Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Growlow

Help! Ontkiemings problemen Herijuana

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Ik heb een probleempje met het ontkiemen van een Herijuana zaadje, momenten zit er een heri zaadje in de propogator samen met een jackberryxmadscientist, ik heb ze zondag een week geleden ongeveer 10 uur s'avonds geplant in sponmgepots en in het bijgekochte led propogatortje gezet.

 

De Jackberryxmadscientist stak gisteren zijn koppie boven de grond en is inmiddels al zo'n 1.5cm lang maar van de Heri vooralsnog geen spoor te zien terwijl ik toch gewoon alle filmpjes en gebruiksaanwijzingen gevolgd heb op 1 na.

 

Is er nog hoop dat het Heri zaadje opkomt of heb ik gewoon pech en kan ik strakjes mijn 2e heri zaadje uit het fem mix pakje halen om te planten?

 

De enige aanwijzing die ik niet 100% opgevolgd heb is dat ik minder bacto heb opgelost in minder water gezien er nevernooit geen 100 ml water in de led prop past zonder dat er een flinke laag water in het bakje van de prop stond en op het zakje van de bijgeleverde perliet stond dat 25 ml water genoeg was dus ik heb een kwart van de bacto opgelost in een kwart van wat er op de filmpjes te zien was.

 

Voor de rest gewoon alle stappen netjes gevolgd, propogator in elkaar zetten, perliet op de bodem, bacto oplossen, spongepots inprikken, spongepots ruimschoots besprenkelen met het bactowater, zaadjes erin, ietsjes aandrukken, deksel erop en lampjes 24/7 aan.

 

Temp is netjes 22 graden gebleven volgens de plakstrip in de prop en voor de zekerheid is de verwarmng ook precies op 21 graden gehouden om een constante temp in huis te garanderen.

 

Komt het nog/is de heri een langzame kiemer of heb ik toch iets fout gedaan en kan ik die heri afschrijven?

 

De jacberryxmadscientist staat ondertussen al een dag boven dus ik zal toch echt binnenkort die gaatjes van de prop moeten openen voor de luchtvochtigheid.

 

greets Growlow

Edited by Growlow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je zo weinig zaadjes laat ontkiemen kan het natuurlijk altijd gebeuren dat er 1 niet wil ontkiemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Castro, bedankt voor je reactie.

 

Ja het zijn er inderdaad maar 2tjes omdat ik van plan was om maar 4 plantjes/soorten te kweken in 2 runs x 2 planten achter elkaar dit jaar om ruim binnen het gedoogbeleid te blijven en mocht ik gerooid worden ben ik iig maar 2 plantjes kwijt ipv 4.

 

Maar waarschijnlijk komt deze dus nu niet meer uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan hem "kraken" dat wilt nog wel eens helpen, je maakt dus kunstmatig een opening in het zaadje waardoor het water naar binnen kan, omdat soms het mrmbraampje noem ik 't maar niet week word waardoor er geen water in komt wat je zaadje activeerd.

 

Dat kraken doe je tussen duim en wijsvinger, op de naad natuurlijk. Je zaadje heeft 2 hulzen, je moet die hulzen iets uit elkaar kraken dus pas enige druk toe op de naad, je begrijpt 'm. En maak je niet druk dat je te hard drukt, je kan 'm niet kapot maken als je het goed doet.

 

Waterstofperoxide in je water toevoegen kan ook.

 

Maar die kans zit erin natuurlijk, niet alle zaden komen uit.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Zou nog even een weekje wachten.

Je kan nooit weten.

Maar snap je ongerustheid wel,..lol.

Heb er zelf ook last van,....ha, ha.. en maar kijken of er al wat is...

Succes

 

mzzl, wsteb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer de spongepot in een potje met aarde te zetten, ik heb dit ook ooit gehad en toen heb ik ze allemaal in een potje met aarde gezet en toen zijn er toch nog 7 van de 10 boven gekomen.

 

greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reactie heren!

 

@ Cannabuisnisss Bedankt voor de tip zowel als de uitleg! Ik ga dit zeker proberen want het klinkt heel logisch en als ik het nog kan redden dan heb ik daar natuurlijk de voorkeur op! Hartstikke bedankt!

