Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
komando

Hoe zit het nou echt?

Recommended Posts

Hoe zit het nou echt met de stroomkosten van je gehuurde appartementje (bv. bij woningbouwvereniging). Stel dat deze jaarlijks rond de 15.000kwh zit of 10.000 kWh en je woont alleen?

Als je netjes je rekeningen betaalt, hoe groot is de kans dat ze even langs gaan komen of de politie gaan inlichten? Heb honderd verschillende topics gelezen en in die 100 verschillende topics ook weer 1000 verschillende meningen.

 

Hoe zit het nou echt, kan iemand mij hier wat duidelijkheid over geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je vraagt om duidelijkheid maar stelt geen duidelijke vraag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is al je hoeveelste Topic met dezelfde vragen ...... Als het daar niet werkt dan maar hier verder vragen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen koelwagen meer ?....

een duidelijk antwoordt is .....wil je geen risico s lopen niet kweken...anders gewoon doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals je zegt denkt iedereen er anders over. Je zult hetzelfde zien in dit topic. Ik, en meer ervaren mensen die ik ken, hebben nooit meegemaakt dat iemand alleen op stroomrekening bezoek heeft gekregen. Als er andere verdenkingen zijn is de kans zeker aanwezig dat er naar gekeken wordt en als je er dan ook op dat punt uit springt... Tjaa....

 

 

Bovendien komt de meterman pas eens per 3 jaar. Je hoeft niet de goede meetwaarden door te geven in die tussentijd. Waarschijnlijk draai je niet de volledige 3 jaar dus vlakt het zichzelf wel uit voordat de meterman komt. En als je wel 3 jaar hebt doorgedraaid kun je de boel ook oppakken nadat de meterman komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een appartementje in je eentje zou rond de 2000kwh zitten per jaar.

afhankelijk vaneen hoop factoren naturlijk.

15000 is echt veel volgens mij, ik weet niet of de energieleverancier software heeft om dit er uit te vissen maar opvallend hoog is het zeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

als we nu even vergeten dat t om een kwekerij gaat......heb een zwembad in de tuin met een 2kw verwarming zomers gebeurt het wel dat hij savonds aangaat en smorgens pas uit lekker zwemwater van rond de 28 graden...nog nooit iemand naar gekeken...

Met verbouwen ook nog nooit iemand aan de deur gehad die het opviel dat er wel ineens hele hoge pieken zijn in t verbruik zijn.

maatje van me houd reptielen veel verlichting, verwarmingsmatjes ,pompjes enz enz ook nog nooit controlle gehad..

 

Ik denk dat je pas opvalt als je naam rood staat vanwege onbetaalde rekeningen...en anders inderdaad na meldingen rond je locatie en dan inderdaad gaan ze kijken naar verbruik in de wijk en eventueel verdwenen stroom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat niet om de hoeveelheid.

Het is het ritme wat te detecteren is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik in me eentje net zoveel als een groter gezin door de hobby en geen haan kraait ernaar zolang als ik maar betaal.

Bij de energieboer zijn ze maar wat blij met die 2 game servers die ik (ivm tijdzones) vooral in de avond en nacht heb draaien en die overdag standby staan (voorgroei hokje kost ook stroom).

 

Wat Soca zegt zeker waar, je zonnehemel draait echt niet elke dag van 21-09u :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vermoed dat een individueel hoog stroomverbruik pas bij toeval wordt ontdekt: als je alles netjes op tijd betaalt dan zal het wel los lopen. Een gestructureerde grootschalige aanpak om alle particuliere grote stroomverbruikers in kaart te brengen zal niet veel opleveren. Stel dat Justitie aan alle netbeheerders opdracht geeft om alle particuliere verbruikers met een verbruik van meer dan 5000 kW in kaart te brengen. Dat kan via een inquiry in de computersystemen binnen de kortste keren worden verwezenlijkt. Via google earth kun je dat bestand schonen door de grote landhuizen met zwembaden er uit te filteren. Via de gemeentelijke basisadministratie kunnen ook de grote gezinnen opgeschoond worden. Het enige wat Justitie dan heeft is een aantal kleine huishoudens in kleine woningen met een groot stroomverbruik. Op zich is een groot stroomverbruik niet voldoende om een landelijke razzia te houden in de vorm van huisdoorzoekingen. Er moet dus nog meer worden gedaan: bijvoorbeeld massale warmtemetingen. Daartoe heeft Justitie veel te weinig menskracht. En niet te vergeten: zo'n operatie kan niet geheim worden gehouden. Dat lekt gegarandeerd uit. Ruimschoots voor de eerste doorzoekingen zijn alle thuiskwekerijen dan al lang ontmanteld. Dus er zou een hele boel tijd en geld worden verspild bij zo'n actie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat extreme zegt; het aantal valse positieven (de mensen met een reptielen-kamer of electrische verwarming/koken) zal de resultaten onbruikmaar of ten minste zeer arbeids intensief maken.

