Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
RollingStoned

Jamaica gaat wiet legaliseren!

Recommended Posts

Ik vraag me af welk Europees land als eerste zal legaliseren. Nederland lijkt de andere kant op te gaan, welk land ziet wel het licht op tijd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

GEEN EEN....

 

welke blower ziet het licht eens...

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk switserland maar dat duurt ook nog wel 10/20+ jaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwitserland Was legaal.. ook al bijna 10 jaar GELEDEN. (overigens geen opsporingsbeleid als je gewoon een tjonko in de bergen rookt oid)

 

Ow en urban... in principe genoeg landen.. alleen zolang het 1 EU bende is natuurlijk NIET.. (losse landen niet bij de eu bijv.. denemarken etc)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Denemarken heeft Christiana net gerazziaad, dus dat gaat hem niet worden. Italië zit economisch aan de grond, dus zou kunnen, Spanje niet te vergeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

raar gebeuren allemaal. zoals ze altijd zegge de ene zijn dood is de ander zijn brood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van 'smorgens vroeg tot 'savonds laat arbeid verrichten voor een hongerloontje, lekker slim bezig, ga zo door.

Domme mensen betalen, slimme mensen krijgen betaald. That's life.

 

 

Wil je nog eens antwoorden Cannabusiness?

Ik ben echt benieuwd.

Ik zal maar gelijk mijn punt erbij plakken, want wellicht wil je niet antwoorden.

Als je met je instelling van "lekker leven" een uitkering claimt, dan heb je aan mij echt een slechte als je mij persoonlijk zou kennen.

Op eigen benen staan, uitstekend, maar dan wel volledig.

 

Mensen die over de rug van een ander geld zitten vangen, daar hebben we een broertje dood aan.

Maar wijs mij gerust op je eigen visie en wijsheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

*bump*

Mijn gemeende excuses aan de admins hier, maar ik zou echt serieus een antwoord van Cannabusiness willen hebben. Niet alleen voor mezelf, maar ook voor de rest gewoon puur richtend op integriteit.

Ik heb al aangegeven wat ik ervan vond, ik hoop dat Cannabusiness het voorbeeld is voor ons allen, op eigen inkomsten teren zonder enige aanspraak te maken op het systeem. Dan ben je een held.

Ik doe dit ook openbaar en niet via een priveberichtje, iedereen heeft er recht op.

Share this post


Link to post
Share on other sites
op eigen inkomsten teren zonder enige aanspraak te maken op het systeem.

 

Je mag er vergif op innemen dat als je inkomsten hebt, dat je iets zal moeten opgeven. Maar goed, google anders eens 'windhappers' en 'spookburgers'. Misschien is cannabusiness er wel zo een. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

*bump*

Mijn gemeende excuses aan de admins hier, maar ik zou echt serieus een antwoord van Cannabusiness willen hebben. Niet alleen voor mezelf, maar ook voor de rest gewoon puur richtend op integriteit.

Ik heb al aangegeven wat ik ervan vond, ik hoop dat Cannabusiness het voorbeeld is voor ons allen, op eigen inkomsten teren zonder enige aanspraak te maken op het systeem. Dan ben je een held.

Ik doe dit ook openbaar en niet via een priveberichtje, iedereen heeft er recht op.

 

Laat toch gaan die vent... altijd groots lopen doen en het gras groener hebben als een ander.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ponix

 

Precies.

Ik zou echter wel zijn antwoord willen. Nu begeef ik me op glad ijs omdat ik zijn antwoord niet heb mogen ontvangen nog.

Maar ik zou serieus echt pislink worden van iemand die wel aanspraak maakt op financien vanuit Den Haag, terwijl degene wel roept dat "werken voor domme mensen is".

Je begrijpt dat dat gewoon oudhollandsch "maten naaien" is.

 

Teren op andermans kosten is namelijk verantwoord, als je niet kunt werken om wat voor reden. Maar als iemand gewoon niet wil werken, dan dient deze persoon zichzelf te redden.

 

Ik zie dat Cannabusiness vandaag nog online is geweest en ik krijg nu toch wel het vermoeden dat hij zijn snor drukt.

Corrigeer me gerust Cannabusiness, ik sta volledig voor mezelf in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar alle waarschijnlijkheid zijn 90% of meer van de hobbykwekers gewoon werkende mensen, de een met een laag loon, de ander met een wat hoger loon en af en toe een uitschieter met een hoog inkomen. Er zitten ongetwijfeld in de overige 10% mensen met een terechte uitkering op grond van de Wajong of de WAO en ook mensen die door het noodlot in de Bijstand zijn terecht gekomen. Maar ook ik vind het ongepast dat een beroeps bijstandstrekker er een grote plantage op na houdt en parasiteert op andere medelanders die wel bereid zijn te werken tegen een gering loon. Dat geeft een negatieve uitstraling op een grote bevolkingsgroep. Immers, een bekend spreekwoord luidt: een rotte appel in de mand maakt al het gezonde fruit tot schand.

