

 

@ Racker, ja uiteraard niet op elkaar, maar in een frame/rek whatever, dat komt wel goed, 2 slangen per plenum, dus 2 achterin het hok uit laten komen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Achter?

 

Maak eens een tekening

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom eens met fotos als het al bijna draait

 

Ben benieuwd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...