Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MrG

Uitrol slimme energiemeter van start in 2015

Recommended Posts

Gelukkig zit er altijd nog 1 iemand hier die wel hersens heeft, k hoef de naam niet te noemen :hug:

 

Oh, en @ Xtreme.. maak je altijd zoveel typefouten? , omdat je je posts altijd 40x edit,

volgens mij zit je zelf je bericht 5x op te lezen ofniet, zo van ah nee ... dat kan nog ietsie anders, om maar pro over te komen. ik vind je een grappige man (ik zie ut al voor me) puntje hier, komma'tje daar aanhalingstekentje haha meneer de bestuurder :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet Xtreme toch weer gelijk geven. Apparatuur die energie uit het niets opwekt bestaat niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

<p><p>

Gelukkig zit er altijd nog 1 iemand hier die wel hersens heeft, k hoef de naam niet te noemen :hug:Oh, en @ Xtreme.. maak je altijd zoveel typefouten? , omdat je je posts altijd 40x edit,volgens mij zit je zelf je bericht 5x op te lezen ofniet, zo van ah nee ... dat kan nog ietsie anders, om maar pro over te komen. ik vind je een grappige man (ik zie ut al voor me) puntje hier, komma'tje daar aanhalingstekentje haha meneer de bestuurder :D
Ik herlees mijn post altijd en corrigeer grammaticale en stijlfouten. Elke gek heeft nu eenmaal zijn gebrek. Vandaar dat ik nagenoeg altijd overhemden draag met blinde sluiting en dubbele manchet, zodat ik ouderwetse manchetknopen kan gebruiken. Uiteraard draag ik nooit bruine kleding -a gentleman never wears brown, dat zei Churchill al- en mijn lange regen- en winterjas zijn natuurlijk groen van kleur. Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

He, zon wijze man als jou moet toch weten dat een quote onnodig is met slechts 1 tussenpost :P

 

@ aquar , ik heb nooit ergens gezegd dat iets uit het ''niets'' kan. (voor wat hoort wat) maar de aarde zelf is 1 grote magneet, alleen denkt niemand daar bij na.

 

Mzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even terugkomen op de werkelijke post; er wordt "ons" een "slimme energiemeter" door de strot geduwt. Waarom moeten dergelijke meters voor onze nutsvoorziening op afstand bedient kunnen worden???

Makkelijk voor een overheid om in geval van grote maatschappelijke onrust grote bevolkingsgroepen op non-actief te kunnen zetten middels zogenaamde "onverklaarbare" storingen in de signaaloverdracht naar deze meters...............uitzetten ging opeens vanzelf: geen gas en electra meer, maar het weer bijzetten lukt per ongeluk voor een bepaalde tijd niet.

Zonder electriciteit en gas betekent voor bijna alle nederlanders geen eten koken, geen verwarming, geen massacommunicatie middels computers en sociale media, en bijna geen vervoer meer.

Kortom een ideale situatie voor een overheid om het volk in de breedste zin van het woord onder controle te kunnen houden.

Erg slim bedacht door onze lieve betrouwbare overheid. En wij kunnen onze politici altijd op hun woord geloven, want zij hebben het beste met ons voor.

En bovendien zijn dergelijke slimme meters het absolute einde voor onze portomonnee.......wij gaan er heel veel geld mee besparen nadat wij ze allemaal hebben laten installeren, al dan niet gedwongen door onze overheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He, zon wijze man als jou moet toch weten dat een quote onnodig is met slechts 1 tussenpost :P

 

@ aquar , ik heb nooit ergens gezegd dat iets uit het ''niets'' kan. (voor wat hoort wat) maar de aarde zelf is 1 grote magneet, alleen denkt niemand daar bij na.

 

Mzl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

De kern van de aarde fungeert als een dynamo voor het magnetisch veld rondom de aarde dat beschermt tegen schadelijke invloeden vanuit de ruimte, alleen op dit moment is de kern wat minder gaan draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xtreme, en zo is dat.

 

weg met de overheid en opdonderen met die slimme meters, ze hoeven niet eens meer aan te bellen om dat ding uit te lezen dat kunnen ze op de mat al met de deur dicht en je weet niet eens dat ze zijn geweest.

 

Meterkast met lood bekleden.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even terugkomen op de werkelijke post; er wordt "ons" een "slimme energiemeter" door de strot geduwt. Waarom moeten dergelijke meters voor onze nutsvoorziening op afstand bedient kunnen worden???

Makkelijk voor een overheid om in geval van grote maatschappelijke onrust grote bevolkingsgroepen op non-actief te kunnen zetten middels zogenaamde "onverklaarbare" storingen in de signaaloverdracht naar deze meters...............uitzetten ging opeens vanzelf: geen gas en electra meer, maar het weer bijzetten lukt per ongeluk voor een bepaalde tijd niet.

Zonder electriciteit en gas betekent voor bijna alle nederlanders geen eten koken, geen verwarming, geen massacommunicatie middels computers en sociale media, en bijna geen vervoer meer.

