Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

amnees

Opticlimate dual-room

Recommended Posts

Grappig, was net met hetzelfde idee bezig. 6x600 om en om.

 

Links een ruimte van 5m2, middenin een technische ruimte en entree van 3.6m2 en rechts weer een ruimte van 5m2.

 

Idee was de opti in het midden en dan een Tstuk met klep die de koele lucht aanvoert 12 uur links/12 uur rechts.

Maar ik vraag me af hoe de CO2 te regelen. De opti zuigt via de plenumbox aan dus de normale CO2 aanvoer manier (=kachel onder de opti zodat ie via de aanzuig de CO2 verspreid) kan niet. En om nou 2 kachels te gaan ophangen...

 

En bij licht uit moet je geen CO2 geven. Ik voorzie een hoop gedoe,

 

Ik neig nu naar twee ruimtes maken die allebei aanstaan en de opti gewoon als single te gebruiken. Het enige idee van 2 ruimtes is om de ene bijvoorbeeld nu in de bloei te gooien en de andere vier weken later zodat je steeds een beetje werk hebt ipv in 1x een heeeleboel, En 2 verschillende soorten te zetten. Idee is niet 2x zoveel lampen zoals jij denk ik wil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat mij alleen maar om dat ik niet teveel stroom tegelijk kan pakken, anders zou ik niet moeilijk doen en 1 hok maken, maar er staat al 1 hok die max stroom verbruikt, maar wil graag verdubbelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat dat hok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komen nu zoeen mooie spullen aan nieuwe dimlux met cooltube nano.

Dan blaas je warme lucht van de ene naar andere ruimten. (droge lucht.)

Dan moet het lukken met een opti.

Maar mijn voorkeur. Zijn twee kleinste opti.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1+1=3 een beetje spelen met je aantal lampen ivm max. na 1 ronde loop je de hele dag met een grote smile rond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat komt er nieuw van dimlux? kappen? of ook evsa's?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles amnees. Full fixture, losse EVSA's, opticlimates. Waar heb jij gezeten de afgelopen maanden? Ik zag je zo nu en dan wel voorbij komen maar je hebt blijkbaar de helft gemist.

 

 

 

En 2 kleine opti's gebruiken niet heel veel meer dan 1x6000 met flinke afzuigers. Anyway, als je aan stroom limiet zit dan kun je misschien kijken naar de mini-opti met nano-tubes. Mini opti gebruikt 30watt ongeveer. Zoek maar eens op WF. Ben je wel weer een stuk of wat ruggen achterop :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ boefje, word er alleen maar beter op, ramen kunnen straks dicht, zowel voor inlaat als uitlaat.

 

echt heel veel meer informatie behalve dit en dat komt nieuw heb ik ook niet gehad. Kan er nergens informatie over vinden, niet bij de verkopers, niet bij de fabrikant, niet op google, niet op wietforum, ja alleen hier af en toe iemand die wat zegt. Of heeft er iemand een link? blijkbaar ben ik niet alert genoeg geweest de afgelopen maanden. sorry cityboxer dat ik leef.

 

zit er aan te denken om eerst 2x10x600 te starten, nog even zonder opti/co2/dimlux, en ondertussen terwijl het draait, kan ik op m'n gemak de gehele technische ruimte in orde maken, zodat ik na de oogst alleen nog dingen hoef aan te sluiten.

 

1+1=3 systeem met koolzuurflessen heeft voorlopig m'n voorkeur.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan 65m3 per 100watt teveel over en weer blazen en de verwarmingen in beide units zet je uit zodat je aan de nachtkant niet teveel stroom verbruikt.

 

Voila

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij bedoelt bovenop de capaciteit van een opticlimate? bv 10x600 is 2400 teveel, x.65= 1500m3 naar de andere kant gooien??

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry cityboxer dat ik leef.

 

Het is je vergeven :)

 

Niet zielig voelen nu, je bent zelf ook altijd vrij bijdehand en direct. Daarbij heb ik wel mijn best gedaan antwoord te geven op je vragen dus het is geen verwijt. Kon me alleen moeilijk voorstellen dat je al die topics hier over gemist had. Maar goed, je bent weer up to speed. Racker heeft een PDF'je waarin uitgelegd wordt hoe het werkt. Misschien kun je die daarna hier posten. Zijn vast meer mensen die het willen hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij bedoelt bovenop de capaciteit van een opticlimate? bv 10x600 is 2400 teveel, x.65= 1500m3 naar de andere kant gooien??

