Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

beste lezers

 

ken je dat?

ken je dat je lekker in een hangmat of bank licht te spacen en je denkt dat je een briliant idee hebt?

ik had hem ook weer eens

ik had vorig jaar 1 low ryder#2 buiten staan die (net als zovelen) top rot had.

mooi er uit geknipt en een erg lekker stoned er van.

dus ik dacht hoe kan ik nu een kas maken die niet opvalt?

want laten we wel wezen, dat we wel een spotlicht op ons zelf zetten door in de tuin onze geliefde plant te zetten

maken we ons wel meer verdacht als "de gemiddelde nederlander".

en ik kwam met het idee van een een vitrine kast.

een soort binnen kas met afzuiging voor de geur.

en de zon als lamp aangezien dat de vitrinekast op een kamer staat in het zuiden.

dus heel de dag zon in de kamer.

 

op marktplaats heb een klein (60x25x170) vitrine kastje gekocht voor 10 euro, de "tent" is lekker goedkoop.

bij conrad.nl wat pc fans gekocht.(80 euro(kan veel goedkoper,dat weet ik)

bij desjop.nl wat 7,6 ltr smartpot.(30 euro)

bij wietzaadjes.nl 5 blueberry autoflowers.(20 euro)

filter had ik nog liggen.

dus alles bij elkaar zo'n 150 euro.al ik denk dat je zo'n kast als dit voor 30 euro ook klaar kan krijgen.

 

 

 

de vitrinekast.

meteen draai klaar is het natuurlijk niet.

naden afdichten met tochtstrips

gaten voor lucht.

afzuiging, fans, fan controler met voeding.

en voor de winter maanden ben ik van plan om.

er wat spaarlampies (3x 20 watt of zo) in te monteren om wat meer licht uren te geven.

 

de fotos

gallery_35239_16793_81795.jpg

 

gallery_35239_16793_59578.jpg

 

gallery_35239_16793_90483.jpg

 

gallery_35239_16793_51057.jpg

 

gallery_35239_16793_113603.jpg

 

 

 

 

 

 

 

de kast is nog niet helemaal klaar,nog een stukkie tocht strip halen en de fans ontbreken nog maar komen spoedig.

 

de test kweek:

mijn plan is om 5 blue berry te ontkiemen en 1 lowryder#2 en daar een zaden kweek mee te doen met behulp van lesbiandream.

en zojuist is er 1 bb de grond in gegaan. om er een shemale van te maken.

de rest gaat over 2 weken de grond in

 

mix gemaakt van de gronden zodat het iets meer wordt bemest. (2 light mix 1 batmix)

symbiosis, en 3 halve buffer tabs in de pot,zaadje er in, en afwachten maar.

gallery_35239_16793_19417.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat helaas niet werken.

 

Zon moet zich nu door veel te veel glas heen werken. Op de vensterbank wil al niet....

 

Sowieso te weinig inlaat voor fatsoenlijke luchtdoorstroming

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met alle respect maar dit gaat niet werken.

 

Hoe ga jij ervoor zorgen dat alles donker is in slaap cyclus?

Glas is nu nog niet sterk genoeg om door het glas heen te gaan.

3x20w spaarlampjes is verloren strijd in zo'n ding. Licht gaat alle kanten op en daardoor raak je al een hoop kwijt.

 

Als ik jou was zou ik gewoon een kast bouwen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greenhulk glas gaat met gemak door glas heen hoor geef het maar genoeg vaart of gewicht ;)

 

Vermoed een paar autoflowers zou wel iets moeten doen met de gordijnen open maar veel zou ik er niet van verwachten

 

Mss het glass met spiegel folie beplakken waar je doorheen kan kijken ,met een paar tl lampen erin heb je wel een intressant kastje wat wat zal geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greenhulk glas gaat met gemak door glas heen hoor geef het maar genoeg vaart of gewicht ;)

 

Vermoed een paar autoflowers zou wel iets moeten doen met de gordijnen open maar veel zou ik er niet van verwachten

 

Mss het glass met spiegel folie beplakken waar je doorheen kan kijken ,met een paar tl lampen erin heb je wel een intressant kastje wat wat zal geven

 

Oeps... denk dat ik effe rustig aan moet doen met mn white widow.. lol

 

Bedoelde hierbij licht :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou andere autoflowers gebruiken om mee te beginnen en zou al helemaal een andere kast kopen en lekker wassenbeeldjes en origami in de vitrinekast plaatsen ..

