Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bosmaaier

tweeslachtig

Recommended Posts

de kleinste van men drie eenhuizige planten is denk ik klaar om geoogste te worden,voor een hennep plant zijn de toppen zelfs nog aan de grotte kant dus

kan ook zeggen dat ik op deze plant geen enkel teken van zaadvorming gezien heb :whistling

nog twee weekjes drogen en ik kan zeggen of het spul iets waard is (of kan ik dat sneller testen? indien ja hoe?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 weken is misschien nodig voor de massieve, vette toppen. Kleine topjes heb je vast veel sneller gedroogd (enkele dagen).

 

Gewoon drogen is de boodschap, alle andere methodes (microgolfoven, pan, .. ) zullen enkel zorgen voor verknoeien van potentiële kwaliteit

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou je nu je bek wel eens willen houden en stoppen met zijken als dat manetjes zijn van welk spul hangt er dan meer als 100 grammen te drogen,wil dan wel eens zien wat jij oprookt,goed dat je wil geleerd overkomen maar met zo een raad kan ik je maar een ding zegge

go fuck yourself retard

Share this post


Link to post
Share on other sites

was eenhuizig volgens florambik en het klop volgens mij nog ook

en een plant is toch nooit 100% manelijk of vrouwelijk,en in mijn geval waren ze weldegelijk meer vrouwelijk als mannelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt de mannelijke delen zoveel mogelijk weggehaald toch? misschien heb je wel een manier gevonden om de aanmaak van mannelijke hormonen te stimuleren in een vrouwtjes plant.

Een plant kan wel degelijk 99.9 % vrouwelijk zijn , of 99,9 % mannelijk ,kijk maar naar het vrouwelijk zaad.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij vraagt raad bosmaaier en vraagt om verklaringen en als je die dan krijgt en ze passen niet in jouw straatje, ga je schelden.

Ik zeg dit niet om de te zeiken, maar ik kweek al buitenplanten sinds begin ''80, dus al meer als 20 jaar en heb honderden mannetjes en vrouwtjes gezien en ook tweemaal een tweeslachtige plant meegemaakt. Ik heb je foto's gezien en je rappotjes gelezen en dan is er maar 1 conclusie: een mannetje.

Elk mannetje heeft ook een bloeivorm met haartjes, dat zijn alleen geen stampertje en als je ze laat afbloeien zul je zien dat ze ook hars produceren, wel in een veel mindere mate maar het THC-gehalte ervan is dan niks en dus niet te roken.

Een herfo is een plant die er volledig uitziet als vrouwtje, maar in een later stadium enkele, verborgen vaak, pollen krijgt en die je vaak niet ziet en verwacht.

Ik heb er een keer binnen een hele oogst mee weg kunnen doen.

Na 5 weken bloei stopte het groeien van de toppen en een week later waren ze keihard en ja hoor, barstens vol zaak van een 3-tal polletjes. Maar in een kas met ventilatie is dat kenlijk zo gebeurd en ik had een berg zaad. Best wel goed zaad

maar toch geen vrouwelijk zaad maar gewoon mannelijk en vrouwelijk.

Verder schrijf je dat een plant nooit helemaal mannelijk of vrouwelijk is?

Van een vr. stek krijg je vrouwtje en van een m. mannelijke stekken en wel 100%

want ik heb in al die jaren binnen er nog nooit last van gehad bij stekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Atmo bedoeld is dat we een vrouwelijke plant, ook in de richting van een herma kunnen bewegen. Ga maar met een in de bloei staande plant flink met de de temp en het licht knoeien en de ballen verschijnen. Vandaar de opmerking nooit helemaal vrouwelijk danwel mannelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar een plant die zaad kan dragen kan dan toch ook toppen aanmaken niet van al te goede kwalitijd maar toch

nee ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet zelf niet precies wat er allemaal mogelijk is op dat gebied. maar de top op de foto hierboven is een 100% vrouwtje dat met hormonen is behandeld . Waardoor er dus toch mannelijke bloemen inzitten. Met de pollen van deze plant kan vrouwlijk zaad worden gemaakt.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zegt dat een top die zaad kan dragen ook toppen kan maken en dat is natuurlijk ook zo, maar alleen een vrouwtje heeft zaad dat uit de bevruchte zaaddoosjes komt en als niet alle takken of toppen bevrucht zijn kun je wel degelijk zaad aan de plant hebben en ook weed, maar in alle gevallen is dat een lady. Een mannetje heeft niks te bieden, niks niks alleen stuifmeel en als hij gaat bloeien, dat een mannetje ook doet, is de hars weinig en de thc in de hars nog minder.

Shiva-shanti

Share this post


Link to post
Share on other sites
was eenhuizig volgens florambik en het klop volgens mij nog ook

inderdaad!

Een hermafrodiet is volgens mij doorgans een éénhuizige éénslachtige plant

éénhuizig: zowel vrouwelijke als mannelijke bloeiwijze komen voor op dezelfde plant

éénslachtig: de bloeiwijze bestaat uit één geslachtelijke bloeiwijze (mannelijk/vrouwelijk)

 

Indien je een tweelachtige hermafrodiet hebt kan je vast enkel een zak zaad overhouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat denk ik niet dat dat zal gebeuren.

 

Maar wat wel kan is 100% vrouwelijke planten of stekken omtoveren tot mannetjes en omgekeerd. Dit kan door het exogeen toedienen van plantenhormonen.

auxine, 4-indoolazijnzuuranhydride(wat tevens ook adventiefwortelvorming stimuleerd en daarom ook het hoodbestandeel is van stekpoeder) zorgt voor een algemen vervrouwelijking van de plant. Terwijl de hormonengroep cytokinines zorgt voor vermannelijk. Denk niet dat het in de practijk (teelt) wordt toegepast maar in experinmenten is het wel degelijk mogelijk.

 

Weet waarover je spreekt als je een grote mond wil opzetten Shiva.

Tis mss allemaal wa onnuttig dat ik dit hier schrijf maar tis maar om aan te tonen dat ge hier niet den enigste slimmerik zijt ze vriendje. Maar niet zoals bij jou is mijne zever wel degelijk onderbouwd, bij deze verwijs ik naar mijn cursus plantenfysiologie.

 

Fijn dit van mijn hart te hebben, have a nice day y'all

Share this post


Link to post
Share on other sites
dus zelf als je vrouwelijke stekken hebt, kunnen bij buitenplanten door slechte weers omstandigheden mannelijke pollen ontwikkelijken??

volgus mij neit door slecht weer....

 

maar meestal als de plant echt superveel stress ondervind kan die veranderen van geslacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

even ovcer de planten die ik gekweekt heb ik had een zeshonder gram aan wiet,heb die per vijf gram gestokke en omdat de kwalitijd nogal laag was heb ik de meeste aan halve prijs verkocht,ik heb er van niemand klachten over gehad(was dus prijs kwalitijd verhouding,ook heeft niemand er hoofpijn van gekregen,de wiet was slapje maar best goed te roken,ideaal voor puure joint leek mij

er was ook nog de plant waarvan ik dagelijks demanelijke bloemen verwijderdeen deze bracht maar een ding op

vreselijk veel zaad en geen wiet raar maar waar de anderen hadden zo goed als geen zaad

in ieder geval goed om wete,groeie makelijk en zonder aandacht dus snel verdiend

voor beginers kan het dus echt wel een aarader zijn als je nog geen geld in zaad wil stekken wat mij betreft hou ik het verder bij de strave wiet en meschien nog zo een plantje voor de vorm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...