Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
LttleTim

Balkon?

Recommended Posts

Hey,

 

ik ben tim en heb ff een vraagje?

aankomende zomer (binnenkort laten ontkiemen dacht ik dan) wil ik 1 of 2 planten op m'n balkon hebben, maar weet niet zeker of hier de ruimte voor aanwezig is. dit komt omdat het balkonnetje max één meter bij 2,75m is. Hier staat in de zomer mooi een gehele dag zon op en amper wind :D maar ik vraag me af of er wel ruimte zou zijn voor twee planten? er staan ook nog wel een tafeltje en twee stoelen, dus dat zou krap worden?

 

ook zat ik te denken om gewoon telkens een heel jaar door gewoon de ene na de andere plant te planten voor variatie over van blueberry op masterkush op nlx enz. en die dan in een pot ofzo, met slecht weer plantje gewoon naar binnen tillen, goed weer buiten zetten dan:)

 

ook iemand ervaring met ene vis omega in wiet? heb dit een keer in handen gekregen en was wel echt goed! hoe dit dan aan je plant toe te voegen? gewoon van die omega-capsules half in de grond en dan water geven? buitenkant smelt dan en dan komt dat in de aarde?

 

iemand die iets weet of kan helpen zou vet zijn, lijkt me wel leuk om zelf ook een keer iets te planten :)

 

greetz tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Tim,

 

ik ben hetzelfde van plan, opkweken binnen en dan bij mooi weer naar buiten. Ik heb de beschikking over een dakterras van 4 x 5 met de gehele dag zon. Op de hoek van de straat zit een koffieshop dus voor de geur van de planten ben ik ook niet zo bang voor.

Binnenkort verwacht ik de eerste zaadjes (2 white russian) en mijn bedoeling is om te kijken hoever ik kom. In eerste instantie zat ik te denken aan een kweektent, maar een lamp van gemiddeld 500 Watt en 18 uur per dag brandend kost mij al gauw zo'n € 80 aan extra electriciteitskosten per maand, vandaar dus deze oplossing. Groene vingers heb ik wel dus daar ben ik niet zo bang voor dat het kweken mislukt. De plantjes zijn autoflower dus ik hoef mij ook niet druk te maken om het in bloei te krijgen. Als het zover is zal ik hier een topic starten om mijn vorderingen te latzen zien.

Ben ook benieuwd om jouw vorderingen te lezen dus als je ook een topic start kunnen we misschien van elkaar leren.

 

groet

 

erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

met de hoogte zit je net goed waarschijnlijk. Ligt een beetje aan welke pheno je te pakken hebt.

 

Maar het is zeker mogelijk. Alleen hoef je nu nog niet voor te groeien ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

 

 

ook iemand ervaring met ene vis omega in wiet? heb dit een keer in handen gekregen en was wel echt goed! hoe dit dan aan je plant toe te voegen? gewoon van die omega-capsules half in de grond en dan water geven? buitenkant smelt dan en dan komt dat in de aarde?

 

iemand die iets weet of kan helpen zou vet zijn, lijkt me wel leuk om zelf ook een keer iets te planten :)

 

greetz tim

 

vis omega krijg je in je wiet als je de hele kweek een makreel naast of bij je planten hangt het Moet wel een makreel zijn niet een gerookte makreel ofzo gewoon een verse...en gewoon laten hangen komt vanzelf goed.

en dat hele jaar door de ene na de andere plant afbloeien vind k wel een heel strak plan heb je het hele jaar door verse wiet ....Met vis omega..wat wilt een mens nog meer.

mooi man ga je dr ook een verslag van bij houden ?lijkt me echt super intressant

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn ervaring met balkonkweken heeft me geleerd dat restlicht van buren en straatlantaarns reguliere planten wakker kan houden

 

je zou voor een vroege bloeier kunnen gaan ( erbeer, durban,danish gold),maar dan zou ik ze alsonog 3 a 4 weken blinderen vanaf 1 juli

een andere optie is autoflower planten.

 

voorgroeien met HPS of HPI lamp is zeker aan te raden.

houd het wattage beperkt ( 250 watt) en je lichtrekening zal niet te hoog zijn

vanaf het moment dat je geen 18 uur licht geeft kan je plant een beetje in de voorbloei raken.

er zijn vele factoren die meespelen...geef een live verslag op dit forum, en we staan je te hulp

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Meneer Jansen zegt

mijn Durban poison was 17 sept klaar, de ander (had meer lichtvervuiling) eerste week van okt. ietsje vroeger moeten oogstem ivm rot

kan ook liggen aan warme tuin, in september (begin) toen was het bij mij 35 graden in de schaduw :jump:

en stel je even voor in wie is wie hoe is ho

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke nice, thanks voor reacties kan ik wat mee, ik zal is wat gaan kijken en vorderingen bijhouden :) heb waarschijnlijk al een mooi plekje om voor te bloeien, foto's zullen wel komen. Maar als dat met die makreel de enige manier is om die omega in die plant te krijgen laat dan maar zitten! die stank en moeite heb ik er dan weer niet voor over voor een eerste keer planten eigenlijk ;p

 

greetz tim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar als dat met die makreel de enige manier is om die omega in die plant te krijgen laat dan maar zitten! die stank en moeite heb ik er dan weer niet voor over voor een eerste keer planten eigenlijk ;p

 

Tim, dat heet sarcasme, iets wat Agent Orange hier wel vaker doet als ik zijn antwoorden doorblader.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar als dat met die makreel de enige manier is om die omega in die plant te krijgen laat dan maar zitten! die stank en moeite heb ik er dan weer niet voor over voor een eerste keer planten eigenlijk ;p

 

Tim, dat heet sarcasme, iets wat Agent Orange hier wel vaker doet als ik zijn antwoorden doorblader.

 

okee thanks xD dan ga ik er toch nog is verder in doorspitten hoe het anders kan..

 

greetz tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was geen sarcasme erik...k probeerde de ts zelf aan bet denken te zetten met mn belachelijke verhaal helaas had hij niet door dat dit echt belachelijk is ...dus proberen we het anders..

 

Kleine tim wat zou het nut zijn om omega vetten in wiet te krijgen? Zodat de wiet goed voor de lijn is ofzo mischien wel gezonde wiet..?

Ik vermoed dat je vis omega verward met een vis emulsie ofzo of je bent gewoon in de zeik genomen lijkt me ook geen vreemde gedachte als k kijk hoe je op mn makreel verhaal reageerd.

 

en erik vooral door mn posten blijven bladeren nog1370 te gaan suc6.

Share this post


Link to post
Share on other sites
en erik vooral door mn posten blijven bladeren nog1370 te gaan

 

Hoeft niet agent orange (what's in a name), ik denk dat ik er weinig van leer :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...