Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

blackgemini

Diesel Kush en CBD Kush onder 2 x 190 Watt LED

Recommended Posts

@ The Predator:

Ik doe het zeker zoals ik wil...

Maar wat is er verkeerd aan mijn basis???

Ben benieuwd waar je mee komt... :wave: :wave: :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap je punt Gimini. Misschien is 400watt te veel om weg te koelen in jouw situatie met HPS. 380watt met LED lukt je misschien wel. Punt is alleen dat LED zo veel minder efficient is dan HPS dat jij waarschijnlijk meer licht krijgt uit een 250watt HPS bulb dan die 380watt LED. En als jij 380LED kunt koelen dan kun je ook sowieso 250HPS koelen lijkt mij.

 

En anders inderdaad eens iets doen aan je inblaas of kijken of je er een airco in kunt knallen!

 

Verder wens ik je veel succes hoor, ik vond het gewoon opvallend dat je zo'n setup hebt draaien, daarom reageerde ik. Niet om je af te vallen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele goede middag :D :D

 

Het is weer vrijdag en tijd voor de update.....

 

@ The Predator: De warme inblaas is niet verkeerd, het is iets waar je mee moet dealen als je, zoals ik, een hobby kamer maakt dicht bij de CV.

En dan zijn we weer bij de LED. Minder warmte afgifte dan HPS..... :smoke

 

@ cityboxer: Er iets aan doen gaat niet lukken. Wat ik net al zei, ik moet er mee dealen. En dat gaat tot nu toe al bijna 2 jaar goed. Al heb ik in de zomer moeite om de temperatuur op redelijk niveau te krijgen... Maar het lukt, dus ik ga lekker door met de hobby.... B)

En, no worries. Iedereen mag alles vragen en met me in discussie gaan.

Alleen heb ik ook zelf een mening, en die zal ik dan ook kenbaar maken. :whistling

 

Dag 44 alweer van de bloei.

Stinken als een malle die dames!!! En de toppen zijn heerlijk aan t aandikken.

Ik zag vanmorgen wel de eerste kleine verbrande puntjes en heb meteen ingegrepen door afgezuurd water geven. Dit was volgens de tensio's nog niet nodig, maar het leek me beter om de EC wat naar beneden te krijgen.

Ook heb ik het idee dat 1 of 2 Diesel dames veel eerder klaar gaan zijn dan dat de gebruiksaanwijzing zegt.. :icecream:

Ze hebben al best veel bruine haartjes en lijken iets sneller te zijn.

De temperaturen deze week waren ook weer stabiel. 29,7 in de max en 20,4 in de min. op ooghoogte.

Bij de potten waren de temperaturen 24,5 max en 20,4 min.

De LV was deze week 64% in de max. Dit is iets te hoog, maar het komt door de watergifte vanmorgen. De dames hebben op het moment iets te natte voeten... Minimaal was het 46% en daar ben ik tevreden mee..

 

En dan nog de plaatjes.....

Groepsfoto:

gallery_25050_16769_1525737.jpg

 

De Diesel Kush dames..

gallery_25050_16769_3038650.jpg

gallery_25050_16769_875611.jpg

gallery_25050_16769_2281317.jpg

gallery_25050_16769_1829590.jpg

gallery_25050_16769_3281419.jpg

 

En de CBD Kush dames..

gallery_25050_16769_1040943.jpg

gallery_25050_16769_3609376.jpg

gallery_25050_16769_3212871.jpg

gallery_25050_16769_223238.jpg

gallery_25050_16769_3338505.jpg

 

De Diesel dames samen...

gallery_25050_16769_4334577.jpg

 

De CBD dames samen..

gallery_25050_16769_3758936.jpg

 

Dit was het weer voor deze week.....

 

Tot de volgende update :comp:

 

Fijn weekend allemaal... :wave: :wave: :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat gaat lekker hoor! netjes. mooie foto's!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang de plantjes er mooi uitzien en gezond....dat is het voornaamste......

 

Netjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er mooi uit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie soortjes, mooie harsproductie, mooie kleuren, mooi kweekje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele goedemiddag vanuit een winderig plekje in N-Holland. :wave: :wave:

 

Messiah, Faraon, Delta en Baekelandt, thanx voor de complimenten.....

 

Het is vandaag dag 51 van de bloei en het einde is in zicht....

Vandaag hebben de dames nog wat laatste voeding meegekregen, en nu alleen nog maar afgezuurd water.

De "gebruiksaanwijzing" van de Diesel dames zegt 60 tot 65 dagen en bij de CBD kush moet het rond hetzelfde aantal dagen zijn.

