Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sex' n Combi

Autoflower kweek, 400W hpi-hps, bio

Recommended Posts

Eerst was ik iets anders van plan, maar aangezien ik deze zaden nog liggen had en wel eens wil zien hoeveel een autoflower binnen opbrengt, heb ik bij deze 9 autotjes gezet.

 

Als ik 25 gram per plant haal ben ik tevreden, wat volgens mij goed mogelijk is.

 

Soortjes:

 

- 3 dinafem cheese

- 3 sensi northernlight

- 1 rqs amnesia

- 1 rqs diesel

- 1 rqs white widow

 

Aarde is deze keer DCM zaai en stek grond.

 

Voeding:

 

-tabs

-bacto

-zwarte wormenmest

-bac bloei

 

Ze zijn allen net bovengekomen, gekiemd met watten (100%).

 

gallery_20996_16756_448670.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb begrepen dat je een autoflower niet moet toppen.

Tevens heb ik me laten wijsmaken dat wanneer je de auto gedurende de hele kweek op 18/6 laat staan de opbrengst 20%hoger zal zijn.

Wat zeggen de ervaringsdeskundigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

intressant , eens checke , ben zelf ook met auto's bezig

Share this post


Link to post
Share on other sites

afjes kun je prima toppen, er zijn (sws op het andere forum) al een paar verslagen van meermaals getopte afjes. En dat kunnen monsters worden.

 

Het is idd wel aangeraden om je lichtregime op 18/6 te houden, want licht is gewicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met de nieuwe ronde en keuze. Hoeveel tabs heb je gebruikt in welke pot? Zijn die 2 kleine potjes iets anders?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plof hier eens neer.

Ga je ze toppen?

 

Neen dat ga ik niet doen, 9 is echt wel voldoende om die ruimte te vullen, ik ga wel buigen waar nodig.

 

Ik heb begrepen dat je een autoflower niet moet toppen.

Tevens heb ik me laten wijsmaken dat wanneer je de auto gedurende de hele kweek op 18/6 laat staan de opbrengst 20%hoger zal zijn.

Wat zeggen de ervaringsdeskundigen.

 

Ik heb gelezen op engelstalig forum dat 14 uur genoeg is en dat meer licht niet echt kosten-opbrengst verhogend is.

 

afjes kun je prima toppen, er zijn (sws op het andere forum) al een paar verslagen van meermaals getopte afjes. En dat kunnen monsters worden.

 

Het is idd wel aangeraden om je lichtregime op 18/6 te houden, want licht is gewicht.

 

Het zou wel is leuk zijn een testje te doen rond deze vraag.... maar ik hou het toch bij 14 uur deze keer, misschien dat ik het in de laatste week opdrijf naar 18uur bij wijze van experimentje...

 

Succes met de nieuwe ronde en keuze. Hoeveel tabs heb je gebruikt in welke pot? Zijn die 2 kleine potjes iets anders?

 

Ze hebben elk 1 tab gekregen, die kleinere potten zijn 6L en die grotere 11L ... die 2 kleintjes zijn white widow geen autoflower van rqs voor mijn broer, deze ronde ga ik zijn plantjes ook verzorgen zodat ik niet dezelfde miserie heb als vorig ronde...

 

Ik denk dat 1 tab op deze hoeveelheid aarde goed zal zijn en als ik nu terug tekenen krijg dat er teveel N in de grond zit tijdens de bloei ga ik de dosis halveren, 1 tab per 10L ... en aangezien ik nu potten van 6L en 10L heb kan ik inneens het verschil zien.

Edited by Sex' n Combi

Share this post


Link to post
Share on other sites

That is a good question :)

 

In de grote potten zitten: amnesia, diesel, white widow en northern light of cheese .......en in de kleinere de cheese en northern light

 

Ik vermoed dat die in de grote pot rechts onder de diesel is.

Edited by Sex' n Combi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu krijgen ze enkel water en bacto tot de bloei echt begonnen is.

 

gallery_20996_16756_40318.jpg

 

gallery_20996_16756_964628.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten. Krijg gelijk weer de kweek-kriebels. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er allemaal goed uit !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het gebruik van autoflowers in de binnenkweek nooit begrepen maar ik zie wel dat je een hoop aandacht schenkt aan de planten.

