Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jakkes

Vraagjes hash maken voordat ik. Begin

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb een setje ice-o-lator bags gekocht (220-70-38 micron), samen met een bubbleator wasmachine. Voordat ik begin heb ik wat vragen.

 

1. Ik heb ergens gelezen dat het afval maximaal 2 weken in de vriezer mag liggen, omdat de trichomen anders kapot kunnen gaan. Klopt dit?

2. Hoe veel ijs en water gooi ik in de wasmachine. Zelf wilde ik hem met ijs vullen tot de max en dan aanvullen met koud water.

3. Hoe lang moet ik draaien en hoe vaak herhalen met een zak afval. Ik lees verschillende verhalen, maar zit te denken aan 3 maal 15 minuten per ronde.

4. Moet het afval zo heel mogelijk erin of moet ik het fijn maken?

 

Gr. Jakkes

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 = onzin

 

2= je vult machine tot M met water en vult aan met 2kg ijs, dan is je machine VOL, doe je meer ga je overstroming krijgen met draaien

 

3 = 6 min 1e keer, 9 min 2e keer etc standaard kost

3x 15min draaien weet je zeker dat je ICE lekker groen en scherper zal zijn

 

4= hangt van je afval af, toppen maak je fijner, geknipt blad (geen grote fanleaves want daar zit niks op) is al fijner dus hoeft niet verder verwerkt

des te grover je afval des te langer voordat water de trichs losweekt en je moet vaker langer draaien wat nutteloos is.

 

vd rest verwijs ik je naar het topic van Gobru waarin alle vragen mbt ICE maken zowat voorbij komen, had je die gelezen had je dit topic niet hoeven aanmaken..

 

ohja 38mc zak als 1e in de emmer he, je zal ze de kost moeten geven die met de 220mc beginnen in de emmer :withstupid:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker hoor ice, heb gister nog ene gehad van een mix van al mijn buitenplanten. Had al het fluff materiaal in de was gegooid. High als een malle, bijna te.

 

1. Wat ik wel merk als je het langere in de vriezer laat liggen is dat je er stoned van wordt en de high langzaam weg is. Lijkt mij dus toch dat er iets verandert gedurende de wintersport van je toppen.

 

Succes en keep it cool!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Curen heet dat, kan ook in de vriezer met droog materiaal en levert een veel zachter, dieper werkend produkt op ;)

Bewaar maar eens een blokkie ICE en pak dat na 6mnd er weer eens bij, benader je gecured tot ICE verwerkt een beetje :popcorn:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties.

 

 

vd rest verwijs ik je naar het topic van Gobru waarin alle vragen mbt ICE maken zowat voorbij komen, had je die gelezen had je dit topic niet hoeven aanmaken..

 

 

Ik heb al weken van alles gelezen inclusief het topic van Gobru. Maar hij geeft zelfs in enkele reacties aan (niet in zijn topic) dat je niet langer dan 24 uur het afval in de vriezer moet bewaren omdat het anders kapot vriest. En omdat ik al ruim één jaar aan het sparen ben en het dus in de vriezer had gegooid, vroeg ik me af of dat ik het niet verpest had daarmee.

 

Gisteren een testrun gedaan met 400 gram afval. Dit was uit een knipmachine en wist ik dat dit het beste materiaal was om mee te testen (het slechtste wat ik heb namelijk). Maar ik denk dat ik rond de 35-40 gram over heb nu. Dus dat valt niet tegen.

 

Ik heb nog wel een ander vraagje. Het water dat door de zeven gaat, gooi je dat weer terug in de machine of pak je elke draai vers water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Water weer terug in de machine.

 

Ik bemerk geen nadeel (ik cure sowieso mijn afval een week of 2 na drogen voordat het de vriezer in gaat) met langer dan 24u bevroren afval.

Enige wat ik bemerk is dat bij het uitschudden van de bak waar afval in zit aandeel skuff dan wat groter is, ik krijg niet groenere ICE oid maar het kan heel goed kloppen hoor wat Gobru zegt en dat het in mijn geval door werken met plastic bakken niet zoveel uit maakt.

 

Hoe dat met hele toppen zit weet ik niet want dat doe ik nooit.. die worden anders geconsumeerd hier.