 

@Wsteb

Bedankt maar ze staan ondertussen al bijna een week en ik zie nog helemaal niets, zelfs niet als ik zachtjes het midden van de spongepots iets openhaal kom ik nog geen zaadhuisjes tegen dus ik denk dat ik de tip van Cannabuisnisss ga proberen.

 

Hahahahaha ja hou op schei uit, ik heb deze week al een kilometer afgelegd in me eigen huis met het heen en weer lopen naar de propogator en maar niets zien steeds, dan ga je je wel zorgen maken ja!

 

@Appel, ik kijk vanavond of er wat te kraken valt zoals Cannabuisnisss voorstelde en als ik dan na een paar dagen nog niets zie kijk ik of jou tip helpt.

 

 

Nogmaals bedankt heren!!

 

Greets Growlow

Edited by Growlow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt het zaadje ook even in een glas water doen en dan een uurtje of 8 wachten drijf het zaadje nog dan even een keer met de vinger onderdompelen zink het zaadje dan nog niet dan idd kraken.

Scces

Share this post


Link to post
Share on other sites

of geduld hebben soms hebben de zaden pas zin om achter 3 weken leven te tonen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geduld is een mooie zaak, de ene heeft maar 24 uur nodig de ander 24 dagen........... Dus nog even wachten voor je verdere actie onderneemt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga jij 24 dagen op 1 zaadje wachten blowsterke?

 

Ik niet wat met 48 a 72 uur niet gekiemd is gaat de kliko in hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is dus precies de reden dat ik niet meer in een medium ontkiem:

glas water en als er een penwortelstje te zien is dan pas medium in ipv poten en 'kijken wat ie doet' :innocent:

 

Kon ook zo maar dat de spongepot wat indroogde en zaadje klem zette waardoor niet kunnen ontkiemen, ik heb echt de raarste

dingen met ontkiemers gehad in spongepots, die komen er hier echt niet meer in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Agree

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd heb ook een paar keer spongepot gebruikt maar voor mij ook niet meer hier gaan ze gewoon old scool tussen de watjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie s'morgens mensen,

 

Allereerst natuurlijk weer bedankt voor de reacties, ik lees hier nu een hoop verschillende meningen en adviezen en denk dat ik toch voor het kraken ga strakjes, wou het eigenlijk gisteravond doen maar ja….. een dikke gram amnesiahaze op en een lachfilm op tv dus het kwam er niet meer van :lol: nu pas 1 lekker amhaze jointje op dus ik heb er alle vertrouwen in dat ik het dit keer onthoud!

 

Strakjes gaat eerst de kleine JackberryxMadscientist in een potje want die groeit ondertussen zo hard dat hij al bijna tegen de ledjes in de propogator zit en daarna piel ik het Herijuana zaadje eruit en kijk of hij drijft en als hij drijft ga ik hem toch ga proberen te kraken want ik wordt een beetje te ongeduldig nou na een week.

 

Ik hoop dat er nog wat uitkomt anders wordt het de Jackberry stekken en 4 keer Jackberry dit jaar.

 

De spongepots en led propogator zelf weet ik niet of ik ze nog ga gebruiken, misschien strakjes voor stekken want ik heb er nog zat over maar voor de zaadjes van de 2e run denk ik dat ik de oldschool manier ga proberen zoals agent orange aangaf met de papieren doekjes of watten.

 

Hartstikke bedankt allemaal en een fijne Zondag :wave:

Edited by Growlow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na oldskool ontkiemen voldoen spongepots prima.. t'is alleen dat je niet makkelijk na kunt gaan wat er nu zo aan de hand kan zijn waardoor niet onktiemen en dat gaat via andere ontkiemwijzen zoals watjes en glas water dus een stuk makkelijker en weet je dat je in ieder geval kiemers had.

