Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Flupje

Welk merk hps lamp (600 watt) is het beste ?

Recommended Posts

Ik wilde met dit topic even inhaken op een eerder topic van iemand die zich afvroeg wanneer hij het beste zijn lampen kon vervangen.....

 

Als algemeen antwoord kon ik er uit opmaken dat na 4 keer het wel verstandig is om ze te vervangen.

 

Maar door wel merk ?

 

Als ik eens even rondneus , dan kom ik op de volgende merken hps bloeilampen :

 

Lucalox

Gavita

Phillips greenmaster

Phillips Son-t pia

Grolux

osram

 

Het gaat om een combinatie met een vsa (niet evsa)

 

En zo zijn er vast wel meer merken op te noemen.

 

Is er ergens een goede test te zien waar ze deze vergelijken ?

(op Youtube wel wat test te zien, maar zijn lampen die hier vaak niet te verkrijgen zijn)

Zijn er mensen die uit eigen ervaring kunnen spreken ?

 

is in dit geval goedkoop ook duurkoop ?

 

Wie weet er meer ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opzoek gaan naar de lamp die de meeste lumen creeren over het algemeen

 

Hangt ook weer een beetje vanaf denk ik of je een boost functie hebt op je vsa...

Goedkope lampen hebben een slechter rendement ,minder betrouwbaar

 

Maar ik gok dat qwa hps lampen de meeste hier al zeker een philips erin zullen hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch wel handig als je ff meldt of je VSA of EVSA in gaat zetten.

 

Bepaalde lampen werken niet zo lekker met EVSA waar alles wat je opnoemt het probleemloos zou doen op een standaard VSA.

 

Onderling klein verschil oa toegevoegd extra blauw in spectrum bij de Greenpower (dus niet master) van Philips en de Enhanced van Gavita of bedoelde je de IR of 400V uitvoeringen van Gavita..

 

Hier krijg je wat meer uitleg hoe of wat ipv.. aanbieding en is heel ok spul :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor traditionele VSA zou ik ook Philips Greenpower aanraden zijn 3 euro duurder dan de "gewone" SON-T en geven net wat meer lumen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch wel handig als je ff meldt of je VSA of EVSA in gaat zetten.

 

Heb even in mijn openingstopic nu vermeld dat het gaat om de combinatie met een VSA !

 

Daarnaast moet ik eerlijk bekennen dat ik niet eens wist dat Gavita meerdere soorten had.

Ik zal mij daar eens in gaan verdiepen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor traditionele VSA zou ik ook Philips Greenpower aanraden zijn 3 euro duurder dan de "gewone" SON-T en geven net wat meer lumen.

 

Dat zijn ook de lampen die ik er nu (toevallig ?) in heb zitten.......

 

Op een website van een bekende shop uit alkmaar staat er een 600 watt lucalox voor slechts 19,75 euro.

De Phillips greenpower kost daar 49,01 euro.....

 

Al met al toch een behoorlijk verschil.

Op zich geen probleem, maar het gaat mij er om of ik het verschil terug kan zien in kwaliteit.

(er van uitgaande dat mijn kwekerskwaliteit onder beide lampen gelijk is...)

 

Meer Lumen zal in ieder geval een groot voordeel zijn !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op een website van een bekende shop uit alkmaar staat er een 600 watt lucalox voor slechts 19,75 euro.

De Phillips greenpower kost daar 49,01 euro.....

 

Ik vergeleek ook tussen Philips SONT en Philips Greenpower.

Niet tussen Philips Greenpower en Lucalox. ;)

 

Maar inderdaad, de Lucalox en Sylvania bulpen zijn stukken goedkoper. Heb zelf 2x zo veel uitval ervaren met "B merk" bulpen dus uiteindelijk ben je hetzelfde kwijt. Goedkoop is duurkoop zeg ik altijd maar. Wellicht dat er mensen zijn die deze wel naar tevredenheid gebruiken; ik kan natuurlijk ook gewoon pech hebben gehad met mijn B-merk bulpen

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat je nog veel philips lampen gaat vinden.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is alleen wel zo'n beetje de slechtste growshop die je kunt vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Gavita met interne reflector.

