Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

blackgemini

Diesel Kush en CBD Kush onder 2 x 190 Watt LED

Recommended Posts

Diesel Kush en CBD Kush onder 2 x 190 Watt LED.

Een hele goede middag.

Deze week ben ik een nieuwe ronde met nieuwe LED lampen gestart.

In mijn vorige topic was het nog met een lamp van advancedledlights, die iets meer dan een jaar naar tevredenheid heeft gewerkt.

Helaas zijn er bij de laatste kweek 24 leds kapot gegaan en gaf de verkoper niet thuis.

Conclusie: Goede lamp maar geen service. Ik koop hier dus niets meer…..

Tijdens mijn speurtocht naar CBD strains kwam ik ook de Ledlamp van Dutch Passion tegen en heb toen besloten om 2 van deze lampen aan te schaffen.

http://www.dutch-passion.nl/nl/cannabis-zaden/product/led-groeilamp/

Mede door de actie waarbij je €100 aan zaad bij 1 lamp krijgt, en het een Nederlands bedrijf is, maakte de beslissing makkelijker.

Doordat er nu twee lampen inplaats van één lamp aan het plafond komen te hangen, moest ik wat kleine veranderingen toepassen. Het plafond van gipsplaten gaat geen lampen van bijna 6 kilo dragen, dus heb ik twee mdf plaatjes van 16mm dik gezaagd en in de grondverf gezet. Deze plaatjes kunnen het gewicht wel aan en zitten nu aan het plafond. Ook heb ik bij inblaas aan de buitenkant een flens bevestigd met een panty er omheen. Zo krijg ik zeker geen vliegjes of wat ook binnen in het hok.

gallery_25050_16769_1656423.jpg

De inblaas en de uitblaas moesten iets opschuiven op het plafond vanwege de nieuwe lampen en ik heb meteen de slangen netjes weggewerkt. Nu nog ruimte vinden voor de luchtbevochtiger en de twee fannetjes. Als daar plek voor is gevonden, is alles af voor deze nieuwe ronde..

En dan nu de strain keuzes.

De Diesel Kush van Kulu Seeds heb ik al eerder gekweekt en is mij erg goed bevallen. Daarom weer de keuze voor deze plant.

 

Diesel Kush is een kruising van Diesel en de legendarische Kush, ze is geschikt voor binnen en buiten en geeft een bijzonder goed opbrengst.

De Diesel Kush zijn vrouwelijke zaden uit de Breeders Collection van Kulu Seeds, voorheen bekend onder de naam Positronics. Alleen speciale soorten zaden komen in de Breeders Collection, en de beste zaden worden geselecteerd.

De plant is een Indica Sativa kruising maar heeft toch net iets meer Indica, zo is de plant vrij compact en blijft deze redelijk klein. De opbrengst daarin tegen is groot te noemen in ideale omstandigheden kan er zelfs 700 gram per m2 behaald worden.

Genetica: Diesel X Kush

Type: 70% Indica 30% Sativa

Bloeitijd: 60 tot 65 dagen

Opbrengst: 700 gram per m2

Grootte: Korte plant

Zaden: 5 vrouwelijke zaden

Geschikt voor: Binnen / Buiten

 

gallery_25050_16769_2241907.jpg

 

De keuze voor de CBD Kush van Dutch Passion heeft een verhaal.

Ongeveer twee en een half jaar geleden had ik een gesprek met een goede kennis, die thuis is in de wereld van medicinale wiet, over het tegengaan van angstaanvallen met behulp van wiet.

Nu weet ik zelf ook wel het één en ander, ik ben jaren werkzaam geweest in de coffeeshop branche, maar had me nog nooit verdiept in de medicinale werking van wiet.

Dus inlezen over de medicinale kant van ons geliefde plantje en toen besloten om het kweken weer op te pakken.