 

Let wel; als je door iets anders reeds in het oog springt kan het wel in je nadeel werken. Hoe meer omstandigheden bijdragen aan dit beeld, hoe eerder je als 'verdachte' aangemerkt kunt worden. Met alle gevolgen van dien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

15000kwh is gewoon vragen om problemen.

 

Zeker in een flatje. De vorige bewoner gebruikte 2000 de buurman ook en de bovenbuurman ook.

 

Nee dan spring je er niet uit.

 

Niet doen, al mag je het wel verbruiken natuurlijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sowieso als je dat betaald en je wordt na 6 rondes gepakt kun je je beurs trekken want dan krijg je een terugvordering om je oren waar je U tegen zegt. Ze kunnen dan je rondes precies uitlezen dmv afgenomen stroom.

 

Ps wil niemand aanzetten tot... Just to let you know

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Starter. Je draait inderdaad op de teller. Maar dat is alleen ALS je wordt gepakt.

 

@ Murdoch. Dat is niet per definitie zo. Zoals ik eerder aangaf zijn er nog een heleboel nuances. Meterman komt eens per 3 jaar. Als je 1 jaar 15000kw draait en de andere 2 jaar niet dan valt dat mee. Daarbij zijn de meeste mensen niet in staat om constant door de draaien dus die 15000 komt hij waarschijnlijk niet eens aan. Niet te druk om maken. Pas als je structureel 3 jaar lang 15000kw per jaar gaat gebruiken kan het opvallend zijn. Zoals gezegd kun je dan beter je spul oppakken als de meterman komt. Als je wilt weten wanneer dat is kun je gewoon even je netbeheerder bellen. Lees goed; er kunnen consequenties aan zitten, maar als je het allemaal goed uitdenkt valt het wel mee.

 

@ starter. Daarbij is jouw 'aanzetten' mijns inziens nog risicovoller. Je moet iemand kennen en anders moet je iemand zoeken. Tijdens het zoeken heb je misschien 10 mensen gesproken voordat je de jusite vindt. Dan weten al 10 mensen al wat je van plan bent. Plus sowieso degene die het gaat doen. Als je alles netjes betaald en je bent handig hoef alleen jij het te weten. Dat is 10 belangrijker dan die hoge stroomrekeing. Just my 2 cents..

Share this post


Link to post
Share on other sites

<p>Toen ik nog thuis kweekte heb ik 4 jaar lang elk jaar rond 10.000 kw verbruikt en betaalt. Wist inderdaad waneer ik moest doorgeven aan de netbeheerder en dan deed ik alles even een maand de deur uit. Nooit problemen mee gehad, wel in een redelijk ruime gezins woning.

 

Tegenwoordig gooien ze hier zelfs al voor een paar plantjes je huis 3 maanden op slot. Gevolg is dat ik nu niets meer op mijn naam doe en met wat meer lampen. Wel wordt de stroon gewoon betaalt, diefstal doe ik niet aan.

 

 

Wat nog een belangrijk punt is in dit hele verhaal is dat sinds september 2013 de leverancier van de stroim verantwoordelijk is voor de meterstanden. En die zullen toch minder vaak fysiek gaan controleren dan de netbeheerder deed. Door de concurrentie onder hun zullen ze je echt niet aan gaan geven.  Daarom is stelen ook dom, daar gaan ze eerder achteraan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Starter. Je draait inderdaad op de teller. Maar dat is alleen ALS je wordt gepakt.

 

@ Murdoch. Dat is niet per definitie zo. Zoals ik eerder aangaf zijn er nog een heleboel nuances. Meterman komt eens per 3 jaar. Als je 1 jaar 15000kw draait en de andere 2 jaar niet dan valt dat mee. Daarbij zijn de meeste mensen niet in staat om constant door de draaien dus die 15000 komt hij waarschijnlijk niet eens aan. Niet te druk om maken. Pas als je structureel 3 jaar lang 15000kw per jaar gaat gebruiken kan het opvallend zijn. Zoals gezegd kun je dan beter je spul oppakken als de meterman komt. Als je wilt weten wanneer dat is kun je gewoon even je netbeheerder bellen. Lees goed; er kunnen consequenties aan zitten, maar als je het allemaal goed uitdenkt valt het wel mee.