Maar zoals ik al eerder aangaf, denk ik dat deze aankomende week er al geknipt gaat worden. :execute

Een CBD dame is al bijna volledig amber en die zal de eerste zijn. Bij deze dame en bij een soortgenoot, kreeg ik ineens geel blad en deze dames hebben een stikstof boost gekregen door ze wat plant hersteller van H&G mee te geven. Als het goed is stopt het geel worden nu, en anders heb ik pech gehad... Als het niet stopt kan het natuurlijk ook het einde van een planten leven zijn, maar daar vond ik het nog net iets te vroeg voor. Daarom de keuze om ze nog een boost te geven. :jump:

Ik ga nu per dag bepalen wanneer en wie er naar de kapper gaat. Ik heb geen haast in ieder geval, maar klaar is klaar.

 

Om het mij wat makkelijker te maken met het drogen heb ik gisteren een complete droogtent besteld. Als alles goed gaat komt ie morgen binnen en kan ie meteen opgezet gaan worden. Ik heb gekozen voor een kleine tent van 60x60x140 die ik makkelijk in de logeerkamer kwijt kan. In mijn hok is het te warm om te drogen, en hiervoor was ik aan t kloten met dozen onder de dakpannen. Dit leidde er toe, dat als de wind "goed" stond, dat de slaapkamer een wiethol werd.. :whistle: Daar was de vrouw des huizes niet zo blij mee... :verryangry:

Dus het droog probleem is als het goed is nu opgelost....

Iedereen blij....

De temperaturen waren ook deze week weer stabiel... 29,7 in de plus en 19,8 in de min. De LV was 57% in de plus en 33 in de min.

Geen klagen dus....

Ik heb ook nog effe wat foto's geschoten en we beginnen met een groepsfoto...

gallery_25050_16769_3772608.jpg

 

De CBD dames

gallery_25050_16769_4232444.jpg

gallery_25050_16769_3396278.jpg

gallery_25050_16769_1137239.jpg

gallery_25050_16769_2056313.jpg

gallery_25050_16769_2951125.jpg

 

En nog wat Diesel dames..

gallery_25050_16769_1687420.jpg

gallery_25050_16769_2389184.jpg

gallery_25050_16769_1239841.jpg

 

En nog een foto van de CBD dames met het te gele blad..

gallery_25050_16769_3475380.jpg

 

Dit was het weer voor deze week....

 

Fijn weekend en tot de volgende update... :comp:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker hoor, en dat geel is volgens mij het begin van het einde der dames. Niets om zorgen over te maken.

 

IK zou nog wel minimaal 1 week wachten al was het maar om in elk geval 1 week schoon water te geven.

 

succes met de laatste stukjes geduld en veel plezier met knippen als het zover is.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd, ik zou ze nog 2 weekjes geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat lekker hoor. ik mis de foto met de aansteker! als we toch gaan plaatjes kijken. :icecream: zo te zien zijn ze mooi aangedikt.! suc6 met de tent! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kweek, je planten zien er ook oprecht gezond uit maar ik heb een vraagje over die Leds, je hebt 380w hange.. verbruik je dan effectief ook zoveel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele goedemorgen.

 

@Dj: Denk je echt dat het einde al is ingezet?? Ik vond het nog zo vroeg in het proces.

Over het laten staan van minimaal een week, heb je gelijk. Het plan was ook om een dag of 7/10 voor het einde alleen nog afgezuurd water te geven, maar ik werd getrickered door veel amber... Gisteren avond de microfoto's van gisteren nog bekeken en er zijn nog veel doorzichtige trichomes te zien.. Wachten dus....

 

@Beakelandt: We gaan kijken of de dames nog 2 weken willen... Ik wil zeker de CBD Kush goed laten rijpen omdat daar olie van gemaakt gaat worden. Geen haast dus...

 

@Messiah: Aansteker vergeten..Druk, druk, druk.... Volgende x weer met.....

 

@VenaSnar: Ja, die 380 Watt is werkelijk gebruik.. 190 watt per stuk... De bedoeling is dat het een 400 of een 600 HPS vervangt.

Of dit ook gaat lukken is nog de vraag. Meer info over de lamp vindt je hier.

http://www.dutch-passion.nl/nl/cannabis-zaden/product/led-groeilamp/

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele goede avond...

 

Wat later dan gepland, schuld: mooi weer, BBQ, Vanilla Kush en Corona's...

 

Het zijn de laatste loodjes en we hebben 2 paarse pheno's bij de Diesel dames... :D

 

Moest van de week de dames met stokken gaan ondersteunen, want de toppen worden/zijn te zwaar aan t worden..

Volgende keer eerder de dames opbinden, dat was nu een moeilijke klus met 8 planten die je niet meer kunt verzetten...