 

Maar je knettersessies zijn inspirerend :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm iets nuchterder als gister :)

 

Ik weet niet wat voor glas dat is maar om van een 10 euro kastje te hopen dat de glazen platen 2 potten nat medium en planten zal blijven ondersteunen ....

The trust is strong in this one

Share this post


Link to post
Share on other sites

glas is sterk zenne :) als het glas op de juiste punte ondersteund word is da best mogelijk.

Toch zou ik u plan herbezien beste..

Er zitte wat lekjes in voornamellijk licht lekjes dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed oppassen met water bij plaatwerk kast, voordat je er erg in hebt trekken je planten compleet geel weg of is de plank ineens dubbel zo dik ;)

Geperst spaanplaat als ik het goed heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indd ziggy als het op de juiste punten word ondersteund .... ik zie enkel wat metalen pinnen op de hoeken

 

De kans dat het glas als eerste breekt zal wel klein zijn 20 a 30 kilo zal wel lukken ,maar zodra het vocht uit de pot loopt en via die ophang puntjes in het hout trekt

Duurd het niet lang voor je onder de gordel kan gaan watergeven

Share this post


Link to post
Share on other sites

das waar makker

Share this post


Link to post
Share on other sites

er gewoon voor gaan, alles moet getest worden

 

hier staan heel het jaar door auto's voor de raam, in de winter uiteraard veel minder opbrengst dan in de zomer, maar het lukt

 

good luck zou ik zeggen en keep up to date :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx bubblekush we proberen er iets leuks uit te krijgen.

gister met de zon in de kast was het 28gr C.

dus gaat best aardig tot nu toe.

 

speedy...

er komt nooit, maar dan ook nooit water uit de pot gelopen, er als er toch uitkomt, even met een geel doekje af doen of een schoteltje er onder.

er komen immers geen liters in.

de glazen plaatjes ben ik me van bewust en vervang ik ook als het te zwaar wordt.

plus daarbij heb ik de glazen plaatjes dubbel op elkaar voor meer stevigheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nu al 'aanneemt' dat er geen vocht onder die potten zou komen.

 

Iedereen die eerder met smartpotten heeft gewerkt weet dat die dingen neigen tot een vochtige plek recht onder de wortelkluit in het doek vd smartpot en smartpotten optillen om ff met het gele doekje erlangs te gaan waar goed gewortelde planten in staan doe je ook niet want je verstoord (omdat die smartpot zo slap is) de wortelzone, zet je de smartpot terug weer natte plek en omdat je verplaatst hebt ben je verplicht om pot weer in te wateren anders wortelschade, wordt ie weer nat..

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewone plastik potten en bodemschaaltjes dus!

 

Ga je het glas van je kast bekleven met folie? zodat het licht de kast binnen komt maar de warmte niet? Anders ga je lachen tenzij je pc fans 400 kuub verplaatsen.

 

Ooit al in een auto gezeten in de zomer, met de volle zon op de voorruit en de airco aan? Je denkt wel dat je het fris hebt, maar blijf 4 uur zitten en je bent gedehydrateerd en verbrand aan je voorkant!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beakelandt 400 kuub = 3 a 4 120mm pc fans dus haalbaar is het zeker qwa debiet Maar qwa filtering .....

 

Mindfang het water zal niet enkel uit je potten komen ,glazen kast met verdampende planten in ..... blaas eens tegen een spiegel en kijk wat gebeurd

 

Dubbele platen helpt het glas wel op de hoeken ,maar dit helpt niet met gewichts verdeling

 

Mss een idee om eerst een testje te doen ,gevulde potten in de kast paar boeken bovenop elke pot ...... deurtje dicht..... en dan 1 klop geven op de bovenkant van de kast

 

En jij gaat dus elke dag na het watergeven 2uur voor je kastje blijven staan wachten en kijken of er water onderuit komt ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een opvang onderzetter voor het water is een must-have, zeker als je met zoiets in de woning bezig bent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beakelandt 400 kuub = 3 a 4 120mm pc fans dus haalbaar is het zeker qwa debiet Maar qwa filtering .....

 

Ik heb hier 120 mm PC fans die maar 36m³/h halen, en er zijn evengoed 120 mm fans die 178 m³/h halen aan amper 30 dB(a). Er zijn zelfs 12v 120 mm pc fans die met hun Turbo boven de 300 kuub gaan.

 

Zeg nooit zomaar een fan tegen een fan, anders moest ik nu niet wachten op mijn conrad bestelling. De enige pc fan hier die 120 kuub trekt is kaput en al de rest heeft weinig debiet voor veel lawaai

Share this post


Link to post
Share on other sites

ello boys.....