Dat bespaart een reflectorkap.

Geweldig!

 

1123562104%20-%20GAVITA%20IR%20400%20WATT-600x600.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb weleens gelezen dat het rendement van een hamerslag/spiegel kap afneemt naarmate je hem vaker gebruikt.

Ook gaf iemand hier aan dat het het beste is om elke kweek een nieuwe kap te gebruiken ?

Hoe zit dat met die i.r lampen van gavita dan ?

Zouden die ook zoveel afnemen kwa rendement net als een kap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

elke kweek een nieuwe kap o0

je kan die kappen ook gewoon schoonmaken hoor

 

Dat is alleen wel zo'n beetje de slechtste growshop die je kunt vinden

 

Heb er toch nog geen problemen mee gehad ,buiten de kap die rond de aarde zat geklemd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke kweek is wat overdreven maar als je met hamerslag kappies van +/- 8 euro draait kan je ze best iedere 2 a 3 rondes vervangen. Tussentijds wellicht schoonmaken ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat je nog veel philips lampen gaat vinden.....

Waarom Racker? Gaan ze eruit ofzo? Dan zal ook ik even op zoek moeten en gaan inslaan. Geldt dit ook voor de Greenpowers 400v?

Share this post


Link to post
Share on other sites

philips stopt de levering aan growshops en dergelijke. dit ivm bedreigingen van uit het "milieu"

Share this post


Link to post
Share on other sites

hamstereeeeeeeeee

Share this post


Link to post
Share on other sites

philips stopt de levering aan growshops en dergelijke. dit ivm bedreigingen van uit het "milieu"

 

Andersom Bone.

 

De overheid/koningshuis zijn grootaandeelhouders in philips. Deze hebben een vingertje opgestoken naar philips dat ze moeten stoppen met de levering van lampen aan de hennepteelt.

Toen de "handel" geen lampen meer kreeg, is men mensen bij philips gaan bedreigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan weet je meer als ikke ;-) ik geef alleen maar door wat er op nu.nl stond (jup foute source :P)

Share this post


Link to post
Share on other sites

<p>

philips stopt de levering aan growshops en dergelijke. dit ivm bedreigingen van uit het "milieu"

 

Andersom Bone.

 

De overheid/koningshuis zijn grootaandeelhouders in philips. Deze hebben een vingertje opgestoken naar philips dat ze moeten stoppen met de levering van lampen aan de hennepteelt.

Toen de "handel" geen lampen meer kreeg, is men mensen bij philips gaan bedreigen.

Philips heeft geen "grootaandeelhouders". Een grootaandeelhouder houdt meer dan 5 % van het geplaatst en gestort kapitaal. De grootste aandeelhouder is de Norges Bank met een belang van 3.08 %.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha. Maar je snapt wel wat ik bedoel Extreme....

 

Philips stopt niet omdat ze bedreigt werden maar werden bedreigt omdat ze stoppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Philips heeft twee jaar geleden bewust besloten om niet meer te leveren aan bedrijven die onze lampen doorleveren aan de wietbranche. Wanneer wij aanwijzingen hebben dat Philipslampen voor wietteelt worden gebruikt, treden wij op door het stoppen van de leveringen."
iedere beetje lampenboer kan toch gewoon son-t en zo leveren? kon nergens vinden dat ze ze niet meer produceren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roep het maar niet te hard......

 

De shop hier in de buurt kan bv geen 400volt philips lampen meer leveren. Geen greenpowers en geen DE lampen van philips. Wat philips met de straatlantaarnversies gaat doen weet ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ik dacht meer aan reguliere lampenboeren of zelfs een bedrijf als brinkman, die agrariers motten toch ook hun bulpen kunnen kopen, of gaan die gewoon over op een ander merk en klaar er mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar wij zijn geen agrariers (voor philips)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...