Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bastet

80 x amnesia sj 2.40 x 2.40

Recommended Posts

Beste Leden,

 

Normaal gezien kweek ik in wat grotere bakken en groei een stuk langer voor als dat ik nu ga doen. :head_hurts_kr:

Gezien dat ik nu voor de eerste keer Amnesia ga kweken in 11 liter potten wou ik jullie mening hier over vragen. Het worden 80 x Amnesia stekjes in 11 liter potten in een SJ 2.40 x 2,40.

4250 m³ afzuig, inblaas 2500m³ met 6 x 600 watt elt er boven.

 

Zelf dacht ik aan: Half weekje voorgroeien in P9 potjes voor makkelijke start,

in de 11 liter met 4 lampen aan op 18/6 voor 5 dagen.

 

Dán kop er uit ( toppen ) en dezelfde dag de klok om op 12/12.

 

Zit ik er ver naast? :huh:

 

Graag ervaringen en meningen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk vind ik het teveel planten en te kleine potten. Zeker met haze. Als je jezelf moeite (en evt. straf) wil besparen zet er dan 6-10 stuks per meter bij voorkeur op 18 liter of meer.

 

Als je stekken niet goed doorgeworteld zijn zou je ze op kleine potjes kunnen voor groeien maar als je stekken in orde zijn vertraagd dat alleen maar de boel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep minder neerzetten met haze!!! 8-9 per m2 max Amnees heeft lekker veel diepte/open structuur.. dus als je optijd schakelt hebt je tot onderin mooie harde toppen.

 

verder is t moeilijk om advies te geven over het aantal dagen voorgroeien, ligt eraan hoe snel ze aanslaan, wat je bodem ec is, hoe je stekken eruit zien ect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het ook moeilijk zo een tijd uit mn mouw te schudden. Ik schakel zelf ook eigenlijk gewoon om als ik t tijd vind..

Gaat dus toch even anders aanpakken inderdaad. Ik ga t dan houden op 9 per m²

Share this post


Link to post
Share on other sites

doe op potten altijd liever iets te lang dan te kort, je kunt er altijd nog potten uit halen als het overkill is, zonder in opbrengst in te leveren. wel doen voordat ze elkaar aanraken anders gaan ze erg strekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf gooi ik altijd alle hoge uitlopers naar beneden met stokken en gooi ze dan in 12/12. ( normaal gezien dan )

Denk dat ik dat dan toch ga toepassen in dit geval. Ze komen dan nog makkelijk omhoog plus de onderste takken komen ook op een gelijk nivea

Share this post


Link to post
Share on other sites

neh knakken doe ik niet met amnees met 9 per m2. je wil die open structuur behouden, niet de open vlekken opvullen met hoge uitschieters, dan blokkeer je alleen maar het licht naar beneden. maarja das mijn mening

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppen, uitlopers eerst volwasen laten worden(5vingerblad) dan pas op 12/12. meestal een dag of 3/4 na het toppen dus. Uitlopers hebben zo meer kracht. Vandaar dat 9 op de meter een mooi getal is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met pot plant verhouding zit je met 18 het best, water om de dag in volle bloei en kweek nat. Om ze goed nat te zetten zonder dat het blubber word moet je wel de juiste aarde gebruiken. GL licht en BAC aarde hebben mijn voorkeur om deze reden

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou zeker toppen met Amnees op 18 liter. PH D. heeft er wel verstand van hoor. Voorgroei tijd is compleet afhankelijk van hoe ze erbij staan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier mijn 2 cents.

 

6x600w / 50x18L / Greenroom gr 240/ getopt / droog 3625

 

med_gallery_2973_13181_2006797.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes starter ik had exact dezelfde hoeveelheid planten/potten en watt/ getopt

 

zonder co2/opti 3550 gram. jij ook zo te zien??

 

bij mij was enkel t probleem dat ze tot op 20-30 cm van de lamp kwamen. slechts 2 m hoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat prob had ik ook vaker noob, had ook maar 2m. Dit was inderdaad zonder opti en poespas.

Dit was mn mooiste am strain ooit. Ik vind geen vergelijkbare hier in omstreken helaas

Edited by Starter 1.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnees wat een kut plant vind ik dat, 3 a 4 x mee gewerkt vanaf stek. Normaal 10 dagen voorgroei nu 7 met amnees. En altijd moeten blijven knakken. Was trouwens alleen op 1 spot op andere spots ging het beter. Ik zou goed naar de plant kijken hoe of wat. En vergis je niet met de klok over te zetten omdat je denkt dat ze nog wat klein zijn, gewoon doen die amneesjes groeien als kool. Voor je het weet zitten ze tegen je bulp. Succes

 

Vergeten te zeggen ik had ze ook op 11 liter staan tegen elkaar aan, 16 x 600 4 x 400 = 34 k nat. Dus gaat wel goed hoor maar op 18 liters gaat het makkelijker

Share this post


Link to post
Share on other sites

neh knakken doe ik niet met amnees met 9 per m2. je wil die open structuur behouden, niet de open vlekken opvullen met hoge uitschieters, dan blokkeer je alleen maar het licht naar beneden. maarja das mijn mening

 

hoge uitschieters, die blokkeren zoiezo licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo goed is dat niet hoor sk

 

Lekker beuren dat wel....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...