Kortom een ideale situatie voor een overheid om het volk in de breedste zin van het woord onder controle te kunnen houden.

Erg slim bedacht door onze lieve betrouwbare overheid. En wij kunnen onze politici altijd op hun woord geloven, want zij hebben het beste met ons voor.

En bovendien zijn dergelijke slimme meters het absolute einde voor onze portomonnee.......wij gaan er heel veel geld mee besparen nadat wij ze allemaal hebben laten installeren, al dan niet gedwongen door onze overheid.

 

( en Running Water word ook ogenschijnlijk genegeerd. )

 

Dat is denken. Dit kan een uitvoerbaar scenario zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig zit er altijd nog 1 iemand hier die wel hersens heeft, k hoef de naam niet te noemen :hug:

 

Oh, en @ Xtreme.. maak je altijd zoveel typefouten? , omdat je je posts altijd 40x edit,

volgens mij zit je zelf je bericht 5x op te lezen ofniet, zo van ah nee ... dat kan nog ietsie anders, om maar pro over te komen. ik vind je een grappige man (ik zie ut al voor me) puntje hier, komma'tje daar aanhalingstekentje haha meneer de bestuurder :D

 

Bij deze krijg je een extra stem voor forum idioot 2014.

 

Gefeliciteerd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze krijg je een extra stem voor forum idioot 2014.

 

Gefeliciteerd!

 

Waar kunnen we stemmen Johnny?

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

quote enqoute quote idiote :wtf:

LoL @ canna, je hebt al 1 stem van jezelf zag ik :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag waar ik dat kan zien want ben wel benieuwd wie er genomineerd zijn. Ik kan het nooit zijn want als er iemand helder in de bovenkamer is

dan ben ik 't. En dat weet ik heel zeker.

 

Een gek zal altijd een helder iemand nomineren, net als andersom. Kortom iedereen kan er komen te staan, snap je 'm nog?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Johnny is een beetje chagrijnig.Ga je krijgen als je niet van boomknuffelen houdt.:whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rook ze liever op. ;)

 

Mr G heeft in dit topic het wereld energie probleem opgelost. Daarvoor moeten we wel dankbaar zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ johnny_Sack, Nee.. alleen een tipje van de sluier heb ik gegeven.. dat je mij probeerd te bashen geeft mij gratis energie :P ik gaf een paar posts eerder al aan, dat ik niet ga uitleggen hoe het WEL moet om BEWUSTE reden.

Als je al niet begrijpt waarom dat is, heb ik je verder al niets meer te vertellen.

 

Anyway, Cannabusinesss... helder ? uhm.. volgens mij ging je in op de reactie over de quote, en vervolgens quote jij ook iemand die 1 post boven je staat... maargoed ik zal wel weer teveel gerookt hebben en niet helder zijn, vraag anders Xtreme ff.. die weet vast wel een antwoord :)

Wat mij betreft weer Ontopic, en verder ga ik op sommige reacties niet eens in.. Als iemand me een domme lul vind mag ie gerust denken.

 

BleSSuP

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Groentekassie op aardwarmte.Staat trouwens op prachtige grond, waar de planten ook gigantisch goed op groeien. ^_^

 

gallery_16467_6951_130743.jpg

 

2244554096_b39c2c87d6_o.jpg

 

Tesla's polyphase AC 500 generator

 

Photo from the 1893 (world's fair) world Columbian exposition in Chicago.Over 200.000 light bulbs were lit at the fair using Tesla's polyphase ac system.

 

chicago1.gif

Alternating Current Power Plant at World's Fair, Chicago, 1893.

Four of the twelve 1000 horse-power two-phase generators

Quite apart from the lighting plant, the Westinghouse Company showed at the World's Fair a complete polyphase system. A large two-phase induction motor, driven by current from the main generators, acted as the prime mover in driving the exhibit. The exhibit, then, contained a polyphase generator with transformers for raising the voltage for transmission; a short transmission line; transformers for lowering the voltage; the operation of induction motors; a synchronous motor; and a rotary converter which supplied direct current, which in turn operated a railway motor. In connection with the exhibit were meters and other auxiliary devices of various kinds. The apparatus was in units of fair commercial size and gave to the public a view of a universal power system in which, by polyphase current, power could be transmitted great distances, and then be utilized for various purposes, including the supply of direct current. It showed on a working scale a system upon which Westinghouse and his company had been concentrating their efforts; namely, the alternating-current and polyphase system.

 

It has been maintained with some plausibility that the most important outcome of the Centennial Exposition of 1876 was that the people of the United States there discovered bread. So it may be maintained with even more plausibility, that the best result of the Columbian Exposition of 1893 was that it removed the last serious doubt of the usefulness to mankind of the polyphase alternating current. The conclusive demonstration at Niagara was yet to be made, but the Wolrd's Fair clinched the fact that it would be made, and so it marked an epoch in industrial history. Very few of those who looked at this machinery, who gazed with admiration at the great switchboard, so ingenious and complete, and who saw the beautiful lighting effects could have realized that they were living in an historical moment, that they were looking at the beginning of a revolution.''

