Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest elmanito

Waarom je fruit het beste bij zonsopgang kunt eten

Recommended Posts

Na het eten ROOR time :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn grotere factoren van invloed op je gezondheid dan wat roundup in je mais

stress bijvoorbeeld, omdat je je druk maakt

 

dan ga je soms ook rare dwarsverbanden vinden

 

fibonacci sequence is een natuurlijk patroon dat in de natuur eindeloos vaak voorkomt

 

muziek die de plant kietelt om de huidmondjes ver open te sperren is gewoon een frequencie.

een hack

want in de natuur gebeurt dat niet

 

op zich geen argument , want in de natuur staan planten ook niet onder een zelfde lichtstraal 99 % van de dag, zoals bij indoorteelt

maar de wiet in die onnatuurlijke opstelling is prima te doen

 

dus roepen dat iets natuurlijk nmoet...dat is ook beetje achterhaald

zonder gmo zou er te weinig voeding over tien jaar zijn

want bio boeren oogsten echt niet zo veel....

 

mr G , je hebt her en der wat obscure boeken gevonden , maar het grotere beeld komt met de jaren

geen overhaaste conclusies trekken is mijn ervaring

 

heb ook zo mijn periodes gehad dat ik met met pseudo wetenschap bezig hield

het is een mooie tak van sport , en er is echt wel hier en daar een website die de spijker op de kop slaat

maar als mensen roepen dat er weer aluhoedjes gevouwen worden...dan ben je er niet in geslaagd om het idee naar"gewone"mensen over te brengen.dat maakt dan het gesprek ook moeilijker,

 

misschien proberen om te onthouden : de meeste mensen hebben maar een heel klein beetje zin om iets totaal afwijkends überhaubt ook maar te overwegen.

Doseer de "waarheid" of jouw waarheid in kleine beetjes, en je ondervind minder tegenstand...

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Elmanito, die mais shizzle eet ik vaak, kan er lekker taco's/borito's van maken (beetje water er bij en klaar) . Over het algemeen denk ik toch dat je het beste je niet te veel druk kunt maken en niet te veel eenzijdig kunt eten. Heb ik het over niet alleen maar bio, niet alleen maar vlees, niet alleen maar vis. Niet te veel zeuren maar wel een beetje nadenken over wat je eet. Als je je te druk gaat maken over het wel bio zijn van je eten word je ook gek. Of gewoon alles zelf kweken! weet je zeker dat je bio produkten in huis hebt.

Edited by NoNonSense

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Meneer Jansen je verhaal is een beetje achterhaald dat GMO meer zou opleveren dan bijvoorbeeld Bio of gewoon conventioneel, al geeft dat laatste ook steeds meer problemen.

 

Grootste probleem bij GMO is op dit moment de Superonkruiden die net zo resistent zijn tegen Roundup als de gewassen zelf.Sommige boeren moeten zelfs USD 500.000,- per 3 mnd uitgeven om van het onkruid af te komen & nog lukt het niet.

 

http://youtu.be/B-cka5s4AqE

 

http://youtu.be/Exiy_6m5SPU

 

A Farmer's Perspective on GMOs

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga al niet eens meer argumenteren/discussieren tegen sommige hier, ze weten best aardig wat en veel.. maar als het niet in hun straatje past....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanwege je nickname zekers :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ja, houd wel van duidelijkheid :P Maar nu weet ik nog steeds niet of ik me aangesproken moet voelen of niet. haha forums...

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat niet weet, wat niet deert :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ok. Ik houd me van de domme :P Je hebt gelijk het heeft gin zin om je op te winden. Vooral niet tegenover een scherm met een toetsenbord voor je neus.

 

Welterusten ik ga slapen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ik geloof er zelfs in dat er vloeistoffen zijn, die je via etenswaren binnenkrijgt, bedoelt om de levensduur te verkorten, zodat je na je 67e niet al te lang meer leeft. Maar ik kijk gewoon de andere kant op, anders kan ik haast NIETS meer consumeren. Onderzoek brood van de bakker eens, kweetnie of je dat eet?

 

Anders heb je altijd nog je ziel toch?!

