Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo.

 

Ik rook nu iets meer dan 2 jaar wiet. Ik heb altijd al zelf gedraait, en nooit problemen gekregen. Maar zo uit het niets doken er sinds een paar weken geleden problemen op met mijn joints, en het lijkt elke keer weer terug te komen.

 

Als ik mijn joint rook, dan doet eerst alles prima, maar na een stuk of 6 poffen begint hij dood te slaan. Mensen in de buurt noemen het "teer trekken". Volgens mij raakt er iets verstopt ofzo, en dan trekt hij massief hard teer door naar mijn mond. Als ik het jointje na het roken ook uitpluis en de tip er uit haal, dan zie ik er echt een absurd dikke laag teer in liggen. De joint is gewoon echt haast niet meer te roken, smaakt ranzig en je voelt er ten slotte ook helemaal niks meer van.

 

Ik draai mijn joints ongeveer half-om-half, met de ene helft zware shag. Ik heb echt van alles al geprobeerd, maar niks blijkt te werken: Ik ben de tip wat breder gaan draaien, ik ben nu M'etjes aan het draaien (de tip 3 keer vouwen voordat je hem rolt), ik heb mijn joints wat losser gedraait.. Ik pluis ook altijd standaard mijn shag goed uit voordat ik de wiet erin dump, zodat het mooi in het midden ligt zodat de joint gelijk aan doorbrandt, en dat ik niet elke keer de aansteker er bij hoef te houden omdat hij scheef gaat.

 

Ik word er echt gek van, ik weet niet wat er verkeerd gaat, of wat het nou ècht veroorzaakt, want iedereen komt weer met andere oorzaken.

 

Heeft iemand dit ook wel eens gehad?

Wat doen jullie om dit te voorkomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hier ook jaren last van gehad

ik geloof wel 30 jaar

maar sinds ik geen tabak meer rook in mijn joints

gaat het veel beterzzzzz

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk de combi van te strak draaien en shag iets te nat.

ik draai nu al een jaar met american spirit uit een pot, dus niet die pak shag.

Met de shag heb ik het ook gehad. Sinds ik de tabak uit de pot gebruik heb ik dit nooit meer gehad.

 

greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rook mn joints helaas ook nog steeds met tabak, maar ik heb geen probleem van dood slaan. Ik gebruik Drum blauw, milde shag. (Ik rook geen sigaretten dus de tabak moet bij mij wel mild zijn.)

 

Het scheef branden kan soms ook aan de vloei liggen. Ik rookte voorheen rizla blauw en die brandde regelmatig scheef, maar sinds ik greengo vloei gebruik, heb ik van scheef branden geen last meer. Ook niet als ik mn wiet bovenop de shag gooi en niet de tijd neem om het goed te verdelen ;)

 

De tips, die ik ook met een M draai, zijn wat gelig als ik het van binnen bekijk, maar geen brokken teer iig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom een spiraal tip!, hoe meer de joint gerookt is hoe opener de tip gaat staan.

 

Of gewoon geen tabak meer gebruiken ;) dan proef je ook beter hoe de wiet echt smaakt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom een spiraal tip!, hoe meer de joint gerookt is hoe opener de tip gaat staan.

 

Of gewoon geen tabak meer gebruiken ;) dan proef je ook beter hoe de wiet echt smaakt!

 

verklaar je nader, mijn spiraaltjes worden egt niet ruimer,

en teer trekken, dan draai je met teveel tabak of met foute wiet. ( gedompeld oid)

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik een mooi spiraaltje maak met grote tip, dan is als de joint op is de tip helemaal open gaan staan.

 

Ik rook niet meer met tabak dus ook geen last meer van gelukkig en alles smaakt beter!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De smaak van wiet wordt idd een flink stuk verziekt door tabak. Dat van die spiraal tips vat ik niet helemaal. Je draait je vloei er toch omheen, dus hoe kan die dan open gaat staan. Mijn spiraal tips blijven ook gewoon de vorm behouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal het proberen uit te leggen maar schijnbaar doe ik iets anders als jullie ;)

 

Ik draai gewoon een tip helemaal rond alsof je hem oprolt zeg maar, tot hij zo strak is dat er geen ruimte meer tussenzit en het een klein rolletje geworden is.

Dan een klein beetje uitrollen zodat de rook er door kan, en gewoon in je vloei draaien.

Na een 10 tal hijzen, wordt bij mij de ruimte tussen de cirkeltjes steeds groter tot ik op het eind bijna een O over houd.