Adopted from "A Life of George Westinghouse," by Henry G. Prout, 1921.

 

Tesla polyphase induction motors

Edited by elmanito

Share this post


Link to post
Share on other sites

<p>Als er een motor zou bestaan, die geen energie nodig heeft om arbeid te verrichten dan zou die allang in gebruik zijn genomen. Als er een motor zou kunnen worden ontworpen die arbeid verricht zonder energieverbruik dan zou die allang zijn ontworpen. Het praatje dat de invoering hiervan wordt tegen gehouden door de grote olie concerns kan geen stand houden. Er zijn best wel wat technisch hoog ontwikkelde landen te vinden zonder natuurlijke hulpbronnen, bijvoorbeeld Japan. Denkt iemand nu echt dat Japan tientallen miljarden aan buitenlandse oliemaatschappijen uitgeeft, terwijl de technologische kennis er is om arbeid op te wekken zonder fossiele energiedragers? En denk je nu echt dat de westerse industrieën vrijwillig miljarden uitgeven om energie op te wekken terwijl die ook gratis opgewekt kan worden? Denk je nu echt dat klimaatdeskundigen, die bij voortduring zitten te emmeren over de CO2 uitstoot, de motor die zonder energieverbruik arbeid verricht niet als oplossing voor de reductie van de CO2-emissie zouden aandragen? Overigens zou het eerste land dat energieloze motoren in gebruik neemt, uitgroeien tot 's-werelds grootste handelsnatie: immers, de kostprijs van een vervaardigd product wordt in belangrijke mate bepaald door de verbruikte energie in het productieproces. Een land dat permanent goedkoper kan produceren dan andere landen zou de wereldeconomie beheersen.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Japan richt zich op kernenergie.Ze hebben tientallen centrales staan in dat land.Met zo motor erboven valt geen geld mee te verdienen.Als je hier kijkt naar je rekening, de grootste kostenpost is het transport & niet zo zeer de energie zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Japan richtte zich sinds 1970 op kernenergie en betrok na het jaar 2000 ongeveer 30 % van de totale energiebehoefte uit kerncentrales. Japan heeft 54 kerncentrales, die allen na de ramp stapsgewijs zijn stilgelegd: de laatste in mei 2012. Overigens kan ik me niet voorstellen dat het transport van een barrel olie meer kost dan die barrel olie zelf. Toch blijft mijn verhaal dat energie opgewekt door energiedragers gewoonweg duur is in stand. Verrijkt uranium kost ook een vermogen, dus waarom geld uitgeven als er een gratis alternatief is?

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Wat maak je nog meer van verrijkt uranium??? Centrales hadden net zo goed op thorium kunnen draaien, veel minder giftig dan de mengsel uranium/plutonium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In hoeverre kunnen ze zien met een slimme meter als je der voor die meter zelf de stroom weg pakt

 

Want andere heeft zo een ding totaal geen nut toch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik een inbreker betrap trap ik 'm invalide en pleur ik 'm ergens in de struiken.

 

Gelijk? Ook als ie geen geweld tegen je wil gebruiken?

Ik zou hem ook de vernieling in trappen, maar niet als hij zich overgeeft. Ik word niet zomaar een beest.

Ik nodig ze van harte uit,maar de kans dat ie het niet overleeft is aanwezig.

On topic wat een BS,,tyfus land is het aan het worden(is het trouwens al)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anyway, Cannabusinesss... helder ? uhm.. volgens mij ging je in op de reactie over de quote, en vervolgens quote jij ook iemand die 1 post boven je staat... maargoed ik zal wel weer teveel gerookt hebben en niet helder zijn, vraag anders Xtreme ff.. die weet vast wel een antwoord :)

Wat mij betreft weer Ontopic, en verder ga ik op sommige reacties niet eens in.. Als iemand me een domme lul vind mag ie gerust denken.

 

BleSSuP

 

Als je het niet zeker weet, wat lul je dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Japan richt zich op kernenergie.Ze hebben tientallen centrales staan in dat land.Met zo motor erboven valt geen geld mee te verdienen.Als je hier kijkt naar je rekening, de grootste kostenpost is het transport & niet zo zeer de energie zelf.

Ik betaal aan mijn netbeheerder maandelijks ongeveer 35 euro aan transportkosten voor stroom en gas via het netwerk. Aan mijn energieleverancier betaal ik maandelijks bijna 800 euro voor geleverde stroom en gas. Toch zit er geen enkele assimilatie lamp bij. Dat lijkt veel, maar valt ook te verklaren. De kubieke meters inhoud van onze vrijstaande woning bedragen ongeveer het vijfvoudige van die van een gangbare rijtjes woning en we mogen geen dubbel glas plaatsen, omdat het een Rijksmonument is.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...