Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
9Tec97

Zaadjes kiezen

Recommended Posts

Hey,

 

Ik ben nieuw op het gebied van kweken en wou vandaag of morgen maar eens even zaadjes gaan bestellen.

Ik zoek een soort waarvan ik niet al teveel problemen zal krijgen en de geur niet TE erg zal zijn. (De kast is niet geheel luchtdicht dus moet ermee kunnen leven :yummy: )

 

Woon op een afgelegen plek dus niemand zal zeiken over geur, maar leef er zelf wel in.

 

Op dit moment twijfel ik tussen Sannie's Heribei en Aphrodite Automatic.

 

 

Enige goede ideen?

 

Thx, 9Tec.

Edited by 9Tec97

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan wordt je keuze wat makkelijker gemaakt, want de Heribei is uitverkocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sannie heeft nog andere goede lekkere soorten

 

cheestral, cheeseberry, herijuana, candy kush,....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enige ervaring met die soorten?

 

Ik zat inderdaad eventjes te kijken naar Herijuana, schijnt dat die aardig sterk kan worden kwa THC gehalte :icecream:

 

Ik zit overigens nu te werken aan een modificatie aan de kast, ben van plan om de lucht naar buiten te voeren met een slang en een kleine ventilator aan de bodem.

De ventilator aan de bovenkant van de kast staat nu direct tegen het raam aan, maar ook die zal ik even van een slang voorzien, even een kledingstuk overheen gooien zodat het niet teveel aandacht trekt (zodra dit in werking gaat) :whistle:

Edited by 9Tec97

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb de meeste soorten toch al gehad, vooral de reg dan van sannie

 

kan je eens wat meer over je kast vertellen want niet luchtdicht wat bedoel je daarmee?

 

ze is toch wel licht dicht?

 

hoe ga ze inrichten en met welke apparatuur ga je allemaal werken want enkel een fan en naar buiten afblazen ga je geen planten mee groeien :D

 

afmetingen, afzuiger, filter, welke lampen, hoeveel liter potten , welk medium......

 

en als je beginner kweker bent mss PP, WW of auto's om te beginnen, zijn makkelijke soorten

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 1ex focus ik mijzelf op 1x Herijuana in de kast, ja ze is licht dicht.

Ze is 180 cm hoog, 90 cm in de breedte en 65-70 cm diep.

Er hangt 6 x 36 watt TL buizen in de kast en is van binnen met radiator folie beplakt. (Ik kan het verkeerd hebben kwa de hoeveelheid watt, de letters zijn een beetje vervaagd) :likken: Ze werken overigens nog prima.

 

Ik moet morgen ook nog even een paar dingen kopen zoals de potten, brandnetel zaad maar weet nog steeds niet 100% zeker welke modder ik nodig zal hebben.

 

Ik heb overigens al wel wortel stimulator, terra vega en een paar dingetjes tegen enige ziektes die ik zal tegenkomen.

 

Afzuiging en filter heb ik eerlijk gezegd niet echt aan gedacht, is dat nodig bij een kleine hoeveelheid planten? (1-2 plantjes) Zoals ik al zei, ik woon vrij afgelegen.

 

Het is trouwens de bedoelling om de geur van de plant gewoon naar buiten te dumpen via een slang, de kast zelf is luchtdicht (Zolang ik de slang goed aan zal sluiten.)

 

Ik zal de planten waarschijnlijk scroggen en de TL buizen er boven hangen en kijken wat het word (Hiernaast ben ik ook bezig met geurilla en heb het budget niet om er heel veel in te investeren).

Edited by 9Tec97

Share this post


Link to post
Share on other sites

werken gaan de lampen wel maar als de letters al vervaagd zijn, zijn ze wrs niet meer nieuw en welke kleurcode zijn je lampen?

 

afmetingen zijn goed van je kast

 

als het je eerste keer is, ga voor sannie's way lekker makkelijk en hoef je niets te meten en neem gewoon light mix van aarde

 

als je 2 plantjes ga zetten zou ik voor grote potten gaan en mss een scrog toepassen

 

dingen tegen ziektes, verwacht je dit dan als je uit zaad begint? of is het materiaal van de kast niet goed?