 

@ starter. Daarbij is jouw 'aanzetten' mijns inziens nog risicovoller. Je moet iemand kennen en anders moet je iemand zoeken. Tijdens het zoeken heb je misschien 10 mensen gesproken voordat je de Twee dingen op je naam moet je inderdaad niet doen, dan heb je kans dat ze allebei foetsie zijn.

 

Als je handig bent hoeft dat andere ook geen probleem te zijn. Ben je niet handig lukt geen van beide en weten mensen er sowieso van af.

 

City, hij gaf toch in beginsel aan of 15000kwh in een appartementje genoeg is om je eruit te vissen? Dit wil dus zeggen dat hij van plan is dit op te geven en niet "uit te smeren". Dit ook doordat hij zegt de rekeningen gewoon netjes te betalen.

 

Nee ik zal niemand adviseren dit in een appartementje te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje rare post Murdoch.. Volgens mij haal je PM en dit topic door elkaar en quote je ook dingen die ik je PM'de hier. Daarbij is volledig quoten onnodig. Kijk er nog even naar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje rare post Murdoch.. Volgens mij haal je PM en dit topic door elkaar en quote je ook dingen die ik je PM'de hier. Daarbij is volledig quoten onnodig. Kijk er nog even naar :)

 

Freaky man, thanks aangepast ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat vinden jullie hiervan?

https://www.windcentrale.nl

 

Is een eenmalige investering. Stel je koopt 20

Dan zou dat 20x215=4300 euro kosten

Dan krijg je op jaarbasis 20x500=10.000kwh aan stroom van hun voor de komende 15,5 jaar. Enige wat je nog betaald is iets van 28 euro onderhoudskosten per jaar.

 

Is dit geen oplossing?

Of zal de energie leverancier alsnog door het hoge stroom verbruik het gaan melden?

 

Kwa kosten vind ik dit heel erg meevallen, 1 malig wel duur maar hierna kun je de komende 15 jaren 3 dikke kweken per jaar houden zonder stroomzorgen...

 

Klinkt goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff scrollen..

 

Let op! U belegt buiten AFM toezicht. Geen vergunning en prospectusplicht.

 

Hoezo ff stroom regelen?

Greenchoice alternatieve manier van stroom in de markt zetten via een belegginsconstructie?

 

Winddeel staat dus eigenlijk voor aandeel in wat die windmolen oplevert en rendementen uit het verleden bieden geen garantie vd toekomst, hoe pakt dat dan uit voor je inkoop van zeg 15000kwh?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je koopt idd dmv van een soort van beleggingsconstructie een deel van zo een windmolen.

 

1 winddeel staat gelijk aan 500kwh stroom en kost 215 euro.

 

ff copy van hun site: Ieder Winddeel heeft een verwachte productie van 500 kWh per jaar. Deelnemers krijgen naar rato stroom geleverd op basis van de werkelijke productie. In een goed windjaar betekent dit veel stroom en in een slecht jaar minder.

Wat deelnemers zelf produceren hoeven ze niet meer in te kopen bij het energiebedrijf. Hoe harder het waait, hoe lager dus de energierekening

dit houdt dus in dat er idd een verwachte productie is van 500kwh per winddeel, als er iets minder geleverd wordt dan is dat het risico idd, maar mocht het meer meer waaien dan heb je juist geluk en ga je over die 15.000kwh. zo een winddeel staat dus voor ongeveer 500kwh, maar deze kan dus variëren.

dit neemt niet weg dat het nog steeds erg aantrekkelijk is, toch?

 

edit: voor de thuiskweker die wat meer wil kweken zoals ik, nog een aantal voordelen:

  • De stroom komt direct van je eigen windmolen
  • Er zijn dus geen tussenpartijen die de stroom duurder maken, zoals projectontwikkelaars, banken en energieproducenten
  • Hierdoor ben je vrijwel altijd goedkoper uit dan bij je energieleverancier: voor groene én voor grijze stroom

het echte voordeel: geen nuon, essent, oxxio etc die jouw hoge stroomrekening gaat rapporteren aan de blauwpetjes. er is namelijk geen tussenpartij zoals een energieproducent.

 

zie ik iets over het hoofd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja.

Wie levert je nu die windmolen aandeel stroom?

 

Greenchoice pikte ik op en wat is Greenchoice nu anders dan Essent en consorten?

Het is echt niet zo dat die windmolen stroom zonder tussenkomst en meting bij jouw terecht komt omdat je aandelen hebt.

 

Wil je echt niet opvallen weet je wat te doen om aan je wattjes te komen, alle andere manieren zijn traceerbaar.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol..... ga je nu ook een windmolenpark opzetten voor je ondergrondse containers....het moet niet gekker worden...

 

en als er geen wind staat een paar poolse knipsters in een tredmolen ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...