Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
The-Predator

mychorrhiza

Recommended Posts

Yo

 

Even een vraagje.

 

Ik was te laat met het toevoegen van schimmels aan mn aarde, planten stonden er al in.

 

Nu wil ik het af en toe meegeven aan het gietwater

 

Een grammenweger heb ik niet...

 

Potten zijn 80 Liter per stuk met goldlabel custom.

 

Ik maak water per 20 liter, kan ik hier gewoon een eetlepel mycho in gooien?

Kan je het uberhoud overdoseren?

 

Ik ben benieuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meeste Myco's zijn niet op die manier toe te voegen.

 

Welk soort gebruik je?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Myco's komen alleen tot leven bij de wortelstelsel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Predator,

 

Die van Sannie zijn niet wateroplosbaar.

Ik had me eens vergist van potje, moest bacto hebben :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je idd niet in gietwater meegeven maar wat let je om van de bovenlaag een beetje af te graven, schimmeltjes strooien, aarde er weer op en inwateren?

 

Volgens mij moet dat wel werken, waar je wel kans op loopt is dat je cultuur op toplaag kan krijgen als deze lang vochtig staat maar dat zal onder HPS niet zo snel gebeuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel eens gelezen dat je voorzichtig een paar smalle diepe gaten kan prikken om en nabij je wortelkluit (zonder wortels te beschadigen)

en dan het mycorhizza granulaat in die "gangen"strooien.. zodat je alsnog direct contact krijgt met de wortels dieper in de pot.

inwerken in de bovenlaag zoals hier boven beschreven heb ik ook wel eens gehoord/gelezen..

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je ze niet verpulveren en dan door de toplaag verdelen, met elke watergift komt er dan wat pulver mee neer de wortels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het in me gietwater gegooid... dat stroomt naar beneden naar de wortels niet waar?

 

Ik heb geen potje van 50 gram voor 30 euro hoeven kopen... ik heb een shitload van die schimmels dus het hoeft niet 100% efficient?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand die weet of je het kan overdoseren?

 

anders ga ik voor de zekerheid nog een eetlepel over de aarde gooien en effe inharken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij heeft veel myco's geen nadeel voor je plant ,

wel voor je portemene :whistle:

 

De myco's en andere nuttige schimmels kan je prima meegeven met het gietwater.

 

succes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myco gaat een verbinding aan in medium, in water gooien en dan inwateren bevorderd echt de activiteit niet, shitload schimmels erop ook niet.

Pas in de bodem bij de wortels (en dan ook nog eens zonder teveel water svp) begint het zijn werk te doen.

 

Als je te laat bent dan of onder toplaag of gewoon achterwege laten ipv het er willens en wetens in proberen te krijgen.

Nu was er ook al eea gaande, je kweekt toch bio/organisch verder?

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij heeft veel myco's geen nadeel voor je plant ,

wel voor je portemene :whistle:

 

De myco's en andere nuttige schimmels kan je prima meegeven met het gietwater.

 

succes..

 

 

Aan ons kwekers worden die schimmels veel te duur verkocht, ik sprak vd week een bomenkweker en die gooien dus gewoon een ons van dat goedje in een plantgat.

 

Myco gaat een verbinding aan in medium, in water gooien en dan inwateren bevorderd echt de activiteit niet, shitload schimmels erop ook niet.

Pas in de bodem bij de wortels (en dan ook nog eens zonder teveel water svp) begint het zijn werk te doen.

 

Als je te laat bent dan of onder toplaag of gewoon achterwege laten ipv het er willens en wetens in proberen te krijgen.

Nu was er ook al eea gaande, je kweekt toch bio/organisch verder?

 

Ik heb nu een eetlepel per pot door de toplaag gewerkt... daarbij brak ik al wortels dus het zit nu bij de wortels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het in me gietwater gegooid... dat stroomt naar beneden naar de wortels niet waar?

 

Ik heb geen potje van 50 gram voor 30 euro hoeven kopen... ik heb een shitload van die schimmels dus het hoeft niet 100% efficient?!

 

Hoe kom je aan die schimmels dan? Bedoel je dan aarde waar het in is toegepast of hoe moet ik die shitload zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gooi het hier ook bij mijn bomen en struiken en koop het ook gewoon groot in. Als ik het bij bestaande/reeds geplante gewassen gooi dan maak ik een gaatje met een sate prikker of eetstokje. Daarna een a4tje met een vouw en laat de schimmels er zo in glijden. Dat doe ik met een gat of 4 a 5.

De actieve wortelzone van een plant zit vaak op diezelfde plek als waar de takken/stelen/bladeren ophouden. Dat zijn de zijkanten van de plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Bij het verplanten altijd in het plantgat.Zowel in de compostthee als gewoon in het gietwater heeft geen zin.Gebruik zelf van een Italiaans bedrijf die ook aan de biologische landbouw verstrekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de niet vloeibare schimmels met de gietwater kunt meegeven zo als het hier onder andere aanbevolen word, waarom stat dan op de bijsluiter van Sannie's geschreven dat je het niet kunt doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannie verkoopt de schimmels aan de prijs van coke

 

Het zal vast minder efficient zijn maar als het bij de wortels terecht komt werkt het dus ik voeg nu gewoon iedere keer een theelepel toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Sannie verkoopt de schimmels aan de prijs van coke

 

Het zal vast minder efficient zijn maar als het bij de wortels terecht komt werkt het dus ik voeg nu gewoon iedere keer een theelepel toe.

 

Zonde van je geld om zo toe te dienen als het de prijs van coke is :rofl & wat is iedere keer, bij iedere watergift :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bij ieder watergift gooi ik een theelepel in de emmer en roer die door het water.

 

Ga dat nu langzaam afbouwen naar 1x per week denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je dit 2 of 3 keer hebt gedaan is het al ruim voldoende!!

normaal meng je in totaal 5 gr door je pot.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...