Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

doe al die bochten weg voor de tegendruk je pc fan molt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

doe al die bochten weg...

 

Doe dat hele kastje maar weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wazt hansworst zegt kan wel kloppen, ik heb weinig ervaring met

het hele kweek proces plus de know how van tent/verlichting/lucht enz.

en die filter ga ik ook aan passen.

Helaas zit dat trekgat aan een kant van je kast ,daar gaat dus ook je luchtstroom langslopen ;)

Ie geen tot weinig verse lucht wat langs je plantjes zweeft

op elk laag hangt een fan die de luchtstroom die verse lucht over de planten uitblaast

want wat jij zegt is dat verse lucht direct naar boven gaat en de lucht die om de plant hangt blijst daar 10 weken zweven zonder verversing.

 

2de punt die filter o0 word nu op 3 plaatsen afgenepen

Gat in de kast

Je verloopstuk en dunne slang

om dan te eindigen met een 180 graden platgedrukte bocht ...... komt er uberhaupt enige lucht in die filter zo ...

 

Kom je dak uit met diameter voor de filter 90graden bochtje en je legt je filter lekker op het dak van je kastje ;)

Trouwens benieuwd hoe groot die filter is :blink:

filter is een 425er en de bochten ben ik mee bezig om het in te korten

 

.Doe dat hele kastje maar weg.

als je alleen maar kan afkraken zonder onderbouwing heb ik er ook een voor je

sodemieter op uit mijn topic als je niet constructief mee kan denken

dit is een experiment!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon je ding blijven doen. Of het lukt of niet, dat zal de toekomst uitwijzen. Probeer je het niet, dan kom je er nooit achter. Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad gewoon je ding blijven doen. Dit soort kweekjes zijn voor de lol!

:dope:

 

Helaas zitten er de laatste tijd nogal veel zure, negatieve mensen op het forum. :(

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je verversing van lucht gebeurd gewoon te afgenepen om je planten echt te voorzien van verse lucht

Ook al blaas je met ventilators de lucht uit de kolom dan zit je bovenin met 3x gebruikte lucht

 

Mss een idee om je afzuigfan te veranderen naar een 120mm fan die zal teminste zijn debiet leveren

Ook kan je eens kijken naar die fans die je in een buis kan steken ,dan kan je je filter omdraaien en direct naar binnen brengen

Badkamer afzuigers enz

 

Als je het zo wilt testen ook altijd intressant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat onze Fool zegt klopt ergens wel. Ikzelf vind het ook wat geldverspilling maarja, vermogens verschillen etc...

 

maar "zuur en negatief gesodemieter" is niet hetzelfde als realistisch en vooral efficiënt denken. dusja...

 

"Besides, he's got the high ground, he's on a hill. And Jackson knows ain't no good gonna come from chargin' up a claimed hill. "

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

xtreme en auqar thnx

 

speedy

nou de tijd zal het leren zo'n badkamer fan heb ik nog liggen die wilde ik als eerst gebruiken om de boel af te zuigen.

maar zo'n ding maakt best wel een geluid, het is wel minder met een dimmertje erbij

ik heb inmiddels het gat groter gemaakt (180mm) en de filter plat op de kast gezet met een 90gr bochtje.

als er nu niet genoeg lucht in komt kan ik ook nog op de bodem van de kast een 80 of 120mm fan leggen die inblaast.

of zou dat nog te weinig zijn?

 

beakeland

geld verspilling? kan, ik zie het anders, als dit niet lukt heb ik materiaal om dingen in mijn tent te vervanging, verbeteren,updaten enz.

en daarbij heb ik niet veel meer hobbys als kweken (en roken) :likken:

maar "zuur en negatief gesodemieter" is niet hetzelfde als realistisch en vooral efficiënt denken. dusja...

dat klopt wat je zegt alleen is het ene onderbouwd met feiten en het ander is ongefundeerd afkraken.

ik wil best geloven dat kweken in een vitrine kast niet lukt, maar heeft iemand hier op het forum dat gedaan,geprobeerd,of getest?

ik weet niet of dit lukt in die kast maar het project heeft een grotere kans van slagen met mee denken ipv "flikker maar weg".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het simpele feit dat er bij jou bepaalde gevoelens los komen naar aanleiding van mijn opmerking,

geeft jou nog niet het recht mij de toegang tot dit topic te ontzeggen.