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

we kunnen zelf ook produceren in plaats van enkel te consumeren ........en locale handel starten...

 

niemand verplicht ons toch om naar albert deheyn te gaan... als we nu is klein beginnen en vandaar uitbouwen... dat is wat ik van plan ben....

 

zelf produceren, verwerken en verkopen met lokale mensen aan lokale mensen

 

en wat jezelf eet en aan je familie geeft, wil je dat het gezond is... dus spuit je er ook geen gekke troep op zoals pesticiden... en voor die dat willen, is er nog altijd albert deheyn of elk grootwaren huis waar je eigenlijk niet krijgt waar je voor betaalt, tomaten smaken naar water, mango smaakt niet naar mango en alles lijkt zoveel mogelijk als kan kwalijke stoffen te bevatten !

 

Zoals bij weed, beter dat je zelf kweekt!

Edited by Sex' n Combi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je te druk gaat maken over het wel bio zijn van je eten word je ook gek. Of gewoon alles zelf kweken! weet je zeker dat je bio produkten in huis hebt.

 

Klopt ik wordt soms ook moe en helemaal niet goed van waar ik normaal en goed eten kan vinden. Nu kweek ik steeds meer zelfs. En dat bevalt joh. Ik kan minder voor de baas werken en meer in me tuinen. Wij eten gewoon uit de achtertuin. Het kost wel wat tijd maar ik vind het prima om een halve dag in de twee weken en in het seizoen een halve dag in de week buiten te zijn.

Om nog maar te zwijgen over de smaak.

 

:dribble: :icecream: :innocent:

 

 

dus roepen dat iets natuurlijk nmoet...dat is ook beetje achterhaald

zonder gmo zou er te weinig voeding over tien jaar zijn

want bio boeren oogsten echt niet zo veel....

 

Ik vind niet dat je zo kan oordelen. Het gaat ook om het grotere geheel, het totaal plaatje. GMO brengt zoveel problemen met zich mee. Verdichte grond, superweeds en superbugs, uitputting van de grond, mens onvriendelijk systeem, teruglopen in aantallen van bijen en andere nuttige insecten, draaideur zwendel en geen ingrijpen van politiek (omkoping), schade aan natuur en wildlife, vernauwing van de genetisch pool in onze voedsel gewassen 1 ziekte kan genoeg zijn om veel schade aan te richten. Zoveel dat het link kan zijn en voedselveiligheid in het geding komt. Om nog maar te zwijgen over het gif en de producten zelf,…

 

Door bovenstaande lopen de GMO opbrengsten terug. Kijk maar naar de katoen in India bijvoorbeeld.

 

GMO brengt dus niet perse meer op en heeft veel nadelen. Ik kijk graag naar efficiëntie. Wat gaat erin en wat komt eruit. Dan kom ik tot de conclusie dat we niet op deze manier door kunnen gaan. Alles wat beter is grijp ik dus direct aan, zeker!

Edited by miramar

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Hey Elmanito, die mais shizzle eet ik vaak, kan er lekker taco's/borito's van maken (beetje water er bij en klaar) . Over het algemeen denk ik toch dat je het beste je niet te veel druk kunt maken en niet te veel eenzijdig kunt eten. Heb ik het over niet alleen maar bio, niet alleen maar vlees, niet alleen maar vis. Niet te veel zeuren maar wel een beetje nadenken over wat je eet. Als je je te druk gaat maken over het wel bio zijn van je eten word je ook gek. Of gewoon alles zelf kweken! weet je zeker dat je bio produkten in huis hebt.

 

Maak me niet druk & eet zeker niet eenzijdig & niet alles wat ik eet is van biologische afkomst.Ieder zijn eigen vrije keus wat die naar binnen werkt, maar dan moet die keus er ook zijn.Niet labelen & er dan toch instoppen ga er bij mij niet in.Tis jammer dat er GMO ingredienten erin zitten in die Harina Pan, want had graag Arepa gemaakt.Tot nu toe nog geen voorgekookte maismeel kunnen vinden zonder GMO.Gelukkig wat heirloom maiszaden in bezit dus dat gaan dit jaar maar neerzetten, maken we zelf Harina Pan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha vet. Jammer dat ik alleen een dakterras heb. Met een tuin kun je toch iets meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm MiraMAr,