Omdat ik zocht naar soorten met een hoger CBD gehalte ben ik uiteindelijk bij de Kush uitgekomen. Ik heb de laatste twee jaar o.a. Diesel Kush, Master Kush en Vanilla Kush gekweekt. Allemaal soortjes met een hoger CBD gehalte.

Heerlijke wietjes om te roken en ook deed het mij in lastige situaties wat rustiger worden in mijn lichaam en kop.

Omdat ik nu besloten heb ook olie te gaan maken, wil ik dat het eerst doen van de CBD Kush en zien wat dat voortbrengt.

CBD Kush is ontwikkeld en geproduceerd in samenwerking met de CBD Crew uit Spanje. Deze CBD-rijke varieteit heeft een 1:1 ratio THC:CBD. De testresultaten tonen ongeveer 7% CBD en gelijkwaardige waarden van THC. CBD Kush is een kruising van Kandy Kush en een CBD dominante varieteit. CBD Kush is een mix van Indica en Sativa maar vertoond meer Indica karakteristieken tijdens de groei en wordt ongeveer 1 m hoog. Deze varieteit heeft een lekkere zoete geur en smaak. Deze soort is aantrekkelijk voor medicinale doeleinden maar wij verwachten dat recreatieve kwekers zich ook aangetrokken voelen tot de sterke “body stone” en plezierige maar zeer beperkte high.

gallery_25050_16769_2101786.jpg

 

En nu gaan we kweken!!!

 

Opzet:

2 x de Dutch Passion HighLite LED 006 van ongeveer 190Watt

2 x de Ruck RK125L buisvertilatoren, aan gesloten op mijn oude, vertrouwde standenschakelaar met thermostaat.

1x Can filter van 200m3.. Laatste keer en dan vervangen.

Luchtbevochtiger

2 x clipfans

8 x 11 liter bakken op schotel

4 x blumat digitale tensio meters

Gold Label special mix

House and Garden aarde 1 component, wortelstimulator, power emulsie, multyzym, bud XL en PK 13/14.

 

 

Dinsdag 25 februari.

10 zaden in de stekgrond. 5 Diesel Kush en 5 CBD Kush. Hoop er van elke soort 4 over te houden.

Ik heb 2 liter water aangemaakt met 2ml root stimulator en 1ml power emulsie. PH 6,5 en EC 0,8.

Daarmee de boel bewaterend en in de propagator. Temperatuur rond de 23 graden.

Vorige keer duurde het 3 dagen voor de meiden hun koppie lieten zien, dus daar ga ik nu ook ongeveer van uit.

gallery_25050_16769_2991560.jpg

 

Woensdag 26 februari lampen opgehangen en alles weer aangesloten. Propagator onder 1 lamp, standje 1, op 50 cm hoogte. 24 uur licht totdat de eerste koppies zich laten zien en daarna naar 18/6. Temperatuur rond de 27 graden.

gallery_25050_16769_153635.jpg

gallery_25050_16769_1423520.jpg

gallery_25050_16769_261932.jpg

gallery_25050_16769_483360.jpg

 

Vandaag mijn ingenieuze katrol systeem voor de lampen vervangen voor kettingen. Dit is veel stabieler, blijkt. Kettingen had ik nog liggen van een aantal jaar geleden, en wie wat bewaard heeft wat…..

gallery_25050_16769_2031135.jpg

Ook een plekje gevonden voor de luchtbevochtiger en deze mag er voor gaan zorgen dat de LV de gehele kweek rond de 50 % is…

EN…..Tadaa!!! Er is leven!!! Eén diesel dame heeft d’r koppie laten zien….

gallery_25050_16769_77447.jpg

 

Er zal onderweg bij de CBD Kush wel wat geknakt gaan worden en misschien toppen, omdat deze dames volgens het verhaaltje 1 meter hoog worden en de Diesel Kush 60 centimeter. Een verschil van 40 cm. Dus ik zal wat moeten doen om ze een beetje gelijk te krijgen.Ben er nog niet uit…

Voorgroeien zal 18 dagen duren nadat de dames hun koppie hebben laten zien, omdat ik dit in de vorige ronde ook heb gedaan en qua hoogte goed uitkwam. Ongeveer 20 cm speling tot het plafond.