 

En weer terug 24/7

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Racker, begrijp jij dit wel wat ik al had gepost.. als het dan toch 24/7 lucht over en weer moet:

 

 

Ik heb nog een idee, een vierkant in de tussenwand zagen, de afzuiging gewoon in de tussenwand plaatsen. met de aanzuigkant beneden, en de uitblaas kant boven, en dan precies halverwege de wand plaatsen. zodat je afzuiger de lucht van hok A en B pakt, dit vermengt, en in hok A en B weer uitgooit.

 

en dan 3250m3 pakken ofzo, als je normaal gesproken 1500 m3 per hok de andere kant op gooit.

 

racker zegt dat ie die lucht tegen de wand laat ketsen, dus tegen het plafond kan wss ook. en dan pakt ie de lucht dus vanaf een meter hoogte ongeveer.

 

dit om het idee van 2 x afzuiger, 2 x timer, 2 x slang en 2 x aansluiten anders en goedkoper te doen. maar niet perse slechter.

 

1500m3 afzuiger kost 230, een 3250 kost 300.

 

en als het goed is kan het hout van de aanzuigkant van een afzuiger (heb er nooit 1 uit elkaar gehaald) eruit zodat je 1 groot vlak hebt wat lucht aanzuigt. zo heb je dus aan de zijkant van je hok een rechthoek van laten we zeggen 25x50 cm die de lucht er boven uitgooit. En geen problemen bij

 

Dual-Room-Afzuiger Jonguh!!

 

Als je ook nog de ventilatoren in heel je hok op die aanzuigkant richt, komt er een lekker briesje over je planten, en de warmte gooi je boven eruit.

 

Opticlimate achtig koolstoffilter monteren op de plek waar normaal hout+gat+flens zit, zodat je geen troep in je afzuiger krijgt

 

Zou je deze afzuiger dimmen, wil dat zeggen dat er minder lucht over en weer gaat, waardoor je de temperaturen tussen hok A en B uit mekaar kunt trekken. Stel hok A is 15 graden, en hok B 32 graden, dan kun je met weinig afzuiging naar 17 graden in hok A, 30 graden in hok B gaan, of met vol afzuiging richting hok A 19 graden, hok B 28 graden gaan. kwestie van spelen met een fancontroller. met 2 identieke hokken kan je fancontroller gewoon op dezelfde stand blijven staan ongeacht welk hok de lampen aan staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racker zegt?

 

Timer?

 

Maak het nou gewoon zoals het hoort. Er zijn maar 2 manieren. De goede en de slechte. Daartussen bestaat niets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jij zegt dat je de lucht die je over en weer gooit tegen de wand laat ketsen. heb ik gelezen.

 

- timer

 

er leiden meer wegen naar Rome, ik snap dat je denkt ga het wiel niet opnieuw uitvinden, maar kan iemand mij dan uitleggen waarom het niet zou werken? want goedkoper is het zoiezo.

 

wat is het verschil tussen lucht van A naar B en van B naar A gooien, en lucht van A en B in A en B teruggooien??

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ruimte 1 staat 1 oc met licht aan te koelen

In ruimte 2 staat 1 oc met cool@night het nachtklimaat terug te koelen naar de 21gr.

 

Je hebt de 65m3/uur volledig/minimaal nodig om

1 je warmte af te voeren uit ruimte 1

2 de lucht van 21gr weer terug naar ruimte 1 te blazen.

 

. De warme lucht uit ruimte 1 moet zover mogelijk van de oc naar binnen blazen. De koele lucht uit ruimte 2 moet zover mogelijk van de oc naar binnen blazen.

Aanzuigen van de x-vent motoren doe je centraal in de ruimte.

 

De lucht mengen voordat deze de planten is gepasseert werkt dan niet. De lucht moet eerst over het gewas voordat het bij de oc komt, anders vreet deze de lucht meteen op voordat je er je voordeel mee gedaan hebt.

 

Ik heb een ruimte waar de x-vent in eerste innstantie de planten ondersteboven blies. Ik heb de gaatjes toen richting de wand gedraait. Is dat wat je bedoelt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je een LVS op die afzuigers zitten die de lucht naar de overkant gooit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je doen als die maar aan de andere kant van de oc zit..

 

Let ook effe op de m3 per meter lvs. Anders achterkant openknippen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er zelf een gemaakt van pvc 315 zodat ik wat makkelijker met de diameter van de gaten kan spelen. De aanzuig is combiconnect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens.

Kan amnees nu een tijdje.

Die moet eerst voelen. En dan pas geloven.

 

Het is allemaal niet zo moeilijk.

Wou racker ook overtuigen.

Lukte me ook niet. Ha ha

 

Gr prettig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou willen dat ik iets minder knap was, en iets beter luisterde..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Same here..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...