Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest elmanito

Waarom je fruit het beste bij zonsopgang kunt eten

Recommended Posts

@ Meneerjansen , de pyramidale vorm/vortex zorg ervoor dat de deeltjes die het fruit verlaten bij ontbinding weer in een baan blijven en zich nestelen in een reeds ontbindend deeltje waardoor hij weer leeft, en zo het shelf life langer in stand blijft.

De energie is zelfde als orgonite. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

deeltjes die bij ontbinding het fruit verlaten zijn ethyleen, water en nog een paar

leg me dan uit hoe jij stelt dat een pyramide constructie voorkomt dat die deeltjes de banaan verlaten?

 

als klopt wat jij zegt moet de tijd vertragen in die constructie..want door tijd en temperatuur zal een stuk fruit gaan rotten

 

ik sta open voor suggesties, en ik kan echt wel vergezochte associaties bijeenkrijgen in mijn hoofd, maar "een energie die hetzelfde is als organite" , om je woorden te gebruiken is chinees voor mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, ja dat begrijp ik... ik studeer dit soort dingen al jaren, het is ook moeilijk om iemand in te laten leven in mijn bevindingen soms..

Als je een goed beeld wilt van wat ik ermee bedoel ik zal je ff een PM sturen met een link dan kan je het even op de rij proberen te krijgen :)

 

BleSsUP

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Die laatste zin wist ik wel. Heb een artikel gelezen waarin wetenschappelijk wordt aangetoond dat bio voeding gezonder is als niet-bio. Dat komt omdat biologisch geteelde gewassen zelf afweerstoffen moeten maken tegen indringers en andere die het op de plant gemunt hebben. Die afweerstoffen komen onze gezondheid ten goede (antioxidanten)."

 

Heb je daar een link van? Je proberen namelijk al 200 jaar te bewijzen dat bio gezonder is en het is ze nog steeds niet gelukt.

Geef is een link van dat onderzoek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biovoeding bevat meer waardevolle stoffen dan voeding van de gangbare teelt

Overgenomen van www.nu.nl, 29-10-2007

Voedsel waarbij geen kunstmatige stoffen worden gebruikt is niet alleen écht gezonder, maar heel veel gezonder.

 

Organisch geteelde groenten en fruit bevatten veel meer goede ingrediënten dan bespoten exemplaren. Zoals veertig procent meer antioxidanten. Deze stoffen zijn een belangrijk verdedigingsmechanisme tegen dodelijke aandoeningen als kanker en hartziekten.

Volgens professor Carlo Leifert, de coördinator van het Europees onderzoek, zijn de verschillen tussen organische en bewerkte groenten en fruit niet zomaar groot, maar ontzettend groot. Hij zegt dat het eten van organisch voedsel hetzelfde is als het eten van één extra portie groente of fruit per dag.

Voor dit onderzoek teelden de wetenschappers groenten en fruit, waaronder kool, sla, aardappelen en graan, op een eigen stuk land. De helft werd organisch geteeld en de andere helft op de traditionele manier. Hierna werden ze vergeleken op verschillende factoren zoals de voedingswaarde.

————————————————————————————————————–

Wat zijn salvestrolen?

Salvestrolen zijn natuurlijke gewasbeschermingsmiddelen, die de plant zelf aanmaakt.

Ze zijn pas ontdekt eind jaren 90!!!! Stofjes die een plant aanmaakt om zich te beschermen tegen aanvallen van bacteriën, schimmels, virussen en insecten heten fytoalexinen. Salvestrolen behoren tot de fytoalexinen.

Salvestrolen zijn dus natuurlijke gewasbeschermingsmiddelen.

Reeds in de oertijd kwamen ze voor in onze eetbare planten.

 

Natuurlijk gewasbeschermingsmiddel �

Salvestrolen is een verzamelnaam voor een groep stoffen die oorspronkelijk in vele soorten groente, fruit en kruiden voorkwamen.

Echter, als je planten bespuit met bestrijdingsmiddelen tegen bijvoorbeeld schimmels wordt de plant minder gestimuleerd zèlf salvestrolen aan te maken.

Ook andere moderne landbouwmethoden zoals plantenselectie en veredeling hebben er toe geleid dat tegenwoordig veel minder salvestrolen in ons eten te vinden zijn.

Door het gebruik van chemische bestrijdingsmiddelen hoeft de plant deze salvestrolen niet meer aan te maken en zijn ze in onze huidige voeding vrijwel verdwenen.

Kankerremmende werking

Salvestrolen hebben bij de mens een kankerremmende werking. Bovendien leveren zij een grote bijdrage aan de bescherming van gezonde cellen en weefsels.