Zo, en nu eerst een rokertje..

En ik meld me volgende week weer. Fijn weekend!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schroef een overlapende lat aan de buitenkant van die mdfplaten.

Mochten ze een keer vochtig worden blijven in ieder geval je lampen hangen.

Ga je volgen succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ MyOwnSmoker:

Ik weet niet goed wat je bedoelt.... Wat is de "buitenkant"?.

Bang dat de plaatjes vochtig worden en loslaten ben ik niet. Ik heb ze 2 x in de grondverf gezet en de kopse kanten 3 x.

Plafond en plaatjes vetvrij gemaakt, acht vette schroeven ( 5 X 70 ) in iedere plaat en ook nog tussen plafond en plaatjes ruim montagekit.

Moet toch voldoende zijn??

Maar, ik heb nog genoeg materiaal liggen om de boel nog meer te verstevigen. Dus laat maar effe weten. :yummy:

 

On topic:

Vanmorgen waren er 3 Diesel Kush ontkiemt en 1 CBD dame..

Deksel is van de propagator en de temp is max. 28,4 en min 23,7. LV max. 51% en min. 28%.

Vandaag wordt de eerste dag dat de klok op 18/6 gaat.

Enjoy the day :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met deze cbd ronde

dat het mooie bloemen mogen worden.

ook nog een klein bouwadvies: gebruik ketting all the way i.p.v. touw.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx Weetje. En ja, de ketting blijft.... Waarom ik ooit voor touw gegaan ben, ik zou het niet meer weten.

Een hele goed middag…. :wave:

Vandaag weer tijd voor een update….

Het is vandaag dag 6 van de groei en de dames staan er lekker bij...

Alle zaadjes zijn ontkiemd. Lamp op full speed. 40 cm boven de dames.

Vanaf afgelopen zaterdag tel ik 18 dagen. Nu de lamp volop aanstaat blijven de dames compacter dan wanneer alleen op standje 1.

Maandag 3 maart heb ik de dames overgezet in plastic bakjes van 9 x 9. Deze zijn gevuld met Gold Label special mix en ingewaterd met afgezuurd water van PH 6.3. De aankomende tijd krijgen ze water met rootstimulator.

In mijn vorige rondes ging ik van turfbakje meteen naar de 11 lt. pot, maar omdat er nu twee lampen hangen is er een tussen maatje bijgekomen. De bakjes van 9 x 9 passen nog steeds onder 1 lamp en hoe later ik de tweede lamp aan hoef te zetten, des te beter voor de energie rekening.

Dus zo laat mogelijk in de 11 lt. en dan 4 dames onder elke lamp.

Vandaag nog wat water met „sappie” gegeven. Ik probeer de wortels goed te laten ontwikkelen door niet al teveel water te geven. Ik heb de bakjes, gevuld met aarde, gewogen en kwam uit op 125 gram. Gisteren waren ze allemaal rond de 200 gram en morgen gooien we er weer een weeg sessie tegenaan. Zo kan ik redelijk goed inschatten hoeveel water er bij moet.

De temperatuur en de luchtvochtigheid zijn deze week uitgekomen op een maximum van 27,7 graden en 53% en de minimum was 21,3 graden en 31%.

Verder is het nog niet echt spannend.

Van de week ga ik de 11 liter potten vast vullen en inwateren en dan met folie afdekken. Ook moet ik dan de keuze maken welke 8 dames blijven staan en welke 2 er naar een nieuw baasje gaan. Ik had niet verwacht dat alle 10 de zaadjes uit zouden komen, maar dat geeft alleen maar een luxe probleem. Is ook wel eens lekker…. :likken:

En nu nog wat foto’s van het hele spul… :icecream:

gallery_25050_16769_359475.jpg

gallery_25050_16769_1810277.jpg

 

En nog wat close-ups..... :dribble:

gallery_25050_16769_1934734.jpg

gallery_25050_16769_2703959.jpg

gallery_25050_16769_2031641.jpg

gallery_25050_16769_1373152.jpg

gallery_25050_16769_3236165.jpg

 

En dat was het weer voor deze week...