 

10% 1e keer is best een goede score met bagger afval, op naar de 15-20 (ben je wel een expert als je 20% haalt).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt.

 

Dit weekend ga ik aan de slag met beter afval. Ik merk dat het nu erg groen is, zal wel grotendeels aan de knipmachine liggen. Ik hoop dat het handmatig geknipte afval meer blond zal zijn.

 

Hier wat foto's van wat er nu afgekomen is.

 

 

Dit is ongeveer 10-15 gram uit de 38 micron zak

 

gallery_35845_16750_28172.jpg

 

 

Dit is ongeveer 25 gram uit de 70 micron zak

 

gallery_35845_16750_49863.jpg

 

Dit is wat in de 220 micron zak zat. Kan ik hier iets mee of is dit gewoon afval (lijkt me een beetje zonde)

 

gallery_35845_16750_14940.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

220 zak is troep kan weg.

 

ICE idd aan de groene kant, wordt nog wel wat lichter.

 

Hoe lang heb je gedraaid met de machine, je had ook te maken met stukgeslagen bladafval (knipmachine) dus mogelijk veel meer chlorofyl (dat veroorzaakt groene kleur) meegekomen, onvoldoende koud water gedurende alle keren dat je draait met het water doet ook duit in zakje..

 

Flink wat schuim met draaien wasmachine of viel dat mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb foto's gemaakt in een donker hoekje. In het echt kijkt het minder groen.

 

Maar het water continue gemeten en zat rond de 2 graden, dus dat wil ik uitsluiten. De eerste keer had ik 15 minuten gedraaid (ik had jouw reactie nog niet gelezen omdat ik te ongeduldig was om te beginnen), daarna twee rondes van ieder 10 minuten. Ik ga de volgende keer jouw tijden aanhouden.

 

Het schuim viel reuze mee. Ik heb foto's op het forum gezien die veel erger waren.

 

Ik had de eerste draai teveel ijs erin (7 kg). De zak draaide daardoor niet goed. Ik heb toen na 8 minuten wat ijs eruit gehaald en koud water erbij gedaan. Daarom gaf ik hem wat extra tijd, vandaar dat ik rond de 15 minuten zat. Nu wil ik 5 kg ijs erin doen met 5 liter water en 400 gram knip. Dan denk ik dat de verhoudingen goed zijn (Gobru gaf dit namelijk aan in een topic).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je al het ijs laat smelten wel ja, kom je ook aan vd helft vullen met koud water en dan 2kg ijs erin en ff laten smelten dat ijs.

 

15min is te lang, krijg je groen van

 

Door koude van water is schuimvorming stukken minder is mijn ervaring en was ook reden dat ik erover begon.

Te koud (eerder richting 0 dan 4) werkt ook weer tegen je, komt er minder af hier als het zo koud is al is het dan wel meer plakhash en heel lastig uit de zak te krijgen.

 

Hier zijn alleen de 220mc vd troep en de 38mc zak in gebruik, allemaal losse 'kwaliteiten' werd me een beetje te, toch alles voor eigen gebruik dus 1 plak is meer dan zat vinnik, veel minder gedoe bij zowel maken als keuze.. wat ga ik nu roken dan :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus je zegt het volgende:

  1. eerst koud water erin tot de helft
  2. dan aanvullen met 2 kg ijs
  3. wachten tot de temperatuur rond de 2 graden is (niet te koud laten worden)
  4. dan de piramidezak erin met 400 gram afval
  5. laten draaien voor 6 minuten
  6. water door de zeefzakken halen (mag ik de piramidezak met afval uitknijpen, of juist niet doen)
  7. gezeefde water terug gooien in de machine
  8. temperatuur bijstellen tot 2 graden (door ijs toe te voegen)
  9. zak weer in de machine
  10. stap 5 t/m 10 herhalen (alleen draaitijd de 2e en 3e keer verhogen tot 9 minuten) totdat je totaal 3 keer gedraaid hebt

Als ik de ICE van de zeefzakken af haal dan is dit nog te nat om door een zeef te doen. Moet ik het eerst laten drogen dan? Ik heb dat gedaan, alleen de 38 micron is erg hard/droog geworden en daardoor geen poeder maar korrelig. Hoe doe jij dat?

