Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietbladeren

VERKEERSCONTROLE OF OPSPORING?

Recommended Posts

De laatste tijd duiken steeds meer verhalen op van burgers die onder het mom van een verkeerscontrole door de politie worden staande gehouden, maar in feite worden onderworpen aan opsporing. De vraag is of deze praktijk juridisch door de beugel kan.

 

Dat de politie vaak eerst het kenteken van een auto nacheckt voordat het tot een verkeerscontrole overgaat, is een bekend gegeven. Vaak worden auto’s eruit gepikt van (familieleden van) personen die voorkomen in de politiesystemen, bijvoorbeeld vanwege opiumdelicten. Maar ook mensen uit het Oost-Europese landen worden vaak gecontroleerd. Dat laatste stuit op veel kritiek van Mensenrechtenorganisaties.

 

Het staande houden is in de hierboven beschreven gevallen niet zozeer bedoeld om te controleren of de betreffende persoon zich aan de Wegenverkeerswet houdt, maar om strafbare feiten op te sporen. Het komt bijvoorbeeld vaak voor dat agenten met zaklampen in auto’s schijnen in de hoop dat ze iets verdachts zien.

 

De Hoge Raad geeft de politie hier veel vrijheid in, tot ongenoegen van veel advocaten en strafrechtgeleerden. Een paar jaar geleden heeft de Hoge Raad uitgemaakt dat de politie een automobilist mag onderwerpen aan een verkeerscontrole om strafbare feiten te kunnen opsporen. Zolang de verkeerscontrole niet alleen op opsporing is gericht, is dat toegestaan, aldus de Hoge Raad.

 

Politie heeft het arrest van het Hoge Raad kennelijk aangegrepen om tijdens de ‘verkeerscontrole’ alle middelen te gebruiken. Zo worden de laatste tijd ‘verkeerscontroles’ gebruikt om heimelijk signalementen van inzittenden van auto’s te noteren. Dat gebeurt zonder concrete aanleiding. Op het moment van staande houding is namelijk geen strafbaar feit gepleegd in de buurt waar de automobilist zich op dat moment bevindt. De signalementen worden vervolgens in het politiesysteem opgeslagen en uitsluitend gebruikt voor (toekomstige) opsporingsonderzoeken.

 

Een ander voorbeeld is dat tijdens de verkeerscontrole de agent bewust de controle vertraagt om ondertussen te kunnen waarnemen of de inzittenden iets bijzonders dragen. Als ze bijvoorbeeld dure kleding of sieraden aan hebben, wordt dat genoteerd.

 

Tijdens deze vorm van verkeerscontroles wordt niet alleen de identiteit van de automobilist vastgesteld, maar van alle inzittenden die zich op dat moment in de auto bevinden. Dat is opvallend omdat alleen de automobilist deelneemt aan het verkeer. Ook deze informatie wordt tactisch gebruikt voor opsporingsonderzoeken. Als bijvoorbeeld een van de inzittenden later als verdachte in een strafzaak verklaart een bepaalde persoon niet te kennen, dan wordt hij geconfronteerd met de informatie dat hij in het verleden samen met deze persoon is staande gehouden.

 

Bron:http://www.telecrime.nl/verkeerscontrole-of-opsporing/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben een keer naar de klote gelopen, gelukkig niks bij me op dat moment maar voor hetzelfde geld wel want het was in de oogstperiode.

 

Als je staande word gehouden bij een controle zorg dat je auto altijd netjes schoon is binnen, zorg dat je geen rotzooi rond hebt slingeren want ik

had een keer zo'n opvouwbare gerrican van de action half onder de stoel liggen en omdat ik weigerde na de vraag of ze in de auto mochten kijken gebruikte ze die gerrican als reden dat omwille van de opiumwet ze in de auto gingen kijken. Ik had niks bij me maar de hele auto werd ondersteboven gekeerd want in de database van die verraders staat het een en ander genoteerd, dus ze waren gebrand om wat te vinden, waren ook 2 van die kutgroentjes die zaten te wachten op een rotonde, hardstikke dood natuurlijk en canna komt voorbij en is natuurlijk de lul.

 

Ze mogen niet zomaar in je auto rondsnuffelen dus geef je ze geen zichtbare redenen, schone auto dus!

Als ze vragen om uit de auto te komen doe snel de deur dicht en op slot.

 

Als de agent wilt praten raam op een kiertje dat is meer dan voldoende om verstaanbaar te communiceren, documenten kunnen worden gegeven door de opening dus er is geen belemmering van meewerking.

