Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Bij week 5 ziet ze er zo uit van dichtbij.

ik noem haar gemakshalve toch S5 omdat het een snelle versie is en de smaak en effect overeenkomt met de S5 die ik voorheen had.

 

gallery_3645_2134_111358.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Wat is de precieze beschrijving van het effect??? :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ meneer jansen zit ik er nou heel erg naast of is 4 lampen op 2,5 meter niet meer dan 1 lichtbron ? is gewoon +/-1000 watt per meter :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interenssante theorie met die strek/koeling en budrot. Zo heb ik er nooit tegenaan gekeken. Waarom doet niet iedereen dat? Waarom wil men geen strek normaal gesproken? Strek komt overigens niet doordat je het licht verder van je toppen af hangen. Maar dat terzijde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens City..... Ik had in mijn tentje 4 planten staan, en toen ik mijn (10) stekken kreeg had ik ze bij deze 4 dames gezet omdat mijn afzuiger nog aangesloten moest worden. Een paar dagen erna waren deze stekken toch gaan sprieten hoor....

 

 

gallery_27271_10561_1876329.jpg

Edited by criticalwidow

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk heren !

 

ik heb nog een rede waarom in de lampen niet op de planten hang...

omdat de aarde dan TE warm word en de stek zich de tering moet werken om te koelen.

dan denk ik ook nog dat 'strek' vooral veroorzaakt word door warmte en voldoende water.

met 4 600 watters zal de lichtdruk wel zo hoog zijn dat strekken naar t licht niet nodig zou zijn .

 

ik zit ook niet te wachten op dikke cola's met risico op toprot.

liever netzoveel wiet in veel compacte bollen.

je knipt ze toch uitelkaar ....

 

mooie planten hoeven t ook niet te zijn .. als de bloem maar schittert ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik al die uitspraken bij elkaar optel kom je wel minimaal aan de 1 op 1.

 

Ben benieuwd, tis je gegund.

Share this post


Link to post
Share on other sites

doe ik ook urbangrower. start met de lampen aan t plafond, gewoon 1,40 boven mn stekken, en eindig met de lampen aan t plafond. ook al zit er 80 cm tussen de lampen en planten, no biggie. temp op tophoogte of in jou geval op aarde is zo makkelijker te controleren.

 

strek heb ik ook geen last van, gewoon ec een tikje omhoog en met veel lampen starten (dat gaat ook makkelijk als je hoog start)

 

wanneer je de lampen iets meer centreert in de ruimte heb je ook minder wandverlies

 

duss

Share this post


Link to post
Share on other sites

de lampen hangen bijna kap aan kap ...

 

en tikkie meer ec heb ik ook al eens gedaan en dat was ook geen suc6 ..

dit was met arjens haze 2. foto;s in mn album. die knalde mn huiskamer in :)

 

verder gaat vanaf dag 1 t vol gas .. alles aan .

 

@murdoch

praatjes vullen geen gaatje .. we gaan het zien onderaan de streep !

 

mooie pica Blowsterke !

 

van t weekend weer een foto update .

eerste vat bloeivoeding is al vergeven en 2e staat klaar .

verder heb ik niets te melden ... temp en alles nog t zelfde .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens City..... Ik had in mijn tentje 4 planten staan, en toen ik mijn (10) stekken kreeg had ik ze bij deze 4 dames gezet omdat mijn afzuiger nog aangesloten moest worden. Een paar dagen erna waren deze stekken toch gaan sprieten hoor....

 

 

Jaaa.... Je kunt zwaartekracht ook ontkennen, maar dat maakt het niet minder waar. Lees goed wat ik zeg; de lamp verder van de top vandaan houden geeft geen strek. Sterker nog; of je de lamp nu op 1 of 2 meter van je gewas hangt doet niks met de lichtsterkte. Als je een lichtmeter op 3m afstand van de lamp hangt of op 1m; hij meet nagenoeg dezelfde waarden. Licht gaat niet verloren door de afstand.