 

 

volgens mij heb ik nog het een en het ander te leren met betrekking op het punt: waterafgifte

mijn smartpots zijn bijna niet nat aan de zijkant. er loopt er eens een straaltje doorheen dat wel,

maar geen hele liters, en halve ook niet.

overigens was ik van plan om voor de zomer de smartpotjes in witte plastic bloempotjes te zetten zodat de zon daar niet vol op staan.

 

is het probleem van schoteltjes weg

bodemleven wat niet verstoort wordt en toch verplaatsbaar.

 

dat glas hou ik heel goed in de gaten, ik kweek voor me zelf en denk je nu echt dat ik glas in me wiet wil?????

 

beakerlandt, over wat voor folie heb jij het? ik ben geintreseert....

want ik denk dat de warmte wel degelijk een groot probleem is en gaat worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk beake de ene fan is de andere niet Ik ben verwend met die 3 standen 120's van mij :hug:

Meestal de stiller ze zijn de minder ze doen

 

Mindfang hout heeft geen halve liter water nodig om op te zwellen en zijn struktuur te verliezen (in geperst hout)

Dit kan je wel onder controle houden met een lekbakje/schoteltje of met een blokkade muurtje op je glas zelf

 

Lijntje kit bv rondom je glazen plaat zou de lekkage uit de potten al op het glas kunnen houden

 

dan naar de gamma om wat houten balken 2x2 / 2x3 of als je een lekker stevige ondersteuning wilt hebben 3x3

Mooi recht afzagen en tegen de hoeken opstapelen en vastzetten

 

krijg je dit I_I_I_I

 

Stevigheid opgelost

vocht nooit meer een probleem

 

Qwa warmte je hebt glazen platen in een lucht dichte kast met hele kleine kiertjes tussen de plaat en muur ....

Mss een glas snijder wat in/uit gaten laten maken in de zij ramen Paar fans aan elke kant gestuurd door een fan controller temp gestuurd

Share this post


Link to post
Share on other sites

isolatie folie, laat wel het licht binnen maar niet de warmte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

update

 

zaterdag is de blue berry AF geboren.

gallery_35239_16793_6052.jpg

 

gallery_35239_16793_17306.jpg

gallery_35239_16793_81541.jpg

 

kast is "klaar"tot er meer problemen ontstaan :rolleyes: .

en dat gaat vast nog komen

gallery_35239_16793_36417.jpg

 

gallery_35239_16793_11379.jpg

voor dit proleem heb ik nog geen oplossing, ik zoek een verloop van 180mm naar 125mm

 

gallery_35239_16793_51239.jpg

 

gallery_35239_16793_24439.jpg

gallery_35239_16793_37617.jpg

de temperatuur loopt snel op in zo'n kastje vol in de zon

al heb ik nog enkele opties over om dit beter onder controle te houden.

voornamelijk de afzuiging,een mooie stille 180mm fan,maar die wordt hard geknepen door een gat van maar125mm.

 

overigens ben ik nog niet echt in die folie handel gedoken maar erg bedankt voor de tip.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kleine fannetje moet wel onnodig veel kracht leveren. De buis loopt eerst een halve meter recht omhoog. Zet je filter eens naast de kast en kijk wat dat doet met de temp.

 

Lucht heeft gewicht en dat fannetje moet die lucht omhoog zien te drukken, dat kost een groot deel van het vermogen.

 

Net als trouwens een verloopstuk van 180 naar 125.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qwa warmte je hebt glazen platen in een lucht dichte kast met hele kleine kiertjes tussen de plaat en muur ....

Mss een glas snijder wat in/uit gaten laten maken in de zij ramen Paar fans aan elke kant gestuurd door een fan controller temp gestuurd

 

valt wel mee hoor tussen de deuren en de glazenplaatjes zit een "trekgat"van 6cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas zit dat trekgat aan een kant van je kast ,daar gaat dus ook je luchtstroom langslopen ;)

Ie geen tot weinig verse lucht wat langs je plantjes zweeft

 

2de punt die filter o0 word nu op 3 plaatsen afgenepen

Gat in de kast

Je verloopstuk en dunne slang

om dan te eindigen met een 180 graden platgedrukte bocht ...... komt er uberhaupt enige lucht in die filter zo ...

 

Kom je dak uit met diameter voor de filter 90graden bochtje en je legt je filter lekker op het dak van je kastje ;)

Trouwens benieuwd hoe groot die filter is :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...