 

En nog een tip, rij nooit 'snacht met rommel want je bent een van de weinige op de weg dus de kans is groot dat ze jou pakken omdat die nichten niks te doen hebben in een nachtshift.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zout nou eens op met die topic ttitels in hoofdletters, we zijn niet blind hoor !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatst las ik een leuk artikel over een 'voorlichtings-controle'.

 

Maw. ze zetten je stil en dan krijg je een foldertje met 'voorlichting' over iets heel futiels zoals 'inbrekers' en dat doen ze dan best hardcore, dus ze sluiten een stad/dorp echt af en houden iedereen staande zodat ze 'zoveel mogelijk mensen bereiken'.

 

Klinkt allemaal heel goed bedoeld, maar als je dan verder leest dan blijkt dat alle kentekens door de belastingdienst nagelopen zijn (mensen stonden toch stil) en er tig auto's direct in beslag genomen zijn. Maw. er stonden daar van die gele vrachtwagentjes klaar om direct je auto op te zetten en aangezien ze gelijk in staat zijn om er bedragen aan te hangen (stonden in het artikel nl), is dat allemaal verre van 'toeval' maar duidelijk de hele opzet van dit verhaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zout nou eens op met die topic ttitels in hoofdletters, we zijn niet blind hoor !

Doe jij is ff rustig lampie.

Ps ondanks je overdreven reactie zal ik er toch om denken

 

@ Canna bedankt voor de tip ivm schone auto en ja het is een gek landje aan het worden,maar gelukkig woon ik in noord holland.Ik ken een aantal jongens uit amsterdam (volgens mij is dat bos en lommer) en daar word je echt niet vrolijk van .Iedere week staan ze daar wel te controleren en echt alles word gecheckt,ik zou er gek van worden.

 

En tegenwoordig zijn ze niet zo dom meer(politie) het zijn eerder de burgers die dom zijn,omdat die vandaag de dag onder het mom criminaliteit bestrijding(of terrorisme) alles wel best vinden en daar gaat het nou juist fout.We geven ze steeds meer macht kijk nou BV naar de illegalenwet die er gaat komen,echt bizar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi, lijkt me vervelend al die controles in de randstad.

 

Ik rij al 10 jaar auto maar nog nooit gecontroleerd gelukkig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan ook vaak in woonwijken en dan hopen ze dat de mensen nie topletten, als ik naar huis rijd weet ik al precies waar ze staan, dus ik sla een straat eerder al af om ze te omzeilen en rij een paar straten om en ik ben er omheen. Echt mongolen..

 

Ze denken dat ze slim zijn want het zijn echt geen jongens met MAVO of hoger dat zijn ook jongens die van school gingen alleen een ander soort van rechtsgevoel hebben ofzo ik weet 't nog steeds niet en ik zal 't ook nooit snappen wat iemand doet bewegen om bij de politie te gaan.

Je zou maar een zoon hebben als agent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebeurd echt heel vaak, ook hier. Samen met de belastingdienst, fucking Nazi's dat het zijn. Echt dat mensen dit gewoon accepteren van deze kut staat. Geen privacy, drones overal, politie mag zomaar een inval doen, controles overal. Lijkt de Gaza wel. Een tijd geleden had een maat van me een dikke auto gekocht, hij had 30 000 contant betaald. Hij werd gewoon op straat door twee motor nichten aangehouden. Ze waren zo blij omdat ze dachten dat ze eindelijk iemand in de kraag hadden gevat, maar nee het ging om een eerlijke zakenman die een paar BV's heeft. Vieze agenten genieten er echt van als ze iemand oppakken.

 

In Rotterdam konden ze je volgens mij gewoon aanhouden als je in een vette auto zit, zullen vaak van die agenten zijn die het niet kunnen hebben dat iemand het beter heeft als hun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, right... net of dit bovenstaande wat uitmaakt...

Als je weigert ben je net zo verdacht als voor de staandehouding...

Nazi's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebeurd echt heel vaak, ook hier. Samen met de belastingdienst, fucking Nazi's dat het zijn. Echt dat mensen dit gewoon accepteren van deze kut staat. Geen privacy, drones overal, politie mag zomaar een inval doen, controles overal. Lijkt de Gaza wel. Een tijd geleden had een maat van me een dikke auto gekocht, hij had 30 000 contant betaald. Hij werd gewoon op straat door twee motor nichten aangehouden. Ze waren zo blij omdat ze dachten dat ze eindelijk iemand in de kraag hadden gevat, maar nee het ging om een eerlijke zakenman die een paar BV's heeft. Vieze agenten genieten er echt van als ze iemand oppakken.

