Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

richard.

Welke zaadjes kiezen voor grote buitenkweek?

Recommended Posts

Hallo medemensen,

 

Ik ben van plan om binnenkort te beginnen met een guarilla kweek en wil

het dan meteen groot aanpakken. Heb eerder al eens white widow planten

gekweekt en dat ging heel goed, ondanks dat ik er vrijwel nooit bij kwam kijken.

Ik hoor mensen wel zeggen dat je veel bij je plantjes moet kijken voor een goed

resultaat en opbrengst maar uit ervaring kan ik zeggen dat dat niet per se hoeft.

Ben dus van plan te gaan kweken in een natuurgebied waar ik al een mooie grote

plek gevonden heb, ik twijfel alleen nog welke zaadjes te gaan kiezen, zoek eigenlijk

zaadjes die, het liefst, vrij vroeg in de bloei gaan staan en die bestemd zijn voor het

Nederlandse klimaat, dus niet gevoelig voor toprot etc.

Behalve white widow zou ik graag wat afwisseling willen met nog 2 of 3 andere soorten,

ben van plan totaal 100 zaadjes te poten dus het leek me wel de moeite waard te vragen

naar mensen die hier ervaring mee hebben en kunnen welk soort wel, of juist niet te nemen.

 

Ben benieuwd naar de reacties,

alvast bedankt hiervoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dat wordt nog eens een project 100 zaadjes! Uit eigen ervaring te spreken vind dat je een plant aandacht moet geven ook in de guarilla kweek.

Voor wat betreft zaden heb goede dingen gelezen over Frisian DEW ga deze dit jaar ook proberen schijnt een goede resistentie te hebben tegen rot.

 

Greetz NoiZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoek eens bij de denen

 

royal dane x kruisingen

erdpurt x ...

lebanese doen het ook goed

...

 

bekijk eens wat guerilla verslagen en je gaat snel met je handen in je haar zitten omdat je teveel keuze hebt :P

 

en 100 is toch vrij normaal, zit er zelfs elk jaar boven :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denen voor op guerilla uitstekende keuze meeste toch wel vroeg klaar en dat wil je natuurlijk op guerilla.

Danish Gold op guerilla gehad zeer mooi geurilla soortje. Royal Dane kruisingen ook goede keuze.

 

White Widow zou ik toch wel afraden voor op guerilla. Veel te laat klaar en er komt geheid rot in. Maar goed ieder zn eige keuze en ervaring maar zou zonde zijn als je nu veel dure WW plantjes hebt op guerilla en uiteindelijk moet weg flikkeren door t slechte weer.

 

Good luck met de speurtocht.

Edited by RNL88

Share this post


Link to post
Share on other sites

ww doet het perfect op guerilla en nog maar heel weinig rot gehad, worden hier al jaren op guerilla gezet eind sep, eerste week okt klaar afhankelijk van het weer

Share this post


Link to post
Share on other sites

WW ja? Welke zadenboer komt dat van? Of met stekken gewerkt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

stekken uiteraard met aardig al wat voor groei en gaat perfect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok jammer, thanxs. Wil ook weleens WW buiten proberen maar durf het niet aan. Misschien zelf eens wat voortrekken en stekken snijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je wel is gedacht aan Autoflowering planten ?

je heb tegenwoordig leuke soortjes en het heb veel

voordelen in guerilla kweek bv dat ze niet te hoog worden en ze zijn van af

zaadje na 10 weken klaar dus plant klaar volgde er weer in

zo kan je 3 x oosten in een jaar in plaats van 1 x per jaar

kijk is een x bij dinafem op hun site leuke soortje s

bij de dutchheadshop verkopen ze de Bleu Berrie Auto Fem

daar ben ik zeer te spreken over en als je is wil testen

ze verkopen daar bulk pakketen van 100 zaden voor een schappelijke prijs

wat meer seed shops zoude moeten doen !!! goodluck :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

3x oogsten met autoflower??? mijn ervaring is dat je ze het beste in verschillende fases kunt planten. bijvoorbeeld steeds 2 weken ertussen, zodat je grotere kans maakt dat in ieder geval een gedeelte mooi zomerweer pakt. met een beetje mazzel kunnen ze zo mooi afbloeien dat ze niet voor binnenkweek onderdoen. zet je ze echter vrij laat in het seizoen dan vind ik het nogal tegenvallen. best zet je wat autoflowers die je kunt oogsten van begin tot eind augustus. en dan nog een deel normale soortjes die voor eind september klaar kunnen zijn.