 

Dat doet deugd!

 

Als ik zo naar je strain keuze kijk dan voorzie ik problemen met het verschil in groeitempo tussen de planten.

Je kan grotendeels indica genen bevattende strains iets meer groei laten vertonen door te zorgen voor een net wat groter slokje water dan de anderen en iets meer fishmix of N in de groei. De grotendeels sativa genen bevattende strains geef je juist iets minder drinken en weinig N, gaan ze alsnog als een raket omhoog dan kan je om de dag op 2 plekken de steel pletten.

 

Ik heb deze op volgen gezet want het lijkt me toch wel leuk om mee te lezen.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dit geval had ik het zaad liggen, ik hou wel van verschillende soortjes en ik vroeg me af hoeveel ze kunnen opbrengen. Tenslotte als ik er 9 neerzet is het net als stekken, en een auto kan toch ook wel als het +- goed gaat 30gram opleveren, 30*9 = 270gram, daarmee zou ik een tevreden ronde gedraaid hebben.

 

We zien wel hoe het gaat :)

 

Er is eentje die aan het strekken is maar da ga ik buigen, en eentje die wat kleiner blijft, waarschijnlijk de white widow.

 

gallery_20996_16756_844751.jpg

 

gallery_20996_16756_595804.jpg

 

gallery_20996_16756_620402.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals je zegt het zou niet mijn eerste keus zijn maar ik ben benieuwd wat het gaat opbrengen, ik kom hier binnenkort terug checken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een puntbektang kan je heel goed pletten.

 

Je moet echt nu gaan ingrijpen anders gaat het verkeerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben al bezig met knakken en buigen van die ene uitschieter, verder heb ik diegene die wat kleiner zijn een trapje gegeven zodat ze wat hoger staan.

 

gallery_20996_16756_1151717.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke bondage.

Bijna een maand oud...ziet er goed uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het begint er langzaam goed uit te zien..... kan niet wachten tot al de lekkers er eindelijk gaat zijn....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over water en voeding kan ik niet veel zeggen omdat ik iedereen apart behandel.... maar geef altijd in dosisen van 0.5L

 

gallery_20996_16756_583225.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahh hier hang je uit. ik heb ff snel plaatsjes gekeken maar niet gelezen op hoeveel uur je lamp staat?

 

suc7 laat di toppen maar komen

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

14 uur van begin tot einde... het is een autoflower test :)

 

Bij mijn vorige ronde heb ik ook meteen de helft moeten afstaan, vandaar dat ik ook zo snel door mijn voorraad heen was, dat is nu niet het geval, allemaal voor mij deze keer , en de goede vrienden af en toe is een plukje geven....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de mijne toch van 18/6 naar 12/12 gedaan.

Misschien was 14 beter geweest... maar goed we gaan het mee maken.

Ook heel benieuwd over de opbrengst.

 

Bij mij on de een 1000watter dus elk uur uit scheelt ook weer buit!

 

Ook deze ga ik volgen, er zijn nu toch wel wat AF kweekjes indoor die lopen.

Ben benieuwd of er stiekem toch misschien wat verbazende/meevallen opbrengsten geoogst gaan worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nu 5 soortjes staan van 3 verschillende zaadbanken..

er is nu gewoonweg zoveel commercie meegemoeid dat het moeilijk wordt om een betrouwbare leverancier van kwaliteitszaad te vinden.

 

wat ik de max zou zijn is een reguliere autoflower die niet te hoog wordt en niet te klein, die zowel binnen als buiten gekweekt kan worden, waar ik ook elk jaar wat zaad kan van trekken en verder veredelen naar f50 ofzo ;)

 

zie momenteel toch grote verschillen in planten maar het eindresultaat is wat doorslaggevend is natuurlijk..

 

ik denk dat je een deftige oogst kunt draaien als je van goed zaad kan vertrekken

 

het is interessant om eens te zien wat er mogelijk is als er enkele mee bezig zijn

 

:bier

Edited by Sex' n Combi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...