 

In Rotterdam konden ze je volgens mij gewoon aanhouden als je in een vette auto zit, zullen vaak van die agenten zijn die het niet kunnen hebben dat iemand het beter heeft als hun.

 

Heette dat niet het patser project? Zoiets is in Eindhoven en Den Bosch ook en volgens mij nog wel een paar grote steden.

 

Maar dat zeg ik, echt een hondenbaan, en als ze op hun strepen zijn gezet door een jongen zoals deze zakenman gaan ze nog stoer doen ook

omdat ze het niet kunnen lijen, lastige nichten zijn het. Ik weiger met ID op zak te lopen ik loop hier gvd op straat waar niks aan de hand is komen ze mij al weer lastig vallen met mag ik uw identiteit zien. Donder dood met je indentiteit laat me met rust en ga eens doen waar je voor bent aangesteld om te helpen en te dienen en je dient niemand door een identiteit de vragen. Ik hoop ook dat die wouten dit lezen, jullie zijn zielig! Zielige kereltjes die heel wat mannetjes achter zich nodig hebben omdat ze het in hun eentje niet redden in de harde wereld van waar alleen de sterkste overleven.

apparatuur nodig hebben en van die verradertjes hebben lopen omdat ze zichzelf in de weg zitten met die dikke vette hangpensen en met hun

stinkende baggerpoten op hun bureautje hangen dat ze het echte werk niet meer kunnen.

Ik heb medelijden met jullie vrouwtjes, vind je het gek dat ze andere kerels in 't nest halen, alsmaar dat zielige gedoe zonder resultaat en dan noem

je jezelf een echte kerel laat me niet lachen haha :lol:

 

Politie zijn loopjongetjes van justitie, doen zich voor als grote jongens maar het zijn laffe honden, wat een komedianten ik lach me elke keer dood.

Lopen erbij zo trots als een pauw in zo'n blauw matrozenpakkie maar ik zou me kapot schamen als ik er zo bij moest lopen met zo een dildo en handboeien, lijken wel SM-nichten. Stoer met de zwaailichtjes even een rood stoplichtje pakken, zogenaamde VIP's. Maar ze weten wie de echte bazen zijn.

 

Boetes uitschrijven, krijg je een heel verhaal over hoe gevaarlijk het wel niet is wat je hebt gedaan of weet ik wat, schrijf gewoon die boete! Losstaand dat het lachend betaald word hebben mensen geen tijd voor dat achterlijke gelul want mensen moeten door, je word alleen maar opgehouden en elke minuut die je verliest aan een agent is zonde tijd en draagt niks bij.

 

Zielige jongetjes met een rollerbank voor een school staan scootertjes die 10 km te hard rijden in beslag nemen, grote jongens hoor! Terwijl de verkrachters en vrouwen mishandelaars nog steeds vrij rondlopen ondanks de meerdere aangiften, de camerabeelden liggen voor het oprapen maar jullie gaan liever met een lasergun verstoppertje spelen achter een boom en proberen die peperdure mercedes te laseren die schijt aan jullie heeft al moet ie contant een rooitje tikken.

 

Jullie ouders zijn trots op jullie! Je tegen het volk opstellen en je rug toekeren naar je eigen soort. En zeker je blagen van die politie speelgoed geven

zodat ie straks een trotse aanvulling kan zijn op het zooitje, dat zijn dan de mannen waar je de oorlog mee moet winnen.

 

Wetende dat iedereen schijt aan je heeft en op je spuugt je leven vervullen.

Zelfs dit stukje tekst was het me eigenlijk niet waard om te typen want ik heb weer tijd vuil gemaakt aan een vies onderwerp.

 

Misschien nog een leuk weetje is dat die wijven altijd met me lopen te flirten, zelfs vanuit het celletje door het luik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm.... k begin te twijfelen aan je disclaimer hahah... toch maar niet dan :P , oh gelukkig speculeer ik dus ja niks aan de hand :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier in belgie is het lachen op een brommer controle ,oude schakel brommer nemen :whistle:

Eerst kan je ze laten zoeken naar de kickstarter

En goed kijken naar die pet zijn koppie als hij zegt het is genoeg wnr hij 80 aangeeft

 

Mnr de agent even duiden op de 6 bak en door de volgende 2 versnellingen gaan :innocent:

Dan kan je nog kijken hoe ze hem in dat kippe busje gaan krijgen :evil:

2uur later staan ze er nog naast te wachten op de sleepdienst :hug:

 

Als ze mijn test rit dan toch willen verneuken omdat ze het verschil niet kunnen zien aan een motor of een brommer op het fietspad ,dan heb ik maar 1 motto

Pet laat mij stoppen en haalt zijn rollen boven ... Dan testen we die rollen meteen deftig :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahahaha @ speedy heb ik hier ook gehad met een vespa motor.