 

Deze week alleen nog afgezuurd water, en de dames drinken behoorlijk minder... Geef nu elke keer een halve liter en dat is ook wat ze gemiddeld drinken op een dag.

Temperaturen en luchtvochtigheid zijn stabiel deze week, alleen is de LV afgenomen tot een max van 59% en een min van 38%.

Helemaal goed.

De droogtent staat klaar in de logeerkamer en is klaar om gevuld te worden....

Aan de foto's te zien, gaat er aankomende week wel geknipt worden... De paarse Diesel dames hebben al redelijk wat hele donkere trichomes en zullen waarschijnlijk als eerste aan de beurt zijn... :icecream: :icecream:

En dan nu de foto's.....

Met z'n allen:

gallery_25050_16769_1703893.jpg

 

De Diesel dames. twee foto's per plant. Gewoon en close up...

gallery_25050_16769_1343824.jpg

gallery_25050_16769_1073536.jpg

 

gallery_25050_16769_1568805.jpg

gallery_25050_16769_177899.jpg

 

gallery_25050_16769_1589472.jpg

gallery_25050_16769_574437.jpg

 

gallery_25050_16769_2574731.jpg

gallery_25050_16769_632299.jpg

 

En de CBD dames....

gallery_25050_16769_796804.jpg

gallery_25050_16769_111999.jpg

 

gallery_25050_16769_1468220.jpg

gallery_25050_16769_159689.jpg

 

gallery_25050_16769_793556.jpg

gallery_25050_16769_146743.jpg

 

gallery_25050_16769_3728914.jpg

gallery_25050_16769_65081.jpg

 

En dan nog een paar met de aansteker.... Speciaal voor Messiah :likken: :likken:

gallery_25050_16769_3346664.jpg

gallery_25050_16769_1769170.jpg

gallery_25050_16769_3114293.jpg

 

En dat was het dan weer voor vandaag...

 

Fijne avond nog, en tot de volgende update :comp: :comp:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo die hebben echt nog een sprong gemaakt deze week! Erg mooi. Ik zeg alvast geniet ervan. Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele goede middag.....

 

@VenaSnar: Goed hé... Die CBD dames hebben knallers afgeleverd...

@Messiah: thanx.

 

Het is deze week gebeurd.......

Alle dames liggen in de droogtent..

 

Afgelopen maandag ( dag 61 bloei) heb ik de eerste 2 Diesel Kush dames geknipt..

Heerlijke geur, mooie dichte top opbouw en bijna compleet oranje.....

Op woensdag heb ik de andere 2 Diesel Kush dames en 1 CBD Kush geknipt.

Bij de Diesel dames gaat de opbrengst tegenvallen. Kan het nog niet zo goed inschatten, maar ik had bij deze dames wat beter mijn best moeten doen. Van het goed opbinden tot het betere knak en duw werk.... Maar dat is de leerschool van deze ronde...

Gisteren de laatste 3 CBD Kush dames geknipt.

Wat een toppen en wat een geur!! Plakken als een malle en een andere top opbouw dan de Diesel Kush. Geen compacte koppen maar veel popcorn. Maakt me niet uit, maar het is wat lastiger knippen.... Ook heb ik ze best wel grof geknipt, omdat het hoofddoel van deze planten is om er olie van te maken. Daarbij kan ik het blad ook gebruiken, dus vandaar...

En nu is het geduld........ Nog wel wat foto's...

De Diesel Kush:

gallery_25050_16769_798775.jpg

 

De CBD Kush:

gallery_25050_16769_1937143.jpg

 

De top van de CBD dame rechtsachter:

gallery_25050_16769_4130497.jpg

 

En een totaal beeld:

gallery_25050_16769_3053647.jpg

 

 

Over een dag of 10 kan ik de eerste budjes gaan proeven en daar zal ik dan verslag van doen... Heel benieuwd naar de smaken...

Olie maken ga ik pas doen als de buds goed gecured zijn en dat zal met een maand of 2-2,5 zijn.

 

Half juli zal ik weer een ronde opstarten, omdat er eerst een heerlijke vakantie aan zit te komen. De bedoeling is dan om stekken te snijden van een buiten plant, de Jorge's Diamonds #1. Deze staat nu in een bak in de tuin te groeien...

 

Jorge’s Diamonds #1 is een unieke harsrijke Indica-dominante varieteit: krachtig, zoet, smaakvol en onvoorstelbaar zacht rokend. Aan de zeldzame indica- dominante genen is exact de goede hoeveelheid sativa invloed toegevoegd, zodat een zeer sterke langdurige high ontstaat. De buitengewone smaak is zoetig en vergelijkbaar met wilde honing en framboos. Jorge’s Diamonds #1 is nagenoeg onderhoudsvrij en resistent tegen spint en andere plantenzieken. Medicinale gegevens: gemiddeld in THCV, CBD en CBN.