Salvestrolen zijn bitter en komen in redelijke hoeveelheden alleen nog voor in biologisch geteelde groenten, fruit en kruiden. Mensen die biologische producten gebruiken zijn waarschijnlijk beter beschermd tegen allerlei vormen van kanker dan mensen die kiezen voor gangbare producten.

Er worden steeds meer groenten en fruit gekweekt, waaruit de bittere smaak is verdwenen, dus ook de salvestrolen. Denk maar eens aan onze appels, die zijn zoet. Ze worden geselecteerd op hun zoetheid, want dat verkoopt beter.

Belangrijke bronnen van salvestrolen zijn biologisch gekweekte:

Groenten: groene groenten, artisjokken, asperges, waterkers, rucola, alle koolsoorten, pepers, avocado, gekiemde sojabonen, wilde wortelen, selderie, komkommer, spinazie, pompoen, courgette, aubergine.

Fruit: rode vruchten, olijven, bessen, druiven, appels, aardbeien, pruimen, vijgen, frambozen, mandarijn, sinaasappel, moerbei, peer, meloen, ananas, mango.

Kruiden: peterselie, basilicum, rozemarijn, tijm, salie, mint, paardenbloem, rooibos, weegbree, rozebottel, mariadistel, meidoorn(bes), kamille, citroenverbena.

In bovenstaande planten zijn salvestrolen aangetoond, maar er wordt in hoog tempo gezocht naar meer planten en fruit, waar salvestrolen in behoorlijke hoeveelheden voorkomen.

<script type=”text/javascript”>

var _gaq = _gaq || [];

_gaq.push(['_setAccount', 'UA-25925743-1']);

_gaq.push(['_trackPageview']);

(function() {

var ga = document.createElement(‘script’); ga.type = ‘text/javascript’; ga.async = true;

ga.src = (‘https:’ == document.location.protocol ? ‘https://ssl’ : ‘http://www’) + ‘.google-analytics.com/ga.js’;

var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);

})();

</script>

 

 

Dat was 1 bron van de geweldige site nu.nl helaas geen auteur. Maar dat is iig om iedereen weer ff met de voeten aan de grond te nagelen.

 

Hatseklats, mooie literatuurlijst erbij van 10 plus bronnen. http://www.salvestrolen.nl/ResearchItem.asp?IDResearch=41

Owyeah!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Wat een boer niet kent, dat vreet die niet, vandaar ook dat ze in sommige gebieden nog steeds achterlopen.Beste kwaliteit groente & fruit komt nog steeds van vulkanische gebieden, al heeft limburg ook een hele goeie grondsoort in de vorm van loss.Alles hangt af van de mineralen in de bodem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat artikel uit 2007 is wellicht wel weer achterhaald door een onderzoek waarbij 233 van dat soort kleine onderzoekjes naast elkaar zijn gelegd:

http://med.stanford....er/organic.html

 

After analyzing the data, the researchers found little significant difference in health benefits between organic and conventional foods. No consistent differences were seen in the vitamin content of organic products, and only one nutrient — phosphorus — was significantly higher in organic versus conventionally grown produce (and the researchers note that because few people have phosphorous deficiency, this has little clinical significance). There was also no difference in protein or fat content between organic and conventional milk, though evidence from a limited number of studies suggested that organic milk may contain significantly higher levels of omega-3 fatty acids.

 

The researchers were also unable to identify specific fruits and vegetables for which organic appeared the consistently healthier choice, despite running what Bravata called “tons of analyses.”

 

“Some believe that organic food is always healthier and more nutritious,” said Smith-Spangler, who is also an instructor of medicine at the School of Medicine. “We were a little surprised that we didn’t find that.”

 

Al vonden ze wel wat meer bestrijdingsmiddelen op regulier geteelde fruit en groente.

 

Of van ons eigen voedingscentrum:

http://www.evmi.nl/voeding-gezondheid/biologischnatuurlijk-is-niet-gezonder-of-veiliger/

Share this post


Link to post
Share on other sites

prima

bio is beter

 

maar pyramide vortex , en niet nader benoemde deeltjes die bij ontbinding in een ander deeltje nestelen...

daar zakt mijn broek gewoon van af

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Hahahaha voedingscentrum met hun 2 ons groente & 2 stuks fruit logica kan je nog net de 50 halen als het meezit, maar ook de bedrijven die biologische producten op de markt brengen moeten aan HACCP normen voldoen & van die dioxine in de eieren.Tsja als je ziet wat je hier van de ruiten afschraapt bij het zemen. :whistle: Zo nu een lekker boterhammetje met margarine (goede vetten :P) & aardbeienjam :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

margarine stelt je lichaam bij elke hap op de prof om water en vetten te scheiden

de emulgator in margarine zou je niet moeten willen eten

maar ja , we gaan er allemaal aan ...

en roken doe ik ook nog steeds so fuck it :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Die hoeveelheid linolzuur zou je al helemaal niet binnen moeten krijgen.Je vaten slibben daar sneller van dicht, zeker icm roken, want tis enorm gevoelig voor oxidatie.