Volgende week weer een nieuwe update...

 

Fijn weekend allemaal :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er leuk uit zo'n led installatie... ben je van plan om einde bloei nog bij te schijnen of ga je led only?

 

suc6

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Lord Imotep:

Dit is het licht waar de dames het mee moeten doen.

Zometeen 4 planten onder 1 lamp en kijken of ze goed gaan groeien en bloeien.

Nieuwe lampen, nieuwe kansen....

 

Mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie soortjes blackgemini !

 

veel succes gewenst!

 

op naar een mooi medisch wietje! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele goede middag :wave:

 

Tijd voor de wekelijkse update.....

 

Vandaag is dag 13 van de groei.

Afgelopen maandag de 11 liter potten ingewaterd en afgedekt. Water was afgezuurd naar een PH van 6,3.

Woensdag de tensiometers geplaatst en donderdag de dames overgezet en per plant 250 ml "sappie" mee gegeven.

Van zowel de Diesel Kush als de CBD Kush heb ik de slechtste dame verwijdert, zodat ik 4 van elk overhou.

 

Gisteren was dus de eerste dag dat de tweede lamp aanging. Tensio's geven 60 en 70 aan en ik probeer zo uit te komen tussen de 80 en de 100.

De temperatuur en de luchtvochtigheid zijn nog niet stabiel, omdat sinds gisteren pas de tweede lamp vol mee draait.

De meter geeft nu een temperatuur aan van 28,6 en een luchtvochtigheid van 47%. Om die luchtvochtigheid daar te krijgen is de luchtbevochtiger de gehele dag hard aan t werk.

 

Gisteren nog wat foto's genomen, dus hier komen ze...

gallery_25050_16769_1420664.jpg

gallery_25050_16769_3220330.jpg

gallery_25050_16769_2929439.jpg

Mooie wortelvorming, al zeg ik het zelf :whistle:

De CBD dames:

gallery_25050_16769_1949917.jpg

 

De Diesel Kush dames:

gallery_25050_16769_711528.jpg

 

Van elke soort nog een close upje:

gallery_25050_16769_2779878.jpg

gallery_25050_16769_1739950.jpg

 

En nu beide lampen aan:

gallery_25050_16769_2555522.jpg

 

Zo, dat was het weer voor vandaag....

Ik ga er een draaien..... :j Fijn weekend........ :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

fat zijn mooi gezond groene aspirinetjes daar :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit!

Mooie soortjes heb je daar!

veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele goede middag :wave:

 

Het is al weer een week geleden sinds de laatste update, dus hier gaan we weer.... :yummy:

 

De dames hebben het heerlijk naar hun zin, ondanks wat geklooi met in en uit het hok halen voor wat geluiddempende veranderingen.

De vrouw des huizes is allergisch voor bij-geluiden die er niet horen te zijn. Heb dus wat sonodeck gehaald en het geluid van de uitblaas lucht daarmee al enorm verminderd. Heb ook nog een geluidsdemper gekocht, maar die gaat er pas in na deze ronde. Moet ik weer alles opnieuw indelen op het plafond. Dat is nu te onhandig met het gesleep van de dames, die ook al lekker gaan ruiken. Ik had ze tijdens het klussen zolang in de badkamer gezet, en toen daar de deur weer van open ging, wist ik meteen weer waarom je een filter hebt hangen. :likken:

Door dat geklus en gesleep is de temperatuur en de luchtvochtigheid totaal onstabiel op het moment, maar daar komt vanaf vandaag verandering in. Er wordt deze ronde niet meer tussendoor geklust.