 

Hopelijk gaat deze dame mij niet teleurstellen.....

Hier kom ik binnenkort terug met gewichten en smaaktesten en tot dan...........

Fijn Weekend!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd naar de grammen toch! word even afwachten tot ze droog zijn. in ieder geval liggen ze er nu mooi rustig bij :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

CBD! CBD! CBD!

Wij duimen alvast voor de 12.3 kilo, al zal het zoveel niet worden...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele goede morgen....

 

Wat later dan gepland, maar het is tijd om dit topic tot een eind te brengen...

 

De grammen zijn geteld en ik heb er een zo/zo gevoel van..

 

De Diesel Kush was in totaal precies 80 gram, en dat is te weinig. Ik weet dat ik ze niet goed opgebonden had en dat ze deels door de CBD Kush overgroeid waren, maar ik had op meer gerekend.

De CBD Kush kwam in totaal op 127 gram. Dit vindt ik al een stuk beter.

Het enige wat mij opviel bij deze dames, dat ze geen harde toppen hebben geproduceerd. Allemaal popcorn, op 1 plant na.

Ik heb dus idee dat ze aan het eind te warm hebben gestaan, anders waren die toppen wel compact gebleven.

 

Eind gewicht: 207 gram....

 

Ik heb er genoeg aan, maar voor 380 watt vindt ik dat het beter moet.

Anyway, weer een uitdaging voor de volgende ronde.....

 

Een kleine pleister op de wonden was, dat ik 2 weken geleden benaderd ben door Dutch Passion.

Ze wilden graag mijn foto's van de CBD Kush gebruiken en in ruil daarvoor mocht ik zaden uitzoeken...

Die deal hebben we gemaakt, en ik kreeg 3 dagen geleden een dikke enveloppe in de bus.

Zoveel Dutch Passion promo materiaal dat ik mijn hele huiskamer er mee kan behangen.

Posters, vloeitjes, zakjes, stickers en nog wat dingen. Maar het leukste waren de zaden.

Blueberry feminized zaden voor gratis en ook nog een gratis zakje zadenmix....

Wordt je toch weer blij van...

gallery_25050_16769_1531338.jpg

gallery_25050_16769_814982.jpg

 

En nu nog een klein rook testje....

De CBD Kush:

Tjonge, tjonge, wat ruikt dit lekker... Vol fruit, zoet en nog ietwat scherp op de keel. Maar dat heeft met leeftijd te maken.

Het roken is raar. De smaak is lekker en doet me een beetje denken aan een Jamaica. Wel minder grondig.

De uitwerking is ook raar. In mijn hoofd gebeurd dus echt niets, maar mijn lichaam ontspant. Als ik me goed concentreer voel ik elke spier in mijn lichaam ontspannen. Heerlijk wietje voor overdag.

Over een maand of 2 ga ik hier olie van maken, en dan ben ik heel erg benieuwd of dat mij ook gaat bevallen.

 

De Diesel Kush:

Hier ruik ik vooral citrus. Heerlijk fris, maar ook ruik ik de typische diesel geur.

De eerste joint die ik van dit wietje rookte, klapte er hard in.

De smaak is echt een Kush en dat rookt lekker weg. Binnen no time kwam de uitwerking. BAM.

Ik zat op de bank en bleef op de bank. Een heerlijk ontspannen gevoel in mijn lichaam, maar ook het stoned gevoel in mijn hoofd.

Ik heb die hele middag alleen maar muziek zitten luisteren en er nog maar 1 gedraaid. Weinig productiviteit die middag.

 

Dit was het dan...

Weer een ronde afgerond.

Over een maand ga ik weer starten met een nieuwe ronde. De bedoeling was om stekken te snijden van een buitenplant en zo een "gratis" ronde te draaien en wat tijdwinst ten opzichte van zaden.

Maar eigenlijk wil ik de volgende ronde ook voor een deel "medicinaal" draaien, om daar een voorraad van te hebben ivm olie maken.

En ik heb nu natuurlijk ook weer extra zaden op voorraad liggen. Keuzes, keuzes, keuzes.

Ik heb er nog een paar weken voor om mijn keuze te maken wat het gaat worden.

Ik ga daar op vakantie maar eens goed over na denken....

 

Mensen, bedankt voor de reacties, tips en het meelezen.

Tot over een maand....

 

Gr.

Blackgemini

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice one blackgemini

heel de tijd gevolgd, was leuk om te zien, vooral de diesel kush lijkt me een leuke

keep it up!

 

imo

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

woow dat is echt een leuk pakje dat je daar hebt gekregen dan!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...