 

verder is mijn ervaring dat je met stekjes wel geluk moet hebben buiten ivm water. wortels gaan veel minder diep (geen penwortel)

 

Frezian Dew inderdaad leuk

MAF was een vriend heel blij mee http://www.growerschoice.nl/nl/reguliere-wiet-zaden/56-maf.html

 

veel succes en plezier!

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 keer is sterk, maar 2 keer moet zeker lukken. 3 keer kan wel dan moet je als de eerste beginnen te bloeien gelijk de andere al aanplanten en met de volgende ook, dan bewerkstellig je 3 oogsten in 2 runs zeg maar. Maar dan moet overlappen dus ik weet dan niet of je dat mag tellen als 3x draaien.

Er word veel gesjoemeld met de lengte van tijd dat een auto-soortje moet staan, meestal word er gezegd 60-70 dagen van zaadje tot oogst maar in de werkelijkheid komt daar altijd nog wel minimaal een 4 weken bij, vooral outdoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

<div>3 x buiten draaien kan als je nu zaai en wanneer de  plant uit de grond is </div>

<div>dan zaai je na 4 weken weer </div>

<div>ik laat mij auto planten 30 dagen op 18 / 6 voor groeien onder tl mag ook gewoon 24 uur licht </div>

<div>ik doe 18 dan worden ze niet te groot en kost minder stroom  is makkelijk met vervoeren en vallen ook minder op </div>

<div>het leg er ook aan welk soort je neem de bloeitijd van ieder soort is anders </div>

<div>daar moet je dan rekening mee houden wanneer je je zaden ga kopen + groeien </div>

<div>als je ze buiten plant is het ook al goed te weten waar je ze zet omdat de grond meestal niet zo voeding rijk is </div>

<div>daarom neem ik altijd wat snel werkend kunst mest korrel s mee ik neem meestal rozenmest voor 6 euro heb je al 750 gr </div>

<div>bij tuin centrum het hoef niet duur te zijn  om een lekker rokertje te krijgen :)</div>

<div> </div>

<div>gallery_32069_14843_826790.jpg</div>

<div> </div>

<div>gallery_32069_14843_4851161.jpg</div>

<div> </div>

<div>gallery_32069_14843_3977625.jpg</div>

<div> </div>

<div>gallery_32069_14843_5686458.jpg</div>

<div> </div>

<div>gallery_32069_14843_4868927.jpg</div>

<div> </div>

<div>deze bleu berrie auto was precies na 65 dagen klaar 30 dagen onder tl + spaarlamp 35 dagen op balkon </div>

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hollands hope ,frisian dew,frisian dew auto,bijna alle deense soorten .de meeste auto soorten lijkt mij ook slim om auto te doen als je 100 zaden doet zijn klein en valle dus niet op en gaan een stuk sneller en met 100 zaden heb je tog sws een mooie opbrengst .ik zou alleen niet weten waar in nederland je 100 zaden op een veld kan zetten zonder dat het opvalt.Skunk soorten zijn ook goed geschikt voor ons klimaat .ik zou tog voor autoflowers gaan frisian dew auto of iets van skunk auto .en die ww

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die MAF ben ik ook benieuwd naar. Heb hier de zaden klaar liggen,.

 

Nu weet ik ook welke kruising het is, mighty amstel freezeland

 

Edit: Ik zou zelf een keuze maken van verschillende soorten. Kan je er ook nog wat latere soorten bij doen, vroege, middel. Dan spreid je het werk en heb je kans op een leuke late plant die je kan oogsten. Heb je zelf ook eens wat anders te roken.

Edited by miramar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verschillende soortjes is zeker aan te raden. Meer kans op succes en inderdaad werkspreiding.

 

Hollands Hope ben ik zelf zeer op afgeknapt. Moest veel langer staan dan aangegeven en was meer blad dan top. Nou had ik vorig jaar ook wel pech met het weer in het noorden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog een kruising liggen van Hollands Hope en Double Fun. Afgezien van t feit dat t pittige wiet is, is het de lekkerste buitenwiet die ik ooit rookte en dat doe ik al meer dan 30 jaar.

 

Aanrader...

Edited by Mitsz van der Kamp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze. Bij mijn vorige oogst was de grootste net geen 4 meter en de zijtakken bezweken onder het gewicht van de toppen. Er is een kliko containerzak voor de helft gevuld met de oogst van die ene plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Easy sativa doen het goed buiten, en met mooi weer nog een leuke opbrengst ook per plant. Heb er zelf 20 fem. van besteld komen vandaag binnen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...