Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
CrystalClear

Mijn idee, kant dit (kweekkast)

Recommended Posts

Hallo medekwekers!

 

Ik heb vandaag geprobeert een beginners low low budget kweek kast te maken.

 

De onderkant is helemaal luchtdicht, behalve bij de rits (moet verder geen probleem is.

 

Het staat op mijn zolder naast de CV-ketel, dit levert een constante tempratuur op (moet nog precies meten).

 

De regenpijp rechtsachterin de hoek staat in contact met de lucht boven me huis voor de in / afvoer.

 

De tent is van plastic en mijn vraag was dus eigenlijk als volgt;

 

Ik wil er graag de lamp ophangen maar kan dit wel aangezien het vochtig word en de tent van plastic is?

 

DIt is een beginners kastje en low low budget, dus graag geen afkraak reacties maar tips :)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooit eerder een plant gekweekt,

of een lamp opgehangen?

En hou oud ben je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afhankelijk van het soort plastic en welke lamp je erin gaat steken

 

De regenpijp dus ji verwacht dat je tent lucht gaat aanzuigen en uitblazen door 1 pijp .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

pc039.jpg

 

Sorry dat hij op zijn kop staa.

 

Ik verwacht niet dat de regenpijp ook maar iets aan of uitzuigt maar ik voel wel dat er een briesje doorheen komt :) beter iets als niet dacht ik zelf..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil niet negatief doen, maar in dit tentje kun je geen lamp met vsa, afzuiger, filter enzovoort kwijt. Ga je er toch mee door, dan raad ik je ten sterkste aan om er toch 30 euro tegen aan te gooien voor een automatische brandblusser. Of neem een krantenwijkje: na een halfjaar heb je wellicht 600 euro verdiend en daar kun je een veilig low-budget tentje van kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou ik een filter afzuiger etc nodig hebben?

 

ik dacht zelf aan een DUO FLUOR PL-L 80W 4000K GROEILAMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Och, wiet ruik je nu eenmaal als die in de bloei staat. Waarom dat bij jou niet het geval zou zijn, vermag ik niet in te zien. Maar ga gerust je gang als je denkt het zonder filter af te kunnen. Wie ben ik om je van dwaasheden te weerhouden? Overigens zou ik meer richting kleurtemperatuur van 2000 K gaan zoeken om een goeie bloei te verwezenlijken en voor de groei richting 6500 K.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

De geur is opzich niet echt een probleem, heb vorige zomer 2 grote white widow's in de tuin gehad en het jaar daarvoor 10 AK nooit iemand erover gehoord haha. Ik wil niet eigenwijs zijn en al helemaal geen risico nemen qua brand. Ik kom hier que binnekweek net kijken en weet er inderdaad nog geen ruk van af. en haha een krantenwijkje hoeft niet heb werk en verdien redelijk vor mijn 19 jaartjes.

 

Zou een vensterbank kweekje beter zijn dan dit kastje ?

 

en zou ik eventueel in de schuur zonder kastje kunnen kweken? gewoon plantjes op de grond en lampie erboven?

 

Alle tips zijn welcome!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luchtdicht - check

Lichtdicht - fail

 

Je idee is goed voor een mini grow buiten in de zon mischien maar een lamp er in hangen is bijna onmogelijk, plus het feit dat je stres krijgt omdat ze in de donker periode licht krijgen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verder heeft mijn zolder een mini raampje die ik licht dicht gemaakt heb, dus verder geen stress in de donkere periode

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wens je veel succes.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

De geur is opzich niet echt een probleem, heb vorige zomer 2 grote white widow's in de tuin gehad en het jaar daarvoor 10 AK nooit iemand erover gehoord haha. Ik wil niet eigenwijs zijn en al helemaal geen risico nemen qua brand. Ik kom hier que binnekweek net kijken en weet er inderdaad nog geen ruk van af. en haha een krantenwijkje hoeft niet heb werk en verdien redelijk vor mijn 19 jaartjes.