 

Standford studie, vraag me af of ze dit soort verbouwde groente ook onderzocht hebben, is ook biologisch nml

 

veggies.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowsterke kun je hier niet wat namen bij zetten dan leren we nog wat

 

En een vrouw met een grote wordel in d'r hand en een smile van oor tot oor.. denk niet dat ze 'm opeet.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet Wllly wortel plaats maken voor een wortel, hij ziet er ook niet zo blij uit als zij :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Standford studie, vraag me af of ze dit soort verbouwde groente ook onderzocht hebben, is ook biologisch nml

Ze hebben 233 onderzoeken naast elkaar gelegd en vastgesteld dat er over het geheel geen significante verschillen te vinden waren in de vergeleken voedingswaardes.

 

Wat wil je met die foto zeggen overigens? Kun je daar aan af zien dat die groente "gezonder" zou zijn? Die lui in die foto zien er nou niet bepaald gezond uit :likken:

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Leeftijd zit niet alleen in de voeding, maar ook in de genen, zonlicht (Schotland) & die mensen op de foto zijn van de Seer Centre, verbouwen daar al ruim 20 jaar hun groente dmv compost & gesteentemeel op een stuk grond dat normaal niet geschikt is om je groente erop te verbouwen.Zij hebben het wel voor elkaar gekregen & goeie oogsten ook.

 

Wat Standford niet vermeld in hun onderzoek is het verschil tussen gewassen verbouwd op grond besproeid met Roundup & gewassen verbouwd op grond niet besproeid met Roundup.Roundup werkt als chelator, dus houdt in dat het gewas op de besproeide grond minder voor ons belangrijke voedingselementen zoals vitaminen, mineralen bevat dan de gewassen op de onbesproeide gronden.

 

Corn_GMO-vs-Non-GMO-Chart1.jpg

Edited by elmanito

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, we gaan weer in de Monsanto is evil alu-hoedjes regionen. Dan haak ik af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan er echt niet wakker over liggen. We hebben altijd een goed gevulde fruitschaal in de woonkamer. Het staat gewoon decoratief. Maar de grapefruits en perssinaasappels gaan 's-avonds in het groente vak van de koelkast, omdat vers geperst vruchtensap bij het ontbijt, gekoeld het lekkerste smaakt. En als we peren- of appelsap, believen gaan die vruchten eveneens de koelkast in. Overigens vind ik dat de onderdelen van een citruspers of een sapcentrifuge belachelijk veel ruimte innemen in de vaatwasser. Onze kippen vinden de vezels, die achterblijven in de zeef, trouwens best lekker.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik een banaan koop pak ik me sleutel en snij de tape door van een biologische tros bananen en pluk er daar eentje vanaf.

Die word dan gewoon afgerekend als normale banaan. Niet omdat het me 2 cent scheelt maar omdat ze me beter smaken

en biologisch schijnen te zijn.

 

En ja, als ik er eentje wil eten dan koop ik er ook 1. zo eet je het verste fruit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, we gaan weer in de Monsanto is evil alu-hoedjes regionen. Dan haak ik af.

 

Dit is inderdaad jammer op wf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

prima

bio is beter

 

maar pyramide vortex , en niet nader benoemde deeltjes die bij ontbinding in een ander deeltje nestelen...

daar zakt mijn broek gewoon van af

 

Atomen, en de riem iets strakker :D

 

En wat betreft jomanda, bio stabil e.d geef ik je groot gelijk en daarom snap ik je sceptici ook wel enigsinds.

 

BleSsUp

Share this post


Link to post
Share on other sites

atomen?

moleculen zoals eerder aangegeven verlaten de banaan, nieuwe verbindngen worden aangegaan met de lucht ( oxidatie, rotting) en dat is het zo'n beetje.

 

atomair verval ( komt overal voor) gebeurt op een geheel andere schaal

mij is niet bekend dat dat de oorzaak van rotting van organische materie is.

maar als je stelt dat de pyramide atomair verval vertraagt , dan zul je met minder vage texten moeten komen dan je in mijn pm stuurde om mij ergens van te overtuigen.

 

als het echt zou helpen , dat pyramide verhaal , waarom kweken we dan nog in rechthoekige tenten en kledingkasten in plaats van pyramides?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...