Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
willemstuintje

PP 30 eerste keer

Recommended Posts

Beste mensen,

 

setup: tent van 120x240x200

twee keer 600Watt lampen HPS als ik het goed heb.

Goede afzuiger(staat momenteel op 20%)

Geen inlaat

klein vinnetje

 

Ik heb er ongeveer 30 PP's in staan. Dit waren stekken.

 

grond is van de growshop coco mix

 

voeding van Canna terra vega en terra flores. Ook van canna rhizotonic. Ik heb hiervan gebruik gemaakt zoals op de verpakking vermeld staat. Ben begonnen met toedienen van de groeivoeding in de eerste week dag 6.

 

temperatuur is met lampen aan rond de 30 en als ze uit staan 15 graden Celsius.

 

Planten staan er niet erg sterk voor kijk maar.

Mijn vraag is hoe komt dit? Ik heb de planten goed vochtig gehouden in het begin en naderhand ook. Soms heb ik ze ook lekker droog laten worden. Nu heb ik ze weer goed vochtig staan.

 

 

 

Mijn vraag is een beetje: wat doe ik verkeerd?? Want mn dames staan er echt heel zielig bij vind ik.

 

IMG 5527

IMG 5526

IMG 5525

IMG 5524

IMG 5528

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je om te beginnen foto's maken met de lamp uit. 30 graden is te warm 15 graden is te koud. Probeer met de lamp uit 19 als minimum, met de lamp aan 26 graden als maximum aan te houden.ook raad ik je aan een ph en ec meter aan te schaffen. Ik heb zelf niet zo veel ervaring met canna maar het komt voor dat er op de verpakking een te hoge waarde staat. Elke soort heeft een verschillende vraag naar voeding. Je moet je planten lezen en dus niet exact doen wat er op de verpakking staat.

 

Succes!

Edited by NoNonSense

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zuur je je water wel af? Dit moet echt gebeuren als je hydro (coco) kweekt met minerale voeding. Ik kan het door het licht niet goed zien maar er is duidelijk wat mis met je PH en ik gok op te hoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongeveer 30? Je bent altijd zo stoned dat je niet meer kan tellen?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1:Geen lucht wat naar binnen komt

2:Te veel voeding

3:hoge vochtigheids/ph schommelingen bij de wortels

 

Maar dat is bekeken op foto's waar groen geen deel vanuitmaakt :)

Maak eens een pic zodra de lamp aanspringt wnr deze is afgekoeld ..goed voor 3 normale kleur pics

 

Op welk licht regime staan ze nu ....

 

Als ze nog niet in de bloei staan zou ik toch beginnen denken om opnieuw te beginnen ,daar ze allemaal zo goed als geel lijken te zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

@NoNonSense hoe kan ik mijn tempratuur zodanig regelen want ik heb 2 keer 600Watt(wordt aardig warm) en ik heb alleen lucht uitlaat, moet ik de fan dan hoger zetten tot dat ik door heb wanneer ik de juiste temperatuur krijg? ff aanvoelen is dit maar moet wel lukken denk ik

 

@Spacefrog2 nee ik zuur mijn water niet af. Ik gebruik gewoon normaal kraanwater en met ervaring van andere kwekers werkt dit gewoon goed. Maar oke ik ga van alles uit, hoe moet ik afzuren en wat houdt dit precies in? (ik ga ook even op het forum kijken)

 

@djbroertje jaa ik heb geen aanvoer van verse lucht direct in de tent. Ik heb wel de deur op een kiertje en het raam open zodat er wel wat frisse lucht langskomt.

is dit verkeerd?

 

@SpeedyWeedy wat kan ik eraan doen dat ik teveel voeding heb gegeven? Hoe krijg ik lucht naar binnen? En hoe kan ik LV schommelingen voorkomen want dit is voor mij ook een vraag ik heb mij bevochtiger er uitgehaald en hij zit nu tussen de 47-75 is dit goed? Ze staan nu 1.5 week in de bloei maar ze hebben 2.5 week groei gehad...

 

Thanx voor alle hulp!!

 

Wat kan ik nu het beste doen??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe krijg je lucht naar binnen :huh:

In je tent zitten gaten voorgemaakt .... als het een kweektent is altans

 

Voor de bloei zal je meer richting de 47 dan de 75 moeten zitten

Lv pagina

Je ph doe je af/op zuren met ph- of ph+ al zal jij geen ph+ moeten gebruiken

Met een ph meter erbij kan je dan je kraanwater op het goede ph niveau brengen

Ph pagina

 

Ze hadden ook wel iets langere groei mogen hebben denk ik

 

[edit] wat linkjes bijgeplakt

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo op het eerste gezicht kan er heel veel beter, en eerlijk gezegd lijkt het erop dat je beter hiermee kunt stoppen je goed inlezen en dan een verse start maken.

Je bent nu wel 4 weken onderweg maar ik vermoed dat je alleen maar achter de feiten blijft aanlopen, met een heel slecht resultaat als je er al wat vanaf gaat halen.

 

even over verse lucht om er maar even 1 ding uit te halen.

 

De planten hebben behoefte aan verse lucht en met een gesloten tent komt er niets binnen. Ook gaat luchtverversing zorgen voor een betere temperatuurbeheersing.

 

Op 1 van je foto's zie ik volgens mij een soort flap aan de zijkant ter hoogte van je potten die je open kunt zetten. daar kan dan de verse lucht binnenkomen.

 

http://www.wietforum.nl/topic/17120-de-basisinfo-alle-informatie-voor-de-beginner/

 

in bovenstaande link staan een hoop tips al weet ik niet of alle linkjes nog werken, wel een flink stukje leesvoer maar denk dat er veel informatie voor je instaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het komt voor de leden die al langer meelezen misschien wat raar over, maar ik zeg het nu voor de 200e keer ongeveer. lees jezelf in, dit forum staat bomvol met informatie, indoor kweekverslagen en indoor vragen 3 x lezen en je kunt opeens kweken. anders heb je onnodig een lange weg te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel even de flappen onder aan je tent open zetten he :P.

Je afzuiger zijn minimale omhoog zetten naar 30% of hoger.

 

De Temp goed meten met de lichten aan in de nok van je tent en nog een keer op plant hoogte onder een afdakje zodat de infrarood straling van je lamp de meting niet te hoog uit laat slaan.

De temp in de nok van je tent boven de lampen zou iets van 28 moeten zijn.

De temp op plant hoogte veel lager.

Zelf ben ik een fan van deze: http://www.eugrowsho...imeter-premium/

Ik heb zelf een kleine fan van een pc aan de lampenkap vast gemaakt zodat de meeste hitte die direct van de opwarming van je lamp niet direct naar je pant komt. De kleine pc fan zou dan langs de bol van je lamp moeten blazen.

 

Voor de rest zou ik gewoon nieuwe zaadjes bestellen en overnieuw beginnen.

Een goed begin is het halve werk.

 

m.v.g. budgetman

Share this post


Link to post
Share on other sites

het komt voor de leden die al langer meelezen misschien wat raar over, maar ik zeg het nu voor de 200e keer ongeveer. lees jezelf in, dit forum staat bomvol met informatie, indoor kweekverslagen en indoor vragen 3 x lezen en je kunt opeens kweken.

 

Alles staat hier. Wil niet bot zijn. Het is luiheid. En tuurlijk willen mensen antwoorden geven om elkaar verder te helpen maar er moet toch iets tegenover staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...