Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest elmanito

Waarom je fruit het beste bij zonsopgang kunt eten

Recommended Posts

Guest elmanito

Groenten en fruit uit de supermarkt kun je zelf een stuk voedzamer maken door ze bloot te stellen aan een natuurlijk dag-nachtritme. Nadat groenten en fruit zijn geoost blijven ze leven. Hun leven kan nog verder worden verlengd door ze een volledig dag-nachtritme te laten ervaren.

 

Bij zonsopgang verhogen ze namelijk hun gehalte aan kankerbestrijdende antioxidanten, zodat ze zich kunnen verdedigen tegen de bladluizen die dan normaal gesproken zouden toeslaan. Dat zeggen wetenschappers van de Rice University in Texas en de Universiteit van Californië in Davis.

 

Als ze echter in de koelkast of een donkere kast worden weggestopt, merken ze de veranderingen gedurende de dag niet op en maken ze ook geen extra antioxidanten aan. De onderzoekers ontdekten het verschijnsel toen ze kool, sla, spinazie, courgettes, wortels, zoete aardappelen en bosbessen onderzochten op bladluiswerende stoffen.

 

Juist wanneer zij de strijd tegen bladluizen aangaan – zo rond zonsopgang – zijn ze voor ons het meest voedzaam.

 

bron

 

http://youtu.be/2zzgpPpln5k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vet! Interessant om te weten. Ik heb eigenlijk ook nooit fruit in de koelkast liggen. Ook nuttig ik het in de ochtend. Onbewust extra gezond :P

Edited by NoNonSense

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi Elmanito, thanxs!

 

 

Die laatste zin wist ik wel. Heb een artikel gelezen waarin wetenschappelijk wordt aangetoond dat bio voeding gezonder is als niet-bio. Dat komt omdat biologisch geteelde gewassen zelf afweerstoffen moeten maken tegen indringers en andere die het op de plant gemunt hebben. Die afweerstoffen komen onze gezondheid ten goede (antioxidanten).

Share this post


Link to post
Share on other sites

fruit hoort op een schaal binnen, zodat iedereen het ook weet dat het er is en ze het kunnen nuttigen!

 

gallery_3645_2134_205367.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Niet verstandig om bananen bij sinaasappelen te leggen ivm de snelle rijping, maar voor de rest ziet die schaal er erg :yummy: uit.Eet zelf al een hele tijd alleen fruit 's ochtends tot 12 uur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmzzz Elmanito..

Ofterwijl, hetzelfde als kristallen opladen in de zon , orgone werking...

De neutrale delen waaraan het zonlicht deel meegevoerd word schijnt dmv fotosynthese door het blad/plant/fruit en kan niet meer weg en word 1 in het passende gedeelte van de plant/fruit

Daarom blijft fruit ook langer vers in de buurt van orgone/orgonite of in een pyramide, omdat diezelfde energie daar blijft hangen, overigens weet ik niet zeker of jou verhaal nog opgaat dan, omdat er geen zonlicht bij betrokken is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk zo kom je nog eens interessante info's tegen. Ik zal het mijn vriendin ook maar eens vertellen. Die klaagt altijd als alles uit de koelkast ligt.. Maar ik heb nu een goed argument! :rtfm: :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En de bron is Niburu,

de grootste alu-hoedjes-website van Nederland.

Dat maakt het er een stuk geloofwaardiger op!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Tsja naar zo site kijken of er nog wat interessants op staat of op een forum naar de verhalen over een piraat lezen moet toch niet uitmaken toch.Tis tenslotte allebei tijdverdrijf.Net als wat Mac altijd zegt tis gewoon genieten.:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie info!

 

thx elmanito! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

OW is dat nou een kiwi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net als de ochtend joint die is ook altijd sterker ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En de bron is Niburu,

de grootste alu-hoedjes-website van Nederland.

Dat maakt het er een stuk geloofwaardiger op!

 

Inderdaad..

 

 

 

Blowsterke, goed dat je die namen erbij zet.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

* zet aluhoedje op :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Yep met een lekkere banaan voor de tryptofaan. :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooral die kiwi is mij vanochtend in het verkeerde keelgat geschoten.