 

Heb net weer mn grote bramenstruiken bijgewerkt/gebogen enz, er zitten al veel knoppen aan. Ik zie hier en daar al wat hommeltjes :D en de bijen van vorig jaar waren er veel van hier.. Maar vlakbij me staat ook zon klote umts mast met 10 antennes eraan dat verjaagt ze/stresst ze, maar ik heb nou een bij-vriendelijk trucje uitgehaald (mylar), eens zien hoe dat gaat :) Ik ga nog 2 bijenkasten ophalen en die hier neerzetten. En van de al aanwezige bijen ga ik er een paar isoleren/testen en moge de fitste (degenen die alle ellende overleven) die ga ik klonen, krijg de tering maar monsanto !! MrG killerbee's :P

 

P.S @ Elmanito he nightelf mohawk regel mij ook es ff van die maiszaadjes uit heirloom dan haha..

ik heb er nog wat, die zijn echt al jaaaren oud.. w.s voor GMO onzin, maar of ze nog willen kiemen :o euh..

Heb hier ook een soort doomsday vault haha.. veel soorten mushies en zaden daar zeg je u tegen.

 

@ NoNonSense , lekker geslapen ? :) haha en je reactie :hug:

 

Goed weekend iedereen, just love everyone, can't go wrong :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha vet. Jammer dat ik alleen een dakterras heb. Met een tuin kun je toch iets meer.

 

Ja das zeker waar. Volle grond is makkelijker en bied meer keus. Maar dat kattenstront, das wel een strijd soms. Ik plant veel in een kas die ik dicht kan doen.

Maar je kan wel iets neerzetten,

Je hebt de grappigste bomen tegenwoordig, kersenbomen die niet groter worden dan een meter of 2. Hebben ook geen grote pot nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga maar is een googlen dan Miramar. Heb op het moment eigenlijk alleen wat aardbijen en tomaten plantjes staan. Mijn grootmoeder heeft wel een appelboom (goudrenetten) waar ik elk jaar appeltaarten van maak. Smaak valt niet te vergelijken met appels uit de supermarkt.

 

 

 

@ NoNonSense , lekker geslapen ? :) haha en je reactie :hug:

 

Goed weekend iedereen, just love everyone, can't go wrong :jump:

 

:D top geslapen. Alleen duurde het me te kort. Om 9 uur moest er weer gewerkt worden.

Edited by NoNonSense

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

P.S @ Elmanito he nightelf mohawk regel mij ook es ff van die maiszaadjes uit heirloom dan haha..

ik heb er nog wat, die zijn echt al jaaaren oud.. w.s voor GMO onzin, maar of ze nog willen kiemen :o euh..

Heb hier ook een soort doomsday vault haha.. veel soorten mushies en zaden daar zeg je u tegen.

 

Op dit moment zijn alleen mijn heirloom aardappelen opgekomen, maar heb verschillende soorten heirloom mais, waaronder ook suikermais. :)

Tevens ook een slasoort uit 1600 & russische tomaten die goed tegen de kou bestand zijn :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice man, hopen dat er een paar mooie kolven opkomen kan je weer je voorraad verversen..

Best kloten ik heb een boel cubies die moet ik allemaal nog n x overdoen anders is alles voor niks geweest al die jaren :|

T zelfde voor n paar ouwe zaden uit ethiopie en nog e.e.a wat ik gekregen heb van een rasta fisherman @ canarische eilanden.

K heb ze maar African fisherman genoemd, ooit 1x een in de tuin gezet.. halverwege de groei en er nog niks te bekennen was rook je de wietlucht door de hele buurt echt niet normaal meer wat een lucht.. het is helaas nooit zover gekomen tot de bloei zoals je begrijpt, lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke maar wat als je lichaam nu bij zonsondergang het beste deze voedingstoffen opneemt?

 

Wat is dan de afweging en de maatstaaf voor het beste moment...

 

Een motor loopt het beste als ie warm is toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

T zelfde voor n paar ouwe zaden uit ethiopie

 

^_^ Shashemene :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

From addis ababa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...