 

Zou een vensterbank kweekje beter zijn dan dit kastje ?

 

en zou ik eventueel in de schuur zonder kastje kunnen kweken? gewoon plantjes op de grond en lampie erboven?

 

Alle tips zijn welcome!

buiten heb je veel minder snel lucht overlast omdat het overal heen kan, binnen is dat niet het geval, als ik hier mijn afzuiging een dag niet zou laten draaien ruik je het doorheel het huis, dat is opzich nog niet zo erg, maar in het trappen huis ruik je het ook

binnen kiest 98% voor een afzuiger met een goed filter, de 2 procent die het niet doen, oogsten niet of geen 2e keer

 

daarnast gaat inderdaad de lv parten spelen met schimmel vorming, en wat nog gevaarlijker is, dat het vocht in je tent snachts weer neerslaat op je planten (schimmel) maar ook op je apratuur, en als je 19 jaar ben heb je geloof ik wel al een idee wat electro en vocht met elkaar doen

 

maar ookal heb je eenafzuiger, raad ik je alsnog aan te investeren voor 2 auto blussers, 1tje boven je apratuur en 1tje binnen in je tent/hok

 

 

 

die tent die je heb gewoon lekker buiten zetten en dar een paar planten in werkt perfect, kijk maar eens in de buiten topic's van blowsterke van vorige jaren, ik meen dat die precies het zelfde tentje had in 1 van dr topic's of een tentje dat er heeeeel veel op leek

 

en nog een laatste tip. mond dicht tegen iedereen ;)

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom doe je dit jaar dan moeilijk en zet je ze niet buiten inplaats met die vogelkooi te spelen .>:)

 

Wil je er toch lampen in hangen ...Tl of spaarlampen neon nog mss of led

Hps enkel erin steken als je een binnen bbq wilt maken ;)

 

Als je die regenpijp onderin hebt zitten gaat die al helemaal geen ruk helpen ,lucht komt de pijp uit en trekt meteen uit de kast onderlangs

Je verse lucht zal nu niet eens tot boven de potrand komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb besloten maar een vensterbank kweekje te doen en over een tijdje lekker in de tuin, waneer raden jullie mij aan in de tuin te beginnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom eigenlijk een tentje en een regenpijp?

Als je maar één plant hebt en een verduisterde zolder is dat toch geen probleem lijkt me?

Volgens mag het wettelijk nog ook, maar dat weet ik niet zeker?

Share this post


Link to post
Share on other sites
binnen kiest 98% voor een afzuiger met een goed filter, de 2 procent die het niet doen, oogsten niet of geen 2e keer

Hehe t gaat hier al 2 jaar goed :P, maar dat terzijde.

 

Crystal clear, binnen wiet kweken en low budget gaan eigenlijk niet samen. Uiteindelijk ben je toch vrij veel geld kwijt, maar dan over een langere tijd verspreid. Je kastje was idd niet lichtdicht, wat stress oplevert en verkeerde lichtregimes.

 

Lekker buiten kweken, de mogelijkheid is er dus waarom niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je binnen wilt kweken maak een hok van hout en bekleed dit met passend reflecterend materiaal of schaf een tentje aan.

Een afzuiger is 100% zeker weten nodig anders krijg je stilstaande lucht met als gevolg dat het te vochtig binnen wordt en gaat schimelen.

Een filter is nodig want de geur is niet te harden na een paar weken.

Een hoogte van ten minste 1,5 meter boven je pot is zeker aan te raden.

 

Als gefaalde beginner raad ik iedereen ten strengste aan om te beginnen met een 60x60x180~200 meter tentje en dan langzaam op te bouwen naar je uiteindelijke doel.

Het maakt niet uit wat je je eerste 2 kweken doet je faalt toch wel redelijk ten opzichte van het perfecte resultaat. De key is om niet op te vallen terwijl je faalt. En dat geld ook voor niet opvallend veel stroom gebruiken :P.

 

m.v.g. Budgetman.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...