 

Maar als een belastingadviseur, Marc Suckerberg en Albert Einstein je aanraden om er mee door te gaan,

wie ben ik dan om je dit af te raden.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benieuwd welke ik dan ben :popcorn:

 

Een extra fan onderin heeft mss wel voordelen ,de afzuiger zijn werk zal iets makkelijker worden

Maar dit zal je circulatie rond de planten niet helpen

 

Ach mik er een paar plantjes in en kijk wat gebeurd

Zet er meteen 1 of 2 voor de vensterbank en 1 in de tuin heb je zeker iets te roken onder de zon

 

Van die 180 moet je niet teveel verplaatsing verwachten ,grote pc fan maten zijn meestal voor stille systemen

Zou mij niets verbazen dat een luide 120 mm meer lucht eruit zal halen maar goed weet niet welke fan het precies is

 

Je glazen platen vervangen door hard houten inleggers met gaten ingeboord voor lucht doorstroming,zodoende vind de verse lucht zich veel gemakkelijker een weg naar boven en stroomt het tussen de planten door inplaats van ernaast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een volgende kweek zou ik het iets anders aanpakken. Alle glazen platen/schappen er uit. Er zit een gat in de bodem voor de aanvoer en een gat in het dak voor de afvoer van lucht. Zonder glazen schappen kan de lucht dan zonder belemmeringen van beneden naar boven. Hang er desnoods een klein circulatie ventilatortje bij. Zet een stuk of vier grote auto's op de bodem, bijvoorbeeld Big Devils, een hang er flink wat spaarlampen of kleine tl's boven. Dan moet het welhaast lukken.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me steeds af, hoe jullie zo'n PC voeding geven zonder gebruik te maken van een PC voeding?

En dergelijk fan's Baekelandt, zijn vaak beter en goedkoper te krijgen dan bij Conrad frind.

 

Voorbeeld.. een fannetje die 134 CFM doet, hoeft echt niet meer te kosten dan 17 euro.

Nadeel is, dat ze gewoon geen druk kunnen opbouwen dus volgens mij per definitie nooit geschikt om ze voor of achter een filter te zetten o.i.d.

 

Maar voor interne circulatie….. PERFECT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadeel is, dat ze gewoon geen druk kunnen opbouwen dus volgens mij per definitie nooit geschikt om ze voor of achter een filter te zetten o.i.d.

 

heb even de klemtoon onderstreept. Ik ga het zo kort maken als ik mogelijk kan: "Het gaat wel, en zonder probleem ook. 92 kuub door 125 m³/h blazen hier." Alstublieft :wave:

 

En een pc voeding is niets anders als een transformator. De PC fans zijn - op de uitzondering die de regel bevestigd na - allemaal 12 volt. Wij plaatsen onze fans gewoon dus rechtstreeks op een 12 volt adaptor.

 

Ik krijg soms in pm vragen over de aansluiting van fans met meer dan 2 kabels op een 12 V adaptor. Dit zijn dan fans met bv temperatuurgestuurde regeling. Ook die kan je gewoon op een 12v adap. aansluiten, via de L en de N. Dan verlies je echter wel altijd de extra functionaliteit die de fan in de eerste plaats wat prijziger maakte...

Wil je een fan toch met temp sensor gebruiken heb je een pc fan controller nodig, maar zoals ik al vaker heb gezegd moeten die dingen in perspectief geplaatst worden... Ze zijn niet noodzakelijk en bijgevolg "een luxe" vanuit het opzicht van budgetkweekjes, wat dit kweekje duidelijk is (of moest geworden zijn liever :) )

 

grtz

 

Baekeworld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx Baekelandt..

 

Ik had inmiddels wederom, door gewoon het hele forum door te spitten, de volgende draad hierover gevonden.

Iedereen moet het hiermee kunnen doen lijkt mij.

http://www.wietforum...__fromsearch__1

en weliswaar in het Engels, maar dat zal voor menigeen geen probleem zijn.

https://www.icmag.co...ight=fans+guide

 

Ik weet nog niet 100% zeker of en hoeveel ik er zou willen gebruiken,

Maar waarschijnlijk gaat er sowieso 1 onder de lamp door blazen..

 

http://www.wietforum.nl/topic/109463-spiegelkamertje-van-12x12x19/page__fromsearch__1

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, het kan altijd handig zijn om eens naar je lokale containerpark te gaan,

 

Ikzelf ben een keer gegaan en had toen 2 12v-adaptors mogen meenemen, welke alle2 perfect bleken te werken,

Als je geluk hebt staan er ook oude computers waaruit je de pc-fans kan halen, deze werken vrijwel altijd.

 

Ook afgedankte laptopcoolers bevatten pc-fans die je kan recupereren

 

zelf laptop en/of gsm opladers die tussen de 7 a 12 v leveren, kan je recupereren, maar let wel altijd op dat je niet meer stroom trekt dan op de adaptor vermeld staat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...