Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

NoNonSense

Geen Onzin buitenkweek - Heribei + Jackberry x Heribei

Recommended Posts

Goedemiddag iedereen

 

Het zonnetje schijnt heerlijk. Lijkt wel zomer (vanaf binnen dan).

Ik ben voorbereidingen aan het treffen voor een buitenkweek. Tijdens de zomer gaat er niet binnen gekweekt worden omdat ik bijna zeker weet dat mijn af zuiger dat niet aan kan. Vind het dan ook niet nodig om een nieuwe aan te schaffen als ik ook gewoon buiten kan kweken.

 

 

Op dit moment is er op de beschikbare plek geen overdekking. Deze wil ik wel gaan maken in verband met top rot. Als ik hiermee toch aan de slag ga wil ik er ook gelijk een verduister hok van maken. Twee vliegen in één klap.

 

We hebben de soorten Jackberry x Heribei en Heribei liggen.

gallery_39103_16781_535631.jpg

 

Voeding gaat gebeuren op de sannie's manier.

 

-Bacto

-Myco's

-Buffertabs

-Bac bloom

-Perfect start (ook sannie's manier?)

gallery_39103_16781_85327.jpg

 

 

Ben er alleen nog niet over uit welke maat potten ik ga gebruiken. Iemand een suggestie?

 

Medium wordt waarschijnlijk Goldlabel special mix light.

 

Bomen willen we kweken.

 

Doei :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie soorten, hangt van je plaats af maar anders voor 90l kuipen gaan of volle grond zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volle grond is voor mij geen optie aangezien ik op een dak terras groei. 90l dan moet ik wel echt overdekking gaan maken die ik ook kan verduisteren. Niet echt makkelijk om kuipen van 90l met een plant erin te gaan verplaatsen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd wat de freebees gaan doen, lijkt me een goede kandidaat om met guerilla gold te kruisen, om de nakomelingen vervolgens nog een keer met guerilla gold te kruisen om ze lekker vroeg te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je het gaat overdekken zie dat er ook voldoende lucht door gaat anders krijg je ook toprot

 

mss zijn deze een optie, kleiner zou ik niet direct gaan

 

Smart Pot #10 Gallon 41 ltr.B44xH29cm

 

Smart Pot #15 Gallon 65 ltr.B48xH34cm

 

Smart Pot #30 Gallon 122 ltr. B60xH40cm kan je er 2 in zetten

 

Smart Pot #65 Gallon 247 ltr. B76xH43cm kan je er max 4 in zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannabusiness, ik been ook zeker benieuwd naar de freebee. Vooral om de invloeden van de jackberry te zien. Ik zelf ben nog niet toe aan kruizen. Zeker wel benieuwd naar het volgen van kruisingen bij ander.

 

@bubble, die #30 waar er twee in kunnen lijkt me wel wat. Als ik een overdekking ga maken zorg ik zeker voor lucht circulatie. Thanks voor je advies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

afmetingen zijn interessant maar dan zou ik eerder opteren voor

 

2 x

 

Smart Pot #10 Gallon 41 ltr.B44xH29cm

of

Smart Pot #15 Gallon 65 ltr.B48xH34cm

 

van deze dan staan de planten apart en niet bij elkaar, hangt uiteraard ook van je afmetingen af hoeveel plaats je hebt

 

en kruisen ga ik deze soort ook niet doen, word al veel te veel gekruist om ze zo snel mogelijk af te bloeien

ga zelf deze soort in de volle grond zetten, ook benieuwd ernaar

 

good luck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je moet slepen met je potten, zou ik geen smart potten nemen. Die gaan scheuren. Of op een plateau met wieltjes..

Vorige zomer 1 x in een 50lt cementbak, ging prima. Ook 2 x in een 100lt bak ging goed en makkelijk te verschuiven.

Ook in 11lt bak geprobeerd, maar dat werkt niet buiten. Veels te weinig grond voor een heel buiten seizoen.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bubblekush en blackgemini, Thanks voor het meedenken.

 

Er is een beetje roet in het eten gegooid. Het hele idee van het kas maken met verduisteringsmechanisme gaat niet door. Hij moest op een dak terras komen. Had er helemaal niet bij stil gestaan dat je als je iets op je dak terras wil bouwen, je een vergunning nodig hebt. Ik zal de planten dus naar binnen moeten verplaatsen om ze te verduisteren. Dat is een trap met een bocht af. Wat dus niet te doen is met een pot van meer dan 30-40 liter.