 

Zaailingen in de LED prop houden waren al eerder topics over, zodra koppie boven de grond en zaadhulsje eraf uit dat ding want ze zitten zo tegen de LEDS aan zoals je hebt ervaren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Lostchild,

 

Dat kan ik me enigszins voorstellen ja want je ziet op deze manier echt niets met alleen spongepots, maar goed al doende leert men, ik heb toevallig net wat petrischaaltjes gekregen dus dan gebruik ik die voortaan eerst totdat ik een worteltje zie verschijnen en dan pas in de spongepots. :verrygood

 

Ja inderdaad ze gaan hard dan ineens, veel harder dan ik had verwacht dus ik heb de Jackberry er nu ondertussen al uit want het was echt nog maar een mm of 5 wat ze van de leds af zat.

 

Ze zit nu in een klein potje lightmix onder een laag wattage spaarlamp/cfl en ik heb dr ingewaterd met 25ml water en 1/3e van de bacto die ik nog over had voor wortelgroei en dan hoop ik dat ze het nog even vol kan houden zo totdat ik me organic kit binnen heb met schimmels en buffertablets enzo.

 

Ik had verwacht nadat ze boven was nog wel een weekje in de prop kon staan, vallen en opstaan dan maar :innocent:

 

Zometeen de heri maar eens uit de spongepot vissen en kijken of die drijft

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glas water of tussen de watten in een kunstof doosje blijft de meest handige manier voor lage aantallen zaadjes

mijn laatste zaadjes waren allemaal binnen de 30 uur ontkiemd

ik laat ze pas medium zien als ze hun staartje door de zaadhuls persen binnen paar dagen blaadjes boven de grond

 

Zodoende moet je niet naar je zaadje zoeken om te kijken of er leven in zit ,met alle risico's eraan verbonden

 

Die paar dagen zullen ze wel redden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Speedy Weedy,

 

Voor de volgende zaadjes doe ik dat inderdaad ook zo ;) ik heb nu petri schaaltjes die daar speciaal voor bedoeld zijn dus de volgende keer ga ik die zeker ook gebruiken!

 

De Heri zojuist uit de spongepot gehaald, bleek het zaadje toch gekiemd te wezen :o een mooi wit staartje zat eraan dus direct weer terug in een verse spongepots gezet met water en bacto en weer terug onder de led's :verrygood ze was blijkbaar alleen erg langzaam vergeleken met de Jackberryxmadscientist!

 

:rolleyes: Nu maar hopen dat mijn ongeduld het plantje niet heeft geschaad :popcorn: for now, i just sit back and enjoy thé show

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe mijn zaden altijd in een bakje met 60ml water en 10ml waterstofperioxide (3% v/d kruidvat). 95% kiem binnen 1 dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gebruik ik denk ik bij de eerstvolgende keer, tegen begin Juni gaan de sannies Jack en Killingfields in de petri met een beetje waterstofperoxide

 

De heri is 2 dagen geleden opnieuw geplant met het wortelje naar beneden maar nog steeds niets :huh: langzame meisjes die Heriuana's. Ik weet dat ik ongeduldig kan zijn maar damn….., misschien toch iets te koud? :wtf:

 

De temp staat volgens de plakstrip in de led prop op 22 :mellow: zou goed moeten zijn qua temp als het ook werkelijk een beetje klopt

Share this post


Link to post
Share on other sites

De JackberryxMadscientist doet het goed na 3-4 dagen geleden gepot te zijn in een beetje lightmix met bacto :wub: had er niet veel van verwacht gezien het een freebee was maar damn ze groeit goed en wat een mooie blaadjes al ^_^

gallery_40455_16802_342902.jpgDe Heri toon nog steeds niets :thumbsdown: die geef ik nog 2 dagen en als ik dan nog geen beweging zie dan vind ik het welletjes, ik heb er nog een van dus ik plant ik die wel en dan hoop houden dan heeft de Heri maar 4 weken voorgroei ipv 6…… als die wel uitkomt dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Growlow,

Ik heb hier ook 5 Herijuana zaadjes die al 1week in de spongepots in een propagator zitten.

ik zie ook nog steeds niets maar ze zijn wel al 2 dagen open.

Ik geef ze nog even, weet niet zo goed wat ik kan doen om het proces te bevorderen.

Temperatuur is goed en er is voldoende vocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...