 

Strek KAN komen door een te lage lichtintensiteit. Oorzaak KAN zijn dat doordat je je lamp ver van je gewas hangt hij een groter oppervlak beschijnt. De lamp geeft bijvoorbeeld 1400umol/s. Als je hem op 60cm afstand hangt dan beschijnt hij BIJVOORBEELD 1m2. Dan heb je dus 1400umol/s op 1 m2. Als je hem hoger hangt krijgt hij een hoger beschijningsvlak. Voorbeeld: door hem op 80cm hoogte te hangen beschijnt hij wellicht 2m2. Dan wordt die 1400umol/s dus verdeeld niet over 1m2 maar over 2m2. Dan is dat nog maar 700umol/s per m2. Dan is de lichtintensiteit dus gehalveerd. Zoals ik eerder zei kan een lage lichtintensiteit zorgen voor strek. In dit geval heb je een lagere lichtintensiteit omdat je het licht wat je hebt over een groter oppervlak verdeelt wat dus vervolgens strek KAN veroorzaken (niet gegarandeerd).

 

Als je slim bent doe je zoals ze in de tuinbouw doen en wat UG ook doet. Hij hangt de lampen hoger op en voorkomt hierdoor te veel stralingswarmte en hotspots. Hij beschijnt een groter oppervlak met dezelfde lamp. Hierdoor is de lichtintensiteit lager. Maar UG en de tuinbouw zijn professionals. Ze hangen meerdere lampen naast elkaar waardoor ze elkaar overlappen. Twee lampen beschijnen dus hetzelfde gedeelte. Hierdoor komt de lichtintensiteit wel weer omhoog zonder dat je last hebt van de stralingswarmte/hotspots/foxtails etc etc.

 

Denk dat 80% van WF dat niet begrijpt. Heb het al verschillende malen geprobeerd uit te leggen dus hier nogmaals een poging. Ik heb Racker, Whazzup en Limit hetzelfde zien uitleggen. Maar stoners zijn hard-leers. Als je je lampen verder van je gewas af hangt moet je dus zorgen door overlapping met andere lampen om de lichtintensiteit hoog te houden. Je verliest geen licht door de afstand te vergroten, je vergroot alleen het beschijningsoppervlak. Kijk alsjeblieft buiten dit forum. Kijk naar de mensen waarbij 1% opbrengst verlies bankroet kan betekenen. Kijk naar de tuinbouw. Die zijn niet gek, ik ook niet, Racker ook niet. Onze lampen hangen ook tegen het plafond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd city kweek zelf altijd met mijn lampen aan het plafon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi stukkie Cityboxer, leerzaam. Heb het je idd al meer uit zien leggen, zo zie je hier dat er nog wel eens wat veranderingen plaats vinden in het kweken.

"Licht is gewicht" zei men altijd, dus lamp zo dicht mogelijk op je gewas, daar komen toch steeds meer kwekers op terug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

avond mensen .....

 

bijdeze de pica van vandaag .

 

DAG 24 12/12

 

alles goed en ze geuren al als de beste !

groen zijn ze ook nog .

 

verder gaat ieder haar gangetje ;)

Edited by urbangrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat nog steeds lekker hier.

 

Een fotootje van week 6 12-12 dag 40

 

gallery_3645_2134_123311.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier nog een paar verse foto's ...

 

gallery_29692_16790_108055.jpg

 

gallery_29692_16790_57053.jpg

 

gallery_29692_16790_158956.jpg

 

gallery_29692_16790_27113.jpg

 

gallery_29692_16790_17739.jpg

 

gallery_29692_16790_110685.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker man.

 

Herkenbaar die toppen, ik loop 2 weken voor op je met S5 en als ik dit zie wordt je de komende weken nog vrolijker.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat super. Niet anders gewent van je. :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 J_S

al loop ik bijna gelijk met UG, goed om te zien dat ook hier helemala in de top er kroontjes verschijnen en het dus niet aan mij IR te dicht erop/fan ed is (kon ook niet maar je gaat je dingen in je hoofd halen soms dat er wat mis is omdat er niks mis is zegmaar :rolleyes: ).

 

Ligt op schema UG :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...