 

Verduisteren wordt dus een beetje lastig...

Share this post


Link to post
Share on other sites

een kast bouwen of een serre zetten blijft toch hetzelfde, daar heb je toch geen vergunning voor nodig, verduisteren kan je toch heel makkelijk doen met vijverfolie over je kast te trekken

 

zie het nut er niet van in dat je een vergunning nodig hebt voor dit, dit kan dadelijk weer opbergen dacht ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die jackberry x heriebei zal naar alle waarschijnlijkheid paarse bloemen geven, dat gaven de heribei al.

In de jackberry zitten ook gekleurde feno's dus kleine kans op groene toppen.

 

De bloei zal niet vroeg zijn. Maar wel mooie wiet geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi NoNonSense

 

Heel leuk dat je heribei en jackberry x heribei gaat zetten .

De nieuwe kruising die ik vorig jaar buiten heb gemaakt is een heerlijke smaak bom die harde buds gaat geven in 8/9 weken

De heribei gaat in de bloei met 16 uur licht en korter. dus een beetje laatste week juli

succes man met je buiten kweek

 

knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bubblekush, toen ik nog klein was had mijn moeder een hek neergezet zodat ik niet van het dak af zou wandelen. Een aantal weken nadat het hek er stond hadden we een brief in de bus dat dit meteen weg gehaald moest worden omdat er geen vergunning voor was. Ze heeft toen een hele boze brief teruggestuurd. Daarna nooit meer iets gehoord. Met een wiet kas is het denk ik een ander verhaal :P

 

@Cannabusiness, Ik ben benieuwd :)

 

@Knutsel, Thanks. Heb alleen dus een klein probleempje. Staat hieronder beschreven. :)

 

Nog wat inkopen gedaan vandaag voor de start buiten.

 

gallery_9715_4400_760721.jpg

gallery_9715_4400_137528.jpg

Inhoud 50 liter.

gallery_9715_4400_179778.jpg

Een nieuwsgierig aagje

gallery_9715_4400_864144.jpg

 

Ik wil zo snel mogelijk de planten in de grote pot zetten. De jackberry x heribei is niet fem. Wel wil ik deze neer zetten. Heb op het moment 5 potten maar genoeg aarde voor 6 potten. Hoe ga ik dit oplossen?

Edited by NoNonSense

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel wil je er zetten dan?

 

weet zeker dat die 6 zakken makkelijk in die 5 potten passen ;)

 

ook al zitten ze tot de rand vol, dat zakt naarmate de tijd nog wel een paar cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil er eigenlijk max 6 zetten. En inderdaad die aarde komt wel op. Het probleem is gewoon dat ik niet meer dan 6 planten neer wil zetten maar wel graag minstens 1 jackberry x heribei afbloei. Dat is toch de dame die mensen het meeste interesseert heb ik het idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien een idee om de jackberry x heribei allemaal in 1 pot te doen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zat ik ook aan te denken. En dan de mannen eruit als dat zich laat zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig ons project verschilt weinig ook een dakterras met afdakje hoop ik te maken maar weet nog niet zeker of ik de herijuana of heribei ga doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er gaat helaas geen afdak geknutseld worden hier. Dat gaat hier namelijk gezeur met de buren opleveren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ga je dat doen met verduisteren?

Succes tja ik moet helaas laat beginnen... Pas eind mei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er gaat niet verduisterd worden. Gewoon hopen op een droge nazomer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verduisteren is niet noodzakelijk maar je kan het ook dien met een groot donker zeil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je niet toevallig een schuurtje ofzo?

 

Planten op plank met wieltjes en karren maar!

 

Tenminste. Zo rol ik elke zomer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er gaat op een dakterras gegroeid worden waar helaas geen schuurtje staat. Plank met wieltjes gaat hem ook niet worden.

 

Zeil vind ik te veel werk voor iets wat geen zekerheid bied voor een echt lichtloze omgeving. Zou alleen voor de rot zijn dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer, jammer jammer

 

Op een droge nazomer dan maar! Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...