Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cityboxer

BIO BioGreen PH Down

Recommended Posts

Biogrowers weten het, PH hoef je niet te regelen. Maar liever wel :o

 

Het is niet ontzettend belangrijk als je een goed bodemleven hebt en de juiste voeding gebruikt om je PH naar beneden te brengen. Toch kan als je een hoge PH in je kraantjeswater hebt de boel langazaam aan in de war schoppen. Daarom zijn er producten voor biologische teelt geschikt om de PH naar beneden te brengen zonder het bodemleven te verneuken. Zoals lemon kick van Plagron.

 

Zo ook het product BioGreen PH Down. Zoals de naam doet vermoeden is dit biologisch en gemakkelijk te doseren. Toch is niet iedere GS website eenduidig over de toepassing met bodemleven.

 

 

Dus mijn vraag aan jullie:

 

Is BioGreen PH Down te gebruiken combinatie met biologische voeding zonder het bodemleven te schaden?

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH wordt door goede bio (organische) voeding vanzelf gereguleerd, alleen omdat je niet elke waterbeurt voeding geeft (althans ik niet) is citroenzuur een prachtig product om je ph te verlagen.

Ook voor minerale grows is citroenzuur in te zetten en eigenlijk mooier dan fosfor of salpeterzuur (ph- groei en bloei).

Alleen iets minder makkelijk doseren.........maar er zijn ook vloeibare varianten, verdunt met water welliswaar maar gebruiksgemakkelijk zolas idd Plagron Lemon Kick, Bionova Citroenzuur.

 

De tabs zijn samengeperst uit citroenzuur, dus puur, en sterk, alleen voor grote watervaten goed in te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, ik dacht dat die citroenzuur juist niet goed was omdat ik verhalen had gelezen over AH citroenzuur. Maar dat zal waarschijnlijk zijn omdat AH citroenzuur niet echt citroenzuur is?

 

Citroenzuur is dus goed. Deze tabs dus ook. Dat is mooi!

 

Enige wat ik dus 100% zeker moet weten is dat het mijn bodemleven niet schaadt.

 

Als ze goed zijn zal ik ze eens proberen. Daarna meet ik de PH even en post hier het resultaat wel even. Als iemand twijfelt over de biologische toepassing van dit product, laat je horen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

AH cirtoenzuur is geen citroenzuur mar citroensap. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En citroenzuur komt niet uit citroensap? Naam doet anders vermoeden namlijk :) Vandaar mijn verwarring...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sap is nog geen zuur, groot verschil

 

klik

 

ik gebruik de ph down in dorge vorm van GHE, bevalt met stukken beter dan canna al kan ik niets zeggen over gebruik bij organisch, dan zuur ik niet aan omdat mijn water krap 7 uit de kraan is, doe anders te hard aanslag op kalkbuffer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hanteer op dit moment ook 2 keer voeding 1 keer water en gebruik ph- salpeterzuur. Ik groei ook bio. Dood ik daarmee al het bedemleven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien niet dood, maar je doet ze er ook geen plezier mee zeg maar ;)

 

Ik gebruik deze, uit de reformwinkel. Doseren is niet ideaal, maar zo'n klein maatschepje die bij de bacto zit is genoeg voor ongeveer 8 liter water is mijn ervaring.

 

508022_1_Tendo_Citroenzuur_poeder.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is gelukkig bij bio ook geen rocket science. Alleen een PH van 8 een beetje verlagen naar 7 of 6.5 is niet verkeerd. En die salpeterzuur is inderdaad een dooddoener. Absoluut niet doen dus! Dan kun je beter je dosis voeding met 1/3 verlagen en iedere keer bij blijven geven. Of nog beter schoon leidingwater dan met die salpeterzuur!

 

Oke, ik heb de bio zwaargewichten inmiddels in het topic getrokken en de conclusie is dat alles op basis van citroenzuur dus goed is. Deze tabletten dus ook. Fijn, bedankt jongens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist, space:

Daarom zijn er producten voor biologische teelt geschikt om de PH naar beneden te brengen zonder het bodemleven te verneuken. Zoals lemon kick van Plagron.

 

 

:jump: :jump: :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hanteer op dit moment ook 2 keer voeding 1 keer water en gebruik ph- salpeterzuur. Ik groei ook bio. Dood ik daarmee al het bedemleven?

 

Tuurlijk niet. Je gooit het toch niet in je pot maar in je vat?

 

Als je een zuur bij iets basisch gooit, wordt het neutraal. Het is dus geen zuur meer. Zuur bestaat niet in pure vorm, het zit altijd aan iets vast,

-ZOUT-zuur

-SALPETER-zuur

-FOSFOR-zuur

 

Als het zuur weg is, blijft het element waar het aan vast zit over.

Salpeterzuur wordt dan Salpeter (=mest)

fosforzuur wordt dan fosfor (=mest)

Citroenzuur wordt citroen (=?.....)

 

Het zuur kan het bodemleven dus niet verstoren want het is geen zuur meer. Of de meststoffen dat wel kunnen is een ander verhaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist, space:

Daarom zijn er producten voor biologische teelt geschikt om de PH naar beneden te brengen zonder het bodemleven te verneuken. Zoals lemon kick van Plagron.

 

 

:jump: :jump: :jump:

 

GOEDEMORGEN!! :j hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het heeft trouwens weinig met citroenen te maken.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biologisch zou ik alleen afzuren als de ph te ver afwijkt.boven de ph8 ofzo.

Om de kalkbuffer niet teveel aan te spreken en het bodemleven niet aan te tasten is afzuren naar ph 7.5-7.2 voldoende.zeker als je ook nog voeding toevoegd

Gebruik voor het afzuren een biologisch middel,welke boven al gemeld zijn.

Citroenzuur,of een te duur merkgoedje.

Beter te weinig dan te veel.

 

Grtn depaashaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Gebruik voor het afzuren een biologisch middel,welke boven al gemeld zijn.

 

 

Laat je niet door het woord citroen misleiden......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou een bepaald zuur slecht voor je bodemleven zijn dan?

 

 

 

Edit: ik zie dat racker ook al kanttekening gezet hebt alleen zoals altijd weer wat uitgebreider..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat je niet door het woord citroen misleiden......

 

Dat woord heeft mij er ook een beetje ingeluisd.

 

En ook weer een leuk nuance verschil die je aangeeft mbt die salpeter en salpeter zuur etc. Ik weet als feit dat afzuren met salpeterzuur slecht is voor je bodemleven. Nu je die nuance aangeeft vraag ik me af hoe dat precies werkt dan, waarom verpest salpeter het bodemleven als het geen zuur meer is?

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn humbele niet onderbouwde mening?

 

salpeter klinkt chemisch

citroen klinkt biologisch

 

Illusie blijft het beste verkoopargument.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Illusie blijft het beste verkoopargument.

 

Iemand die het daar niet mee eens is? Bronnetje er bij zou ook wel fijn zijn...

 

Moet trouwens zelf al even mijn common sense opmerking plaatsen dat niemand bij bio voorschrijft om af te zuren. Dat is niet echt een commercieel advies.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag toch een paarse fles langskomen.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook wel eens regulator voorbij zien komen. Maar dat staat op geen enkel kweekschema (behalve van Aptus). Ik snap je gedachtengang, ontken het ook niet. Ben alleen wel op zoek naar iets meer info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn wel meer voedingslijnen die silicium gebruiken hoor. Niet alleen Aptus met hun Regulator. Bij GHE zit het in de Mineral Magic en een beetje in de Urtica. Bij BioNova zit het in de Spraymix. BAC heeft Silica power. etc etc etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...