 

Het overgrote deel van de kiwi's die wij eten wordt uit Nieuw Zeeland gehaald.

en de groene vrucht is daarmee dus funest voor ons millieu.

 

Bovendien heeft de import van al dat exotische fruit er voor gezorgd dat de Nederlandse boeren geen fatsoenlijk inkomen meer konden behalen uit de fruitkweek, en velen zijn toen noodgedwongen op veeteelt overgestapt.

En veel traditionele Hollandse fruitrassen zijn daardoor ook verdwenen.

 

In deze tijd van crisis lijkt het me helemaal niet nodig om de economie van Nieuw Zeeland te steunen.

Eigen fruit eerst!

 

En bananen?

Deze week hebben Chiquita en Fyffes hun greep op de wereldhandel in bananen versterkt.

Daar hoor je Niburu niet over.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Van oorsprong komen de Kiwi's uit China, maar ben zelf niet zo gecharmeerd van Kiwi's.Fake trade biologische bananen worden er altijd gekocht & van die oude fruitrassen, ze zijn er nog wel zoals Cox Orange, sterappeltjes, alleen goed zoeken in de juiste tijd van het jaar.Nieuwe appelrassen vind ik persoonlijk niks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

watwatwat?

 

ik kan me er wel in vinden als onderzoek heeft uitgewezen dat zonsopgang een beter moment is fruit te eten vanwege dat luizenafweerverhaal.

onderzoek, logica, gevolg etc

 

maar fruit in een pyramide?

"energie" die niet weg kan?

welke energie?

en hoe meet je dat?

 

ik heb ze wel gezien hoor die fotos na vermeende onderzoeken voor en na

maar ik kan niet en wil niet meegaan om dat jargon van "aluhoedjes" tegen te komen op deze serieuze wiet liefhebber site.

Wat we doen als we kweken is ook geen hocuspocus

 

pyramide fruit...misschien ligt het aan mij ..

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooral die kiwi is mij vanochtend in het verkeerde keelgat geschoten.

 

Had je hem wel eerst gesneden of loop je nu rond met een hele kiwi in je long?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat ook te lachen over die "pyramide" toen kwam mijn vriendin langs en die beweerde dat mensen ook slapen onder pyramide structuren omdat de veroudering dan langzamer zou gaan. Het moet toch niet gekker worden allemaal. De onzin die ze mensen wijs kunnen maken. Zal ooit wel een 1-april grap geweest zijn ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat mensen in de 21ste eeuw dit soort pseudo-wetenschap aanhangt zonder bewijs is eerder om te huilen.

 

Iets doen vanwege onderbuikgevoel is een ding , maar zonder gefundeerde verklaring een pyramide van stalenbuizen bouwen om je bed onder te plaatsen ( of het nu een aardebed in de tuin is of een Hästings bed in de slaapkamer is me om het even) , dat is me echt 3 bruggen te ver

Voor er keihard bewijs+ verklaring is ga ik er niet in mee,..

 

in dezelfde categorie: Biostabil, stickertjes op gsms die straling weghouden, water uit Lourdes, homeopatische lulkoek, Jomanda, vertrouwen in het hudige kabinet, etc...

 

ik wil niet open minded zijn voor achterlijke kletspraat en treed er vanuit overtuiging graag hard tegen op

 

Kappen met die pyramides, hou op , ik kan er niet meer tegen

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Die laatste zin wist ik wel. Heb een artikel gelezen waarin wetenschappelijk wordt aangetoond dat bio voeding gezonder is als niet-bio. Dat komt omdat biologisch geteelde gewassen zelf afweerstoffen moeten maken tegen indringers en andere die het op de plant gemunt hebben. Die afweerstoffen komen onze gezondheid ten goede (antioxidanten)."

 

Heb je daar een link van? Je proberen namelijk al 200 jaar te bewijzen dat bio gezonder is en het is ze nog steeds niet gelukt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een link? Nee maar zal hem ff opsnorren. Wat is me beloning>?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Vanwege de link wordt gelijk weer aan aluhoedjes gedacht, moeten de mensen zelf weten , maar zou het niet kunnen zijn dat oogsten van je planten 's ochtends na ochtenddauw ook niet beter is dan later op de dag. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...