Momenteel geeft de meter de volgende waardes aan: Temp. 26,0 en LV 48%. De temperatuur mag wat mij betreft iets hoger, die probeer ik nu naar rond de 28,5 te krijgen met licht aan. Met licht uit blijft het rond de 21/22 en daar hoeft niets te veranderen...

 

Vandaag dag 2 van de bloei. Ik ben na 18 dagen groei rustig naar 12/12 gegaan. Van 18/6 naar 16/8 naar 14/10 en toen 12/12. Dit om de dames zo min mogelijk te stressen.

Het voorgroeien had 2 a 3 dagen langer gekund, omdat de bladeren vandaag elkaar pas raken.

Maar het is zo. Vanaf nu nog een week of 8. En dan hopelijk een goed resultaat....

Tot en met gisteren hebben de dames alleen "sappie" gekregen en met de tensio's vanmorgen rond de 110 heb ik ze verwend met een litertje afgezuurd water PH 6,3. Nu staan de tensio's rond de 50 en nu gaan we opletten hoe dorstig de dames zijn... :bier

 

En dan blijven de foto's over...

Eerst onder het paarse licht.

De Diesel dames:

gallery_25050_16769_1498095.jpg

 

De CBD dames:

gallery_25050_16769_1490323.jpg

 

Diesel:

gallery_25050_16769_1549819.jpg

 

CBD:

gallery_25050_16769_3787505.jpg

 

Diesel dame :

gallery_25050_16769_84528.jpg

gallery_25050_16769_2590427.jpg

gallery_25050_16769_1960485.jpg

 

CBD dame :

gallery_25050_16769_1253095.jpg

gallery_25050_16769_324833.jpg

gallery_25050_16769_2787861.jpg

 

De CBD dames zijn nu net iets hoger dan de Diesel's , en nu maar afwachten hoe snel dat door gaat zetten.

Als ze echt veel verschil gaan maken in hoogte, zit ik er aan te denken om bij de 5de of 6de internode de dames te toppen.

Beslissingen,beslissingen...

Tijd om er maar weer 1 te draaien...... :spliff:

 

Good weekend ya all.. :wave: :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik dus altijd vergeet....

Bedanken als mensen wat schrijven..

Dus hierbij... Bedankt Sensi Life, Baekelandt en Grondlegger.

En nu ga ik het niet meer vergeten...

Fijn weekend

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze zelf niet toppen maar nu de stammetjes lichtjes pletten.

Dan kan de rest gewoon mee komen en heb je tog nog een hoofdtop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BUZZ

 

Als ik je goed begrijp, doe ik met de stammetjes zachtjes pletten het groeien vertragen.

Onderbreek je dan de sapstroom ?? Of gebeurd er iets anders??

En kan ik straks nog wel knakken?? Dit is misschien een domme vraag, maar stel m toch...

Ik ga het in ieder geval proberen... Met het knakken had jij ook gelijk, dus op jouw verantwoording!!! :likken: :likken: :likken:

Fijn weekend

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er gezond uit daar. :tu

 

Dat pletten vertraagd wel wat de sapstroom, en de plant heeft wat tijd nodig om te herstellen daardoor staat alles boven het geplette gedeelte even stil. Dan krijgen de onderste uitlopers de gelegenheid om mooi mee omhoog te komen.

 

Knakken kan straks nog wel als dat nodig is. misschien niet echt op dezelfde plek als je geplet hebt. Maar daar komt een verdikking in de stam dus je ziet gauw genoeg waar het wel kan.

 

Als het misgaat geef je toch BUZZ de schuld dus komt goed.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

verdomme! mijn nieuwe kast lekt licht! Verdomme BUZZ! Altijd hetzelfde met u!

Forumupgrade verneukt? buzz.

wietkweker gevangen? Buzz

drugsbeleid strenger? Buzz.

 

Buzz buzz buzz heel de dag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ DJ:

Thanx voor de info. Ik heb ze gisteren middag lichtjes op het stammetje dicht geknepen tot ik een soort "knak" voelde.

Kijken of het werkt.