 

Gelukkig zeg jij ook dat je die 70 zak niet nodig hebt. Alles wat in de 38 zak blijft zitten is goed, dus waarom meerdere zakken gebruiken. Ik dacht dit ook al, alleen vond het nog te vroeg om na één ronde zo eigenwijs te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 (1-5 is ok):

uitknijpen zak boven water en daarna pas aftappen machine.

 

7-9 ok

 

10

1e keer draaien, 6min, 2e keer tussen 6-9, 3e keer idem en je mag rustig nog een 4e keer draaien

 

hier deels door beperking niet al dat gedoe voor laatste beetje maar als je kunt opbrengen altijd doen of je moet al zo weinig de 3e keer krijgen dat je denkt laat maar..

 

te nat in de zeefzak?

wringen in de zak totdat je alles in een punt hebt, theedoek of stuk keukenpapier om die punt en uitpersen dat water en dan pas uit de zak en door de zeef (een fijnmazige keukenzeef voldoet ook.. LeChef bij de Blokker) en op vetvrij bakpapier oid laten drogen. Dit vraagt tijdens water door zak weg laten lopen wel wat behendigheid maar als je het goed doet heb je 95% vd ICE al onderin de zak na zeven en is het een kwestie van zak draaien.

 

Na drogen houdt je een hard plakkerig poeder over wat je fijn kunt maken en zo gebruiken of je schraapt alles bij elkaar en gaat over tot persen wat je heel DIY (cellofaan en dan een zware tafelpoot oid zoals ik het doe) of heel luxe met een persje kunt doen, komt ruim voorbij in Gobru's topic dacht ik dat persen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ontzettend bedankt dat je me zo op weghelpt, ik waardeer dat echt!

 

Ik ga niet persen, maar rol er een balletje van met de warmte van mijn handen. Persen zie ik het nut niet van in (nog niet in ieder geval).

 

Maar je wrijft dus de zak droog aan de buitenkant als de ICE nog in de binnenkant zit. Pas daarna eruit halen. Ik heb dat dus niet goed begrepen.

 

Ik ga met deze nieuwe info dit weekend eens aan de slag. Ik laat begin volgende week weer het resultaat zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ontzettend bedankt dat je me zo op weghelpt, ik waardeer dat echt!

 

Ik ga niet persen, maar rol er een balletje van met de warmte van mijn handen. Persen zie ik het nut niet van in (nog niet in ieder geval).

 

niet meer dan een herhaling van de info die ik ook heb moeten leren, als het je op weg helpt mooi maar je hoeft me er niet voor te bedanken, kan me heel goed voorstellen dat met alle info die er rondzwerft je door de bomen soms het bos niet meer ziet.

 

Wat doe je met je handen?

Persen is persen en als je het graag met de hand doet wat let je :likken:

 

succes met wassen en nog een laatste..

 

heb je nu je ICE 'geperst' en vertrouw je niet helemaal of al het water er wel uit is leg dan de ICE nachtje id vriezer, kun je dag erna water er zo afvegen want dat zit als druppeltjes op je ICE, doe dit heel voorzichtig want de ICE plakt. dit kan echter alleen met geperste ICE, een hoopje korrels in de vriezer haalt weinig uit.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker een prima uitleg van Lostchild.

 

Hier laat ik het altijd nog een dag of twee tot vier drogen in de oplucht. Dan is het nog niet geperst. Daarna kan je het persen maar ik laat het in een potje gewoon zoals het is.

Verder is soms drie minuten roeren/draaien de eerste ronde al genoeg. Je doet al lang te snel draaien.

 

Good Luck!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zojuist weer een ronde gedaan. Net 350 gram C99 knip (handmatige) gewassen volgens bovenstaande stappen. Dit beviel mij zeer goed. De eerste drie rondes kwam er hele mooie blonde ICE vanaf, daarna kwam er schuin en werd deze steeds groener. Ook de hoeveelheid is veel meer dan de eerste keer. Zie hieronder de foto.

 

gallery_35845_16750_182400.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes hoor jakkes!

 

ziet er zeer smakelijk uit!!

 

:tu :vape: :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks. het is echt een wereld van verschil. Het weegt ongeveer 55-60 gram. Dus dat is circa 16% opbrengst van het drooggewicht van het afval. Volgens mij niet slecht voor een tweede keer.