 

afzuiging en filter en passieve inlaat of actieve inlaat, planten hebben verse lucht nodig

 

denk dat je beter eerst je kast in orde maakt eer je zaadjes gaat bestellen

 

ook al woon je afgelegen wiet ruikt en als je bezoek krijgt wil je geen wiet ruiken, hoe minder het weten des te beter

 

lees eens wat eer je gaat beginnen ;)

 

en blijf bij 1 voedingslijn en niet gaan mixen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is op dit moment een actieve inlaat en een passieve uitlaat, er word al lucht ingezogen (Net even getest).

 

Het materieel is van prima kwaliteit (Het was vroeger een soort inloop kast), ik zal het voor gebruik nog grondig schoonmaken.

Bezoek is geen probleem, het is een oud klein huisje waar ik het zeggenschap over heb gekregen dat vlakbij de boerderij van mn vader staat. (Prive terrein).

Overigens slaap ik gewoon in het normale huis, we gebruiken dit meer als een soort schuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en je temperatuur in je kast, hoe is deze met licht aan en licht uit , ook dit gecontroleerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, dit had ik inderdaad nog niet gecontroleerd, zal ik direct eventjes doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

sannie heeft nog andere goede lekkere soorten

 

cheestral, cheeseberry, herijuana, candy kush,....

eere wie eere toekomt.

zowel cheestral als cheeseberry zijn geen soorten van sannie!

worden wel ook via de sannie site verkocht, maar zijn van underground seeds colective en Eskobar

 

@ts tog wel met filter drtussen

anders zal er vanzelf een stel blauwe neuzen voor je deur staan

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, dit had ik inderdaad nog niet gecontroleerd, zal ik direct eventjes doen!

 

zou dan toch maar eens een testdraai doen als ik jou was en niet eventjes maar gelijk het hoort

 

 

sannie heeft nog andere goede lekkere soorten

 

cheestral, cheeseberry, herijuana, candy kush,....

eere wie eere toekomt.

zowel cheestral als cheeseberry zijn geen soorten van sannie!

worden wel ook via de sannie site verkocht, maar zijn van underground seeds colective en Eskobar

 

je hebt gelijk, maar deed dit even om het makkelijk te maken, je kan ze kopen bij sannie , excuseer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, weten jullie goeie plekjes om zo'n filter aan te schaffen?

 

Ik ben nu direct al aan het testdraaien, kwik thermometer in de kast en een digitale.

Edited by 9Tec97

Share this post


Link to post
Share on other sites

topic verplaatst naar beginnersvragen.

 

ik zou even flink wat gaan lezen in de verschillende topic's BV in de bouwdoos om inspiratie op te doen. En als je met de TL's gaat werken is ook de microsectie een aanrader.

 

___

 

Er is op dit moment een actieve inlaat en een passieve uitlaat, er word al lucht ingezogen (Net even getest).

__

 

 

Ik vermoed dat dit niet gaat werken, tenzij je dit andersom bedoelt. Op deze manier bouw je druk op in de kast wat via een gat naar buiten gedrukt moet worden.

 

Veel plezier met de zoektocht en je kweek avontuur straks.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

topic verplaatst naar beginnersvragen.

 

ik zou even flink wat gaan lezen in de verschillende topic's BV in de bouwdoos om inspiratie op te doen. En als je met de TL's gaat werken is ook de microsectie een aanrader.

 

___

 

Er is op dit moment een actieve inlaat en een passieve uitlaat, er word al lucht ingezogen (Net even getest).

__

 

 

Ik vermoed dat dit niet gaat werken, tenzij je dit andersom bedoelt. Op deze manier bouw je druk op in de kast wat via een gat naar buiten gedrukt moet worden.

 

Veel plezier met de zoektocht en je kweek avontuur straks.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, de actieve inlaat zuigt aan de bovenkant lucht naarbinnen, dit zou (In theorie) via een gat aan de onderkant van de kast naar buiten gedrukt worden ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

huh langs onder verse lucht aanbrengen en langs boven eruit

 

zoals eerder gezegd nog heel veel lezen eer je begint, doe geen half werk maar ineens goed werk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, boven komt het erin, onder gaat het eruit xdd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...