En als het niet werkt, weten we wie we de schuld kunnen geven... Heerlijk dat afschuif systeem.... :whistle: :whistle: :whistle:

@ Baekelandt:

Het schijnt een virus te zijn... :likken: :likken: :likken: :likken:

:wave: :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha bij mij komt BUZZ de planten ook steeds knijpen die sadist.

Maar leuke opzet heb je staan, ook ik ben benieuwd hoe het gaat lopen..

Succes met deze ronde mooie genetics groetjes YOLO

Edited by YOLO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal mijn superman pak met veel spierballen en kont vast aantrekken.

in deze maatschapij word je tog wel genaaid.

Het virus is bij mij heel ver.

maar heb wel al mooie plannen voor een kledingkast.

Ik wens iedereen de BUZZZE

Edited by BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey Buzze, wa da gie? in da program? in brussel vloams?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele goede, zonnige middag :icecream: :icecream: :icecream:

En wat een weekend gaan we krijgen....Korte broeken / rokjes werk...Heerlijk.

 

Time flies, het is al weer een week geleden dat de dames op de foto zijn gegaan. En ze stonden te dringen...

 

@BUZZ : Heb jij zo'n pak ?? Loop je dan niet voor Jan met de korte achternaam in jouw omgeving :likken: :likken: :likken:

 

Okay, hier gaan we.

 

Dag 9 bloei:

 

De dames hebben het heerlijk, aan het gedrag te zien. Groeien als een malle en zijn goed aan het drinken.

Temperaturen en luchtvochtigheid zaten deze week op maximaal 28,5 en 60% en minimaal 21,5 en 43 %.

Dat is dus wel onder controle..

Aan vocht hebben de dames alleen afgezuurd water gehad en het is de bedoeling dat dat volgende week ook nog zo gaat.

Daarna pas bijvoeren, is het plan. Ik zal kijken of ik het aan de dames ga zien wanneer ze klaar zijn voor bijvoeren.

 

De voorste CBD dame die in de lucht schoot, heb ik blijkbaar iets te hard geknepen want die heeft nu een gaatje in de stam. Ik heb er na de foto een pleister omgedaan om het scheurtje niet groter te laten worden. Leek me niet verstandig om het zo z'n gang te laten gaan. :doctor:

Echt heel veel last heeft ze er niet van gehad, want ze gaat met dezelfde snelheid omhoog.. Taai wijf.... :whistle: :whistle:

gallery_25050_16769_3364917.jpg

 

En hier nog wat plaatjes:

Groepsfoto:

gallery_25050_16769_390141.jpg

 

Een Diesel dame:

gallery_25050_16769_1628413.jpg

 

gallery_25050_16769_2542040.jpg

 

gallery_25050_16769_2539157.jpg

 

Van 12 cm naar 34 cm in 1 week..

 

Een CBD dame:

gallery_25050_16769_674649.jpg

 

gallery_25050_16769_2583655.jpg

 

Van 15 cm naar 44 cm in 1 week ondanks het pletten van het stammetje.

 

En nog een foto waarbij een van de lampen zichtbaar is..

gallery_25050_16769_2719591.jpg

 

En dat was het weer voor deze week.

Ik ga er snel één draaien en nog wat zon meepakken.. :icecool :icecool

Fijn weekend...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaatje in de stam geen zorgen om maken ,mijn kush heeft er nu 2 boven elkaar :)

Ligt aan de stam opbouw 4 stammen in een ronde geven een holle buis in het midden

 

Voor de rest gaan ze goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of het verstandig om mijn gezicht te posten maar goed.

Of ik Jan heet weet ik niet meer maar KORT ben ik zeker :wOOt

 

Over die knakjes geen zorgen bij mijn waren ze zelf compleet afgebroken en gingen net zo hard weer verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BUZZ:

 

G E W E L D I G !!!!

 

Ik begrijp ook meteen waarom je je naam niet meer weet :)

 

Thanx voor de info :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...