En dan ook nog werkenden als dom aanmerken, gaat alle perken te buiten.

Ik heb zelfs een opmerking gezien in de zin van: slimme mensen betalen niet aan het Rijk, maar ontvangen geld van het Rijk.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik probeer altijd zo integer mogelijk te zijn en verwacht dit ook van anderen.

Als ik merk dat iemand in mijn omgeving anderen belast terwijl hij/zij zelf iets kan doen, dan ben ik echt een luis in de pels van die persoon.

Ik kan niet tegen onrecht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bump

Hey cannabusiness, ga je nou eens antwoorden of niet?

 

Anders laat je je echt van een slechte kan zien.

Je hoeft echt niet je prive dingen hier te vertellen, maar als je de werkende mens gewoon keihard beledigt hier dan ben ik benieuwd wat jij dan zoal doet om je eigen integriteit te bewaken.

 

Ik vermoed dat je gewoon het standaard type steuntrekker bent waar we in dit land beter van af kunnen zijn.

Het type persoon waardoor we nog steeds een wietverbod hebben. Het stereotype dat men in Nederland voor ogen heeft wanneer men het over een wietroker heeft.

 

Jij bezorgt ons mede die slechte naam.

Ik nodig je uit om eens de boel te verhelderen, scheldt me gerust uit als je het niet met me eens bent.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehm, menen jullie dit nou allemaal echt?

 

Dus als CB wel premie afdraagt etc dan mag hij wel kweken omdat jullie ook premie afdragen, maar anders niet?

 

Nu heb ik 2 kinderen en die doen ongeveer hetzelfde: 'papa, zij heeft meer limonade in haar beker dan ik!'. Die probeer ik dat dus af te leren, want afgunst is gewoon een negatieve eigenschap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een geordende samenleving berust op solidariteit.

Als je kan werken, moet je werken.

Als je niet kunt werken dan heb je recht op een uitkering.

Ook ik zou die uitkering hoger willen zien dan thans, voor degenen die echt niet kunnen werken.

Maar mensen die kunnen werken maar dit verdommen en bovendien de werkenden als dom aanmerken, die vind ik tuig van de richel.

Dat is geen afgunst, want ik zou voor geen goud met ze van plaats verwisselen.

Wat een voorbeeld voor de kinderen: papa is een uitvreter en daardoor krijg ik mooie kleertjes.

Zum kotzen!

Voor de standpunten van Fastbikkel heb ik respect.

Maar de vraagsteller wacht nog steeds op antwoord van CB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou nee. Samenlevingen zijn ontstaan uit afhankelijkheid. Dat is heel iets anders dan solidariteit. En als je naar het nu kijkt, dan wordt je gewoon bij geboorte direct opgeeist en gedwongen te conformeren. Dat heeft nog veel minder met solidariteit te maken.

 

Van 'wie' zou ik 'moeten werken'? En moet dat dan werk zijn dat voortkomt uit 'vraag uit de samenleving' of moet dat werk zijn wat voortkomt uit regelgeving en alleen maar kost en niets toevoegt? Want dan zou ik nl m'n baan als fiscaal jurist of belastingdienst medewerker moeten opzeggen om pillen te gaan draaien als ik de krant goed lees. :likken: Je werkt om te vreten, voor een dak boven je hoofd etc. maar niet in opdracht van een onzichtbaar collectief, we zijn geen mieren/slaven of wat dan ook, ouwe CCCP-er van me.

 

'Recht op een uitkering', tja, als je daar in gelooft, want voor 'empathie' heb je helemaal geen recht nodig en verzekeren kan je lekker zelf uitzoeken met een commerciele partij als je dat wenst of collectief (maar dan moet je wel de juiste lui aan het roer zetten). Het feit dat er allerlei mensen zijn die zich constant opwerpen als regelaar, regelneuker, regelbevestiger etc is juist datgene dat 'empathie' onbetaalbaar gemaakt heeft in onze huidige samenleving. En dan ook nog de schrale wens uitspreken dat je wenst dat er meer beschikbaar komt voor mensen die het nodig hebben, tja. Je kan het internet ook gewoon uitzetten en mensen die hulp nodig hebben gaan helpen. Die zullen dat wel waarderen! Daar hebben ze ook 20x zoveel aan en het kost je geen geld. En dan mag jij ook nog eens diegene gaan helpen waarvan jij vind dat hij/zij het verdiend heeft! Moet ik het nog makkelijker maken?

