Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietn

zelf lightmix maken voor Sannie kweek

Recommended Posts

Ik zou eens op Sannie's manier willen gaan kweken. Ik woon niet dicht bij een growshop dus zou zelf mijn grond bij de aveve of de gamma gaan halen. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?

Sannie raadt aan om een lightmix (zonder perliet?) te gebruiken.

Ik dacht om universele potgrond te nemen en daar een beetje complete organics bij te doen, maar ik wil zeker zijn voor ik er mee begin.

 

Mijn vraag, welke potgrond? welke toevoegingen? en kan perliet kwaad? ( heb hier namelijk nog een grote zak die ik wel kan gebruiken.)

 

potgrond gamma : https://www.gamma.be/nl/assortiment/gamma-potgrond-universeel-50-l/p/B240068

soorten potgrond DCM: http://www.dcm-info.be/nl/hobby/producten/potgrond/

complete organics: http://www.sanniesshop.com/complete-organics.html

 

Ik zou dus een lichte mix willen gebruiken waar ik niet al te veel problemen mee zou krijgen met Sannie's vierstappenplan.

 

Dank bij voorbaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan beter rozengrond pakken, heb er zelf geen ervaring mee maar dat schijnt het beste te zijn ;)

 

Beetje perliet kan je er gewoon doorheen mengen.

 

Die Compete Organics kan je ook erdoor mengen maar kijk er mee uit dat je niet veel gebruikt want het is sterk spul!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potgrond is over het algemeen veel zwaarder bemest dan lightmix. Wellicht komt dcm stekaarde met weinig voeding dicht in de buurt. Ook Ecostyle potgrond is niet verkeerd. Die heeft weliswaar een mestbuffer van 4 maanden, maar het is wel bio-mest en geen minerale mest. Bio-mest geeft zijn voeding heel langzaam af. En Ecostyle potgrond is eigenlijk geen grond, maar fijngemalen kokosvezel, die in tegenstelling tot potgrond niet hard wordt bij uitdroging. Na een ronde kun je de grond bio opwaarderen met beendermeel, bloedmeel en bio melasse voor de NPK. Magnesium kan eventueel worden aangevuld met kieseriet. Dan blijf je bio bezig, met een te verwaarlozen kans voor overbemesting.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sowiso zelf je grond samenstellen met verschillende componenten is bij voorbeeld al beter.

 

Pak een simpele grond zoals atami of plagron dat is je basis, voeg een deel cocos toe, beetje mycorhiza schimmels, wormenmest en een lepeltje lavameel.

 

I.c.m. GHE voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...