 

Het spiraaltje opent zich gewoon na mate de joint opraakt.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel eens lichte shag -de Gringo was op- een kwartier in kokend water laten trekken. Het kookwater zag er koffiekleurig uit, dus ik vermoed dat er op die manier behoorlijk wat additieven aan de tabak onttrokken worden. Daarna heb ik de tabak er uit gezeefd en in de oven op 70 graden laten drogen. Of de nicotine hiermee ook verdwijnt, weet ik niet. Tabak koken stinkt overigens enorm. In Scandinavië heb ik ook mensen tabak zien roosteren op aluminiumfolie om er daarna een joint van te rollen.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rook niet en drink ook geen alcohol cannabusinesss: ik heb daartoe wel een poging gedaan toen ik een jaar of vijftien was. Ik vond er geen flikker aan en waarom zou ik geld gaan uitgeven voor iets wat ik niet lekker vind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier pas last van zodra ik er meer dan 1/3 shag bij doe daarom probeer ik altijd zo'n drie delen wiet en een deel tabak te gebruiken. Puur blijft het lekkerst maar om diverse redenen blijf ik er altijd nog een klein beetje shag bij doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel eens lichte shag -de Gringo was op- een kwartier in kokend water laten trekken. Het kookwater zag er koffiekleurig uit, dus ik vermoed dat er op die manier behoorlijk wat additieven aan de tabak onttrokken worden. Daarna heb ik de tabak er uit gezeefd en in de oven op 70 graden laten drogen. Of de nicotine hiermee ook verdwijnt, weet ik niet...

Nicotine is in elke verhouding mengbaar met water dus het grootste gedeelte van de nicotine raak je zo wel kwijt ja. Heb dit ook weleens geprobeerd. Tabak was daarna alleen bijna niet meer te roken, en erg scherp van smaak geworden.

Edited by Aquar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt helemaal, maar liever wat scherpe tabak dan verslaafd worden. We -mijn vrouw, onze kinderen en ik dus-l zijn nu eenmaal geobsedeerd door gezond voedsel en een gezonde levensstijl. Eieren van eigen kippen, die graan eten, waar we naast het eitje bij het ontbijt taart, cake of ijs van maken, groenten uit eigen tuin, fruitbomen waar we onze eigen jam of compote van maken en wat slachtkippen, kwartels en tamme patrijzen voor onze proteïne behoefte. Ik slacht die beesten inderdaad zelf en mijn hobby zal het nooit worden. Maar alles beter dan plofkippen, die preventief met penicilline worden behandeld. En onze zoon houdt schapen, uiteraard naturel. Lamszadel of lams carré is ook niet te versmaden, maar ik blijf het zielig vinden om met een schietmasker een zuiglam te doden. En het opgevangen bloed van een lam gooien we ook niet weg: opgekookt met wat roggenmeel vinden onze kippen het een heerlijk gerecht. Kippen zijn echt kannibalen.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, ik heb het eens geprobeerd de joint met veel minder druk dicht te rollen. Normaal druk ik best wel hard op de vulling. Kheb 2 joints gedraait, en ze zijn allebei goed uitgekomen. Dus ik denk dat het toch echt in de druk zat.

 

Ik draaide zelf altijd al spiraaltjes, maar ben even overgestapt op M'etjes omdat ik dacht dat het misschien daar aan lag, maar dat was het dus niet voor mij.

 

Heb tevens niet het geld om altijd puur te roken, met shag is het net effe wat makkelijker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of de tip verder in de baap word getikt? Door het te ver inklinken van de tabak bij de tip krijg je vernauwingen waar de teer condenseert. En gewoon losser draaien natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+ waarom gebruik je ZWARE shag voor je jointjes

 

Probeer eens Drum Blauw of Drum Blond bij wijze van test.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het wel je eigen wiet.

Want bewerkte wiet doet het zelfde.

 

ik proef ook vaak die smaak, echt ranzig, nooit met mijn eigen wiet gehad, ook niet bij door derden eerlijke zelfgekweekte wiet. En als ik het proef en vraag waar de wiet vandaan komt >> Coffeeshop! bewerkte troep is het

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja lekker is dat he. Neem je een hijs en dan hoppa heel je bek vol met teer. Getver,

Ligt ook wel een beetje aan je draaikunsten denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na wat ik uit je verhaal concludeer... hijst je jointje niet goed?

Probeer eens met mot/sigaret te draaien, en de wiet/shag alvast mixen voor je t erin gooit.

Of anders zal je iets losser moeten draaien.

Kan ook zijn dat je shag te nat is.

Grtz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grotere tip?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welk merk shag rook je? Zitten er veel stukjes hout in?

 

Ik rook zelf Vannelle maar daar zitten halve boomstammen en stukjes hout in die af en toe voor je tip gaan hangen waardoor hij niet meer hijst en teer haat ophopen voor je tip net zo lang tot de teer het kleine beetje ruimte waar nog rook langsging dicht laat slippen en het hele zooitje doorschiet je strot in.

 

Ik pluis tegenwoordig gewoon alles wat geen shag is eruit, steeltjes, die ronde stukjes die eigenlijk dwarsdoorsnede's van steeltjes zijn, rare zwarte brokjes en alles wat er niet koosjer uitziet gaat eruit.

 

Duurt alleen wel ff langer maar misschien dat het helpt, bij mij leek het te helpen ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takjes ed uit je tabak halen zodat je tip niet verstopt raakt en ook niet de tip indrukken of verschuiven als je jointj eenmaal aanstaat 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...