 

Maar ook ik vind het ongepast dat een beroeps bijstandstrekker er een grote plantage op na houdt en parasiteert op andere medelanders die wel bereid zijn te werken tegen een gering loon

 

Volledige fantasie die je keer op keer blijft uitspreken in ieder topic waar je het maar kwijt kan en daar heb je dan allerlei beelden en meningen bij.

 

Wat een voorbeeld voor de kinderen: papa is een uitvreter en daardoor krijg ik mooie kleertjes.

Zum kotzen!

 

Ik moet daar wel een beetje om lachen eigenlijk, maar aan de andere kant is het te triest voor woorden dat dergelijke stereotypes die niet eens terug te vinden zijn in de cijfers hier keer op keer herhaald worden door jou.

 

a. een (werkende) over-buurvrouw had 2 maanden een nieuwe vriend en al jaren een plantage. Die jongen zat in de bijstand. Kwam de sociale bij haar kijken of hij niet toevallig daar bleef slapen. Dag plantage.

b. Dan gewoon praktisch gezien: van je bijstand 3 maanden borg neertikken voor een pandje? :icecream:

 

Als je dus al een ongecontroleerde steuntrekker met een suiker oom weet te vinden, dan zal toch iemand dat allemaal draaiende moeten houden en da's toch gewoon 'werk', zeker op een dergelijke schaal waarover jij loopt te fantaseren, dus is 'werk' alleen 'echt' als je belasting moet betalen, of als je zweet op je voorhoofd hebt staan?

 

Er bestaat niet zoiets als 'gering loon'. Je gaat ergens werken en je spreekt iets af. Staat dat je niet aan (vind je het dus 'gering') dan ga je iets anders doen of je gaat op eigen kracht hetzelfde doen maar dan beter. Veel succes! Maar die teneur alsof er iets niet eerlijk zou zijn en dan toch gewoon dat doen, tja, dan moet je wel projecteren dat het heilig is, want anders wordt je gewoon helemaal depressief.

 

Ik weet niet precies wat nu het standpunt van FB is, vandaar dat ik het ook even checkte met mijn vorige post. FB vroeg volgens mij alleen 'hoe' en schrijft vervolgens een paar aannames waarvan ik me af vraag in hoeverre dat serieus te nemen is, want de vraagstelling 'hoe' heeft een intelligente 'dempende factor' wat eventueel grootspraak van CB bij voorbaat in perspectief plaatst. Ik vond dat juist briljant gevonden en dus het verlagen tot algemeenheden die jou een podium geven om je wilde fantasiën te spuien, nergens voor nodig.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schop kennelijk tegen "heilige huisjes" met mijn liberale visie dat cannabisteelt uit het strafrecht dient te worden gehaald.

Dat komt wellicht dat mijn bestedingspatroon niet afhankelijk is van de cannabisteelt: voor mij is het een hobby, die me hooguit een besparing oplevert door niet naar de shop te moeten.

De meeste gebruikers zijn ermee gebaat dat ze op een veilige en verantwoorde manier hun plantjes kunnen kweken zonder zorgen over "woninguitzetting" of strafvervolging.

Echter "professionele hobbykwekers" schijnen mijn liberale gedachten niet te waarderen.

Ik ben er nu eenmaal voorstander van dat de cannabisteelt een gewone bedrijfstak zou moeten zijn.

Uiteraard met de beperkingen zoals die thans gelden voor de tabaks- en alcoholverkoop.

Dan worden allerlei misstanden door "uitvreters" met hun egoïstische manier van participeren in de samenleving gelijk onrendabel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen op Jamaica:

 

Church leader endorses legalising ganja

 

Reverend Rennard White, vice president of the Jamaica Evangelical Alliance and president of the Missionary Church Association, says ganja should be given greater attention and should form part of the national development plan.

 

Cabinet to consider draft policy to legalise hemp

 

Cabinet is to shortly consider a draft policy which proposes amendments to existing regulations that would pave the way for Jamaica to utilise hemp.

 

Anthony Hylton, Jamaica's industry minister, said there is a real possibility of the country cashing in on industrial hemp.

 

He noted however the the focus will not be on marijuana.

 

"The legal cultivation of industrial hemp as distinct from marijuana has presented a major global opportunity for a number of countries around the world where legislation facilities farmers to grow hemp," Hylton said as he contributed to the Sectoral Debate in the House of Representatives.

 

The minister noted that more than 25,000 products can be derived from the hemp plant.

 

"Jamaica has an opportunity to carve out its niche in the Industrial hemp global market which will also support related efforts to develop other industries from cannabis sativa such as medical marijuana, " he said.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...