 

Het nadeel is nu dat ik zie dat de eerste run echt veel groener is. Bijna te erg om te roken in tegenstelling tot de tweede run.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lost topics van gobru zijn na zijn ban zijn topics verwijderd,

teminste als je het dagje hasjmaken topic bedoeld

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd Jakkes, ziet er zeker prachtig uit.

 

Het wordt vast steeds beter, hoe vaker je het doet. Na een week of twee curen is het nog beter qua smaak.

 

In het verleden veel "afval" weggooit of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt de groene ice of skuff altijd gebruiken om olie te maken

je kiepert de hele boel in de alcohol

en de tricomen spoelen mee in de alcohol

alle steeltjes en groenmateriaal blijft in de fles.

 

ziet er ech mooi uit de laatste draai!!

 

ik zou zeker enkele dagen tot aan enkele weken wachten voordat je gaat persen.

maar meestal heb je dat geduld niet :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat topic bedoelde ik inderdaad enne

wat is dat nu weer dan:

na een ban een ontzettend waardevol topic weg omdat de TS een ban heeft gekregen.

 

Wat is er mis met ipv TS koppelen aan een guest user account zodat alles blijft staan denk ik dan als dombo.

 

Zonde en zorgt ervoor dat ipv info centraal weer overal versnipperd op het forum rondhangt en met de geweldige zoekfunctie zo boven water komt <_<

 

Mooie ICE jakkes, en met die 1e run kun je nog wel wat leuks doen zoals Weetje al aangaf.

Consumeren zoals het is nu je ook die blondere hebt ter vergelijking is het niet waard, je merkt het meteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heerlijk dat sarcasme lost XD

maar je heb helemaal gelijk, alle topics die hij gestart heeft zijn verwijderd lopende het "onderzoek" als ik torsti's kennis geving in de nieuws sectie van het forum mag geloven

 

daar steken we dan al die tijd in, dingen uit zoekken, posten voor andere gebruikers dat die het makelijker hebben,

ga je als organisatie van een forum vervolgens zo om met dit soort dingen,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoop dat een aantal wer terug komen, snap de achtergrond wel overigens mods, t'is meer dat ik een af en toe een beetje in het luchtledige aan het verwijzen ben denk ik en daar heb ik het niet zo op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd Jakkes, ziet er zeker prachtig uit.

 

Het wordt vast steeds beter, hoe vaker je het doet. Na een week of twee curen is het nog beter qua smaak.

 

In het verleden veel "afval" weggooit of niet?

 

Thanks. Ik ben zeer tevreden inderdaad. En ik heb veel afval weggegooit wat ik had kunnen gebruiken. Gelukkig ruim een jaar opgespaard omdat ik dit wilde gaan doen. Dus ik heb nog wel wat liggen gelukkig. Maar hier is het voortaan pas afval als het uit de piramidezak komt.

 

je kunt de groene ice of skuff altijd gebruiken om olie te maken

je kiepert de hele boel in de alcohol

en de tricomen spoelen mee in de alcohol

alle steeltjes en groenmateriaal blijft in de fles.

 

ziet er ech mooi uit de laatste draai!!

 

ik zou zeker enkele dagen tot aan enkele weken wachten voordat je gaat persen.

maar meestal heb je dat geduld niet :dribble:

 

Bedankt voor je compliment. Ik zit er inderdaad aan te denken om iets met dat groene te doen, want ik heb genoeg knipmateriaal van die kwaliteit (machinale knip). Ik heb me er nog niet in verdiept maar lees iets van BHO of wietolie (of is dat hetzelfde?).

 

Mooie ICE jakkes, en met die 1e run kun je nog wel wat leuks doen zoals Weetje al aangaf.

Consumeren zoals het is nu je ook die blondere hebt ter vergelijking is het niet waard, je merkt het meteen.

 

Thanks.

 

 

Een vraagje nog. Ik zit eraan te denken om toch te gaan persen. En ik vind het nogal een werkje om het handmatig te rollen tot het een mooi samengesmolten rolletje is. Of ik doe iets verkeerd (want het plakt niet zo erg). Maar ik heb een handpers van piecemaker gezien. Weten jullie of dat iets is?

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...