Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
9Tec97

Oude flessen voeding

Recommended Posts

Ik heb hier een fles wortel stimulator (Rhizotonic) van het merk Canna, en een fles terra vega groei voeding ook van Canna.

Deze flessen hebben nu bijna 4 jaar donker en koel in het hok gestaan van de tuin.

 

Nu mijn vraag dus, is dit nog wel goed voor mijn toekomstige plantjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staat geen houdbaarheids datum op de huidige flesjes ,mss canna eens mailen mss hebben ze wel intresse om te testen wat 4 jaar opslag doet met hun product :D

 

Het moet wel vorstvrij worden opgeslagen dus hoe koel word het in je hok met een normale winter :)

 

succes anyway

 

Verjaring volgens mijn flessen = na 1,5 tot 2 jaar

De meeste nog tot eind 2015 goed ,de tonic geen idee oud flesje datum is eraf maar vermoed dat dat ook rond dezelfde tijd zal zijn

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het hok houd de wind tegen, iets warmer maar verder gewoon koel en donker, vorstvrij.

 

De Rhizotonic is vrijwel bijna op, mischien voor twee plantjes over maar riekt

De Terra Vega daarintegen is nog tot de helft, maar als het niet goed is geen drama.. was voor deze kweek van plan om sannies starterpakket te kopen met een fem seed keuze :specool

 

Heb dan alleen geen groei voeding, kan het zonder of zal ik die toch moeten aanschaffen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de tabs gebruikt is groei voeding niet nodig, 3de week bloei rustig aan bij voeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zal van je soort medium afhangen en hoelang je van plan bent om voor te groeien ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een micro kast, en ben van plan om te scroggen dus niet bepaald lang..

ongv 2-3 planten komen erin te staan.

 

De afmetingen van de kast zijn 140x66x43 LxBxD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met goede growshop aarde zal je dat wss wel redden

 

Die tabs zijn ook 4 of 6 weken goed voor voeding als ik me goed herinner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kheb hier ook nog een bakje vleermuizen poep die 4 jaar in het hok gestaan heeft :icecream:

 

Ik ga Predator's advies opvolgen en het starterspakket links laten liggen, ik investeer in een goeie aardebak die ik zelf nog even in elkaar zal moeten zetten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een micro kast, en ben van plan om te scroggen dus niet bepaald lang..

ongv 2-3 planten komen erin te staan.

 

Als je gaat scroggen ben je met 2 of 3 planten best een tijdje aan het groeien, dus verkijk je er niet op. Ik zou zomaar rekenen op 3 of 4 weken groei voor het netje voldoende gevuld om over te kunnen schakelen naar de bloei. Beetje afhankelijk van het soort en of alles goed gaat natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zou een goeie beginners keuze zijn voor zaadjes die ook geschikt is om te scroggen?

Kunnen de planten 4 weken volhouden op goeie kwaliteit growshop aarde?

Wat voor aarde raden jullie mij aan hiervoor? (De planten gaan allemaal in 1 grote aardebak).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet raadzaam om ze te gebruiken tenzij je iets nieuws wilt experimenteren en het ons laten weten :D

Volgens Canna neemt de kwaliteit aanzienlijk af omdat de gemixte concentraat door canna houdbaarheid datum heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, ik bewaar de flessen toch maar weer in het hok, wie weet maak ik er nog wel een verslagje over :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doorgaans blijft mineraal langer goed als biologisch. Zou persoonlijk gewoon nieuwe kopen na 2+ jaar zoals de fabrikant meestal ook aan raad, het is de investering ook weer niet toch :)

 

Wat betreft zwaar bemeste aarde kijk eens naar Kilomix van Atami en Batmix van Plagron. Beide zijn ook verrijkt met vleermuizen stront. Daar houd je het zeer zeker 4 weken mee uit, 6 weken ook nog wel al zou ik dan langzaam gaan bijvoeden (zelf ondervonden).

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties :D

 

Doorgaans blijft mineraal langer goed als biologisch. Zou persoonlijk gewoon nieuwe kopen na 2+ jaar zoals de fabrikant meestal ook aan raad, het is de investering ook weer niet toch :)

 

Wat betreft zwaar bemeste aarde kijk eens naar Kilomix van Atami en Batmix van Plagron. Beide zijn ook verrijkt met vleermuizen stront. Daar houd je het zeer zeker 4 weken mee uit, 6 weken ook nog wel al zou ik dan langzaam gaan bijvoeden (zelf ondervonden).

 

Klinkt inderdaag logisch, probleem is dat ik op een aardig krap budget zit dus de groei fase zal het puur op water moeten doen, ik laat ze 4 tot 5 weken groeien tot ik een mooi bladerdek op het scrognet heb ontwikkeld.. is er dan nog genoeg tijd tussen de groei en bloei fase geweest om bloei voeding toe te dienen? of vind de plant dat minder?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Low budget is één ding maar een tientje voor een fles groeivoeding kan er toch wel vanaf?

 

Als je op lightmix kweekt eerste 10 dagen niks voeden, dan halve sterkte groeivoeding om en om mee geven totdat je de eerste knop/bloemvorming ziet dan moet je overschakelen op bloei.

 

Simpel toch ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een tientje valt inderdaad nog mee maar probeer zoveel mogelijk te bezuinigen, zal toch je advies opvolgen en een fles groeivoeding erbij halen :tu

 

Zoek alleen nog wel zaadjes, de kast is in principe af en ik bestel binnekort de afzuiger met filter + de lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...