8man politie dr omheen en niet 1 die het opviel dat het kenteken met een m begon XD

140 op de rollerbank, en dan de vraag gesteld krijgen weet je hoe hard hij mag lopen, ik zeg 200 had je hun gezicht moeten zien.

 

vervolgens om de papieren vragen en er dan pas achter komen dat ze een gt5 250cc motor op de rollerbank hadden staan

 

@ running, je mag geen 30 gram opzak hebben !!! zoals in dat artiekel vermeld word

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabus: Vaak zijn het van die jonge debielen agenten die pas nog een een eerste haartje tussen hun benen hebben gekregen. Gepest op school ofzo. Ik heb wel beter ervaringen gehad met oudere agenten, die kunnen vaak beter communiceren en zijn helemaal niet zo aso als die jonge gasten. Ik had ooit een ex agent gesproken die actief was in de jaren 80, een hele eerlijke vent. Die zei tegen me dat hij veel schoffies kon. Een van hun dealde drugs op straat hij zei tegen me dat hij ervan afwist maar hem nooit gearresteerd had. Hij zei dat hij op die manier zijn hele leven en die van zijn familie kon verpesten, hij wilde zijn familie geen verdriet aandoen.

 

Kijk dat zijn nou agenten die een hart hebben. Maar dat waren de agenten van vroeger, toen kon je echt heel wat uithalen. Tegenwoordig zeg je alleen maar "jij gaat zien" dan nemen ze je al mee omdat je een ambtenaar bedreigd hebt. Sinds is wanneer is ""jij gaat zien" een bedreiging. Iedereen kan toch zien (behalve de blinden dan). Vooral met oud en nieuw heb je altijd wel een Alpha agent ertussen zitten die zijn vriendjes probeert te imponeren met zijn haantjes gedrag.

 

Ik heb hier een keer een inval meegemaakt en echt lachen was dat. 4 politie busjes met de belastingdienst. Oh oh oh die agenten dachten dat ze in een film zaten. Met z'n allen over straat rennen komen ze eindelijk voor de Turkse snackbar maakt die Turk vervolgens gewoon de deur open en nodigt ze binnen. Ik had me helemaal lam gelachen want die agenten dachten van eindelijk kunnen we eens flink te keer gaan zonder probleem maar nee hoor.

 

Een paar maanden geleden nog reed er een busje met ME'ers rond. Stoppen ze, en wat denk je? Houden ze een oude Chinese man aan die op zijn brommertje voorbij reed. Vragen om papieren etc, uiteindelijk hadden ze niks mocht hij weer verder gaan. En voor dat hadden ze een hele fucking file veroorzaakt alsof het om Bin Laden ging.

 

Over wat ik eerder schreef dat heet volgens idd patser nog iets. Ze hadden ook het kaal pluk beleid. Nemen ze al je spullen in beslag waarvan ZIJ denken dat jij het met drugsgeld hebt gekocht. Ik zag het in een documentaire op YouTube, hadden ze bij een inval spullen van de meneer meegenomen. Wat denk je dat ze mee hadden genomen? Een Playstation 3 en een LG HD TV. Serieus wat kosten die dingen man, gewoon pesten zo van "Heh jij mag niet meer dan mij verdienen hier voor je jij mag voortaan niet meer gamen".

 

En dan heeft deze debielen overheid nog het lef om kritiek op de Russische overheid te uiten en te spreken over mensenrechten. Oh jah? Zijn we soms de NSA, drones, Chemtrails vergeten ome Rutte? Fucking hypocrieten dat het zijn man. Ze lopen wel te zeiken dat ze homos rechten moeten geven in Rusland maar als ik hier een ambtenaar voor een homo uitmaak dan is het een belediging? Hoe kan iets een belediging zijn als het zogenaamd geaccepteerd word?

 

Alleen maar om dit soort dingen ga ik gewoon blanco stemmen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol ik had het met een rs :D

Laat ze maar zoeken

Met de scooter had ik wat begrenzer problemen

Aangehouden dan motor agent achter volgen ,ook meteen eerste test van een begrenzer met de benzine vliegend uit de uitlaat tegen 12 per uur naar het bureau :)

Ze waren wel slim genoeg om te weten dat daar iets niet klopte tijdens de eerste test

2de ronde liep ik tegen de begrenzer aan van de toeren teller ,zelfs in de ramen van de school naast het bureau zag je kopjes verbaasd kijken :whistle:

Eerste keer dat ze een pro race op de bank hadden staan :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...