Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
search

Mijn plant (verduisteren?)

Recommended Posts

Die 1 a 2 weken kloppen inderdaad niet , wanneer je de toppen bekijkt . Daar ben ik juist blij om , er kan in 3 weken namelijk nog heel wat bijbloeien.

 

De bladeren heb ik heel geleidelijk weggehaald , steeds pas als er een bepaald mate van vergeling optreedt. Al het blad wat er nu opzit laat ik zitten .

Ik kan me goed vinden in je verhaal over de smaak enz .

 

Ooit heb ik planten gahad onder de binnenlamp , op en grote hoeveelheid grond met hemflex . Over heel de kweek heb ik helemaal geen voeding gebruikt ,0.0 dus . "Het moet kunnen dacht ik " god werkt toch ook niet met met bloei Boosters

de smaak was super en je zag die bepaalde mate van 'gezonde vergeling 'waar jij ook over spreekt.

 

In de bovenste grondlaag van de potten en op het rode aarde werk zijn nu duidelijk uitgekristalliseerde zouten te zien . dit zijn naar alle waarschijnlijkheid ballast zouten die ik niet terug de grond in richting de wortels wil spoelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
woww search relaxte plant man ! verduister je nog steeds?

Ben er sinds gisteren mee gestopt... :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

en je kunt hem nog verplaatsen ook , is hoogstwaarschijnlijk wel zo verstandig , naar binnen toe bedoel ik , vooral tijdens natte nachten. Als gevolg van het vroegbloeien/verduisteren heb je grotere toppen ,en daardoor meer kans op butrot.

 

Oja , laat je niet verleiden om hem vroeg te gaan oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
en je kunt hem nog verplaatsen ook , is hoogstwaarschijnlijk wel zo verstandig , naar binnen toe bedoel ik , vooral tijdens natte nachten. Als gevolg van het vroegbloeien/verduisteren heb je grotere toppen ,en daardoor meer kans op butrot.

 

Oja , laat je niet verleiden om hem vroeg te gaan oogsten.

Je ziet het misschien niet op de foto's maar de plant staat onder een afdak dus de kans op rot is toch vrij miniem niet? (en het is er ook nog eens lekker warm onder)

 

En ik denk ongeveer 7 october te gaan oogsten, maar dat zie ik nog wel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent op de 29e van juli begonnen met verduisteren ,dan issie begin oktober toch echt wel klaar denk ik .

 

Ook wanneer de plant niet direct na regent bestaat de kans op toprot nog . Dit komt simpelweg door de hoge luchtvochtigheid ,die natuurlijk van het weer afhangkelijk is . Ochtend dauw speeld ook een belangrijke rol in het rottingsproces. Zo ontstond er ook butrot op een plant ,terwijl deze op een volledig overdekt balkon stond bij een maat van mij. De luchtvochtigheid bij regenachtig weer is namelijk maximaal , je plant kan dat niks verdampen.

 

In de laatste 2 weken zou ik alle groei bladeren verwijderen ,en een ventilator plaatsen voor extra wind , voor het geval het niet waait buiten.

Neem wel een ventilator die op lage gelijkspanning werkt ,dat is veel veiliger wanneer het gaat regenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mjah, dat zie ik niet zitten (en ons ma nog minder) om daar een ventilator bij te zetten hoor... Kan je er niets anders tegen doen?

 

 

Anyway thx atmosphere, ge zijt behulpzaam :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogmaals een fotoreeks...

 

Ik dacht volgend weekend aan het oogstfeest te beginnen, graag jullie mening of dit een goed idee lijkt... Zouden jullie langer/korter wachten?

 

716579.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nogmaals een fotoreeks...

 

Ik dacht volgend weekend aan het oogstfeest te beginnen, graag jullie mening of dit een goed idee lijkt... Zouden jullie langer/korter wachten?

 

lijkt me goed idee.... of netttt iets eerder... mja volgend weekend is denk wel geod.

 

NIET QUOTEN MET FOTO'S AUB

Edited by gr33nf!ngers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net gezien dat er op 3 plaatsen een deel van een top helemaal bruin is geworden, en heb dit verwijderd... Budrot? :D

 

Mss toch beter wat vroeger oogsten dan!?!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb net gezien dat er op 3 plaatsen een deel van een top helemaal bruin is geworden, en heb dit verwijderd... Budrot?  :no

 

Mss toch beter wat vroeger oogsten dan!?!

foto?

Heb het al verwijderd, dus foto is nogal nutteloos eh... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...